Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  102
Side 12 av 18 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 438

Tråd: Filtis: 242 930HK

  1. #276
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe takker. Må vel si at det er en bruksbil og ikke noen sjarmtroll. Men er vel ikke derfor den er der.
    Hehe er vel alltids noe og drive med..

    Ring til swe. Dem må jo ta tlf til slutt.

    Rune

  2. #277
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard Re: Filtis: 242 930HK

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Hehe takker. Må vel si at det er en bruksbil og ikke noen sjarmtroll. Men er vel ikke derfor den er der.
    Hehe er vel alltids noe og drive med..

    Ring til swe. Dem må jo ta tlf til slutt.

    Rune
    Bilen din har sjarm i massevis! Utan tvil den bilen folk er mest interessert i på standen vår.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. Takk Filtvedt Racing takket for denne posten
  4. #278
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Bilen din har sjarm i massevis! Utan tvil den bilen folk er mest interessert i på standen vår.
    Takker. Moro og høre at folk syns det. Tar en tur på messe idag og titter over .

    Rune

  5. #279
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Takker. Moro og høre at folk syns det. Tar en tur på messe idag og titter over .

    Rune
    Bilen din er så rå at jeg blir litt Starstruck når jeg står å glaner. hehe.
    Det er nesten så jeg blitt litt satt ut at jeg glemmer å virkelig "se" på alle små detaljer.

    Helt vanvittig bil
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. Takk Filtvedt Racing takket for denne posten
  7. #280
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sleng ut litt heilhetsbilder av motorrommet då!

    Og kva farge er bilen lakka i egentleg?
    Sist endret av volvobrage; 29/10/12 kl 15:48
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #281
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.
    Det fins sikkert bilder av motorrom tidligere på denne siden.

    Fargen er RAL 2002 enkelt og greit.

    Filtis

  9. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Bilen din er ett smykke !! Liker veldig godt måten den er vellbyggd og gjennomført på!

    Noen spørsmål.

    Regner med bremsepapirene mest er for "kuriositetens" del, og at du ikke kjører noe særlig på 2,5 kg.
    Hva pleier du å ligge på av trykk/effekt, når du kjører?

    Nå har du hatt bilen noen sesonger.
    Kunne vært morro å høre noen tanker fra deg om hvordan du føler du ligger an med "utvikklingen" av bilen.
    En ting er å bygge den opp, men så kommer jobben med å få bilen til å fungere opp i mot sitt potensiale. Få alt til å harmonere.
    Hvordan føler du det ligger an? Føler du at du klarer å kjøre fort med bilen (høres kanskje ut som ett dumt spørsmål, men du skjønner kanskje hva jeg mener.... )
    Det er justeringer på det aller meste under bilen - har du fått jobbet noe med innstillinger?
    Har du noen rundetider på de Norske banene?
    Litt smått av barnesykdommer har det vell vært, men inntrykk av at det ikke har vært så ille?

    En tanke som slår meg, er om det enkelt og greit er FOR mye effekt.. (går det an det da....).
    Da tenker jeg på det at bilen er tohjulstrekk, og har begrenset med dekkplass i de originale hjulkassene.
    Uansett dekk type, blir det vell alltid ett grep problem. Hva kan da alle hestene brukes til?
    Skjønner som du sier at det er ett kikk når det slipper i girene oppover i fart, samt røyklegge langsidene på banene, men de hjelper vell knappt med å kjøre noe raskere - f.eks rundt banene?
    Hva tenker du om karakteren og "bruker/kjøre vennligheten" på motoren. Tenker ikke til gatebruk, men på banen.

    Du pratet for noen år siden om bakkeløp/gt serie. Noe nytt der?
    Noe spesielle målsettinger med bilen - f.eks. rundetider, eller deltagelse i noe form for løp?
    Eller mest "morro kjøring"?

    Igjen - nydelig bil.

    Ps. Mulig det står ett sted, men var det slik at bilen har vært brukt i rally, eller var tiltenkt det ?? Eller surrer jeg der.

  10. #283
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Mener å huske et sted at dette karosseriet har vært på taket to/tre ganger. Stod vel i Gatebil-artikkelen?!

  11. #284
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo Vis post
    Hei.

    Bilen din er ett smykke !! Liker veldig godt måten den er vellbyggd og gjennomført på!

    Noen spørsmål.

    Regner med bremsepapirene mest er for "kuriositetens" del, og at du ikke kjører noe særlig på 2,5 kg.
    Hva pleier du å ligge på av trykk/effekt, når du kjører?

    Nå har du hatt bilen noen sesonger.
    Kunne vært morro å høre noen tanker fra deg om hvordan du føler du ligger an med "utvikklingen" av bilen.
    En ting er å bygge den opp, men så kommer jobben med å få bilen til å fungere opp i mot sitt potensiale. Få alt til å harmonere.
    Hvordan føler du det ligger an? Føler du at du klarer å kjøre fort med bilen (høres kanskje ut som ett dumt spørsmål, men du skjønner kanskje hva jeg mener.... )
    Det er justeringer på det aller meste under bilen - har du fått jobbet noe med innstillinger?
    Har du noen rundetider på de Norske banene?
    Litt smått av barnesykdommer har det vell vært, men inntrykk av at det ikke har vært så ille?

    En tanke som slår meg, er om det enkelt og greit er FOR mye effekt.. (går det an det da....).
    Da tenker jeg på det at bilen er tohjulstrekk, og har begrenset med dekkplass i de originale hjulkassene.
    Uansett dekk type, blir det vell alltid ett grep problem. Hva kan da alle hestene brukes til?
    Skjønner som du sier at det er ett kikk når det slipper i girene oppover i fart, samt røyklegge langsidene på banene, men de hjelper vell knappt med å kjøre noe raskere - f.eks rundt banene?
    Hva tenker du om karakteren og "bruker/kjøre vennligheten" på motoren. Tenker ikke til gatebruk, men på banen.

    Du pratet for noen år siden om bakkeløp/gt serie. Noe nytt der?
    Noe spesielle målsettinger med bilen - f.eks. rundetider, eller deltagelse i noe form for løp?
    Eller mest "morro kjøring"?

    Igjen - nydelig bil.

    Ps. Mulig det står ett sted, men var det slik at bilen har vært brukt i rally, eller var tiltenkt det ?? Eller surrer jeg der.
    Heisan.
    Takker for det.

    Jepp det stemmer nok det. Kjører idag på ca 1,6-1,8 bar. Det er ca 800hk.

    Når det gjelder utviklingen av bilen er jeg som alle andre ikke fornøyd. Dukker stadig opp nye ting som man ønsker eller MÅ gjøre om.
    Å få en slik bil til og harmonere er nesten klin umulig med mine midler av kr. Da må man legge utallige timer i test og kjøring på bane for og finne svakheter. Deretter og ha kapital til og utbedre dette.
    Jeg tenker vel og få det nogenlunde og harmonere når jeg kjører effektivt men ikke med full gass, hvis du skjønner. Når det gjelder banebil er det vel absulutt ikke noe vits med mere enn 550-650hk. Dette er vel det volvon klarer og hantere.
    Eller lettere sagt personen som kjører.
    Men må jo si at det er litt av det som driver meg fram og ikke gjør at kjøringen blir "kjedelig". At bilen er ganske vilter selv på asfalt i både 3 og 4 gir gjør at det er en utfordring og holde reskapen på veien

    Innstillinger er vel det jeg skulle begynt med for en stund siden. Dette er ikke gjort da tid og penger ikke har strekket til.

    Men min oppgave er også familiefar for 2 små jenter og samboer, hus, jobb osv.
    Det blir jo rett og slett en prioritering som jeg tenker er viktig. Bruker mye tid på bil men familielivet først.

    Rundetider har det blitt lite av egentlig.

    Gamle Rudskogen ca 1.06
    Nye Rudskogen ca 1.3....?
    Nurburgring 9.13, på 2 runden. (hadde jeg fått kjørt flere runder skulle jeg slått deg Euro 96 ).

    Hehe for mye effekt??? Eru mamman min eller??????????????????
    Hehe neida forstår hva du mener. For effektiv rundetider eller fin effektkurve? JA da er det for mye effekt
    Men hva er man ute etter i første omgang?
    Jeg startet med utgangspunkt i gatebil. Kombinasjon med mye effekt og mulighet for og kjøre rundetider. Men når vi bremset motor tok det dessverre helt av for meg og byttet turbo (motoren bremset 725hk på 2-3draget).
    Suget etter og bli den sterkeste Rødblokka for "gatebruk" ble jævli interesang. SHS hadde da 917hk i samme benk. Da havnet vi på 930hk og 1069 nm.

    Var helt jævli og kjøre til og starte med. Litt av en utfordring og stille seg om fra 226 hk(motorn som Baron har nå) sugemotor som du kunne klemme gassen i bunn uten store "kast".
    Overgangen til og dra på med 1/3 gass og kjenne hvor denne motoren bare eser ut hk uten og gi noe særlig gass.

    Bakdelen med en sånn motor er jo registret. Motoren har ikke noe serlig kraft for 4-4500 og da bare smeller det.
    Men jeg må si at iforhold til andre motorer som jeg har sett bremsepapirer på ca HALV parten av effekt så er det ikke store forskjellen på turbolag.
    Så jeg må skryte av V:S motor som bygget denne motoren. For det er ikke tvil i mine øyne at skal man opp i effekt må turtall OPP. Dette er spesielt over 500++ hk.
    Leser om den store diskusjon om LAV eller HØY komp og effekt mellom Batland og Tosk. Føler begge er flinke folk med sjel for motorer. Uten tvil. Men man får ikke både nm på lavt turtall og mye hk på høyt turtall i samme motor.
    For at en motor i denne caliber må det opp i turtall for at den skal holde rett og slett trur jeg.
    Jeg mener man må betemme seg for hvilken type man ønsker og jobbe parallelt med motorbygger for at begge parter skal bli fornøyd.
    Karakteren på motoren er etter min mening helt grei til mitt bruk. Kjører med dogkasse og 4.30 utv som gjør at det ved banebruk nesten ikke kjenner turbolag. Noe er det selvfølgelig
    men ved effektiv bruk av turtall så passer det bra.

    Bakkeløp/GT eller trackday løp hadde vært moro men da må alt stemme først.

    Målsettning er:

    Motor stabil med temp
    El servo må bort
    Sperre må byttes til strammere
    Understell må tunes

    Kjørte rally med en 242 i 4 år og vraket denne kraftig under Hedmark rally ca 2004-05? Bygget da denne opp og kjørte 4-5 løp uten hell kan man si. Var på taket og i grøfta de fleste ganger så det meste er byttet
    hvertfall 1 gang.

    Håper dette var av interesse, og at du fikk svar på noen spm.

    MVH Filtis

  12. #285
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard Re: Filtis: 242 930HK

    Kjekt att du tar deg tid til å svara så utfyllande og som sagt, rå bil

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  13. #286
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som ganske standard den forklaringa der....
    Har ingen erfaring selv med hinsides effekt, men har en bekjent som har en kadett coupe med volvo sekser som bremset 700 og noe hester hvis ikke jeg husker feil.
    Som han sa; Blir jo frakjørt av biler med nesten halve effekten, for kadetten bare spinner uansett hvilket gir rundt rudskogen.

    Der har nok filtis en liten fordel, tyngre bil...
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  14. #287
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.
    Det fins sikkert bilder av motorrom tidligere på denne siden.

    Fargen er RAL 2002 enkelt og greit.

    Filtis
    Enkelt og greit, men ser fantastisk kult utPerfekt oransjfarge i mine auger!

    Dårlig med heilhetsbilder av komplett motorrom:/
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #288
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Enkelt og greit, men ser fantastisk kult utPerfekt oransjfarge i mine auger!

    Dårlig med heilhetsbilder av komplett motorrom:/
    Send meg tlf nr så kan jeg sende noen til deg der.
    Dårlig med data kunnskap hos meg

  16. #289
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    heftig! bruker du denne til hværdags? eller er det kunn bane som er greian?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  17. #290
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor må el servo bort? Henger den ikke med, så i det tilfelle vil en org Volvo pumpe vært bedre?

  18. #291
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    jeg er ganske langt fra 1.3x enda. Det blir snitthastighet på 130km\h ca? vilt bra om du klarer det!

  19. #292
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    heftig! bruker du denne til hværdags? eller er det kunn bane som er greian?
    Her er det kunn på bane. Ingen vits i og kjøre med denne på allfar vei.

  20. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  21. #293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Her er det kunn på bane. Ingen vits i og kjøre med denne på allfar vei.
    var det jeg nesten regna med
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. #294
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Hvorfor må el servo bort? Henger den ikke med, så i det tilfelle vil en org Volvo pumpe vært bedre?
    Sitter org volvo 440/460 pumpe på denne. Dette fungerer ikke tilfredstillende når du skal ratte rundt på bane.
    Det er pumpe som sellholm bruker. Etter mange samtaler med folk som har erfaring fra disse er det bare og bli kvitt. Etter det jeg vet er det ingen som er helt fornøyd med dette.
    Men har problemer med og montere org reim pumpe da tørrsumppumpe tar meste plassen på den siden av motor.

    Rune

  23. #295
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    jeg er ganske langt fra 1.3x enda. Det blir snitthastighet på 130km\h ca? vilt bra om du klarer det!
    Har ikke dette bekrftet, men har tider med gatehjul på ca 1.40+. Går endel fortere med slicks. Målte 211-212 kmt på gps på langsletta og ned angsten på volvotreff i høst. Moro det når man tenker på at det er vel en lite forsinkelse på gps iforhold til virkeligheten.

    Rune

  24. #296
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Ok, skjønner.
    Har lest at Toyota mr2 pumpe skal henge med? Bare et tips :-)

  25. Takk Filtvedt Racing takket for denne posten
  26. #297
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    ja det var jaggu bra. merker stor forskjell på dekka ja. 70 km/t blei fort 90 km/t med gatehjul vs gateslick. baneslick er vesentlig bedre

  27. #298
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    Sortland, Norway, Norway
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Sitter org volvo 440/460 pumpe på denne. Dette fungerer ikke tilfredstillende når du skal ratte rundt på bane.
    Det er pumpe som sellholm bruker. Etter mange samtaler med folk som har erfaring fra disse er det bare og bli kvitt. Etter det jeg vet er det ingen som er helt fornøyd med dette.
    Men har problemer med og montere org reim pumpe da tørrsumppumpe tar meste plassen på den siden av motor.

    Rune
    Hei Rune.

    Jeg kjører med sellholm kortstyring og el servopumpe fra en opel astra, Dette funkerer helt topper på min bil. Hurtig ratting er ingen problem, og så er faktisk servo pumpen fortsatt progresiv
    Jeg har montert el pumpen i bagasjerommet og lagt slanger fram til servoen, husker ikke diamentere men tok litt størrelse på di for og få mye mengde og evakuere oljen fort tilbake til pumpen.

    Mvh
    Steffen.

  28. Takk Filtvedt Racing takket for denne posten
  29. #299
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Leser om den store diskusjon om LAV eller HØY komp og effekt mellom Batland og Tosk, men man får ikke både nm på lavt turtall og mye hk på høyt turtall i samme motor.

    Jeg mener man må betemme seg for hvilken type man ønsker og jobbe parallelt med motorbygger for at begge parter skal bli fornøyd.

    MVH Filtis
    Kjekt å høre at noen har giddet å lese litt og faktisk vurdert innholdet.
    Sier du noe om hvilke Nm tall og hvilke turtall du mener her?

    Det siste der er strålende råd. Legg planen FØRST og IKKE vik fra den. Da blir det vanligvis ubetinget og langvarig suksess.

  30. #300
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Fikk ikke drat på messa i år :( hadde håpa å treffe på deg og mange andre, for og se om du var like lang i år som i fjor haha, er du over 2meter?

    Mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

Side 12 av 18 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •