Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  47
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 95

Tråd: Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Tenker du savner kia,n - er ikke så komplisert der Men du har jo biltema leseren -har du testet den for og se om det kommer noen feilkoder på lysene ? evnt ta av både pluss og minus på batteriet sånn en halvtime så kanskje elektronikken stabiliserer seg igjen om den har fått et anfall .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  2. Takk SirOlsen takket for denne posten
  3. #52
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Tenker du savner kia,n - er ikke så komplisert der Men du har jo biltema leseren -har du testet den for og se om det kommer noen feilkoder på lysene ? evnt ta av både pluss og minus på batteriet sånn en halvtime så kanskje elektronikken stabiliserer seg igjen om den har fått et anfall .
    Haha, har ikke tenkt over det før du sa det, men med tanke på "mekking", savner jeg Kia'en ja Men blir vel vant med volvomekk etterhvert og Når det gjelder "drømmebil" utseendemessig og kjøremessig (når alt funker), har jeg det nå i XC70'en min

    Jeg har ikke lest av koder, men det kan være en ide, ja. Heller ikke dumt forslag å kople ut batteriet en halvtimes tid.

    Blir nok bare litt motløs når man er sliten fra før og ender opp med nye problemer når man forsøker å løse andre problemer Hadde jeg bare skjønt hva som forårsaker det, ville det jo vært enklere å gripe tak i.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  4. #53
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    holter... eller noen andre som kan ha greie på dette...

    Nå driver dette nærlyset (førersiden) og hopper inn og ut hele tiden. Det som er rart er at når det slår seg av, så er det bare for meg å vri bryteren på parkyls og tilbake, så lyser det igjen. Men så går det en liten stund, så kutter dette nærlyset igjen. Kan det være et tegn på at denne Xenonpæra må skiftes? Eller pleier de bare å slukkes helt når de er i ferd med å gå?

    Tok og gjenomførte en scan med Biltema feilkodeleseren min, og jeg fant foreløpig 8 feil. Flere av disse har jeg noen lunde kontroll over, og markerer med grønn skrift.

    ECM
    -E003: Configuration fault / Control unit, internal fault.
    Vet ikke helt hva denne er, og om den er noe å bekymre seg for.
    ECM
    -2503: Alternatecharging / Fuelpressure too low
    . Denne er jeg litt bekymret for. Hva kan dette være? Har ikke sett den der før.
    DEM
    -000A: Power supply. Faulty voltage
    . Denne har jeg heller ikke sett før. Hva kan dette være?
    CCM
    -0021: Air Quality sensor. Blower fan power unit
    . Denne har jeg hatt der hele tiden, men merker ikke noen problemer med denne.
    DDM
    -0025: DTC ikke identifisert funnet! Vennligst ref til kjøretøyets servicemanual
    . Denne tror jeg at jeg har kontroll på. Bytte av hjullager bør fikse denne, da
    ABS
    kopler seg ut i høyresvinger.
    CEM
    -8F2B: Windshield washer motor, relay
    . jeg har problemer med ene lykteviskeren min. Dette er nok koden til denne. Håper jeg kan fikse uten å måtte bytte hele driten.
    AUN-46FE 10 disc CD changer. Jeg har jo koplet ut denne og stappet in GROM. Antar dette skyldes denne feilkoden.
    CEM
    -8F1C: Xenon lamp right
    . Denne synes jeg er rar, og har kommet etter jeg tok av ekstralysene også. Det er lyset på førersiden som driver å kopler seg ut. Da skulle denne koden sagt LEFT, eller?

    Så nå har jeg mer problemer enn før jeg demonterte ekstralysene Jeg liker ikke helt dette, altså... :/
    ____________________________________
    - XC70 2004

  5. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan få magesår av og lese ut feilkoder men slett alle sammen og kjør en tur -alt som ikke kommer tilbake kan en da glemme ecm-e003 sier noe om komunikasjonsfeil med canbuss ,gudene vite hva den mener med det - dem -000A kan være fra da du gikk tom for strøm -men nå fungerer alt på bilen bortsett fra det venstre nærlyset og det kan være en pære som holder på og ryke -eller balasten -vet ikke om du har slike pærer hvor det sitter en blank firkantet sak du vrir pærer inn i når du bytter ? men var slik min også like før pæren røyk . høyden på lysene holder dem seg riktig nå ? Kan få ut eksakte ting på feilkodene dine -men da må jeg få strøm på andre pc,n først -men går bilen normalt så skift pæren - håpe det er litt enklere en på den v70 jeg hadde for det var mildt sagt en drittjobb og knuste 1 pære innen jeg var ferdig .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  6. Takk SirOlsen takket for denne posten
  7. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    cem 8f2b er vinduspylemotor relle .ecm 2503 er brenseltrykk -men til hva .... dieselpumpen - parkvarmer pumpen -eller f.eks dysene ... men bilen går vel normalt og feilkoder kan settes for det utroligst småting , på slike koder er vida bra for da kan en klikke på feilkoden og få opp et mer eksakt svar , det går dårlig på fjerndiagnose . Kan egentlig ikke mer om slike koder en det jeg har hatt av feil selv , er egentlig langt fra bilmekanikker - jobber i helsesektor så går bilen utover helsen kan det være hjelp og få Forstår frustrasjonen når du skal fikse en enkel ting som ender i masse problemer , men det kan hende den beste mekanikkeren og alt lar seg løse ,det umulige tar bare litt lenger tid Har du ds1 eller ds2 pærer går det helt fint og bruke biltema sine -holder noe kortere en osram -philips -men slike pærer er greit og kjøpe på ebay , men får ikke dem sånn fort i posten når du trenger den i dag .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  8. Takk SirOlsen takket for denne posten
  9. #56
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Har du løsnet på et jordingpunkt?

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  10. #57
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg har jo det, men jeg har festet det igjen.

    For øvrig kan det se ut som Xenon pæra er i ferd med å ryke. Den slår seg på og blinker litt før den slukker. Kan være det dom er problemet her da, at pæra rett og slett er moden for utskifting?

    Hvordan finner jeg ut om det er Xenon eller BI-Xenon jeg har? Står ikke noe i vognkortet.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  11. Takk holter takket for denne posten
  12. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Type pære står i boka til bilen din og i heynesboka .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  13. #59
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vipper nærlyset ditt opp når du skrur på fjernlyset? Ja? Da har du Bi-Xenon.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #60
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    mrstfu: Jeg mener de vipper seg opp, ja. I alle fall når jeg starter bilen.

    holter: I håndboka til bilen er det egentlig litt vanskelig å tolke hva som er på min bil. Litt det samme gjelder for Haynes som er for V70 (fins ikke for XC70). Men skal dobbeltsjekke. Står langs veien og dirigerer trafikk og veksler på å kjøre ledebil nå
    ____________________________________
    - XC70 2004

  15. #61
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Jo, ser det nå at det er ei BI-Xenon pære som sitter i nærlysene, ja. Vanlig halogen i langlysene.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  16. #62
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Altså, pæra er ei xenonpære. Bi-Xenon hinter til at xenonlysene brukes i både nærlys og fjernlys, men uten bakdelen ved at xenonpæra må tenne og varme seg opp hver gang du setter på fjernlyset.

    Mener du har en D1S-pære.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. Takk SirOlsen takket for denne posten
  18. #63
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

    Aha.. Men som du kan se i vedlagte bilde, så er de ytterste parklys, den i midten er (BI-Xenon / Hvitt lys), og den innerste er gulaktig lys. Det er vanlig halogensokkel på de innerste (langlysene), men Xenonopplegg på de midterste (nærlysene).

    Ut i fra dette, tolker jeg i håndboka til bilen følgende pærer:
    Parklys: PY (21W)
    Nærlys: D2R
    Langlys: HB3

    Sist endret av SirOlsen; 02/02/16 kl 00:04 Begrunnelse: Glemte legge ved bilde
    ____________________________________
    - XC70 2004

  19. #64
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Om håndboka sier at XC70 i din årsmodell med Bi-xenon har D2R-pære, stemmer det.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. Takk SirOlsen takket for denne posten
  21. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Fått med en dårlig bok du eller kanskje jeg bare har vært heldig og kjøpt biler med bøker der det stemmer glad jeg har normale pærer og ikke minst lykter som fjernes med 2 plastpinner -ødelagt nok hender på volvo v70 lamper . Får du orden på lyset så kan vi ta hjullageret til helgen

    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...32133/?artId=2
    Sist endret av holter; 02/02/16 kl 00:35
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  22. Takk SirOlsen takket for denne posten
  23. #66
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

    Hehe, du vet... I håndboka mi står det remset opp flere alternativer, og så er det bilder av V70 karosseriet og XC70 karosserier om hverandre i en salig blanding..

    Dette er første gang jeg har eid en bil med Xenonlamper. Syntes det var helt topp med disse ekstralysene og alt! Men etter EU kontrollen er jeg ikke glad i Xenon lengre I alle fall ikke frem til jeg har blitt komfortabel med (les: Lært!) hvordan ting henger sammen. Og enn så frustrert jeg blir, så synes jeg på en bisarr måte at det er artig å lære nytt og da.. Spesielt om jeg får det til.

    Jeg har valgt noen andre vrier å google på ikveld, og føler meg ganske trygg på at jeg fra tidligere av har sett symptomer på at Xenon pæra var på vei til å gi seg. Dette i form av at den begynte få et litt blå/lilla skjær i seg. Det har ikke den som funker bra. Så mye kan tyde på at dens avgang med døden ikke hadde noe med demonteringen av ekstralysene å gjøre, men en salig tilfeldighet at det skjedde nettopp da... Håper jeg i alle fall


    Men fra det ene til det andre.. Den knappen jeg har inne i bilen, som jeg kunne kople til og fra ekstralysene med.. I og med at jeg kuttet og isolerte kabelen til den fra motorrommet.. Burde jeg gjøre noe videre med den knappen? Eller kan den bare være slik frem til jeg evt. får tak i nye godkjente ekstralys?

    Hjullageret tar jeg så fort jeg kommer meg til på verkstedlokalet til stefaren min. Står en diger Chevrolet med halvt demontert motor der nå og sperrer for Men har håp om å komme til i helgen
    Sist endret av SirOlsen; 02/02/16 kl 00:38
    ____________________________________
    - XC70 2004

  24. Takk holter takket for denne posten
  25. #67
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den kan stå. Om du er redd for kortslutning på ekstralysopplegget kan du ta sikringen i boksen i motorrommet som (jeg mener) står i pos 5. Dette står på innsiden av lokket.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. Takk SirOlsen takket for denne posten
  27. #68
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Godt forslag, mrstfu! Har jeg faktisk ikke tenkt på en gang
    ____________________________________
    - XC70 2004

  28. #69
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Denne ser jo nyttig ut:

    ____________________________________
    - XC70 2004

  29. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Nei så lenge du har isolert ledningene godt nok trenger du ikke gjøre noe med knappen - tror ikke dem kan henge seg opp i at du har knappen og ingen lys , så la den sitte til du finner andre lamper . Biltema har også lamper som er bra til gode priser når du får råd til nye lærer stadig noe nytt om bil og kjekt og kunne sitte på nett på jobben , en fordel med og jobbe natt i helsesektor når kunden sover men du får da frisk luft om ikke annet ..hehe . Du har noen klare tegn på at pæra har blitt dårlig når den har vært både lilla -blå -pluss rosa -da er neste steg ikke noe lys -jeg ville byttet begge for blir som regel lysforskjell med en ny og en gammel xenoen pære , og ryker 1 bruker den andre ikke være langt etter .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  30. Takk SirOlsen takket for denne posten
  31. #71
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Da satser jeg på at det går bra!

    Ja, tenkte jeg skulle sjekke på Biltema om de kan ha noe hyggelige lamper til minst like hyggelige priser. Men vedr ekstralys er jeg nok litt opptatt av at de skal kle bilen noenlunde godt også. Likte veldig godt den firkantete formen som var på de forrige, men tilsvarende var MEGET stive priser rundt omkring. Dog er det ikke utenkelig at runde lykter kan kle kufangeren godt også..

    Hehe, ja en fordel det Er såpass lite trafikk her og nå, samt god oversikt når det kommer lys imot meg oppi bakken her, så det går an å sitte i bilen min (XC70'en selvsagt!) med mobilt bredbånd og gulblink på taket og drikke kaffe og pønske ut løsninger på bilproblemer Men fra tid til annen må en ut i friskluften og jatte litt med folk også. Mange interessante folk og historier man får hehe.

    Ja, har lest at det kan være lurt å bytte begge. Er litt spent på hvordan det kan gå, da det er så forbaska trangt, spesielt på den ene siden. Mulig jeg tar det når jeg likevel må av med bumperen for å komme til lykteviskemotoren. Da må jeg jo ut med lampene, og vil sånn sett komme lettere til, tenker jeg.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  32. #72
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Der røyk fanken meg den ene parklyspæra mi fremme og xD ikke sikring denne gang, da den bak lyser haha.

    Menmen.. Parklyspærer har jeg nok av hjemme, så det burde fikses fort
    ____________________________________
    - XC70 2004

  33. #73
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke skryte nok av 9"-bøttene til Tema. Har de selv, har prøvd både halogen, xenon og LED, klarer alt veldig godt ogndet finnes nok av plass bak reflektor for å skjule xenonballast eller LED-driver.

    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...en-2000033426/
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  34. Takk SirOlsen takket for denne posten
  35. #74
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Ser faktisk ikke så dumme ut de der, mrstfu! Men kan de koples inn og ut fra knappen i kupeen, tro?

    Glemte for øvrig å svare deg på en noe sarkastisk tone jeg tok ovenfor deg litt tidligere i tråden. Var ikke så alvorlig ment, annet enn at jeg åpenbart var noe frustrert i gjerningsøyeblikket og hadde bare som hensikt å avvæpne kommentaren din med en liten sarkasme tilbake No hard feelings altså, da jeg så poenget ditt hehe
    ____________________________________
    - XC70 2004

  36. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde helt klart ventet om du skal av med fangeren og tatt ut lampene for og skifte , spesielt på venstre siden om det er som på v70 noe det sikkert er . Støtfangeren er jo grei og demontere -men greit og være 2 stk når en gjør det for og slippe noe ødelagt plast .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  37. Takk SirOlsen takket for denne posten
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 13/10/13, 14:17
  2. xenon ekstralys problem
    By J.A.S in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 6
    Siste post: 04/12/12, 19:28
  3. Trenger litt hjelp med demontering av front på v40!
    By Sniffy in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 04/02/12, 04:17
  4. (Løst) Montering av xenon i ekstralys, usikker på et par ledninger
    By Testdriver in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 27/09/11, 14:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •