Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  47
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 95

Tråd: Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

  1. #26
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Å helvete nå har jeg et problem...
    Når jeg nå kjører etter mørkets frembrudd, ser jeg bare så vidt frontlysene på kjørelysene på bakken foran meg. Når jeg har på langlysene, ser jeg de bare en 3-4 meter foran panseret... HJÆLP!!!!!
    ____________________________________
    - XC70 2004

  2. Takk holter takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Parklysene på den ene siden har også sluttet å funke.. Både foran og bak.. (Kan jo være sikring, for så vidt..)
    ____________________________________
    - XC70 2004

  4. #28
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sjekk sikringer, første prioritet.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. Takk SirOlsen takket for denne posten
  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    At parklysene dine ikke virker kan være sikring -men alle disse kontaktene du etter bildene hadde tatt fra hverandre er dem satt sammen igjen ? siden du nå ikke har høyde justering av lysene lenger ? du får sjekke at alt er satt sammen igjen .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  7. Takk SirOlsen takket for denne posten
  8. #30
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sålenge du forsikrer deg om at alt du tok fra hverandre er satt sammen igjen, og at du klipte KUN ledningene som gikk til ekstralysa, skal ikke det påvirke høydejusteringa. Med ekstralysknapp i dashbordet er det et helt frittstående system uten fysisk interaksjon med originallysa.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. Takk SirOlsen takket for denne posten
  10. #31
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

    Jeg har klipt sunn neste alt som hang sammen med ekstralysene!
    Ingenting er for så vidt satt sammen igjen... Skulle noe sammen igjen?
    ____________________________________
    - XC70 2004

  11. Takk holter, aarnes takket for denne posten
  12. #32
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ut til ekstralysene, altså kun ledningene som gikk fysisk ut til lampene, skal det KUN hs gått to ledninger - 12V og jord. To til hver lampe. Disse er de eneste som burde ha blitt kuttet, og isolert. Har du kuttet flere enn disse ledningene?

    Legg ut bilde av hva du har kuttet.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. Takk SirOlsen takket for denne posten
  14. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det eneste jeg er sikker på er at enten har du klippet av noe du ikke skulle klippet av eller en kontakt som ikke sitter sammen lenger - eller det gikk en sikring når du klippet , men tipper du finner feilen , skal vel bare gå 2 ledninger ut til hver lampe , resten er som regel forbundet med problemer om dem er klippet av
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  15. Takk SirOlsen takket for denne posten
  16. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Beklager, var ikke meningen å virke nedlatende - dine andre innlegg ga meg inntrykket av at du var litt mer vant med slikt. Tips: la ledningene ligge, og terminer både ledningene ut fra lyktene og fra bilen med slike:

    http://pages.ebay.com/link/?nav=item...BAY-GB&alt=web

    Kjempeenkeltbå terminere, blir vanntett og fint og det ligger klart for montering av lykter uten verktøy.




    Om du finner en som er TUV-godkjent på V70, lemme know. Jeg har leita MYE, og såvidt jeg ser er det kun XC70 som dette finnes til.
    Qpax har ikke TüVpapirer dessverre, så det er ikke lenger mulig å få disse godkjent i Norge. Såvidt meg bekjent finnes det heller ingen andre bøyler med papirer til hverken XC70 eller V70. (Men tar gledelig imot tips jeg også!)

  17. Takk SirOlsen takket for denne posten
  18. #35
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

    Phew!!! Etter å ha erstattet sikringen, som var syndebukken til at parklysene foran og bak på passasjersiden var døde, så funket plutselig frontlyktene som de skulle igjen!

    Må være noe magisk over bilen min! Gud bedre så glad en mann kan bli!

    Men sikringen til parklysene mine på passasjersiden driver og ryker hele tiden... Mon tro hva det kan skyldes?

    For øvrig fant jeg disse papirene fra Qpax.. Vet ikke om de kan brukes til noe









    ____________________________________
    - XC70 2004

  19. #36
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den der bør du få scannet, i tilfelle noen andre trenger det dokumentet.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Du får sjekke om sikringen som sitter til parklysene er riktig i forhold til hva det skal sitte der -hender noen klarer og sette inn for små i amp i mangel på riktig styrke . kan jo være at noen har lånt strøm til noe annet også på samme kursen -da ryker dem oftere , sett mye rart i bruktbiler og mye mindre fine koblinger . Men bra du fikk det til og virke om ikke annet . Da er det bare hjullager og viskere igjen
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  21. Takk SirOlsen takket for denne posten
  22. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ja, dette var nyheter for meg! Så er jo spørsmålet om de fortsatt er gyldige, jeg husker ikke når de nye reglene kom?
    Jeg tolker jo også teksten slik at disse papirene skal følge med alle bøyler som selges.

  23. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Tja, et kjapp søk på direktivet ga meg jo fort svaret.

    Kravet ble endret 25/5 2007.
    Her er dokumentet scannet: http://www.truck-line.no/images/pdf/...g_Qpax_web.pdf

    Og mer utfyllende info: http://www.truck-line.no/om-oss/regelverk

    Så, da var det som jeg trodde, etter 2006 er det ikke lenger mulig å godkjenne Q-pax bøyler.

  24. #40
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Du får sjekke om sikringen som sitter til parklysene er riktig i forhold til hva det skal sitte der -hender noen klarer og sette inn for små i amp i mangel på riktig styrke . kan jo være at noen har lånt strøm til noe annet også på samme kursen -da ryker dem oftere , sett mye rart i bruktbiler og mye mindre fine koblinger . Men bra du fikk det til og virke om ikke annet . Da er det bare hjullager og viskere igjen
    Ja, han jeg kjøpte bilen av, nevnte noe om at det var en kurs som var lånt. Men jeg oppfattet det at det var den kursen som lykteviskerne gikk på, for koplingen til disse var dratt ut. Da jeg plugget dem inn igjen funket de. Men jeg ser at det benyttes 5 amp høyere, enn det som står i håndboka til bilen (benytter 20A i stedet for 15A).

    Når det gjelder sikringen som stadig ryker på parklysene (som begynte etter jeg demonterte ekstralysene i går), står det i håndboken at det skal være 7,5A. Og det sto også i.. Burde jeg feks prøve å sette i en større sikring? Feks 10A eller 15A?... eller vil det by på noen problemer? Det der er jeg helt grønn på, så jeg spør sikkert dumt.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  25. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    ok - trodde at det var en sikring som hadde gått flere ganger før du startet med og demontere lysene . Kan være en ledning du har isolert dårlig om den ryker nå . Ville egentlig ikke gått opp på sikringstørelsen så lenge det er riktig etter hva boka sier - og du ikke hadde problemet før . Sikringenes størrelse er bestemt etter hva kretsen skal gi strøm til og tykkelse på ledninger. Så se om sikringen nå holder -om ikke sjekk der du har klippet om 2 ledninger ligger og gnisser . Så ikke gå opp til 10-15 A -går sikkert bra men da var det ivertfall ikke jeg som sa det var ok om det plutselig ryker av ledningene dine
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  26. Takk SirOlsen takket for denne posten
  27. #42
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

    Det er ikke helt usannsynlig at dårlig isolering kan være en årsak, da jeg var nesten tom for elektrikertape.

    Men her legger jeg ved bilder av hva jeg har tatt vekk.

    Bilde 1:
    Lyktene - Disse kappet jeg bare kabelen til, som gikk inn i grillen


    Bilde 2 og 3:
    Dette er ledningene som kom fra hver sin side inn i grillen. Som kan ses, ender disse opp i hver sin kontakt, samt 1 jord + 1 spenning (spenning var loddet på parklys ledningene).
    Kontakten gikk inn i hver sin ballast (bilde 4)



    Bilde 4:
    Ballasten, som hver av ledningene fra lyktene ble koplet til via kontakten på de to foregående bildene


    Bilde 5 og 6:
    Dette er en kopling mellom de 2 ballastene. Som igjen går ut i en forgrening. Den ene forgreningen gikk til en bolt under luftfilteret. Er litt usikker på om det er spenning eller jording der.
    Den andre forgreningen så for meg ut i å ende ut til den kontakten som Jimbojama viser til i en post over. Mest sannsynlig er det til en canbus(?), som gjorde at jeg kunne kople til og fra ekstralysene fra knappen i kupéen.





    Min teori kan være at årsaken til at sikringene på parklysene foran og bak på passasjersiden ryker, kan høyst sannsynlig stamme fra den grønne kabelen som var loddet på strømkabelen til parklysene på den siden, er den jeg ikke fikk nok tape til å isolere. Skal få tak i ny tape i kveld og prøve isolere den godt. Denne klipte jeg av ganske langt ute, og er lett tilgjengelig for meg.
    Kabelen på den andre siden klippet jeg av helt inn på loddepunktet, og isolerte tålelig greit. Har heller ikke hatt problemer på den siden.

    Det jeg håper, er at justeringen av hovedlyktene går seg til når jeg får løst dette. Jeg mener bestemt at lyktene justerte seg riktig da jeg byttet sikringen i går kveld. Men problemet kom tilbake da den røk igjen kort tid etter. Dog jeg er bittelitt usikker på det, må nevnes.. I alle fall opplevde jeg og passasjeren min at lyset ble betydelig bedre da vi byttet sikring for parklysene på passasjersiden (problemsiden etter jeg fjernet ekstralysene).
    Sist endret av SirOlsen; 31/01/16 kl 18:21
    ____________________________________
    - XC70 2004

  28. Takk holter takket for denne posten
  29. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Så lenge ingen strømførende kabler ligger mot jord eller mot en annen ledning så skal ikke sikringer ryke -da om ingen elektriske komponenter er deffekte -så er nok mest trolig at det er der du gikk tom for teip problemet ligger , men er nå ikke den største utgiften med en rull med teip Hva hjullager endte du opp med ? ble det biltema ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  30. Takk SirOlsen takket for denne posten
  31. #44
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard Hjelp til demontering av Xenon ekstralys

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Så lenge ingen strømførende kabler ligger mot jord eller mot en annen ledning så skal ikke sikringer ryke -da om ingen elektriske komponenter er deffekte -så er nok mest trolig at det er der du gikk tom for teip problemet ligger , men er nå ikke den største utgiften med en rull med teip Hva hjullager endte du opp med ? ble det biltema ?
    Står på bensinstasjonen nå. Har akkurat skaffet meg et par ekstra sikringer + en rull elektrikertape. Har isolert den ledningen jeg mistenker var problemet godt. Stakk litt kopper ut av den, så her har vi nok årsaken til sikringsbrudd..

    Skal vri om nøkkelen nå og er veldig spent!
    Ble Biltema lager. Er en gjøk som sperrer for på verkstedet, så jeg har ikke fått kommet til og byttet ennå. Men det ligger høyt på prioriteringslista så fort jeg kommer til
    ____________________________________
    - XC70 2004

  32. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Biltema lager er mer en bra nok til normal kjøring - har brukt det på div biler før og aldri hatt noe prob med det . Skal bare en tråd i en ledning til for kortsluttning -du får kjøpe deg reservesikringer neste gang du er på biltema -koster vel mindre for en pakke der en pr stk på bensinstasjon
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  33. Takk SirOlsen takket for denne posten
  34. #46
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Joda, men kostet bare 12,-kr pr stk for sikringene på bensinstasjonen, så jeg overlevde 2 nye der hehe.

    Nå ser tingene ut til å funke som de skal. Bortsett fra noe litt ubehagelig som skjedde like etter jeg kjørte fra bensinstasjonen. Hadde kjørt ca 20 meter, plutselig slo kjørelysene seg av og jeg fikk feilmeldingen "Lampfel halvljus".
    Jeg satte bryteren over til parklys og tilbake igjen, og vips vare kjørelysene på og feilmeldingen borte. Så etter en ca 30 meter gjentar dette seg igjen. Det samme skjer igjen en 3. gang, men etter dette ser det ut til å ha stabilisert seg (enn så lenge)..

    Uff Xenon er noe forbanna drit. Tror jeg jeg skal holde meg langt unna i fremtiden!
    Lurer på om jeg skal bytte til halogen i hovedlyktene (originalt Xenon) etterhvert når jeg får råd for å slippe dette fordømrade hodebryet alt med Xenon har medført for meg hehe
    ____________________________________
    - XC70 2004

  35. Takk holter takket for denne posten
  36. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Om det ikke stabeliserer seg har du nok dårlig kontakt et sted i noe med lysene . Ikke så sikker på at en bare kan bytte over til vanlig halogenlamper når det står i papirene at bilen er med xenoen -mener det var det dem sa til meg når jeg vurderte det etter og ha brukt 2 timer og knust 1 pære når jeg skule skifte pære på den 06 v70 jeg hadde Gleder meg til jeg får lysfeil på min -linselys og svingbart lys med automatisk høydejustering - godt en tegnet garantiforsikring for nye 2 år
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  37. Takk SirOlsen takket for denne posten
  38. #48
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Njei, noe er som det ikke skal... men noe er jeg også usikker på om det er som det skal, eller ei...

    1. Mens jeg hadde de 2 ekstralysene monterte, hendte det av og til at jeg trykte på knappen i kupèen og koplet dem ut når jeg brukte langlys. Jeg opplevde ikke så gruelig stor forskjell på langlys med eller uten disse ekstralysene. Noe var det jo, men ikke så voldsomt, synes jeg. Har jo Xenon i hovedlyskasterne også. Nå synes jeg å oppleve disse med langlys myyyye svakere enn før.. er dette bare meg, eller kan det være noe i det?

    2. Synes det ene Xenon hovedlyset på førersiden virker mye blåere enn det på passasjersiden. Men til gjengjeld kaster passasjersidens lyskaster lyset mye lengre. Noe det også skal, om jeg ikke tar helt feil.

    3. Jeg sliter fortsatt litt med at nærlysene fusker litt med meg. Dette kommer og går en 3-5 ganger etter jeg har startet motoren, men ser ut til å stabilisere seg etter jeg har begynt å kjørt litt Jeg er litt usikker på om de skrur seg av, eller om de bare begynner å "peke ned" . Men jeg synes å observere at det er noe lys fra dem, da når jeg vrir om bryteren til parklys, blir det mye mørkere. Når jeg så vrir om fra parklys til kjørelys igjen, virker kjørelysene å være normale igjen. Når dette tulleriet holder på, hender det av og til at de skrur seg på igjen og feilmeldingen forsvinner, uten at jeg rekker å vri om til parklys først... Dette synes jeg er veldig veldig pussig.. men det er på det rene at dette begynte etter at jeg tok av disse ekstralysene som denne tråden omhandler... jeg klør meg i hodet og skjønner ikke hva som foregår...

    Ingen som ble noe mer klok over de bildene jeg la ut lengre oppe her over det jeg faktisk demonterte/klippet?
    ____________________________________
    - XC70 2004

  39. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Ja si det du

    1.
    Det kan være at det bare er noe du syns for skulle ikke lyse dårligere etter du fjernet ekstralysene en om du slo ekstralysene av med knappen i bilen før og bare kjørte med langlysene på , da skulle det nå gå mindre spenning til pærene og det er vel nesten ikke mulig , men om lampene ikke justerer seg skikkelig i høyden vil jo lyset peke mer ned og virke dårligere .

    2 .
    Ja lyset på høyre side skal lyse litt lenger . Om det er litt blått kan det være for at pæren er dårlig og ryker om en stund -noen xenoen pærer skifter til noe som syns som en blå flekk om en ser mot en hvit vegg for så etter en tid bli lilla lys før dem ryker ,noen også rosa .

    3 .

    Test dette mot en vegg , nå er ikke jeg rette til og svare på lys på xc70 egentlig -men på min så går lysene ned først når jeg slår på tenning for så og gå opp igjen og bli der -men skal vel stabilisere seg direkte etter at lysene har sjekket hvor mye bilen er lastet bak , men mange med v70 xc 70 her inne i samme årsklasse som deg som sikkert vet dette . Står du mot en vegg -da en 3 -5 meter vil du se en klar øvre linje om du har på nærlys sånn rundt 1 meter oppe på veggen , om dem ikke justerer seg vil den linjen ligge mye lavere som du merket før du byttet sikring . Sånn normalt skal ikke fjerning av ekstralys påvirke dem andre lysene på bilen nå som du har fått teipet ledninger og sikringer ikke ryker , men bil er bil så en vet aldri
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  40. Takk SirOlsen takket for denne posten
  41. #50
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Sukk... ja, jeg begynner å bli litt rådvill nå..
    ____________________________________
    - XC70 2004

  42. Takk holter takket for denne posten
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 13/10/13, 14:17
  2. xenon ekstralys problem
    By J.A.S in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 6
    Siste post: 04/12/12, 19:28
  3. Trenger litt hjelp med demontering av front på v40!
    By Sniffy in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 04/02/12, 04:17
  4. (Løst) Montering av xenon i ekstralys, usikker på et par ledninger
    By Testdriver in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 27/09/11, 14:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •