Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 27

Tråd: Volvo XC70 D5 2008

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. april 2016
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Volvo XC70 D5 2008

    Jeg er en tidligere BMW eier som nå snuser på en Volvo XC70 D5 2008 som har gått ca 210 000 km med manuelt gir.

    Ønsker en driftsikker stasjonsvogn som kan brukes i byen samt ta meg trygt frem og tilbake på hytta og på fjellet. Sommer som vinter.

    Hvordan er disse bilene? Vet at automatutgaven krever sitt med vedlikehold og flushing av kasse osv, men hvilke utfordringer har den manuelle utgaven?

    Kan noen estimere ca drifts-og vedlikeholdskostnader pr år på en slik bil?

    mvh,
    Hans-Petter

  2. #2
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    For det første tenker jeg at som tidligere BMW eier vil du ikke bli begeistret for kjøreegenskapene i denne, men er jo verdt å testkjøre en og finne ut hva du selv synes.
    Finnes disse med manuelt gir?? Gjør sikkert det, men er litt spesielt valg på type bil, dog sikkert trygt mtp at automatkassene ikke har spesielt godt rykte. Dette har nok mye med vedlikehold å gjøre. Og kjøper du en godt brukt 08 modell er nok vedlikehold stikkordet, hvor mye denne vil koste pr år blir vanskelig å gjette da tidligere eiers vedlikehold avgjør mye.. De "vanlige" serviceprisene virker ikke skremmende etter min mening.
    Flotte biler med god plass, praktiske og fint utseende. Lykke til med vurdering!
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  3. #3
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Automatkassene i disse har da ikke et dårlig rykte.?.

    Jeg kjøpte en 2009 V70 d5 awd i fjor sommer. Har kjørt ca 20 000km. På den tiden har jeg skiftet brennkammeret i webastoen, ellers har den gått feilfritt. Billig forsikring, og greie servicepriser gjør at økonomien slettes ikke er så ille.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  4. #4
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Automatkassene var stort sett et problem på begynnelsen av 2000-tallet, spesielt på AW55-50. Dette er sjeldent noe problem på XC70II og V70II (P3)
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #5
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Jeg har kjørt min ´08 D5 m/automat rundt 130000 km på snaue 5 år, og jeg har ikke hatt havari på girkassen.
    Den ble flusha for et par år siden, og funker fremdeles slik den skal, til tross for at motoren er chippet.
    Det som jeg har bytta på min er: EGR-ventil, klimakompressor, styreservo, og oljekjøler.....det er vel det jeg kommer på i farta.
    Ellers har jeg hatt de foreskrevne servicer, bl.a med reg.reimbytte, og byttet normale slitedeler (br.skiver, klosser og enkelte forstillingsdeler)

    Om det er mye på en såpass dyr bil skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes det er unødvendig å måtte bytte klimakompressor og styreservo på en bil som hadde gått hhv 70000..ish km og 180000..ish km.
    Klimakompressoren fikk jeg byttet vederlagsfritt, det skal sies.

    Nå har
    BLIS
    og P-systemet begynt å gi feilmeldinger, så hva som må byttes der aner jeg ikke :(
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  6. #6
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Vanlig at det legger seg vann i P-sensorene De sitter jo i det verste skittstedet på hele bilen, og da blir det fort at salt og vann trenger inn.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  7. #7
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Jeg har kjørt min ´08 D5 m/automat rundt 130000 km på snaue 5 år, og jeg har ikke hatt havari på girkassen.
    Den ble flusha for et par år siden, og funker fremdeles slik den skal, til tross for at motoren er chippet.
    Det som jeg har bytta på min er: EGR-ventil, klimakompressor, styreservo, og oljekjøler.....det er vel det jeg kommer på i farta.
    Ellers har jeg hatt de foreskrevne servicer, bl.a med reg.reimbytte, og byttet normale slitedeler (br.skiver, klosser og enkelte forstillingsdeler)

    Om det er mye på en såpass dyr bil skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes det er unødvendig å måtte bytte klimakompressor og styreservo på en bil som hadde gått hhv 70000..ish km og 180000..ish km.
    Klimakompressoren fikk jeg byttet vederlagsfritt, det skal sies.

    Nå har
    BLIS
    og P-systemet begynt å gi feilmeldinger, så hva som må byttes der aner jeg ikke :(
    Mye deler må vel sies at er normalt å skifte, mtp at det er dårlige veier og mye temperaturvariasjoner osv. Men enig i at klimakompressor og servo bør forventes å fungere i lengere tid enn tilfellet var hos deg. Leser endel på det svenske forumet (jagrullar.se) og det kan virke som at klimakompressor feil går igjen på modeller før `10. At den må skiftes er en ting, men flere der beskriver at lageret skjærer og at reima drar med seg registerreim og fører til havari.. Før jeg kjøpte min `10 modell testkjørte jeg en `08 som virket å være i god stand, selgeren påstod at disse modellene ikke hadde noen kjente feil eller svakheter, noe som altså ikke er riktig. Feil med dørlåser, dørhåndtak, hengsler som ruster er jo også diskutert i andre tråder.
    Kjørt ca 20K på det året jeg har hatt min XC70, og klarer ikke å se at dette er noe solid bil. Motoren er fin, girkassa er litt ustemt i forhold til motorens moment, dog vender man seg til det etterhvert.
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  8. #8
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Jeg har kjørt min ´08 D5 m/automat rundt 130000 km på snaue 5 år, og jeg har ikke hatt havari på girkassen.
    Den ble flusha for et par år siden, og funker fremdeles slik den skal, til tross for at motoren er chippet.
    Det som jeg har bytta på min er: EGR-ventil, klimakompressor, styreservo, og oljekjøler.....det er vel det jeg kommer på i farta.
    Ellers har jeg hatt de foreskrevne servicer, bl.a med reg.reimbytte, og byttet normale slitedeler (br.skiver, klosser og enkelte forstillingsdeler)

    Om det er mye på en såpass dyr bil skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes det er unødvendig å måtte bytte klimakompressor og styreservo på en bil som hadde gått hhv 70000..ish km og 180000..ish km.
    Klimakompressoren fikk jeg byttet vederlagsfritt, det skal sies.

    Nå har
    BLIS
    og P-systemet begynt å gi feilmeldinger, så hva som må byttes der aner jeg ikke :(
    Er du heldig så må du bare bytte til modifisert varmeelement i kamera, deler rundt kr 1.000, er du uheldig så må du bytte kamera-unit til ca kr 5.000.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  9. #9
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Er du heldig så må du bare bytte til modifisert varmeelement i kamera, deler rundt kr 1.000, er du uheldig så må du bytte kamera-unit til ca kr 5.000.
    Finner man ut av dette med hjelp av Vida, eller er det "Prøv-og-feil" metoden som benyttes??
    BLIS
    har alltid vært litt følsom hos meg. Feilvarsler som ikke henger på greip; "-Täckt kamera-" når det er tørrt og fint i været osv.....
    Hadde bilen inne hos Nardo Bil rett etter at jeg kjøpte den, men de kunne ikke finne noen feil.......
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Gå for Bmw kansje

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Mitt råd er at du tenker deg om 2 ganger. Jeg legger min 2011 XC70 D3
    AWD
    som ikke har rullet 100K ennå ut for salg snart, knapt hatt den i 6 mnd.
    Årsak: interiøret er ekstremt dårlig skrudd sammen. Her knirker det så å si overalt i hele kupen... dørhåndtakene er en annen sak som ikke akkurat kler bilen, her må det brukes en bestemt teknikk for å åpne dørene foran! Selv om jeg har fått dette utbedret på en TJ. Dørhengslene har rustet så å si fast. Har også hatt en 2006 XC70 hvor ingen av disse tingene var ett tema og denne hadde 200K på tellerverket! Mulig jeg har vært uheldig med mitt eksemplar men mange har de samme erfaringene registrerer jeg....
    Jeg har også hatt bmw og dette er på ingen måte sammenlignbart med Volvo, men det sier seg litt selv

  12. #12
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    Mitt råd er at du tenker deg om 2 ganger. Jeg legger min 2011 XC70 D3
    AWD
    som ikke har rullet 100K ennå ut for salg snart, knapt hatt den i 6 mnd.
    Årsak: interiøret er ekstremt dårlig skrudd sammen. Her knirker det så å si overalt i hele kupen... dørhåndtakene er en annen sak som ikke akkurat kler bilen, her må det brukes en bestemt teknikk for å åpne dørene foran! Selv om jeg har fått dette utbedret på en TJ. Dørhengslene har rustet så å si fast. Har også hatt en 2006 XC70 hvor ingen av disse tingene var ett tema og denne hadde 200K på tellerverket! Mulig jeg har vært uheldig med mitt eksemplar men mange har de samme erfaringene registrerer jeg....
    Jeg har også hatt bmw og dette er på ingen måte sammenlignbart med Volvo, men det sier seg litt selv
    Høres ut som om du har vært uheldig ja. Aldri hørt om noen som har disse problemene så kraftig som deg.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #13
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    Mitt råd er at du tenker deg om 2 ganger. Jeg legger min 2011 XC70 D3
    AWD
    som ikke har rullet 100K ennå ut for salg snart, knapt hatt den i 6 mnd.
    Årsak: interiøret er ekstremt dårlig skrudd sammen. Her knirker det så å si overalt i hele kupen... dørhåndtakene er en annen sak som ikke akkurat kler bilen, her må det brukes en bestemt teknikk for å åpne dørene foran! Selv om jeg har fått dette utbedret på en TJ. Dørhengslene har rustet så å si fast. Har også hatt en 2006 XC70 hvor ingen av disse tingene var ett tema og denne hadde 200K på tellerverket! Mulig jeg har vært uheldig med mitt eksemplar men mange har de samme erfaringene registrerer jeg....
    Jeg har også hatt bmw og dette er på ingen måte sammenlignbart med Volvo, men det sier seg litt selv
    Du må ha vært veldig uheldig.
    Jeg hadde stikk motsatt inntrykk av bilen, da en 2009 V70.
    Hadde et inntrykk av godt skrudd bil, et bedre kvalitetsinntrykk enn forrige genereasjon
    P2
    som jeg har i dag
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  14. #14
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    For det første tenker jeg at som tidligere BMW eier vil du ikke bli begeistret for kjøreegenskapene i denne, men er jo verdt å testkjøre en og finne ut hva du selv synes.
    Finnes disse med manuelt gir?? Gjør sikkert det, men er litt spesielt valg på type bil, dog sikkert trygt mtp at automatkassene ikke har spesielt godt rykte. Dette har nok mye med vedlikehold å gjøre. Og kjøper du en godt brukt 08 modell er nok vedlikehold stikkordet, hvor mye denne vil koste pr år blir vanskelig å gjette da tidligere eiers vedlikehold avgjør mye.. De "vanlige" serviceprisene virker ikke skremmende etter min mening.
    Flotte biler med god plass, praktiske og fint utseende. Lykke til med vurdering!
    Er det noe som har blitt bedre på Volvo, så er det hvertfall Automatkasser og
    AWD
    .
    Min forrige bil rullet 550000km før kassen takket for seg. Da var det selve opplagringen inni kassen som hadde fått slark og spiste seg selv opp.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  15. #15
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Er det noe som har blitt bedre på Volvo, så er det hvertfall Automatkasser og
    AWD
    .
    Min forrige bil rullet 550000km før kassen takket for seg. Da var det selve opplagringen inni kassen som hadde fått slark og spiste seg selv opp.
    Det er godt mulig automatkassene er blitt bedre, men de er alikevel ikke spesielt solide iflg spesialistene jeg snakket med, de frarådet tom noe særlig bruk av henger, spesielt tunge lass. Da jeg kikket på en `06 XC90 for etpar år sida sto jeg over kjøpet bla.a fordi automaten angivelig trengte overhaling (6-trinns AW-TF 80?). Senere kjøpte jeg min XC70 `10 og var overbevist om at det var en sterkere kasse i denne.. Men dette er jo akkurat samme giret?
    AWD
    `n må jeg få skryte litt av, fikk testet den i vinter og det funket veldig bra! Er haldex gen. 4 dette.
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  16. #16
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Du må ha vært veldig uheldig.
    Jeg hadde stikk motsatt inntrykk av bilen, da en 2009 V70.
    Hadde et inntrykk av godt skrudd bil, et bedre kvalitetsinntrykk enn forrige genereasjon
    P2
    som jeg har i dag
    Sliter med mye av det samme som XXX70 klager på; knirk i interiør, hadde rust på dørhengsler som ble utbedret heldigvis.
    Har ingen tidligere erfaring med Volvo, men tror det her er veldig ujevn kvalitet på bilene. Noen er superfornøyd, og andre er det motsatte. Vil tro de fleste befinner seg ca midt i mellom der..
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  17. #17
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    Sliter med mye av det samme som XXX70 klager på; knirk i interiør, hadde rust på dørhengsler som ble utbedret heldigvis.
    Har ingen tidligere erfaring med Volvo, men tror det her er veldig ujevn kvalitet på bilene. Noen er superfornøyd, og andre er det motsatte. Vil tro de fleste befinner seg ca midt i mellom der..
    Jeg har vært medlem i dette forumet siden 2009 og jeg må si at det er lite grunnlag for en slik generalisering av kvaliteten på PIII-plattformen ut fra diskusjoner i forumet. Det er så mange faktorer som spiller inn for tilstanden på en bil. Det kan være bruksområde, eks taxi, det kan være klima og geografi, det kan være eiers interesse for vedlikehold, bruk av merkeverksted kontra verkstedet nede i gata, og det kan selvsagt være tilfeldige feil og svakheter på komponenter osv.

    Min oppfatning er at disse bilene er solide saker, de går langt, har solid motor og gearkasse, og er generelt godt skrudd sammen. Det samme inntrykket har jeg fått etter utallige samtaler med Volvo-teknikere hos Frydenbø som skrur på disse bilene hver dag.

    Jeg er uansett meget fornøyd med min XC70 D5
    AWD
    Summum 2009 som nå har gått 98.000 km. :-)
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  18. #18
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Jeg har vært medlem i dette forumet siden 2009 og jeg må si at det er lite grunnlag for en slik generalisering av kvaliteten på PIII-plattformen ut fra diskusjoner i forumet. Det er så mange faktorer som spiller inn for tilstanden på en bil. Det kan være bruksområde, eks taxi, det kan være klima og geografi, det kan være eiers interesse for vedlikehold, bruk av merkeverksted kontra verkstedet nede i gata, og det kan selvsagt være tilfeldige feil og svakheter på komponenter osv.

    Min oppfatning er at disse bilene er solide saker, de går langt, har solid motor og gearkasse, og er generelt godt skrudd sammen. Det samme inntrykket har jeg fått etter utallige samtaler med Volvo-teknikere hos Frydenbø som skrur på disse bilene hver dag.

    Jeg er uansett meget fornøyd med min XC70 D5
    AWD
    Summum 2009 som nå har gått 98.000 km. :-)
    Godt å høre at du er fornøyd!
    Dere som har erfaring med tidligere generasjoner av V/XC70, hvordan vurderer dere setene, komfort, sidestøtten osv på før og etter`07?
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    Mitt råd er at du tenker deg om 2 ganger. Jeg legger min 2011 XC70 D3
    AWD
    som ikke har rullet 100K ennå ut for salg snart, knapt hatt den i 6 mnd.
    Årsak: interiøret er ekstremt dårlig skrudd sammen. Her knirker det så å si overalt i hele kupen... dørhåndtakene er en annen sak som ikke akkurat kler bilen, her må det brukes en bestemt teknikk for å åpne dørene foran! Selv om jeg har fått dette utbedret på en TJ. Dørhengslene har rustet så å si fast. Har også hatt en 2006 XC70 hvor ingen av disse tingene var ett tema og denne hadde 200K på tellerverket! Mulig jeg har vært uheldig med mitt eksemplar men mange har de samme erfaringene registrerer jeg....
    Jeg har også hatt bmw og dette er på ingen måte sammenlignbart med Volvo, men det sier seg litt selv
    Det stemmer godt som han sier, tror det er fåtallet som har vært heldige med sin bil og har gjennomgående god opplevelse av sin bil. Du bør tenke deg godt om før du vurderer en slik, samme om det er V70 eller XC70, de som "taler" ned denne bilen tror jeg baserer seg på at de har/har tidligere eid en slik selv og har kjennskap til disse og vil gi gode råd til andre om sine erfaringer og ikke "disse" for å lage dårlig stemning. Du finner nokk bedre bil i prisklassen etter min mening, men for all del prøv en, og se på andre og snakk med eiere og tidligere eiere :-)

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

  20. #20
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Ang. kasser og hva "ekspertene" betegner så dårlige, kan være av forskjellige årsaker. Om de sammenligner ei automatkasse fra en Chevy, så blir de aller fleste dårlige. Og det er som SagaPer nevner, at hvis tidligere eier har null interesse for bil, så bli kjøringen og vedlikeholdet deretter. Noen kan høvle over hullete, dårlige veier, men andre (slik jeg kjenner på meg selv) får vondt inni meg når det begynner å slå i bilen.

    Holder man på serviceintervallene og kjører med hodet i behold, så er Volvo P3 biler et stykke over gjennomsnittet.
    Vet at mange sier at de ikke kan måle seg med BMW eller Audi, noe som er godt mulig, men da er det kun kjøreegenskapene det fokuseres på, har jeg inntrykk av. Hvis man ser helheten i bilen (driftssikkerhet, priser på merkeverksted, deletilgang, delepriser brukt som nytt, komfort etc) så scorer disse høyt i mitt objektive synspunkt. Jeg har ikke personlig mye erfaring med P3, men 2 steder i familien har V70 ('08 og '09 mod). Begge er storfornøyde, og har svært lite å sette fingen på. Nærmere ingenting.

    Sittekomforten i P3 er upåklagelig. Har man komfortable seter, så kan man kjøre langt. Jeg er kravstor ift til dette, og har ingen problemer etter 3t sammenhengende kjøring.

    Jeg tror du trygt kan kjøpe deg en P3 Volvo, men ta ikke forgitt at du garantert vil få deg en feilfri bil. Selv den beste har sine feil

    Det er i allefall mine synspunkter og erfaringer.

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  21. #21
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    Godt å høre at du er fornøyd!
    Dere som har erfaring med tidligere generasjoner av V/XC70, hvordan vurderer dere setene, komfort, sidestøtten osv på før og etter`07?
    Har hatt en 93mod 850, en 99mod V70 og nå en 07mod V70. Opplever setene til å bli stadig bedre sidestøtte, uten å bli ubehagelige. Trenden virker å fortsette i nyere biler, av de jeg har kjørt og sitti i, men det er stor forskjell melllm de forskjellige setetypene. Comfortseter er mye mer sofa enn sportsseter eller R-designseter, men ingen av de oppleves ubehagelige.

    Man kan si hva man vil, men til syvende og sist er det mest meningsutvekslinger fremfor fakta det går i, når det diskuteres kvalitet og levetid. De fleste biler og motorer kan gå langt med riktig vedlikehold, det er prisen og arbeidet på vedlkeholdet som skiller, og hvillet vedlikehold en bil har fått i fortiden. Bruktbilkjøp er gambling uansety. Jeg for min del opplever Volvo som stødige og forutsigbare biler, de feil jeg har vært borti har ikke vært noe jeg ser på som grunnet dårlig vedlikehold eller produksjonskvalitet. Dette er merkegenerelt, selvfølgelig - variasjoner innad modell og merke er det jo selvfølgelig, med så mye motortyper, girkasser og drivverk som finnes.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Fikk solgt min i helga jeg :-) så nå blir det å rulle fasjans gamle 97mod V70 2.0 en stund. Ble 2år med min og det holder for meg,


    Vedlikehold og bruk har alt og si men generelle kvalitetsfølelsen må også være der, det finnes gode og skikkelige blåmandagsbiler hos alle merker.

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

  23. #23
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Fikk solgt min i helga jeg :-) så nå blir det å rulle fasjans gamle 97mod V70 2.0 en stund. Ble 2år med min og det holder for meg,


    Vedlikehold og bruk har alt og si men generelle kvalitetsfølelsen må også være der, det finnes gode og skikkelige blåmandagsbiler hos alle merker.

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Absolutt. Mener det var @Tholandsli fikk en skikkelig blåmandagsbil frs Volvo, feil som ikke er typiske for de bilene.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #24
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    Godt å høre at du er fornøyd!
    Dere som har erfaring med tidligere generasjoner av V/XC70, hvordan vurderer dere setene, komfort, sidestøtten osv på før og etter`07?
    Nå har jeg en R, med mye bedre seter med god sidestøtte kontra standardbilene.
    Volvo har alltid gode seter som man ikke blir sliten av.

    Kjørekomfort er helt klart P3 (r-design som jeg hadde) en mye mer behagelig bil som er langt mindre stresset på veien og mer forutsigbar.
    P2
    er artig og lettkjørt og spesielt som R, men det merkes det er en eldre generasjons plattform totalt sett, og det sier jeg som har R bil med det langt grommere understellet volvo hadde å tilby på denne plattformen.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  25. Takk Jack89, GBXC takket for denne posten
  26. #25
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Nå har jeg en R, med mye bedre seter med god sidestøtte kontra standardbilene.
    Volvo har alltid gode seter som man ikke blir sliten av.

    Kjørekomfort er helt klart P3 (r-design som jeg hadde) en mye mer behagelig bil som er langt mindre stresset på veien og mer forutsigbar.
    P2
    er artig og lettkjørt og spesielt som R, men det merkes det er en eldre generasjons plattform totalt sett, og det sier jeg som har R bil med det langt grommere understellet volvo hadde å tilby på denne plattformen.
    Ble veldig begeistret for Volvo seter etter noen turer i en bekjents 850T5 i sin tid, du verden for en flott bil det var..
    Er plaget med vond rygg, så mye av grunnen for at jeg kjøpte Volvo var nettopp setene. Opplevde det nok litt som at i min 2010 modell, og øvrige p3 av de med "standard" seter, er sidestøtten litt mindre, men allikevel sitter man jo godt sammenliknet med det meste annet. Sitter litt mye "oppå" setet føler jeg, mulig at 80kg er litt snaut..
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Pinionlager xc70 2008
    By kjellholm64 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 14
    Siste post: 08/10/17, 10:24
  2. Roys 2008 Volvo XC70 D5 Summum
    By Roy in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 09/05/15, 08:11
  3. Bakrutevisker Volvo XC70 2008
    By Vidar in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 07/03/15, 10:09
  4. Svar: 1
    Siste post: 11/02/15, 08:41
  5. Bliss xc70 2008
    By hansi83 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 22/12/13, 22:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •