Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  79
Side 4 av 8 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 179

Tråd: SaabFaen`s : 80mod Volvo 244 b21 turbo prosjekt. MaxxECU Street, 261,5whp

  1. #76
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    VEl, jeg har hatt såpass mange skuffende opplevelser med 531 topp at det er iallefall det jeg ville gjort.

    Jeg hadde en B23AT med 160 topp som leverte 221 whp målt på ruller med 1,35 BAR ladetrykk. Din B21AT med større turbo, større eksosanlegg og betydelig høyere ladetrykk leverte nok mer enn det. 250 whp når du lett med E-innsug og sprut. Til orientering er det slik at en A-manifold takler en A-kam, men ikke noe værre.

    E-innsuget på sin side takler veldig mye værre kam, så her er det mye effekt å hente på å oppgradere kam og ventilfjærer. Dette er forutsatt at det gjøres KORREKT og ikke overdrives med typ KL- Racing steg 3, Enem 292 osv.

    Holdbarhet handler i stor grad om mapping for herlighet og jesus hvor mye bedriten lavmåls mapping man ser rundtom. Ikke rart at 1/2`ve gatebil står og skur. Monterer man datasprut så bør man benytte seg av noen av finessene og mulighetene som dette gir. Man bør ikke bruke det til bare å erstatte den orginale coilen og de orginale pluggledningene. :(

    Når dette er sagt så finnes det dyktige folk også. Du bør undersøke på forhånd hvem du vil bruke og du kan med stor fordel planlegge motoroppsettet ditt med vedkommende. Disse karene har sett mye forferdelig elendig og vet veldig godt hva DU bør UNNGÅ å gjøre. Dette er alene over 1/2 jobben - å unngå å kjøpe feile deler.

    Ja har ett par kontakter jeg kan prate med når det kommer til sprut å mappping, så det vil nok løse seg til slutt tenker jeg
    Sitter a-kam å stivere ventilfjører i min nå, så har jo noe jeg skal bruke til å begynne med værtfall.
    får ta litt å litt som det kommer Reiser heller på ett treff med 50hk mindre å noe som fungerer enn hk på limit for oppsettet for å så truuuu det går..

    ang E-innsuget driver jeg å tenker vurderer litt, sveise 90* bend fra innsug å ned for å montere spjellhus på, eller trixe å mixe for å få ett vanlig f spjellhus til å passe på org plass? hmmm.

    klart, JAS bremse jo 230`n sin til 283ish hjulhester med turbo`n, kammen og dysene jeg har til min nå i sin "sølvi" 242. så er jo godt for noe

    Gleder meg til å komme litt igang, litt sirup i rævva å en rygg som krangler. men 1mnd eller 1år, bilen skal da bli klar
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    Ja har ett par kontakter jeg kan prate med når det kommer til sprut å mappping, så det vil nok løse seg til slutt tenker jeg
    Sitter a-kam å stivere ventilfjører i min nå, så har jo noe jeg skal bruke til å begynne med værtfall.
    får ta litt å litt som det kommer Reiser heller på ett treff med 50hk mindre å noe som fungerer enn hk på limit for oppsettet for å så truuuu det går..

    ang E-innsuget driver jeg å tenker vurderer litt, sveise 90* bend fra innsug å ned for å montere spjellhus på, eller trixe å mixe for å få ett vanlig f spjellhus til å passe på org plass? hmmm.

    klart, JAS bremse jo 230`n sin til 283ish hjulhester med turbo`n, kammen og dysene jeg har til min nå i sin "sølvi" 242. så er jo godt for noe

    Gleder meg til å komme litt igang, litt sirup i rævva å en rygg som krangler. men 1mnd eller 1år, bilen skal da bli klar
    Det gjør det helt sikkert.

    Målet må jo være å få kjørt mest mulig så man på passe godt på temperaturene. Korrekt spec., satt opp og mappet så ordner dette seg selv.

    Det er faktisk effekt å hente på å montere større gasspjeld på en F-manifold så én av fordelene med E-innsug er å bruke 90 graders bend og større gasspjeld.

    283 whp ja. Var det originalkomp. B230 motor det da? Du har ikke tilgang til tabellene for effektmålingen da?

    Det er jevnt og trutt som gjelder så jeg følger nok med her....

  3. #78
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    VCCN medlemsnummer
    55
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Du har jo 160 topp med "riktige" mods som fløder bra, også har du V kam i b230e motoren du kunne putta i istede for A kammen:-) sitter stivere enkelfjører i toppen.

    Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

  4. #79
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    tjauoo, begynt litt slik smått.

    tilpasse å laga en patent på fuelrail





    Åsså en mulig patent på spjellhus? hmm, lufttegna planer er alltid fint

    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  5. #80
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    dirrekte innsprøytning av iste er ett must, det sier proffa


    Fant ett gammelt innlegg av Team Tynners der en har litt å sikte å se etter. dysene som sitter på rail nå er IKKE de jeg skal bruke da
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Du er helt klart på rett vei her.

    Jeg brukte gasspjeld og "trykkboksen" fra en B21ET, snudde "trykkboksen" 180 grader og erstattet de originale festebrakettene til trykkboksen med noen nye.

    Alternativ løsning fra eab:


    http://forum.vccn.no/showthread.php?...vo-940-med-b21

    For høyere effektambisjoner trenger du egentlig bare lage to flenser i svartstål, ett 90 graders eksosbend og ett gasspjeldhus som passer 3" slange.
    Sist endret av Batland; 29/07/16 kl 12:17

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Kan ta et bilde av åssen jeg gjorde det om du vil.

  8. Takk saabfaen takket for denne posten
  9. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Ja, gjerne det.

  10. #84
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Ja alle idder tas imot med stoor takk

    Ja alt her går i 2.5", så 3" akk der er vel ikke så farlig
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  11. #85
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    MR Batland, bara en litten fråga

    Har sett en eller annen stand, en som hadde blendelokk til org dysehøla i 160toppen. altså adaptere han hadde tredd neddi å skrudd fast i org festeskruen.
    Har du sett slike? og evt hvor?

    Setter ihopes med f innsug nå først å fremst, bare for å fingen tur å få kjørt litt føre vinter`n. Så bygger je innsug og slik smågreier ettervært.
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  12. #86
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Du kan jo dreie deg "dyser" i aluminium og ha på o-ring nederst?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. Takk saabfaen takket for denne posten
  14. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    MR Batland, bara en litten fråga

    Har sett en eller annen stand, en som hadde blendelokk til org dysehøla i 160toppen. altså adaptere han hadde tredd neddi å skrudd fast i org festeskruen.
    Har du sett slike? og evt hvor?

    Setter ihopes med f innsug nå først å fremst, bare for å fingen tur å få kjørt litt føre vinter`n. Så bygger je innsug og slik smågreier ettervært.
    Jeg har sett det samme og tenker at disse blendepluggene er ett Volvo originalprodukt. Du kan evt. høre med Volvo, BCB, Pedersens-racing og slike.

    Godt. Det viktigste er å blir ferdig og bruke bilen.

  15. #88
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Bynner å nærme seg her nå, topp på plass, reg reima, turbo/eksosmanifold på plass
    Fått montert sammen innsug med siemens dysene å slik au, så da er det strax på plass au

    Ja får få`n up and running nå først. så får je god tid til å sveise å laga E-innsuget orntli ettervært

    Kommer litt bildeupdate bare en blir ferdig for kvell`n
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  16. Takk bjornarw takket for denne posten
  17. #89
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Ja, fekk da gjort litt igår





    Toppen på plass, mont innsug og dyser, og eksossiden

    Beit meg gjorde faenskapen igår au så blir ett bonusbilde




    Så nå blir det å fortsette å plukke sammens litt Klø seg i hue å se om en forstår detta Megasquirt greiene
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  18. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Du kan sende meg en PM, så kan jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Svarer rimelig fort her men enda fortere på facebook.

  19. Takk saabfaen takket for denne posten
  20. #91
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Heldig å kom over ett datasprut som har sitti i volvo før. Bare 940 å 16v

    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  21. Takk Skårholen takket for denne posten
  22. #92
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Rødda litt i ledninger å kjærv i innerskjærm på eksos sia nå, flytter spylertanken baki ettervært au. Prøve å få luftfilteret inni der den satt ettervært
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  23. #93
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Lite stemningsbilde føre en reiser fra verkstedet

    Ikke fått montert noe sprut ennå, men rødda opp å pynta litt på ledninger i motorrommet Fikk au prøvd på banehjula/felga



    God Natt
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  24. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Må vel bli bra detta Skal du på ford/vccn treffet på Våler i slutten av mnd?

  25. #95
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Må vel bli bra detta Skal du på ford/vccn treffet på Våler i slutten av mnd?
    Ja jeg skal vel dit, har bare 1times kjøring dit ca. Men om det blir med eller uten denna veit en ikke
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  26. #96
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Du kan jo dreie deg "dyser" i aluminium og ha på o-ring nederst?
    Har jo flere sett med org dyser au, samt de org dysene til e toppen, kan jo spenne de neddi der au, men blir det tett?
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  27. #97
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Du kan jo dreie deg "dyser" i aluminium og ha på o-ring nederst?
    Har jo flere sett med org dyser au, samt de org dysene til e toppen, kan jo spenne de neddi der au, men blir det tett?
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  28. #98
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Paketet.. Til salu?

    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  29. #99
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    La det ut på kjøp/salg DIV nå, ikke helt peil så skreiv 3000,- el bud
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  30. #100
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Batland :
    Jeg tredde de orginale e dysene neddi høla i toppen jeg, lagde bare til ny o-ring rundt de. trur du det kan funke? mye trykk som skal til for at de skal åpne så. eller hva er dine tanker om det?
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

Side 4 av 8 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 326
    Siste post: 06/08/16, 08:34
  2. Mr. Nilsen Volvo 244 turbo prosjekt
    By Mr. Nilsen in forum 200 -serien
    Svar: 29
    Siste post: 29/07/13, 19:02
  3. volvo 244 prosjekt
    By volvo244 in forum 200 -serien
    Svar: 60
    Siste post: 09/08/12, 22:48
  4. lasse, volvo 244 prosjekt:)
    By lasse in forum 200 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 13/01/11, 19:29
  5. duffern`s volvo 244 dl prosjekt ;)
    By duffern91 in forum 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 12/08/10, 00:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •