Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  43
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 61

Tråd: 5 punkter etter EU kontroll - Råd kan behøves (XC70 2004 mod)

  1. #1
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Question 5 punkter etter EU kontroll - Råd kan behøves (XC70 2004 mod)

    Så var`n SirOlsen på sin første EU-kontroll med den "nye" bilen sin i dag da.
    Det resulterte i 5 (egentlig 4) toerfeil. Gjennomførte kontrollen hos NAF Kristiansund. En liten utfordring var at han som gjennomførte kontrollen på bilen min ikke hadde norsk morsmål, og dermed hadde noe problemer med å forklare meg slik at jeg forsto. Ser for meg at dette skal være forholdsvis kurante ting, men jeg ber om litt eksperthjelp.

    Feilene var som følger (kommentarer for hver feil under):
    1. (4.1.2) Hovedlykter innstilling (Merknad: Frontlyktens lysstråle er ikke innenfor grenseverdiene fastsatt i kravene - høyre, indre fjernlys)
    2. og 3. (4.1.4) Hovedlykter - samsvar med kravene (Merknad: Lyskilde og lykt ikke kompatible. Venstre og høyre indre fjernlys - ETTERMONTERT HID SYSTEM)
    4. (4.1.6) Hovedlykter - lyktespyler (Merknad: Innretningen virker ikke - begge sider)
    5. (5.1.3) Hjullager (Merknad: For stor slakk i hjullageret, høyre foran)


    1. Frontlyktens lysstråle ikke innenfor grenseverdiene - høyre indre fjernlys
    Slik jeg tolker denne, gjelder dette kun det høyre frontlyset? Er det noen trygg måte å gjøre dette selv på, eller må dette gjøres på verksted? Ser i Haynes boka at det er noen skruer man kan justere på, men jeg aner jo ikke hva jeg skal justere etter...

    2. og 3. Hovedlykter - Lyskilde og lykt ikke kompatible - Ettermontert HID system
    Som så vidt kan ses på profilbildet mitt, har jeg 2 lykter montert på kufangeren foran. Disse har visstnok XENON pærer i seg, og dette var ikke godkjent. Leder meg til et par spørsmål:
    - Er det noen måter dette kan godkjennes på uten at jeg må fikle inni der nå?
    - Går det an å bytte ut disse pærene med vanlige Halogenpærer (karen på NAF sa at om jeg byttet Xenon pærene med Halogen, ville det bli godkjent). Har Xenon og Halogen samme sokkel?

    4. Hovedlykter - lyktespyler, innretningen virker ikke
    Spruteren funker, men viskerne er blitt koplet ut. Dette pga tidligere eier hadde montert en
    GPS
    greie på dekslet over instrumentpanelet, hvorpå de har trukket en USB kabel ut av midt på det dekslet. Tidligere eier forklarte meg at sikringen røyk og derfor måtte kople ut viskerne til lyktene. Jeg syntes det var rart at jeg skulle få en 2`erfeil på dette. Karen fra NAF forklarte at pga jeg visstnok hadde Xenonlys, måtte disse virke. Om jeg hadde hatt Halogen hadde det ikke gjort noe om de var utkoplet(?!). Her kom språkproblemene til mekanikeren til sin rett, og jeg ble ikke klok på om jeg hadde Halogen eller Xenon lys i de originale lyskasterne.. men mye tyder på at det er Xenon der. Men måten han forklarte det på fikk jeg forståelsen av at det kun var Xenon i de ettermonterte lyktene på kufangeren..
    - Igjen: Kan jeg bare nappe ut Xenon pærene i frontlyktene og erstatte med vanlig Halogen (samme sokler)?
    - Nå har ikke jeg bruk for denne kabelen som kommer ut der. Hvordan får jeg av det dekslet som er over instrumentpanelet? Jeg må finne ut hvor den er koplet til, for å fjerne den.. sånn sett skal det problemet bli løst..

    5. Hjullager - for stor slakk i hjullageret høyre foran
    Her fikk jeg nok svaret på hvorfor jeg har fått den
    ABS
    feilmeldingen de siste par mnd (for de som har fått med seg tråder jeg har tatt opp dette i). Så vidt jeg kan se i Haynes boka, samt videoer på Youtube, skal selve byttet av hjullagersett være ganske kurant. Noen som kan bekrefte dette? Likevel er det et par spørsmål som melder seg:
    - Vil montering av nytt hjullagersett være nok for å fikse slakk her? Eller er det noe annet jeg bør være oppmerksom på?
    - Det er vanvittig stort prisforskjell for hjullagersett her og der.. Men om noen som har peiling på dette, vennligst led meg på den rette sti - forhåpentligvis uten å ruinere meg...
    Disse er de jeg har funnet så langt (Biltema unnlater jeg tror jeg, for de tør jeg ikke på denne type produkter):
    * BilXtra: Kr 2488,-
    * BS Bildeler: Kr 1495,- (+149,- for frakt)
    * Mekonomen: Kr 3055,- (!! hva f...)
    * Skruvat: Kr 1495,- (+95,- for frakt)
    * Torshov Bilrekvisita: 1635,- (+79,- for frakt)
    * Biltema: Kr 899,- (her fins flere typer til framaksel... men som sagt.. er redd for denne..)


    Tror jeg har fått med meg alt i denne omgang... tips og gode innspill er veldig velkomment! :-)
    ____________________________________
    - XC70 2004

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Bra du ikke ble avskiltet da ok ... lysjustering på frihånd går jo men er vel egentlig ikke og anbefale for blir det feil må du ditt en gang til og penger skal dem jo ha hver gang . ekstralys ... en billig måte er og skru av lampene vise bilen - sette dem tilbake etterpå -gratis fiks . Viskere til lykter ... ja må en ha det da så lenge en har spylere om en har xenoen pærer -har da ikke hatt viskere på siste v70 06 -har heller ikke på xc60 nå ,men spylere på begge og har vært på eu på naf med begge , men ikke det at jeg kan alle regler så det får andre svare på . hjullager - mekonomen vet og ta betalt -handler aldri der , men ville sjekket hvem produsent lagrene fra biltema -kontra skruvat - torshov er før jeg ga noen råd der - skal du ha bilen i 1 år -2 år -10 år ? har vært fornøyd med lagrer fra biltema jeg -men bytter bil sånn annenhvert år også . Har du slakk i hjullager er det nok og skifte det for og fjerne slakk i hjullager .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. Takk SirOlsen takket for denne posten
  4. #3
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    1) still deg opp langs en rett vei, eventuelt rett mot en flat vegg, se om du ser at det høyre fjernlyset lyser feil - juster deg inn etter dette. Fjernlyset skal lyse mer eller mindre vannrett, rett fremfor senter av bilen. Det tryggeste er å kjøre innom et verksted og få de til å ta en justering med riktig måleverktøy.

    2&3) Om xenonpærene i ekstralyset er ettermontert, må du fjerne xenonkitet - liten sjangs for å få det godkjent. Det tryggeste er å fjerne lampene ifm kontrollen. Om xenonkitet er ettermontert har det samme sokkel som tilhørende halogenpære, ja - dette er gjerne H7 eller H3, men det må du undersøke nærmere. Om lampene er originalt med xenon, så kan du sannsynligvis ikke bytte til halogen.

    For å få det godkjent må alle fire fjernlyslampene (originalr + ekstralys) ha et samlet lysreferansetall på 100 eller mindre. Som regel har da godkjenningsbare ekstralys referansetall på 17.5. Burde stå stemplet inn på lykta.

    4) Har du xenon i nærlys, SKAL disse ha enten viskere eller høytrykksspyler. Originale xenonlamper kan ikke byttes til halogen uten modifikasjon. Om du har xenon eller ikke er lett å se. Slå på nærlys fra kalde lamper/pærer, da burde du ha en oppvarmingstid på et par sekunder hvor lysstyrken blir stadig sterkere. Om den er umiddelbar og gulaktig i fargen, har du halogen.

    Google "XC70
    DIM
    removal", så ser du hvordan du fjerner lokket.

    5) Sannsynligvis, om kontrolløren har vært nøye, er det snakk om å bytte kun hjullageret, ja. Hør på Volvo, tror de bare er et par hundre kroner dyrere enn Skruvat, og VCCN-medlemmer har rabatt på Bilia. Uansett er originale deler en god forsikring, sånnsett. Anbefaler deg å bytte begge på samme aksel samtidig - har det ene gått, følger det andre gjerne fort etter.

    Mulig jeg har tatt feil av noe her, Christian er som regel flink til å svare på sånt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. Takk SirOlsen takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Sånn passe grei jobb og skifte hjullager , fikser vi på forumet på 1 kveld
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  7. Takk SirOlsen takket for denne posten
  8. #5
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    For ordens skyld:
    Bilia fins ikke i mitt nærområde...
    ____________________________________
    - XC70 2004

  9. Takk holter takket for denne posten
  10. #6
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirOlsen Vis post
    For ordens skyld:
    Bilia fins ikke i mitt nærområde...
    Da har du flere andre valg.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. Takk SirOlsen takket for denne posten
  12. #7
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard 5 punkter etter EU kontroll - Råd kan behøves (XC70 2004 mod)

    Jeg vet sannelig ikke om jeg har råd akkurat nå til å ta begge akslene samtidig. hehe

    I alle fall ikke om jeg må opp over 2000 pr. hjullagersett.. Men en slik del bør jo være av en viss kvalitet. Derfor jeg ramset opp de alternativer jeg kunne finne nå.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  13. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Altså, jeg og flere andre har kjørt med Temalagere i lang tid uten problemer, men saken er at de med jevne mellomrom legger produktleveransene på anbud. Jeg har fått FAG og SKF-lagere, men det kan hende de nå selger Chinalicious Express-lagere - eneste måten å bli sikker på det er ved å se på lageret. SKF og FAG står stempla inn.

    That said, det kreves at produktene de selger oppfyller visse standarder til kvalitet, så om du kjøper to nå kan det godt hende du har de i flere år - det kan også hende de er utslitt etter halvannet. Gjennom PKK burde de få deg.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. Takk SirOlsen takket for denne posten
  15. #9
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Bestill hjullager på Eurodel.no. Det selger de hjullager fra SKF til rundt 1500,-. Det er nøyaktig det samme lageret du får kjøpt på Volvo til dobbel pris.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. Takk SirOlsen takket for denne posten
  17. #10
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Nye originale Volvo hjullagersett medfølger fetttube, pakninger og deksler som skal hindre vann å komme inn i lageret via akslingen og redusere levetiden.
    Du kan eventuelt kjøpe dette utenom hvis du bytter til uoriginale hjullager:
    http://www.skandix.de/en/spare-parts...aring/1025151/
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  18. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Om du sjekker på biltema så kan det hende at sesongens hjullagere er av kjent merke , om ikke så går det jo greit og skifte bare det du fikk mangle på til det blir bedre økonomiske tider
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  19. Takk SirOlsen takket for denne posten
  20. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Å bytte hjullager begge sider er ikke nødvendig, de lever helt uavhengig av hverandre.

  21. Takk SirOlsen takket for denne posten
  22. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2012
    Sted
    porsgrunn
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    unødvendig å bytte begge hjullager. bytt bare det du må, jeg har kjørt flere 1000km mellom bytte av H/V side, har biltema lager og er veldig fornøyd, mener jeg betalte ca 500 pr stk. hadde min volvo v70 2007 og på eu nå og fikk ikke feil på lyktespyler som ikke funker, mekanikern var nazi nøye. har også xenon i ekstralysa mine, uten å få no på pakk på det verken fra siste kontroll eller for 2 år sia da jeg hadde den hos NAF.

    hjullager bytter du på toppen 3 timer lykke te
    2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825

  23. Takk SirOlsen takket for denne posten
  24. #14
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tigergutt89 Vis post
    unødvendig å bytte begge hjullager. bytt bare det du må, jeg har kjørt flere 1000km mellom bytte av H/V side, har biltema lager og er veldig fornøyd, mener jeg betalte ca 500 pr stk. hadde min volvo v70 2007 og på eu nå og fikk ikke feil på lyktespyler som ikke funker, mekanikern var nazi nøye. har også xenon i ekstralysa mine, uten å få no på pakk på det verken fra siste kontroll eller for 2 år sia da jeg hadde den hos NAF.

    hjullager bytter du på toppen 3 timer lykke te
    Høres ikke veldig nazi nøye ut.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. Takk SirOlsen, Svirre, aarnes, René Fredriksen takket for denne posten
  26. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Som nevnt over i tråden har eurodel.no veldig bra priser på mye! Fordelen med eurodel er at fabrikant står oppført og du kan velge mellom billige, middels og dyre. De har mange forskjellige hjullager tilgjengelig. Jeg har hatt biltemalager før og har ikke hatt problemer med det. Men skjønner at du er skeptisk. Eurodel har hvertfall SKF og FAG som nevnes over. Dette er gode merker som du ikke trenger å være bekymret for at er gode nok. Bestilte et fjærbenslager fra skruvat men var veldig misfornøyd med kvaliteten. Mulig det var en produksjonsfeil men lageret spant ikke så lett og jevnt. Så bestilte et SKF lager fra eurodel og det var av overlegen kvalitet. Lageret var virkelig smoth og man kunne se at dette var en kvalitetsdel.
    At hjullageret tiltrekkes med riktig moment er også utrolig viktig. Moment står opplyst i haynesboka hvis du har den.

  27. Takk SirOlsen takket for denne posten
  28. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2013
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Siden flere sier Temalagrene er ok, synes jeg det er greit å nevne at jeg fikk noen som ikke var det. Jeg synes Biltema er brukanes på mye, men kjøper ikke hjullager der neste gang. Jeg fikk 15000 km (et halvt år) på det, og da jeg tok det med tilbake for å reklamere, var produktet trukket tilbake. Dette var sommer 2014. Jeg endte med et fra eurodel

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  29. Takk SirOlsen takket for denne posten
  30. #17
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Hassekanon: Ser på biltemas sider at det er et hjullagersett som nylig har erstattet et annet sett. Kanskje det du forteller kan ha noe med saken og gjøre?
    ____________________________________
    - XC70 2004

  31. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2013
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Det kan se sånn ut. Er jo drass å gjøre en jobb to ganger, men til såpass mye rimeligere pris kan en jo prøve. Jeg opplever aldri at de er vanskelige mtp retur/reklamasjon dersom en har kvittering (har en egen skuff dedikert til disse (når skal de bli digitale, slik som jula?)).

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  32. Takk SirOlsen takket for denne posten
  33. #19
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Hehe, jeg og sparer på alt av kvitteringer
    ____________________________________
    - XC70 2004

  34. #20
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Bytt pærer i hovedlysene til vanlig halogen og fjern xenon-kittene. Justér eller få noen til å justere lyktene for deg.

    Bytte spylervæskepumpe om det er denne som er problemet.

    Bytt hjullager. Hvis du smisker med selger på Bilia kan du nok få hjullageret til 2500kr.

    Betalte bare 1900kr på mekonomen. Litt prosenter

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  35. Takk Thatd5 takket for denne posten
  36. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Den prisen du skriver svirre er det pr stk eller for 2 stk hjullager ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  37. #22
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Pr.stk.

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  38. #23
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Kjapt spørsmål i forbindelse med dette, noen....

    Da jeg så meg nødt til å bytte batteri i går, oppdaget jeg noe som jeg lurte på.. på plusspolen var det en ekstra ledning koplet til, og jeg lurer på hva den går til? Kan det være Xenonkitet jeg har på kufangeren?
    Ser tilsvarende her på et batteribytte på en XC90 (ser helt likt ut i mim). Se feks 17:53 på denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=wbbNQzw9sZw.
    Som dere ser, så har plusspolen en "ekstra" ledning knyttet til på høyresiden for hovedkabelen (i samme kabelsko). Hva er denne til?

    Tenkte jeg skulle fjerne Xenon kittet på kufangeren før EU kontrollen. Men er litt kronglete å komme fram. Er rett jeg må av med hele frontbumperen for å komme til. Med mindre jeg kan finne klips inne i lampehusene som jeg kan bare trekke ut, da..
    ____________________________________
    - XC70 2004

  39. #24
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det kan være alt mulig rart. Hvis du mistenker at det er til bøttelyktene, så tar du bare av ledningen og ser om lyset fortsatt virker
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  40. Takk holter takket for denne posten
  41. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Tror egentlig den ledningen sitter på mange volvo -satt en på begge v70 jeg hadde og sitter en på xc60 nå også - og der skal den få sitte også ,men det som ikke virker om du fjerner den går strømmen til -starter ikke bilen uten ledningen er den viktig
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Forskjell på fjærer før og etter 2004?
    By Anders Dybvadsskog in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 08/07/15, 08:35
  2. 4 Hjuls kontroll på XC70 02
    By otello in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 22/10/14, 19:53
  3. AWD på XC70 2004 D5
    By Toffe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 13
    Siste post: 11/02/14, 21:26
  4. Fiks etter EU-kontroll - Bærekule
    By n0gga in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 19/08/13, 20:37

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •