Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  102
Side 11 av 18 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 438

Tråd: Filtis: 242 930HK

  1. #251
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Hehe, så du blei vinka inn mens maskinisten fortsatt gikk rundt?!

  2. #252
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Hehe holdt faktiskt 2 runder. Men så ville dem ikke ha meg der mer trur jeg. Siste dem fant på var støy for høy.

    Kommer med noen bilder og liten story snart

    Filtis
    Venter i spenning her!!

  3. #253
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.

    Her kommer det et lite referat fra min tur til Nurburgring.

    Torsdag:
    Vi (Vegar Vangen eller 242DL) dro til Gøteborg. Kjørte på båten til Kiel.

    Fredag:
    Kjørte nedover i tyskland fra kiel. Tok den mest logiske veien A1. Dette viste seg og være en skikkelig bommert.
    Denne veien hadde mye veiarbeid og gikk sakte. Var ikke helt det jeg så for meg på tysk motorvei. Egentlig 4 felt som var strupet ned til 2 og max 2,1m bredde i venstre felt. Dette resulterte i at vi kjørte med lastebiler i høyre felt. Ca 55mil på 9 timer. Kom oss til hotell og snuste rundt banen med alle sanser ute. Utrolig spennende og komme dit og se alt som folk snakker om i virkelighet.

    Lørdag:
    Stod tidlig opp for og dra på VLN løp. Helt rått og se på dette. Trur dem sa at det var 220 startende. Helt sykt og se 4 stk kom over langsletta side om side i sikkert 280kmt og bremser helt likt rundt sving etter sletta. Trur det pumper i beina på dem da.
    Var fri kjøring etter løpet og vi tenkte vi kunne "lufte" volvon rundt bare for og få en forsmak på banen. Det som var spesielt denne dagen var at HELE banen var åpen. Altså med GP banen også. Dette var en helt rå opplevelse og se hvilket feste og føelse det var og kjøre på denne for føste gang.
    Var også en fin test for bilen da jeg har bygget om vannpumpe systemet uten og få sjekket dette spesielt mye før avreise.
    Må vel si at vi ikke var dem eneste på banen dagen. Så køen etter og ha kjørt 1 runde at det var bare og glemme og komme utpå igje før stenging.
    Bestemte os for og ta kvelden og starte tidlig neste morgen istedet.

    Søndag:
    Fikk et hint om at det var skummelt på morgen med evt bløte og glatte områder på banen. Bestemte oss for og ta en tur med servicebilen VW Transporter. Vegar brukt bilen bra med bare ca 120 liter etanol baki som spratt fra side til side. Hehe jaja.
    Ble kjent med en hyggelig norrmann der som kjørte Porshe GT3. Kremt fins ikke missunnelig kremt. Hehe. Hadde bilen stående der hele tiden grunnet uhyggelige norske avgifter.

    Vi rusa opp volvon og bestemte oss for og klemme på litt fra morgen av. Kom etter porshe ut av starten og hang oss på litt.
    Dette viste seg og bli vanskelig. Men syns vi gjorde et godt forsøk. Hehe har vel fått et nytt syn på disse bilene.
    Gikk veldig bra på denne runden og adrenalinet boblet i beina ene svingen etter den andre. Helt sykt og se hvor denne banen svinger seg opp og ned fort. Klemma på ut på sletta og faktist så gikk volvon i turtall sperre på 5 gir akkurat under brua. 240kmt+ da. Detta var det råeste jeg har gjort. Tittet på klokka og noterte 9.13 på denne runde. Meget fornøyd med det. Kjørte inn til hotellet for og fylle suppe og sjekke over.
    Kjørte bort til start igjen med god føelse. Porten gikk opp og jeg var klar for my pers. Da tråkket det fram en i oransje drakt.
    Jaja tenkte jeg og tok det med ro. Først klaget han på at jeg ikke hadde speedometer. Etter litt fingerspråk var det greit at vi satte opp en gps i vindu.
    Deretter klaget han på klaring til bakhjula og skjærmbue. Fikk ikke inn hele fingern. Ja det fikser vi for jeg hadde med smalere dekk på andre felger.
    Nei da var det støy han syns var for høy. Dette hadde jeg under kontroll for før har den målt ca 100db. Men jeg har montert extra potte for jeg viste at dem har 95 db grense her. Dette var for høyt sa han. Påsto at den målte 105 db.???!!?
    Hva?? Etter litt undersøkelse fant jeg ut hvorfor. Han putta den jævla målern inn i røret mitt.
    Dette mente jeg at var feil men uten og få noe god forklaring. Deretter parkerte vi og diskuterte hva vi skulle gjøre.
    Gikk tilbake og snakket med dem igjen og forklarte at jeg har målt denne etter FIA regler før og at dem burde jo bruke samme fremgangsmåte som fia. Da fikk jeg til svar at det var på løp og at dem hadde egne måter og gjøre dette.
    Forbasket irriterende når jeg ser og hører at flere porsher og bmw så og si gikk på fri eksos forbi oss da.
    Trur dem ikke likte at en gammel svensk stål haug kjørte forbi mange rike gullgutter.
    Tok halen mellom beina og trakk oss tilbake.

    Snakket med han hyggelige Porshe sjåføren fra norge og fikk sitte på med han hver vår runde.
    Dette er en bil med sentermutter og bur orginalt. Ble ikke imponert av draget egentlig men fy faen for et understell. Han kastet inn i svingene med livet som innsats. Og for noen bremser. Hjelmen ble sugd mot brystkassen. Kunne ikke ha for mye slev i munn da for da rant det ut. Imponrende. Han kjørte da på ca 8.10. Helt sykt. Trur ikke det er mulig og få til med en volvo dette. Hehe.

    Bestemte oss for og vende nesa hjemmover denne dagen grunnet at lastebiler ikke har lov til og kjøre på søndager.
    Valget på en annen vei A7 gjorde at det var en befrielse og kjøre hjemmover. Da kjørte vi 60+ mil på 7 timer med div stopp. Kom oss til kolding i danmark.

    Mandag:
    Kjørte brua til kjøpenhavn drerretter til malmø sverige.
    Da var det strake veien hjem.

    Div bilder blir lagt ut straks.

    Turen var lang og intens men ikke en eneste vond minne uten at jeg ville kjørt 5 runder til og kommet godt under 9 min.

    Men men må ha noen mål til neste tur.

    Liten anbefalling. Bestill hotell direkte med hvert enkelt hotell istedet for gjennom nurburgring sine internettsider.
    Da er det lettere og endre eller avbestille hotell. Vi lå på Renn hotell og dette var bra med perfekt beliggenhet i forhold til start ringen.


    Mvh Rune Filtvedt og Vegar Vangen

  4. Takk JEPS, Steen, CheVolvo, Texascom, mik4oj takket for denne posten
  5. #254
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    8.10 må være ganske bra med en så undermotorisert bil Han hadde kjørt noen runder før vel??

    Rimelig bra med 9.13 også i løpet av de første rundene med en gammal 240 da Synd du ikke fikk kjørt flere runder! Tipper læringskurven fortsatt hadde vært ganske bratt på de neste rundene Men skulle nesten hatt annen utveksling da så du kunne bikka 280-300 hehe (da begynner det å bli greit å bytte hjulstillinger fra RS-bane-optimalt... )

    Moro å lese historien iallfall
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #255
    Registrerte brukere 242DL sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Bilder fra Nürburgring turen.


    På båten nedover


    Renn hotell midt på rakstrekka på ringen


    Før start Pitlane på GP banen


    Moro med folk som vil vite hva den gamle svensken gjorde på ringen (Shelby mustang som "nabo" med lite besøk...)


    Filtis med god teknisk engelsk om bofors`n.




    Mye Porsche og annet leketøy selv klokken 8.00




    Foran GP banen

    Kjempe tur men litt synd med grinete tyskere som ikke likte å bli forbikjørt av en 242
    Sist endret av 242DL; 03/06/12 kl 20:27

  7. Takk JEPS, wolden, bakterius takket for denne posten
  8. #256
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Konge lesing, og liker tilnærmingen og lavmæltheten til kreftene du har under høyrefoten. Synd med smalsynt kontrollør! Blir skummelt når jeg skal ned i sommer, har bare husmortrimma 940, men ganske heftig passform på dekk. Type nøkkelklaring... Subber ikke kanskje litt i karusellen vil jeg tro.

    Pøs på med bilder! Har du bilde av bilen på banen?

  9. #257
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe ganske heftig med 240 EKTE kmt i en bofors bjelke. Trur ikke karrosseri er bygget for mer.

    90 eller 900 hk den banen må oppleves. Enkelt fortalt.

    Ikke bilder av den på banen nei. Men alt skal forbedres til neste gang.

    Filtis

  10. #258
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Jeg drømmer om bilde på veggen av egen bil på ringen.

    Kommer en rapport herfra også, avreise seint juli. Blir krig på autobahn med noen spreke biler i kolonne, hehe. Håper den stressa hårfønermotoren holder.

    Tar 240kmt som en utfordring.

  11. #259
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    fantastiske bilder!

  12. #260
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Morro morro Stas med Ringen

    Synd med grinete folk som skal ødelegge en sånn tur,, Men da er det bare å få tak i ei anna potte og heise den 0.5cm i ræva til neste gang

    Tøft
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #261
    Registrerte brukere Morten Authen sin avatar
    Medlem siden
    16. april 2010
    VCCN medlemsnummer
    95
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    Skal vi til Nürburgring og kjøre med gamle volvoer bør vi nok sikte oss inn på arrangerte trackdays, da er det mye friere... Se f.eks www.pistenclub.de, de arrangerer trackdays over hele Europa, var på arrangementer de hadde på Imola og Monza ifjor, meget bra

    Etter hva jeg har hørt, luker vaktene på ringen ut de bilene de anser som problembiler når det er turistkjøring. Og med problembiler menes det biler som kan gå i stykker og forårsake oljesøl, tauing eller andre grunner til at de må stenge banen. Motivasjonen for dette er igrunn selvforklarende da de har opptil 300 biler samtidig når det er turistkjøring med en pris på opptil 20euro pr. runde... Tapet ved å stenge banen i to timer for sanering er med andre ord kostbart...

    Kommer du med en bane-rigget cup Porsche får du heller ikke kjøre på turistkjøring, selv med godkjente skilter på bilen...

    Når det er andre aktører som leier banen taper ikke ringenfolket penger på om banen stenges pga sanering, og da driter de i bagateller som Filtis tidligere har nevnt i denne tråden.

    Jeg er keen på en tur neste år dersom lommeboka tilsier at det er rom for slikt. Passer man på så kan det hende det er trackday på Spa banen også, det er bare et par timers kjøring unna Nürburgring, to fluer i en smekk

    Filtis: Heftig tur og bil!
    1966 - Chevrolet Chevelle Pro Touring
    1970 - Lincoln Continental Mark III
    1979 - Volvo 242 TIC
    1979 - Volvo 245 DL
    1979 - Volvo 245 DL
    1979 - Volvo 245 L
    1982 - Volvo 242 TIC Racing
    1992 - BMW M5 Touring
    1995 - BMW 740i

  14. #262
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Morro lesing! Jeg skal nedover med min 242 Turbo når den er ferdig restaurert til neste år
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  15. #263
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Bare for å spørre litt dumt.
    Hva koster en slik tur i kroner og øre? f.eks inkl 1 runde på bana også får en plusse på så mange runder enn vil selv.
    Sist endret av Zeeker; 04/06/12 kl 21:10
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #264
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Kult! Det der så utrolig gøy ut!

    Inspirasjon for å få bilen ferdig og komme seg sørover på tur!
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  17. #265
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Moro lesing
    Lyst til å ta en tur med 240'n min når den er ferdig også

  18. #266
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Digg lesning ja... Ringen SKAL besøkes engang
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. #267
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Morsom lesning! Synd det ble avbrutt etter så lite kjøring. Dette er akkurat det samme som skjedde med meg + kompis med 242 turbo for et år siden.

    Det gjelder ikke kun gamle biler. En bekjent ble bannlyst pga bråkete eksos på en Porsche cayman med effektanlegg.

    Grunnen er beskrevet litt lenger opp her. Biler som regnes som "risiko-biler" blir vinket av. Stenger banen så betyr det stooore tap for de som drifter banen. Billigere at en mann reiser hjem enn at 1000 mann må vente 3 timer på å fjerne oljesøl/skrape kroppsdeler ifra banen.

    Når det gjelder å reise ned så anbefaler jeg å leie bil der nede fremfor å bruke egen. Det er ikke svimlende dyrt og du er garantert å slippe utpå.

    www.rentracecar.de
    www.rent4ring.de


    Beklager hvis jeg kupper tråden med ring-propaganda, Filtis.
    Volvo 242 '82

  20. #268
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.
    Zeeker:
    Turen kostet ca 15000 for alt. Båter,diesel,overnatting,vln løp,mat,lommepenger osv.
    Selve runden koster 26euro. 4 for 95 euro.


    Thomas:
    Ikke noe problem. Alle har samme interesse her.


    Planer framover er o g kjøre volvotreff rudskogen. Få ræva i gir og ta hastighetlisens og starte på et trackday løp i høst.

    Filtis

  21. Takk Wrasko takket for denne posten
  22. #269
    Registrerte brukere 242DL sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard


  23. Takk turbomann, Filtvedt Racing, ovlov86, Euro-96, Bassan, Steen, Adsen takket for denne posten
  24. #270
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Kor har du kjøpt carbonpanseret ditt?Fornøgd med passformen?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  25. #271
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.

    Det er kjøpt hos ACM-AB i swe.

    Fins flere typer. Min er race utg uten noen serlig forsterkning. Men det er å anbefalle den forsterker utg som du kan bruke org oppheng bak på panser uten fjører.

    Passform helt greit. Men usikker om det er godt nokk for utstilling. Nb det er kunn rå carbon. Ikke klarlakk på disse.

    Mvh Rune

  26. #272
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.

    Det er kjøpt hos ACM-AB i swe.

    Fins flere typer. Min er race utg uten noen serlig forsterkning. Men det er å anbefalle den forsterker utg som du kan bruke org oppheng bak på panser uten fjører.

    Passform helt greit. Men usikker om det er godt nokk for utstilling. Nb det er kunn rå carbon. Ikke klarlakk på disse.

    Mvh Rune
    Okei, takk for svarViss det er den sida eg har sett på så er det panseret til orginalinnfesting ekstra forsterka..

    Ser jo veldig fint ut på bildet vertfall!Carbon er eit fantastisk material
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. #273
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    prøvd å maile de mange ganger uten å få svar, åssen får du tak i dem (acm)?
    Sist endret av Teigen; 27/10/12 kl 17:40

  28. #274
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Jeg maila dem og fikk raskt svar etter det jeg husker. Etter litt fram og tilbake så ringte jeg for og bekrefte at jeg hadde forstått rett.

    Fikk sendt det til en arbeidskollega i swe som tok det med over.

    Rune

  29. #275
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    ja okei, får prøve igjen. var å glante litt på tralla di i dag. Ser ikke ut som du har mye å gjøre i løpet av vintern hehe. rimelig strøken til bruksbil å være

Side 11 av 18 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •