Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  27
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 41

Tråd: Hei! Jeg er ny her på forumet, jeg har meld meg inn pga kommer til å kjøpe en 850 T5 om ca 3 måneder

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Hei! Jeg er ny her på forumet, jeg har meld meg inn pga kommer til å kjøpe en 850 T5 om ca 3 måneder

    Jeg skal kjøpe meg en 850 t5, så da tenkte jeg dette var et bra sted å utveksle tips og triks. T5n skal trimmes, kommer nærmer innpå dette senere.
    Jeg har en del kunnskap om Volvo , men det er mest redblock motorer, så trenger litt hjelp med trimmingen av 850 t 5. Jeg Har ikke mer tid nå men kommer snart tilbake til forumet, så jeg håper jeg kan få noen tips og gi noen tips!

  2. #2
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Det meste kan jo selvsagt trimmes, men så finnes det ett veldig bredt spekter av trimming også.
    Å få 250hk er jo veldig lett, men skal man bikke 350hk begynner pengene å rulle fort..

    Så da spørs det jo, hva mener du med trimming?
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  3. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  4. #3
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Heisann og velkommen inn hit

    Det enkleste er å bytte eksos, chippe og kjøpe et skikkelig innsatsluftfilter (orginalt fungerer veldig bra helt til 350hk +) og justere wastegatestaget på turbo til grunntrykket.
    Den billigste løsningen du kan gjennomføre, er å demontere alle eksterne rør og manifoiler, rengjøre dem og bytte ut gamle pakninger og vakumslanger. Jo lettere luften glir inn og ut, jo bedre vil motoren gå. Intercooleren kan også få en rens i diesel. Da fjerner du MYE møkk og partikler som har samlet seg opp over tid.

    Ellers kommer det an på lommebok og interesse for å gjøre ting skikkelig. Harrytrimming vil fungere dårlig på disse bilene da mye er elektronisk justert.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Heisann og velkommen inn hit

    Det enkleste er å bytte eksos, chippe og kjøpe et skikkelig innsatsluftfilter (orginalt fungerer veldig bra helt til 350hk +) og justere wastegatestaget på turbo til grunntrykket.
    Den billigste løsningen du kan gjennomføre, er å demontere alle eksterne rør og manifoiler, rengjøre dem og bytte ut gamle pakninger og vakumslanger. Jo lettere luften glir inn og ut, jo bedre vil motoren gå. Intercooleren kan også få en rens i diesel. Da fjerner du MYE møkk og partikler som har samlet seg opp over tid.

    Ellers kommer det an på lommebok og interesse for å gjøre ting skikkelig. Harrytrimming vil fungere dårlig på disse bilene da mye er elektronisk justert.
    Foreslår å avskaffe ladetrykkstyringa, den er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for uansett.
    Resten er jo bare finjustering av eksisterende tabeller i sprutet.
    Ett tips er å kikke på motronicsuite eller tunerpro da disse boksene kan flashes = gratis "trimchip" hvis du finner en modifisert fil på nettet.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  7. Takk Svirre, DRømmevovo takket for denne posten
  8. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for svarene ! Når det gjelder trimming så blir det i første omgang : et såkalt steg 4 chip justerer kun bensin det chippet. hvite dyser KN open air filter , 3"downpipe , racekat og 3" resten av vegen, oppgradere til T19 turbo
    Større intercoller med såkalt rip kit ( reverse ic kit), Boost controler , er det noen som nevnte å justere wastegaten ? slik at jeg ikke trenger en boost controller. er vell ikke helt 100 disse boost controllerne, , GLT kammer GLT innsug og 3"gasspjeld fra GLT, jeg kommer til å lade 1,3 i starten , til jeg får penger nok til å forsterke motor med H profil råder osv.Jeg Har kommet fram til at det første steget jeg trimmer motoren, jeg monterer alt selv, til et prisoverslag til 26 00, neste steg er 40 000 til men det blir ikke med det første, er ikke stinn av gryn heler, så må ta det i 2 omganger.
    Sist endret av DRømmevovo; 27/01/16 kl 20:31

  9. #6
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hvis du vurderer å gå så hardt til verks, så kan det være lurt å gjøre ferdig innmaten i første omgang. Egentlig burde du heller spart opp siste rest i stedet for å ta slikt over 2 ombygg. Kan ofte bli kluss av det
    Dette er kanskje noe Batland veit mer om enn meg.


    EDIT: Jeg som nevnte justering av WG, men det er for å stille inn grunntrykket (tror det er 0,3bar) om du skulle bruke den orginale hjernen/
    TCV
    'n.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  10. Takk turb00le, DRømmevovo takket for denne posten
  11. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Du må ha en annen clutch og større bensinpumpe. Anse det som steg 0 sammen med nye tenningsdeler.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  12. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  13. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Steg 0 er kritisk på disse bilene - ikke fordi de er så forferdelig skjøre, men fordi turbobilene som regel er sterke nok for hvermannsen, og hvermannsen nøyer seg med standard service. I så tilfelle er det sannsynligvis en del slanger, pakninger og slike deler som bør byttes ut, i tillegg til hele regreimsida, komplett tenningsanlegg, ny og god olje med filter, nytt bensinfilter og vanlige servicedeler. Alternativt, siden T5ene er populære blant folk som er ute etter ytelser i første omgang, ser man flere og flere biler som er kjørt litt i filler. Gode bremser, godt understell og intakte foringer og lignende er kritisk for å kunne kontrollere sterke krefter.

    Wastegatejusteringa påvirker ikke noe annet enn grunntrykket, altså hvilket trykk den legger på ved igangkjøring. Noe justering trives de som regel med, men det er ikke mye som skal til før bilen blir vanskelig å dra igang på tørr asfalt uten å spinne.

    Med det sagt, flere får ganske nærme 300hk på originalturbo og dyser. Noe særlig mer enn det, da må man se etter andre produkter.

    Lykke til, og velkommen til VCCN.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. Takk DRømmevovo, Professor Dremel takket for denne posten
  15. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Tusen takk for svarene ! Når det gjelder trimming så blir det i første omgang :et såkalt steg 4 chip justerer kun bensin det chippet. hvite dyser KN open air filter , 3"downpipe , racekat og 3" resten av vegen, oppgradere til T19 turbo
    Større intercoller med såkalt rip kit ( reverse ic kit)
    , Boost controler , er det noen som nevnte å justere wastegaten ? slik at jeg ikke trenger en boost controller. er vell ikke helt 100 disse boost controllerne, , GLT kammer GLT innsug og 3"gasspjeld fra GLT, jeg kommer til å lade 1,3 i starten , til jeg får penger nok til å forsterke motor med H profil råder osv.Jeg Har kommet fram til at det første steget jeg trimmer motoren, jeg monterer alt selv, til et prisoverslag til 26 00, neste steg er 40 000 til men det blir ikke med det første, er ikke stinn av gryn heler, så må ta det i 2 omganger.
    Jeg ville prioritert det som jeg har streket under i første vendingen.
    Det burde gi deg bortimot 300hk. Det kan godt hende at det er mere enn nok for din del, du skal trossalt ha effekten ned i bakken også.

    Ville stoppa her i første omgang og fokusert på understell og drivlinje.
    Ang clutch så må du vurdere; en R clutch er bolt on men henger ikke med altfor lenge. Skal du dra ut mere av motoren så kan du like gjerne få på eks ei 707 trykkplate.
    Det krever omborring og stifting av svinghjul, clutchen i seg selv er også ganske kostbar.

    GLT kammer er en grei oppgradering men på ingen måte optimalt for en turbomotor og heller ikke noe jeg ville prioritert helt i starten.
    GLT innsuget har jeg aldri kikka på, trodde det var ganske likt turboinnsuget?
    GLT spjeld hadde jeg skippa, har ikke behov for den størrelsen før det blir skapelig med effekt samt at det fører med seg noen ulemper.

    Ang boostcontroller, en elektrisk "closed loop" er gode greier. Ei typisk mekanisk kran har litt varierende funksjon.
    Har selv kjørt med greddy profec, den var krute god. Finnes en del andre bla hks evc, apexi osv. Søk på ebay, finnes i mengder. Men kjøp for guds skyld "the real deal" og ikke noe kina no name.

    Skal du gjøre noe utover dette så råder jeg til å bytte råder. I samme slengen ville jeg ha "porta" veivhuset.
    Toppen har heller ikke vondt av en liten omgang.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  16. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  17. #10
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    tommelfingerregelen er maks 300hester, 1,2kilos ladetrykk på original innmat.

    og svært få klarer 300hester med bare chipping, selv om det står på papiret.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  18. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  19. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Teoretisk mener jeg disse motorene skal kunne produsere litt over 300h hester, da med en hk per cc dysevolum som tommelfingerregel - men det forutsetter jo at alt annet er i perfekt stand, med så lite som mulig intern motstand, frisk aggregatside osv. Mener å huske den originale 15Gen taker på rundt 270hk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. Takk Svirre, Morgis, DRømmevovo takket for denne posten
  21. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Dette er kanskje noe Batland veit mer om enn meg.
    5 sylindret turbomotor er noe jeg bevisst har valgt å styre unna, så disse kan jeg lite om.

  22. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  23. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    5 sylindret turbomotor er noe jeg bevisst har valgt å styre unna, så disse kan jeg lite om.
    Jeg tenkte jeg skulle kommentert at det er som kryptonitt for din del...
    Blir vel omtrent som å servere ribbe til en troende muslim.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  24. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  25. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    tommelfingerregelen er maks 300hester, 1,2kilos ladetrykk på original innmat.

    og svært få klarer 300hester med bare chipping, selv om det står på papiret.
    Tommelfinger regelen mener jeg er maks 300 Hk , men det er målt på bakhjulene, Skal man over det trenger man H profil råder.

  26. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Jeg tenkte jeg skulle kommentert at det er som kryptonitt for din del...
    Blir vel omtrent som å servere ribbe til en troende muslim.
    5 sylindret turbo motor fra Volvo må jo være noe av det beste utgangspunktet man kan få, spør du meg!

  27. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Jeg ville prioritert det som jeg har streket under i første vendingen.
    Det burde gi deg bortimot 300hk. Det kan godt hende at det er mere enn nok for din del, du skal trossalt ha effekten ned i bakken også.

    Ville stoppa her i første omgang og fokusert på understell og drivlinje.
    Ang clutch så må du vurdere; en R clutch er bolt on men henger ikke med altfor lenge. Skal du dra ut mere av motoren så kan du like gjerne få på eks ei 707 trykkplate.
    Det krever omborring og stifting av svinghjul, clutchen i seg selv er også ganske kostbar.

    GLT kammer er en grei oppgradering men på ingen måte optimalt for en turbomotor og heller ikke noe jeg ville prioritert helt i starten.
    GLT innsuget har jeg aldri kikka på, trodde det var ganske likt turboinnsuget?
    GLT spjeld hadde jeg skippa, har ikke behov for den størrelsen før det blir skapelig med effekt samt at det fører med seg noen ulemper.

    Ang boostcontroller, en elektrisk "closed loop" er gode greier. Ei typisk mekanisk kran har litt varierende funksjon.
    Har selv kjørt med greddy profec, den var krute god. Finnes en del andre bla hks evc, apexi osv. Søk på ebay, finnes i mengder. Men kjøp for guds skyld "the real deal" og ikke noe kina no name.

    Skal du gjøre noe utover dette så råder jeg til å bytte råder. I samme slengen ville jeg ha "porta" veivhuset.
    Toppen har heller ikke vondt av en liten omgang.
    Ang boostcontroller, en elektrisk "closed loop" er gode greier, høres bra ut vet om noen i Norge Sverige som selger dette? Hva menes med closed loop?

  28. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for alle svarene og tipsene, jeg kommer til å investere i en el. boostcontroler, ikke vanlig boostcontroler. Etter hva dere skrevet om det.

  29. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Velkommen til forumet!
    Kan bli en spennende tråd å følge med på om du realiserer mye av det du nevner her
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  30. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  31. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Dette blir kjekt :-)
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  32. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  33. #20
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Bra greier Bare pass på å ikke lade mer enn max 1,2 bar i ladetrykk på original innmat. Mer enn det tåler de ikke
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  34. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  35. #21
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Og husk på at de berømte bøyde rådene ikke kun kommer fra høyt ladetrykk. Onkelen min kjører baneløp med en 850, med sugefemmer - de har knekt og bøyd råder over en lav sko, da pga høyt turtall over lang tid, og med høyt turtall menes 5k +. Ikke at man opplever sånne turtall over mer enn noen sekunder i en gatebil, men det er verdt å ha med seg.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  36. Takk DRømmevovo, Professor Dremel takket for denne posten
  37. #22
    Registrerte brukere Pepzy89 sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2014
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Følger.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  38. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  39. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Du må ha en annen clutch og større bensinpumpe. Anse det som steg 0 sammen med nye tenningsdeler.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Hvorfor trenger jeg større bensinpumpe? Alle Svenskene som trimmer bilen ca på samme måte som meg , har jeg ikke sett en som har nevnt noe om bensinpumpe, men viss du mener dette er nødvendig, så må jeg finne ut hvorfor det er aktuelt , Skal man ha over 400 Hk skjønner jeg det men vanlig trimming opp til 360 Hk er det kun dyser som byttes, og det blir chippet bensin styringa.

  40. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Takker igjen for alle som kommer med tips og vill følge med på hvordan det går med 850 trimmingen min, jeg blir nøtt til å høre på dere når det gjelder ladetrykk , så jeg kommer ikke til å lade mer en 1.2 med orginal råder, ikke 1,3 som planlagt, Jeg for heller lade mer når jeg har hatt bilen i Sverige og de har byttet alt av pakninger slitte deler . porta toppen og monter h-profil råder og en nyere veivaksel som vist nok skal være bedre(lettere) mer turtall villig .Dette skal bli en heftig 850 med tiden.
    Jeg tar også til meg kommentarene om at jeg bør oppgradere understell , kommer til å gjøre dette og montere større bremser.

  41. #25
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Autotech som er en av de dyktigste på Volvotrimming til hvermannsen kjører ikke høyere enn 1,2 på original motorene, selv på den heftigste pakka
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  42. Takk DRømmevovo takket for denne posten
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 2
    Siste post: 08/12/13, 17:29
  2. Svar: 2
    Siste post: 08/01/13, 12:26
  3. Svar: 5
    Siste post: 19/10/12, 15:01
  4. Svar: 4
    Siste post: 29/06/11, 16:02

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •