Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Viser resultater 1 til 21 av 21

Tråd: Dørhåndtak og hengsler foran XC70 2011!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard Dørhåndtak og hengsler foran XC70 2011!

    Jeg er overrasket over den bedritne kvaliteten på dette på min Volvo. Håndtakene er trege de ble liksom utbedret på en TJ men det er faen meg helt elendig kvalitet. De fungerer helt fint når bilen er låst åpnes med keyless, men er de åpne er det en helt annen sak

    Nedre dørhengsler foran har rustet, dører må plukkes av og pusses/smøres opp! Lakken på hengsel i karroseri har begynt å boble, dette kommer jeg til å kreve utbedret på lakkgaranti!

    Frustrasjon tar snart overhånd, dette er faktisk ting som gjør at jeg vurderer og selge hele dri..... beklager mitt vrede
    Sist endret av mrstfu; 09/03/16 kl 18:49

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke noe bedre på min bil . Har smurt dørhandtak mange ganger denne vintern -fungerer sånn et par uker så går dem tregt igjen , plast av dårligste kvalitet . Lister inn i dørterskler som klipsene knekker på så fort en løfter beina inn i bilen litt feil. Klarer heller ikke og forbedre seg volvo for disse tingene har vært sånn over mange årsmodeller og har sikkert fått noen tilbakemeldinger fra kundene .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Fins repsats til nedre hengsler. Borrer ut det som sitter der og setter inn ny innmat. Blir god som gull igjen.

  4. #4
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Det ligger en egen prosedyre for utbedring av dørhåndtak hos Volvo. Del på dørhendel skal slipes og smøres. Jeg fikk utført dette for noen år siden og siden har håndtaket fungert helt fint.

    Jeg kjører en 2009 XC70 Summum og har ikke problem med rust på hengsler eller dørterskel som løsner. Kan rust ha noe med at bilen er kjørt i svært saltholdig bymiljø?
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Det ligger en egen prosedyre for utbedring av dørhåndtak hos Volvo. Del på dørhendel skal slipes og smøres. Jeg fikk utført dette for noen år siden og siden har håndtaket fungert helt fint.

    Jeg kjører en 2009 XC70 Summum og har ikke problem med rust på hengsler eller dørterskel som løsner. Kan rust ha noe med at bilen er kjørt i svært saltholdig bymiljø?
    Prosedyren er utført på min å uten den store bedringa, har du keyless? saltsuppe er det jo overalt her i T.heim, men det er flere som har erfart dette. Dørterskel problematikken har ikke jeg.

  6. #6
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    Prosedyren er utført på min å uten den store bedringa, har du keyless? saltsuppe er det jo overalt her i T.heim, men det er flere som har erfart dette. Dørterskel problematikken har ikke jeg.
    Jeg har nøkkelfri bil ja. Tittel på posten peker også på det triste fenomen at "dør håndtak" - dvs at håndtak dør. :-)
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  7. Takk Tommen takket for denne posten
  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    LOL

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det med lister i terskler kommer nok sikkert oftere på xc60 siden den er litt høyere en xc70 og lettere å sparke borti ,var ikke et ukjent problem sa dem på bilia -men kjøpt metall lister så får håpe dem holder bedre om dem blir skrudd fast .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  10. #9
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Tittel på posten peker også på det triste fenomen at "dør håndtak" - dvs at håndtak dør. :-)
    Anbefaler denne:

    https://www.facebook.com/groups/2361395921/?ref=browser
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  11. Takk mrstfu takket for denne posten
  12. #10
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    Jeg er overrasket over den bedritne kvaliteten på dette på min Volvo. Håndtakene er trege de ble liksom utbedret på en TJ men det er faen meg helt elendig kvalitet. De fungerer helt fint når bilen er låst åpnes med keyless, men er de åpne er det en helt annen sak

    Nedre dørhengsler foran har rustet, dører må plukkes av og pusses/smøres opp! Lakken på hengsel i karroseri har begynt å boble, dette kommer jeg til å kreve utbedret på lakkgaranti!

    Frustrasjon tar snart overhånd, dette er faktisk ting som gjør at jeg vurderer og selge hele dri..... beklager mitt vrede
    Du beskriver meget godt inntrykket jeg også sitter med, og ble litt lettere sjokkert da det gikk opp for meg at disse bilene ikke var bedre. De koster jo liksom endel kroner.. Men det er da også veldig sprikende meninger og oppfatninger, skyldes det at vi betrakter kvalitet etc så forskjellig tro, eller har bilene ekstremt ujevn kvalitet?
    Leser jevnt også på det svenske forumet, og det er til stadighet klaging på ulyd i interiør, noe vi har bannet over jevnt her på forumet også..
    Håper det lar seg gjøre å bli "fornøyd" med denne bilen på sikt, men usikker..
    Har en XC70, D5 `10.

  13. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Jeg har nøkkelfri bil ja. Tittel på posten peker også på det triste fenomen at "dør håndtak" - dvs at håndtak dør. :-)
    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    I kraft av å være selvutnevnt grammarnazi endrer jeg denne umiddelbart
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. Takk SagaPer, Holern takket for denne posten
  15. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av svima Vis post
    Fins repsats til nedre hengsler. Borrer ut det som sitter der og setter inn ny innmat. Blir god som gull igjen.
    Hva mener du med det ? Har problemet at førerdør på bilen min "henger" litt. En del av hengsel er jo sveiset fast på karosseri. Delen i dør er skruet. Du mener at det finnes en rep sats for delen som er skruet til døra ?

    Bilen min har gått over 360 tusen men har overhodet ingen problem med hverken dørhåndtak eller terskler
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  16. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Er som regel nedre hengsel som ruster og derfor går døra tregt. Det er innmaten i nedre hengsel som byttes ut (den delen som sitter sveiset til karosseri).
    Tar av døren og borer av skiva på undersiden, banker ut innmaten og skrur inn den nye. Gjorde det på v70'n min. Ble som ny.

    Var ca 600kr i deler.

  17. Takk orfaman68, Taggen takket for denne posten
  18. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Så jeg slipper å fjerne delen som sitter i karosseri ? Da lærte jeg noe nytt Fjerne dør er ikke vanskelig, gjort det før. Eneste som er litt vrient er å justere døra riktig etterpå...
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  19. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Ingen justering.
    Sitter en skrue på hvert av hengslene som holder de sammen. Sitter på toppen av det ene og bunnen av det andre.
    Løsne de, ta av kontakten og dørstopper. Da er det bare å løfte døra rett opp så er den løs. Når du skal ha den tilbake slipper du den ned på hengselet igjen. Får ikke blitt stort enklere. Går helt fint å gjøre alene.

  20. Takk orfaman68, Taggen takket for denne posten
  21. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Da jeg oppdaget at nederste hengsel ikke var som det skulle var jeg så dum og fjernte hengsel fra døra. Var mye justering etterpå...

    Tusen takk for info- skal prøve slik du sier
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  22. #17
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg fått utbedret rust på de nedre hengslene på fordørene. Det viste seg at Volvo dekket dette, arbeid med å skifte "bevegelig del" samt lakkere den rustne delen av hengselet. Svært fornøyd med at dette ble ordnet, og at jeg ble inspirert her på forumet til å spørre om det.

  23. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Så bra.
    Føles mye bedre når ting er i orden.

  24. #19
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av svima Vis post
    Så bra.
    Føles mye bedre når ting er i orden.
    Ja, utvilsomt!

  25. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2011
    Sted
    Hvittingfoss
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av svima Vis post
    Fins repsats til nedre hengsler. Borrer ut det som sitter der og setter inn ny innmat. Blir god som gull igjen.
    Hei,

    Gammel tråd, men er det noen som kan hjelpe meg videre? Hengsle venstre foran er rustet og utslitt. I følge Volvo må de sveise inn ny henglser. Deler er 800 kroner og da kommer arbeid i tillegg. Hva betyr den 'repset' nøyaktig (eventuell Volvo delenummer)? Er det den hengsler som Volvo forhandler snakker om?
    Kan noen peke meg mer i riktige retning? Å sveise en helt ny hengsler fordi en nedslitt skive høres veldig rart ut.


    Ewout
    Har Vida og Dice tilgjengelig i Hvittingfoss område.

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

  26. #21
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ewout Vis post
    Hei,

    Gammel tråd, men er det noen som kan hjelpe meg videre? Hengsle venstre foran er rustet og utslitt. I følge Volvo må de sveise inn ny henglser. Deler er 800 kroner og da kommer arbeid i tillegg. Hva betyr den 'repset' nøyaktig (eventuell Volvo delenummer)? Er det den hengsler som Volvo forhandler snakker om?
    Kan noen peke meg mer i riktige retning? Å sveise en helt ny hengsler fordi en nedslitt skive høres veldig rart ut.


    Ewout
    Det de skiftet for meg var den bevegelige delen på det nedre hengselet, dvs "innmaten" som skal slites. Dette er originalt naglet fast, men repsettet skrues fast og gjør funksjonen god som ny. Om det må sveises inn ny hengseltapp på karosserisiden, vil jeg tro rusten har gjort for stor skade til at nevnte prosedyre er tilstrekkelig. Men dette bør du vel kunne se ved nærmere inspeksjon?
    Forøvrig en lite gjennomtenkt konstruksjon dette, hadde hengslene vært skrudd mot karosseri hadde jobben med å skifte vært enkel.
    Hadde det blitt smørt jevnlig hadde ikke korrosjonen kommet overhodet, men det påstår de enda at ikke er nødvendig. Makan!
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

Lignende tråder

  1. vrang dør s60 2011
    By captainsim in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 30/12/13, 22:35
  2. Hvordan får jeg åpnet dør med defekt håndtak og barnesikring
    By Espen-K in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 28/10/12, 23:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •