Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 24 av 24

Tråd: Volvo sen 850/V70/S70/S60/V60/S80 ønskes kjøpt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard Volvo sen 850/V70/S70/S60/V60/S80 ønskes kjøpt

    Er på utkikk etter "tunnelbil" til kjerringa. Den må ha såpass med krefter at den enkelt kommer seg gjennom Atlanterhavstunnelen, uten noe tull...
    Derfor leter vi etter en femsylindra Volvo som burde takle denne nokså bratte tunnelen greit i det store og hele. Bensin og manuell er en kjempefordel, eu-godkjent, og altså ingen blodtrimmet sak med ørten hundre hk. En nokså straight bil med 140-170 hk eller deromkring er det vi sannsynligvis kikker etter. Prisklasseantydning - 15 - 50 000... selv om siste sum nevnt er å strekke det langt... Noen som har eller vet om noe slikt? Har sjekket Finn og fått en del tips der, som vi skal bearbeide i dagene som kommer, men var kanskje ikke noen som vi umiddelbart sa JA til...
    Anyone...?

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Er ikke så lenge til jeg er klar for å selge tralla mi. 193hk V70
    AWD
    manuell, senket litt nå, men ikke noe som er plagsomt, og originaldeler medfølger.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Pris og alt slik på den da? Kanskje mer for meg, den...

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Pris og alt slik på den da? Kanskje mer for meg, den...
    Har ikke helt bestemt meg ennå, men regner med å lande på mellom 30 og 40k. Et par ting som gjenstår å gjøre på den før jeg kan selge med god samvittighet.

    Den har gått 392k, på utrimmet motor og med nøye vedlikehold, slitedeler har blitt byttet på intervall, etter behov eller fordi jeg vil, går i dag som ei klokke, og med en god del oppgraderinger som i seg selv er verdt mange tusen kroner. Lavtrykksturboen er ekstremt lettkjørt, med dreiemoment langt ned på turtall er den virkelig gos som langkjøringsbil. Blandet forbruk på 0.95, får den ned i 0.88 på langkjøring. Klikk på bildet i signaturen om du er interessert.

    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Har sendt eg en PM

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Noen flere der ute? Vi har muligens snevret det inn til V70, men fremdeles åpen for andre også...

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Gullaug
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    legger du 90 laken i potten så får du en velholdt 2006 V70 sumum

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Danvik Vis post
    legger du 90 laken i potten så får du en velholdt 2006 V70 sumum
    Det er vel omtrent dobbelt så mye som vi har disponibelt på øvre nivå... :(

  9. #9
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Finnes jo en hel haug S80er til 30-40 tusen kroner Hvorfor ikke diesel?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Finnes jo en hel haug S80er til 30-40 tusen kroner Hvorfor ikke diesel?
    Godt spørsmål... Skal innrømme at det lille jeg har hørt om diesel "på de gamle bilene" er at den ikke nødvendigvis er all verden... Men det er meget mulig jeg har hørt på helt feil folk... Så om noen kunne redegjort når dieselmotorene ble gode og greie og hvor mye de tåler av km og slik, så gjerne det! Har en potensiell diesel på hånda nå (V70), nykarosseriet fra 2001+? med 140 hk-motoren, men definert som 2000-modell... Visstnok ikke så mange av den kombinasjonen... gått vel 300 000... hvordan er "prognosen" på en slik bil? Holder den til tunnelkjøring, og hvor lenge kan en ha motoren om en steller rimelig greit med den?

  11. #11
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Godt spørsmål... Skal innrømme at det lille jeg har hørt om diesel "på de gamle bilene" er at den ikke nødvendigvis er all verden... Men det er meget mulig jeg har hørt på helt feil folk... Så om noen kunne redegjort når dieselmotorene ble gode og greie og hvor mye de tåler av km og slik, så gjerne det! Har en potensiell diesel på hånda nå (V70), nykarosseriet fra 2001+? med 140 hk-motoren, men definert som 2000-modell... Visstnok ikke så mange av den kombinasjonen... gått vel 300 000... hvordan er "prognosen" på en slik bil? Holder den til tunnelkjøring, og hvor lenge kan en ha motoren om en steller rimelig greit med den?
    De motorene er relativt skuddsikre. Har samme motor i min 99 S80 (altså 2,5 TDI fra VAG) og den har gått 353 000 nå uten noe store problemer. Det eneste som er kjedelig med dem er at automatbilene kun er firetrinns. Fordelen med firetrinnsautomaten er at den tåler mer enn 5-trinnskassene. Du vil ikke merke så mye forskjell på 4 og 5-trinnskassene annet enn at firetrinnsen kjennes det ut som at girer rett fra 3-5 gir. Utvekslingen på 4 gir er ganske lik som det den andre kassa har på 5 giret. Det har aldri bydd på problemer av noe sort, men man merker at det er et større spenn fra 3-4 enn på femtrinnskassene. Utvekslingen på 1, 2 og 3 er realtivt lik på begge. Aw50-42 heter automatkassa, og kan kjøres på vanlig DEXIII olje, kontra AW50-55 som er femtrinnsautomaten du får i de nyere dieslene. Den må kjøres på en annen olje som er mye dyrere.

    Er den manuell den du ser på, så finnes den kun med femtrinnsmanuell.

    Alle dieselmotorene er i og for seg bra. VAG motoren har jo en litt annen konstruksjon enn de nyere som Volvo lagde selv, med at bla dieselpumpa går på egen reim.

    Er pumpa riktig innstilt, og glødepluggene bra, så er det bare tut og kjør. Jeg har som sagt hatt min i 2 år, og det har vært veldig hyggelig. Er sterke motorer som klarer det meste. Billig er de også å drifte. Min gikk fullastet på 0,5 fra Bodø til Oslo.

    En kamerat av meg har en V70 første gen med samme motor som har gått 609 000 nå på samme motor og gir. Går så fint så.

    Motoren heter forresten D5252T på Volvospråket. Den har fem sylindre på rekke, og 10 ventiler. De fleste kaller den bare 2,5TDI for det er jo det den heter når den står i VW-bilene. Volvo kom faktisk ikke med sin egen dieselmotor før i 2002. Alt Volvo har hatt av dieselbiler før dette har hatt motorer fra bla. VW.

    Her har du en tråd jeg opprettet med erfaringer da jeg skulle kjøpe for to år siden.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-D5252T-(2-5D)

    Fordelen med D5252T er at den blir ganske fort varm på vinterstid også. Trenger ingen tilleggsvarmer eller noe for å nå driftstemperatur eller noe. Du kan også fint blende EGR-ventilen uten å få feilkoder. Blendeplater får du på ebay for rundt 50-lappen.

    Det som pleier å være dårlig på disse er vakumpumpa på bremsen som sitter foran på motoren. Den blir drevet av kammen, og har en fjær inni seg som blir slitt mer årene. Da begynner den å lage noen fæle lyder som høres ut som at det er noe alvorlig galt. Det vil også gjøre at hvis du pumper bremsen hard før du skrur på motoren, vil ikke pedalen synke inn når du starter opp. Du vil også kjenne at du får hard pedal når du skal lukeparkere etc. Da må en ruse opp innimellom for å få vakum igjen. Da vet du at pumpa er slitt. Ny på Volvo koster denne 4200,- mens jeg kjøpte en spell ny av en forhandler i Tyskland for 650,- + frakt og MVA. Endte vel på 1000,- totalt. Denne er også ganske fort gjort å skifte, og sitter bare med to muttere. Blir en helt annen bil etterpå.

    Glødeplugger er også en veldig enkel sak å bytte på disse. Byttet alle på torsdag, og det tok meg 20 min.

    Disse bilene har jo heller ikke partikkelfilter, så du slipper alt surret som mange av de nye får med at partikkelfilteret må byttes osv. Ikke noe særlig stas, og koster mye penger. Dog må du ut med noen 100-lapper mer i årsavgift, men det kan man jo levee med

    Kort oppsummert er jeg veldig fornøyd med min. Bruker den til både hengerkjøring, langkjøring og småkjøring og det har gått veldig greit de to årene jeg har hatt den, og de 40 000km jeg har kjørt.

    Det er jo samme motoren som sitter i VW-Caravelle og Transporter fra samme tid. Du hører jo det på svevet, men i andre generasjon av V70 som du ser på, så er det MYE bedre støyisolering enn i de gamle VWene, så det er ikke noe plagsom lyd i det hele tatt.

    Hvis du skal søke opp erfaringer på Google, så pass på at du ikke leser om den motoren som satt i gamle Audi A6. Den heter også 2,5 TDI, men det var en V6er. Den var det MASSE problemer med, og den spiste kamakslinger. Den fikk man aldri i Volvo, så ingen fare der. Alle D5252T motorene er femmere uten alle disse problemene.

    Bytter du olje og filter hver 10 000km, og er påpasselig med vedlikeholdet ellers, så tror jeg du kommer til å ha bil i maaaange år fremover
    Sist endret av Daniel V; 05/12/15 kl 13:52
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Har ikke helt bestemt meg ennå, men regner med å lande på mellom 30 og 40k. Et par ting som gjenstår å gjøre på den før jeg kan selge med god samvittighet.

    Den har gått 392k, på utrimmet motor og med nøye vedlikehold, slitedeler har blitt byttet på intervall, etter behov eller fordi jeg vil, går i dag som ei klokke, og med en god del oppgraderinger som i seg selv er verdt mange tusen kroner. Lavtrykksturboen er ekstremt lettkjørt, med dreiemoment langt ned på turtall er den virkelig gos som langkjøringsbil. Blandet forbruk på 0.95, får den ned i 0.88 på langkjøring. Klikk på bildet i signaturen om du er interessert.
    Ja, når den tid kommer, så kan du iallfall tipse meg om det... Spørs om jeg må finne en annen bil til kjerringa...

  13. #13
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Ja, når den tid kommer, så kan du iallfall tipse meg om det... Spørs om jeg må finne en annen bil til kjerringa...
    Jeg har annonsert den i facebookgrupper og vist den frem til et par stykker, har to bud nå, begge på 35k. Om ikke noe skulle komme i veien regner jeg med at den går innen året, om ikke så skal jeg si fra.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Vi har fremdeles ikke funnet noe som har vi har rukket anskaffe eller funnet aktuelt...

    Noen flere som har tips der ute? Vi har endt opp med V70... burde vel hatt 2004 eller 05, i følge "forståsegpåere", men spørs om lommebok og bankkonto må begrense det litt til en noe eldre versjon enn så lenge... altså for et år eller to iallfall... Men om det finnes noen som har en rimelig 2004-modell eller vet om en, så for all del... går an å sjekke iallfall... Men om ikke - 1998-modell, kanskje? 144 hk, manuell...

  15. #15
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    1998 og eldre er relativt billige i vedlikehold, med friskt understell er det mye kjøreglede, og med godt vedlikehold er de som regel veldig driftssikre. Spesielt billige i drift er de ikke, et forbruk på 0.8-1.0liter på mila er helt vanlig.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    1998 og eldre er relativt billige i vedlikehold, med friskt understell er det mye kjøreglede, og med godt vedlikehold er de som regel veldig driftssikre. Spesielt billige i drift er de ikke, et forbruk på 0.8-1.0liter på mila er helt vanlig.
    Tatt i betraktning at jeg har en 245 i dag, så er 0,8 veldig greit, slik sett... Verre med kjerringa som ikke kjører "like godt" som meg, kanskje, men hun kan vel lære hun også...

    Men er det noen aktuelle der ute...?

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard Volvo sen 850/V70/S70/S60/V60/S80 ønskes kjøpt

    Har en 1997 mod 855 turbo, manuell, svart, 280.000km, godkjent senket, t5 frontfanger, beige skinninteriør, takvinge. Eu ok til oktober. Ca 20k


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Lundberg Performance; 02/02/16 kl 21:12
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    Har en 1997 mod 855 turbo, manuell, svart, 280.000km, godkjent senket, t5 frontfanger, beige skinninteriør, takvinge. Eu ok til oktober. Ca 20k
    Hehe... spørs om dette blir vel heftig for kjerringa... Holder vel med en "standard" 144 hk-er... og senket tror jeg ikke blir aktuelt for verken henne eller meg, med tanke på snøkanter og annet som kan være et problem på de veiene vi kjører... hadde en lav bil tidligere og den skrapte oppi stadig vekk...

  19. #19
    Registrerte brukere JH480 sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2011
    Sted
    Kjelsås Oslo / Rena
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal selge 850 en min. Stasjonsvogn. 284.000 på tellerverket.

    1996 Coral Red metallic. 144hk, manuell, AC (
    ECC
    ), Cruise control, Elektriske vinduer foran, Sort/grått helskinn. Fjernstyrt sentrallås.

    V70 Blinkers bak
    V70 Lakkerte dørhåndtak (kodet opp låsen på førerdøra)
    V70 Vinge, med carbonfolie.
    V70 Høyt bremselys i bakluka.
    Kupefilter

    Skiftet foringer i bakakselen, og oppgradert med stabilisatorstag.

    Litt rust på venstre hjulbue bak. Og standard på bakluka...

    Forventes EU-godkjent i løpet av uka.

    Gi bud!
    Sist endret av JH480; 29/02/16 kl 17:26
    1989 Volvo 480 Turbo Avregistert
    1996 Volvo 850 2,5 10v
    2001 Volvo V70XC 2,4t Bruksbil
    www.facebook.com/volvo480turbo

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JH480 Vis post
    Jeg skal selge 850 en min. Stasjonsvogn. 284.000 på tellerverket.
    1996 Coral Red metallic. 144hk, manuell, AC (
    ECC
    ), Cruise control, Elektriske vinduer foran, Sort/grått helskinn. Fjernstyrt sentrallås.
    V70 Blinkers bak
    V70 Lakkerte dørhåndtak (kodet opp låsen på førerdøra)
    V70 Vinge, med carbonfolie.
    V70 Høyt bremselys i bakluka.
    Kupefilter
    Skiftet foringer i bakakselen, og oppgradert med stabilisatorstag.
    Litt rust på venstre hjulbue bak. Og standard på bakluka...
    Forventes EU-godkjent i løpet av uka.
    Gi bud!
    Hehe... ja, har fremdeles ikke funnet noen aktuell bil, verken til meg selv eller kjerringa... de aktuelle går fort, og når man ikke har anledning til å reise såpass kjapt som det trengs, så...

    Har du bilder og så videre...?

  21. #21
    Registrerte brukere kvg4life sin avatar
    Medlem siden
    30. jan. 2012
    Sted
    Løten, Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    841
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Har en 1997 modell V70 med 2 liter turbo 180hk. Manuell. Gått 402 000km. Rød burgunder. Svart delskinn. Eu til 2017. Står i Løten i hedmark. Bremser foran er dårlige, hånbrekk er dårlig. Oljelekkasje på turbosiden av blokken (uvisst hvor), liten eksoslekkasje. Reg.reim skiftet for 40.000km siden.

    Ingen superfin bil, men selges billig for 15000kr inkl årsavgift og omreg. Har en mulig kjøper, så må evt. avgjøres fort. Bilde kan evt. sendes over på tlf.
    Volvo 740 Turbo Worklog
    Volvo V70N Turbo Worklog
    96' Toyota Supra 2JZ-GTE helgebil/lekebil..

  22. #22
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Ellers så står s60 min fortsatt på tunet klar for ny eigar hehe

  23. #23
    Registrerte brukere JH480 sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2011
    Sted
    Kjelsås Oslo / Rena
    Innlegg
    94
    Antall takk
    1989 Volvo 480 Turbo Avregistert
    1996 Volvo 850 2,5 10v
    2001 Volvo V70XC 2,4t Bruksbil
    www.facebook.com/volvo480turbo

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Takker for mange gode tilbud om både det ene og det andre...

    Det kan virke som kjerringa etter mange Finn-letinger, enn så lenge har bestemt seg for V70 2001-modell eller nyere... Manuell og det er nok greiest med 140 hk-versjonen... Altså bensin. Diesel D5 (163) kan også kanskje være aktuelt på en nyere modell... Prisleiet er nok dessverre begrenset oppad til 40-50 000... Er ikke bilen eu-godkjent, er den kanskje ikke så veldig aktuell, men det kommer an på feil og mangler selvsagt. Noe "enkelt" kan godtas...
    Andre Volvoer i samme kategori, med ca. 140 hk, bensin, manuell, kan også vurderes, men det er den mer "runde typen" kjerringa er ute etter, derav 2001-modell og nyere...

    I tillegg er jeg selv på utkikk, dog ikke like desperat som kjerringa, etter en V70 193 hk 1998... sånn mer eller mindre. Skal hovedsaklig brukes til vinterbil, men også denne må være manuell. Grei stand, med "enkle eu-feil" kan være aktuelt, om den ikke allerede er eu-godkjent...

    En midlertidig 850 eller en annen aktuell V70 av eldre type enn 2001 kan også være aktuell... om pris og føreforhold er rett...

    Men ingen av disse er enkle å finne for tiden... Men har du en selv eller vet om en, så tips meg gjerne (igjen), med info om bilen, som pris, eu, olje- og bensinforbruk osv...

Lignende tråder

  1. Volvo 245 Ønskes kjøpt 77- 83` ønskes kjøpt!!
    By Finn roen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 15/03/14, 03:59
  2. [HAR KJØPT] Volvo Ønskes kjøpt!! 240, 740 eller 940 :)
    By knut.kleivi in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 14/12/12, 17:37
  3. [KJØPT] Volvo 740 ønskes kjøpt!
    By Espen Hveding Nordgård in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 03/08/11, 14:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •