Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 59

Tråd: Xenonkonvertering fulltlys, V50 '07

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2015
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard Xenonkonvertering fulltlys, V50 '07

    Hei.

    Ser noen har lagt ut innlegg om HID-konvertering av fulltlys på V50 tidligere, men ingen som besvarer det jeg lurer på.

    Hvor plasserer dere ballastene? Og hvordan får jeg tilgang til signalgiver for fulltlys? Altså i reléet.

    Takker for eventuelle svar

  2. #2
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Om du kjøper xenonkit til riktig sokkel (H7?) trenger du ikke tilgang til relé, settet bare plugges i kontakta til originalt fjernlys

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    For all del.. IKKE koble xenon kit uten rele.
    Stor risiko for å ta knekken på
    CEM
    . Dette er særs viktig om du kjøper xenon kit av lav kvalitet, uten digitale ballaster. Men for sikkerhets skyld ville jeg monter rele uansett.
    Er faktisk risiko for å knekke vindusviskermotoren også, da den styres via
    CAN
    bus, og Xenon kitet forstyrer
    CAN
    bus systemet.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Husk også på at de fleste HID-kit har oppvarmingstid på fort tre-fire sekunder. Har sjelden levetid på mer enn 2000 timer, og det reduseres med antall tenninger.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    For all del.. IKKE koble xenon kit uten rele.
    Stor risiko for å ta knekken på
    CEM
    . Dette er særs viktig om du kjøper xenon kit av lav kvalitet, uten digitale ballaster. Men for sikkerhets skyld ville jeg monter rele uansett.
    Er faktisk risiko for å knekke vindusviskermotoren også, da den styres via
    CAN
    bus, og Xenon kitet forstyrer
    CAN
    bus systemet.
    Jeg trodde ikke fjernlys hadde noe med canbus å gjøre på disse jeg? Hvorfor skulle det bli et problem? Nysgjerrig da jeg selv vil ha mer lys

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  6. #6
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Fjernlysene styres av
    CEM
    , som igjen styrer f.eks vindusviskermotor
    Xenon kittene forstyrrer
    CAN
    bus nettet om de henter all strøm fra
    CEM
    og da blir det bare tull
    Mye bedre å legge rele på slik uansett
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  7. #7
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Fjernlysene styres av
    CEM
    , som igjen styrer f.eks vindusviskermotor
    Xenon kittene forstyrrer
    CAN
    bus nettet om de henter all strøm fra
    CEM
    og da blir det bare tull
    Mye bedre å legge rele på slik uansett
    Hvordan blir det noe annerledes enn å belaste kretsen med to halogenpærer? Er den latterlig kresen på eventuelle spenningsendringer?

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  8. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Xenonballaster er relativt følsom elektronikk, og i Kinaballastenes tilfelle, relativt støyintroduserende elektronikk.
    CEM
    og annen elektronikk er også relativt støysensitiv.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2015
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen, og godt nytt år!

    Jeg har bestilt dette kittet fra prestandabelysning.se, så det er ikke hva slags Kina-drit som helst.
    Er snakk om 75W pærer og ballaster (skal det være så skal det være...), derfor kjører jeg også på med et eksternt relé. Hadde det vært snakk om 35W kunne jeg kjørt rett på vanlige fabrikkabler.

    Men- jeg fikk aldri svar på spørsmålet mitt.

    Hvis noen av dere har montert HID-kit med både relé og ballast før, og fortsatt har det montert, vil jeg gjerne ha et bilde av hvordan dere har lagt det opp :-)
    Vurderer å ta av frontfangeren og sette ballastene bak grillen for eksempel, men veit ikke helt hvordan det blir med fuktighet osv der.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2015
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Hvordan blir det noe annerledes enn å belaste kretsen med to halogenpærer? Er den latterlig kresen på eventuelle spenningsendringer?

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    Det har seg jo slik at det ikke bare er 12V som skal ut til xenon-ballastene, men 23k V... Så det er mer enn "litt" spenningsendring. Men skjønner jo hvorfor du spør. 75W xenonpærer bruker ca 2-3 sekunder på å tenne ordentlig, mens 35w bruker i underkant av et sekund, så belastningen på 75W er betraktelig mye større.

  11. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av danhau Vis post
    Det har seg jo slik at det ikke bare er 12V som skal ut til xenon-ballastene, men 23k V... Så det er mer enn "litt" spenningsendring. Men skjønner jo hvorfor du spør. 75W xenonpærer bruker ca 2-3 sekunder på å tenne ordentlig, mens 35w bruker i underkant av et sekund, så belastningen på 75W er betraktelig mye større.
    Høyspenten er mellom ballasten og pæra akkurat i tenningsøyeblikket, som senere senkes til 60-85V. Oppvarmingstiden varierer på kvaliteten til pæra og ballasten, watten og tilstanden etter lengre tids bruk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2015
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Høyspenten er mellom ballasten og pæra akkurat i tenningsøyeblikket, som senere senkes til 60-85V. Oppvarmingstiden varierer på kvaliteten til pæra og ballasten, watten og tilstanden etter lengre tids bruk.
    Ja, beklager. 23k V fra ballast til pære, ikke fra batteri til ballast. Det var feil skrevet fra min side.
    Tror disse pærene er ålreite, det gjenstår å se.
    Men igjen, har du montert dette før, mrstfu? Slik at du kan forklare kort hvor du plasserte ballaster?

  13. #13
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av danhau Vis post
    Det har seg jo slik at det ikke bare er 12V som skal ut til xenon-ballastene, men 23k V... Så det er mer enn "litt" spenningsendring. Men skjønner jo hvorfor du spør. 75W xenonpærer bruker ca 2-3 sekunder på å tenne ordentlig, mens 35w bruker i underkant av et sekund, så belastningen på 75W er betraktelig mye større.
    Det var det jeg stussa på... Ut til ballastene skal det jo bare være 12 volt, det er videre fra ballast til pære det er snakk om stor spenning. Sånne sett er jo tross alt lagd for å kunne kobles direkte til et 12 volts-anlegg, dog er det ikke lett å bli klok på uten å vite hvordan det originale fjernlyset er koblet opp, å jeg vil gå ut ifra at det er noe mer avansert og sensitivt enn det jeg er vant til å skru på dermed vet jeg egentlig ikke stort mer om fjernlys på disse bilene enn at det ikke er canbus-overvåkning på det, hvilket betyr at man kan montere uoriginale lys uten å få feilkoder

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2015
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Det var det jeg stussa på... Ut til ballastene skal det jo bare være 12 volt, det er videre fra ballast til pære det er snakk om stor spenning. Sånne sett er jo tross alt lagd for å kunne kobles direkte til et 12 volts-anlegg, dog er det ikke lett å bli klok på uten å vite hvordan det originale fjernlyset er koblet opp, å jeg vil gå ut ifra at det er noe mer avansert og sensitivt enn det jeg er vant til å skru på dermed vet jeg egentlig ikke stort mer om fjernlys på disse bilene enn at det ikke er canbus-overvåkning på det, hvilket betyr at man kan montere uoriginale lys uten å få feilkoder

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    Jeg har lest litt om akkurat den problematikken med de originale kablene i henhold til bruk i HID-konvertering. Det virker som at kablene rett og slett har for stor motstand (eller noe, jeg er ingen elektriker, ingeniør eller mekaniker...) til at de kan brukes direkte opp imot xenon-ballaster. Spenningen vil bli for stor til at de vanlige 2 kvadratmm kablene klarer å opprettholde voltstyrken. Som sagt, jeg er ingen elektriker

    Men som du sier- det er ingen pæreovervåkning i fulltlysene, kun i kjørelysene. Så jeg vil ikke få noen feilkoder på det

    Trenger bare å få montert de ballastene på et godt IKKE synlig sted i tilfelle. Men da er det jo over på et annet problem. Lyktehusene mine er godkjente for xenon siden det er bi-xenon originalt, og i Sverige kan man montere uoriginal xenon (HID-kit) i fulltlys så lenge det er
    1) E-merket
    2) lykten er godkjent for bruk av xenon

    Disse pærene og ballastene som jeg har kjøpt er e-merket, og lyktehusene er jo som tidligere nevnt originale bi-xenon-lykter. Kan jeg da faktisk bli stoppet for det? Jeg mener, man blender jo ned når man møter noen langs veien, så lyktene er jo i og for seg ikke til ulempe for noen, og det bedrer bare min egen sikkerhet siden jeg vil få bedre oversikt.

    Ikke er jeg ansatt i Statens Vegvesen heller, så er mange ting jeg lurer på

  15. #15
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Hvordan blir det noe annerledes enn å belaste kretsen med to halogenpærer? Er den latterlig kresen på eventuelle spenningsendringer?

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    For at dine 2 halogenpærer ikke er utstyrt med høyvolts elektronikk som kan forville seg tilbake til
    CEM
    .
    Men har du ett rele på dette, så er risikoen betydelig mindre.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  16. #16
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av danhau Vis post
    Ja, beklager. 23k V fra ballast til pære, ikke fra batteri til ballast. Det var feil skrevet fra min side.
    Tror disse pærene er ålreite, det gjenstår å se.
    Men igjen, har du montert dette før, mrstfu? Slik at du kan forklare kort hvor du plasserte ballaster?
    Ikke på V50, nei, men på 850 og første generasjon V70, og kort sagt, har du ikke ei lykt som er stor nok til å skjule ballasten, blir det synlig kabel ut av lokket på baksida av pæra. Kan hende du har mulighet til å felle inn den medfølgende gumminippelen i underkant av lyktehuset, men det må du selv vurdere. Du får kjøpt skjøtesett til ballaster, så du kan flytte de basicallly hvor som helst.

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Det var det jeg stussa på... Ut til ballastene skal det jo bare være 12 volt, det er videre fra ballast til pære det er snakk om stor spenning. Sånne sett er jo tross alt lagd for å kunne kobles direkte til et 12 volts-anlegg, dog er det ikke lett å bli klok på uten å vite hvordan det originale fjernlyset er koblet opp, å jeg vil gå ut ifra at det er noe mer avansert og sensitivt enn det jeg er vant til å skru på dermed vet jeg egentlig ikke stort mer om fjernlys på disse bilene enn at det ikke er canbus-overvåkning på det, hvilket betyr at man kan montere uoriginale lys uten å få feilkoder

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av danhau Vis post
    Jeg har lest litt om akkurat den problematikken med de originale kablene i henhold til bruk i HID-konvertering. Det virker som at kablene rett og slett har for stor motstand (eller noe, jeg er ingen elektriker, ingeniør eller mekaniker...) til at de kan brukes direkte opp imot xenon-ballaster. Spenningen vil bli for stor til at de vanlige 2 kvadratmm kablene klarer å opprettholde voltstyrken. Som sagt, jeg er ingen elektriker

    Men som du sier- det er ingen pæreovervåkning i fulltlysene, kun i kjørelysene. Så jeg vil ikke få noen feilkoder på det

    Trenger bare å få montert de ballastene på et godt IKKE synlig sted i tilfelle. Men da er det jo over på et annet problem. Lyktehusene mine er godkjente for xenon siden det er bi-xenon originalt, og i Sverige kan man montere uoriginal xenon (HID-kit) i fulltlys så lenge det er
    1) E-merket
    2) lykten er godkjent for bruk av xenon

    Disse pærene og ballastene som jeg har kjøpt er e-merket, og lyktehusene er jo som tidligere nevnt originale bi-xenon-lykter. Kan jeg da faktisk bli stoppet for det? Jeg mener, man blender jo ned når man møter noen langs veien, så lyktene er jo i og for seg ikke til ulempe for noen, og det bedrer bare min egen sikkerhet siden jeg vil få bedre oversikt.

    Ikke er jeg ansatt i Statens Vegvesen heller, så er mange ting jeg lurer på
    For det første, det ORIGINALE ledningsnettet blir ikke utsatt for høyspent, dette er der KUN ledningen mellom ballast og pære som blir - ballasten transformerer opp spenningen til inntil 85kV i tenningsøyeblikket, ut til pæra - det originale ledningsnettet blir ikke utsatt for dette, og spenningsfallet i det originale ledningsnettet har ikke noe å si her - det originale ledningsnettet gjør jonben sin, altså forsyne ballasten, eller pæra, men 12V.

    Det som vil skje er introdusering av støy. Idet spenningee transformeres opp introduseres det magnetfelter rundt de uoriginale kablene, og disse feltene forplanter seg i nærliggende kabler og ledende deler - på fagspråket kalles det EMC. Grunnen til at vi bruker et relé, er fordi at da leder vi denne støyen tilbale til batteriet, som har en kondensatorfunksjon og "spiser opp" mye av støyen, og ikle til
    CEM
    , som via et bus-nettverk er tilkoblet alle andre følsomme elektronikkdingser i bilen.

    Om dama di har klamydia, bruker du kondom. Samme prinsippet.

    Ja, du kan bli stoppet. ikke på utseende, men xenonkitet skal være typegodkjent til din bil, og bilen din skal være utstyrt med lyktespylere og nivåkontroll på bilen, for å hindre at lyset blender motkommmende trafikk.
    Sist endret av mrstfu; 01/01/16 kl 15:22
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. Takk FroBe takket for denne posten
  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2015
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Ikke på V50, nei, men på 850 og første generasjon V70, og kort sagt, har du ikke ei lykt som er stor nok til å skjule ballasten, blir det synlig kabel ut av lokket på baksida av pæra. Kan hende du har mulighet til å felle inn den medfølgende gumminippelen i underkant av lyktehuset, men det må du selv vurdere. Du får kjøpt skjøtesett til ballaster, så du kan flytte de basicallly hvor som helst.





    For det første, det ORIGINALE ledningsnettet blir ikke utsatt for høyspent, dette er der KUN ledningen mellom ballast og pære som blir - ballasten transformerer opp spenningen til inntil 85kV i tenningsøyeblikket, ut til pæra - det originale ledningsnettet blir ikke utsatt for dette, og spenningsfallet i det originale ledningsnettet har ikke noe å si her - det originale ledningsnettet gjør jonben sin, altså forsyne ballasten, eller pæra, men 12V.

    Det som vil skje er introdusering av støy. Idet spenningee transformeres opp introduseres det magnetfelter rundt de uoriginale kablene, og disse feltene forplanter seg i nærliggende kabler og ledende deler - på fagspråket kalles det EMC. Grunnen til at vi bruker et relé, er fordi at da leder vi denne støyen tilbale til batteriet, som har en kondensatorfunksjon og "spiser opp" mye av støyen, og ikle til
    CEM
    , som via et bus-nettverk er tilkoblet alle andre følsomme elektronikkdingser i bilen.

    Om dama di har klamydia, bruker du kondom. Samme prinsippet.

    Ja, du kan bli stoppet. ikke på utseende, men xenonkitet skal være typegodkjent til din bil, og bilen din skal være utstyrt med lyktespylere og nivåkontroll på bilen, for å hindre at lyset blender motkommmende trafikk.
    Her var det mye bra informasjon, takk.
    Jeg veit at jeg må bruke et konisk borr til å lage hull i lampedekselet bak pæra for å føre kabelen ut gjennom huset, så det er jeg forberedt på. Er pakninger på ledningsnettet fra xenon-pærene også.

    Kabelen til og fra ballast er ganske lang fra før av, så tror ikke avstand vil bli et videre problem, skal se om jeg får festet de enten i grillen som sagt, eller i skjermene. Tror det er der originalballastene sitter?

    Det er lyktespyler og nivåregulering i lykta siden det er bi-xenon originalt, heldigvis, og kondom (relé) skal benyttes Så får håpe jeg slipper interferens fra ballaster og relé.

  19. #18
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde unngått hele problemet og kjøpt meg riktige pærer fra GP Thunder. Hvitt lys, mer outout, samme strømtrekket og null støy. Ikke redusert ytelse etter tid heller. Og lovlig.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. #19
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Jeg hadde unngått hele problemet og kjøpt meg riktige pærer fra GP Thunder. Hvitt lys, mer outout, samme strømtrekket og null støy. Ikke redusert ytelse etter tid heller. Og lovlig.
    1. Hvordan er de sammenlignet med nightbreaker? De kan i det minste brukes til nærlys.
    2. Jeg har absolutt null tro på at det kan sammenlignes med led eller xenon i fjernlys... En økning på noen prosent er jo ikke nok så da er vel eneste alternativ i dine øyne ekstralys?

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  21. #20
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    1. Hvordan er de sammenlignet med nightbreaker? De kan i det minste brukes til nærlys.
    2. Jeg har absolutt null tro på at det kan sammenlignes med led eller xenon i fjernlys... En økning på noen prosent er jo ikke nok så da er vel eneste alternativ i dine øyne ekstralys?

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    LED i originale ekstralysreflektorer har jeg ennå ikke sett en god løsning på, da LED som faktisk yter nok til å være nyttig gjerne har en kjølevifte eller lignende som tar mye plass.

    Xenon som eneste fjernlyskilde er idiotisk i mine øyne på grunn av oppvarmingstid og reduksjon i levetid med antall tenninger - bedre da i et ekstralysoppsett med bryter, slik at man kan bruke lyshornet uten at det koster ei krone hver gang man blinker med lysa.

    Jeg driver og styrer litt med LEDalternativer i ekstralys tiltenkt halogenpærer nå selv, men ekstralysa jeg har er såkalte freeform-reflektorer. De er mye mer tilgivende hva gjelder uvanlig spredningsmønster enn hva originale fjernlysreflektorer er, som gjerne er veldig tilpasset spredninga i en halogenpæra (altså som sender lys til alle kanter langs en stor glødetråd) og ikke xenon (som hsr et lite, intenst lyspunkt) eller LED (som har gitte lysflater på et eller flere steder).

    Joda, det finnes LEDpærer med prismer og linser som sprer lyset mer likt en halogenpære, men ikke med lysstyrke jeg er interessert i å bruke penger på.

    Så ja, LED og xenon er i mine øyne kun til ekstralys.

    GP Thunder-pærene mine i Vera lyser godt, gir hvitt lys og man slipper modifikasjon av lampehuset.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  22. #21
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Dilemmaet mitt er at jeg vil ha bedre fjernlys uten å montere noe ekstra, siden jeg har til gode å se noe som faktisk ser ålreit ut på en S60... Kanskje jeg bare må gi opp å montere ei ledbjelke.

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  23. #22
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes GP Thunder gir mer og hvitere lys enn Nightbreaker, om du ikke har prøvd er det verdt et forsøk. Og i motsetning til det eller ekstralys, er du med en LEDbjelke mye mer utsatt for å bli stoppa, med mindre du har altfor mye penger å bruke på to bjelker (siden veitrafikkloven spesifiserer antall tillatte ekstralys) med referansetall lavt nok til å være godkjent. Vegvesenet får stadig mer oppmerksomhet på LEDbjelker, fordi så mange monterer de, og så få av de er E-merkede og lovlige.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #23
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    har de noe bedre levetid enn nightbreaker da? S60'n sliter tydeligvis ikke med lav spenning, fordi den spiser nightbreaker-pærer... vanlige pærer holder visst, men det lyser jo ikke akkurat bra.
    har du sett 945'n min eller? lovlige ekstralys er ikke en bekymring men det må derimot se greit ut på bilen... å jeg tror det begrenser utvalget litt på en S60.

  25. #24
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Mine GP Thunder lyser fremdeles fint.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. #25
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ikke unormalt at pærer lik Night braker ikke holder like lenge som normale pærer. Tynnere tråd i pæren gir mere lys, men holder på langt nær så lenge som vanlige pærer.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. problemer med fulltlys på 940
    By Håvardskaar in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 13/02/13, 21:09
  2. Problemer med fulltlys i 940.
    By E.Winjum in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 15/10/12, 13:41
  3. Fulltlys deksel
    By torpa in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 04/03/11, 18:54
  4. S60 2002, xenonkonvertering
    By JonasS in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 07/09/10, 20:21

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •