Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.921
Side 105 av 114 FørstFørst ... 5 55 95 103 104 105 106 107 ... SisteSiste
Viser resultater 2.601 til 2.625 av 2849

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #2601
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg har kjørt med original bakstilling i 10år nå, og jeg har vridd flere momentstag opp gjennom årene. De er for veike med brukbart feste.. Er det bare hjulspinn og dårlig grep holder det nok!

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    har du prøvd forsterka ramme da? eventuelt forsterka ramme og nye justerbare stag? ideelt sett burde det jo forsterkes så mye som mulig samtidig som man beholder mest mulig foringer/gummi. jeg har en teori om at stagene vrir seg fordi ramma gir etter, fordi de tåler jo nesten ingenting med litt vinkel...
    jeg venter forøvrig bare på å vrenge det selv, fordi jeg vet det er svakeste ledd men jeg har likevel veldig lyst til å prøve forsterka ramme, kanskje også justerbare stag... jeg tror det er en bedre løsning enn A-ramme selv om det blir mer jobb, både fordi man bevarer original geometri og fordi det fortsatt er rikelig med gummi som tar vibrasjoner...

  2. #2602
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Nei det har jeg ikke prøvd. Jeg har vurdert å bokse inn den originale og lage nye stag i stål med gummiforinger, men vi får se hvor ille det bråker med det stumme staget

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #2603
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Nei det har jeg ikke prøvd. Jeg har vurdert å bokse inn den originale og lage nye stag i stål med gummiforinger, men vi får se hvor ille det bråker med det stumme staget

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    jeg vurderer det selv... i beste fall funker det bra på en annen bil, i verste fall får jeg i det minste plukka av det originale for litt tilpasning det finnes forøvrig justerbare stag som passer i original ramme, bare for å gjøre det lettest mulig.
    må sikkert se på det når enn den er i drift igjen... så får man brukt den slemme clutchen og nye sperra litt

  4. #2604
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja har sett de stagene, men de kommer ofte med uniballs og de er vel kjente for å overføre brukbart med lyd og vibrasjoner Får mekke til noe med foringer fra momentstag til 240 tenker jeg

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #2605
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Har da rota litt i verkstedet i dag å. Fiksa en returflens til turboen, sveist inn en lyddemper til, og montert sammen igjen alt. Gikk tom for argon da såklart, så fikk ikke sveist helt ferdig




    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #2606
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    I helga fikk jeg endelig dradd meg ut i verkstedet igjen. Bytta understell, så nå ble det litt penere høyde. Mindre støy i bilen også, bakaksel ble sentrert etter denne høyden så det gir jo mening..
    Fikk bytta kam, til en D kam. Kilen på registerdrevet hadde knekt under iskjøring, heldigvis kun den ytterste fordi bolten hadde løsna. Hadde liggende flere av de, så bytta bare til et annet. Tenker det kan være lurt å oppgradere til ståldrev. Noen små oljelekkasjer ble ordnet også.
    Men, så er det en sak som er litt værre.. under 2.helga av iskjøring begynte den å bruke litt vann. Jeg fant noen små lekkasjer på bl.a radiator(hullet til tempsensor), og en slange på varmeregisteret. Så jeg etterfylte bare underveis.
    Den har nå i senere tid vært litt ugrei etter kaldstart, gått ureint til jeg gir den litt turtall, og ryker litt mye syns jeg. Øverst på peilepinnen er det litt hvitt skum. Vanntanken har aldri noe som helst trykk, ikke rett etter jeg stopper bilen engang. Ikke olje i vannet. Tappet av oljen, og den er blank, sort og fin, ingen tegn til vann. Stabil vanntemp på 75°, sakte stigende under tomgang.
    Uansett, den har brukt en halv tank med vann på 6.5mil Så nå er det bare å bestille toppakning og dra opp ermene

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 25/04/22 kl 21:44

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  7. Takk JK95, Riff, skjarlie takket for denne posten
  8. #2607
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg tok ut pluggene og lyste ned på stemplene nå i kveld, det er små vanndråper på vertfall to og det er nok ikke kondens er jeg redd. Pluggene var også veldig rene og lyse. Afr er ikke mager så det er nok ikke derfor... Den ligger på ca 12.5afr på 0.5bar og 14.5-15afr på tomgang og rolig kjøring.
    Om ikke annet er det da noe positivt å finne i loggen, jeg har 6psi på 2650-2700rpm med D kammen nå, fortsatt kun grunntrykk på wg uten styring. Dette var også på kun 60% gass. Det er jo brukbart. Det var litt vanskelig å få logget hvor tidlig trykket er der, for den raser i veien på turtall raskere enn den bygger trykk virker det som. Regner med det blir noe bedre med ladetrykksstyring. Jeg kunne selvsagt holdt den igjen på f.eks 3.gir, men så langt tenkte jeg ikke
    En annen ting jeg har lurt litt på; etter jeg byttet turbo og eksos er det mye mer smell i eksosen ved motorbrems fra litt høye turtall. Skyldes dette mager blanding, for høy fortenning på vakum og høyt turtall, eller en kombinasjon?

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 26/04/22 kl 22:30

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  10. #2608
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Her har det skjedd saker og ting ja.
    Med gode gamle forgassere så er det noen motorer som skyter og smeller ved motorbrems. Spesielt med utett eksosanlegg. Motoren skal dø fra tomgang hvis du tetter eksosanlegget helt bak.
    Jeg tenker at grunnen er at gnisten er for liten og svak til å klare å antenne en mager luft/bensin-blanding og ergo sendes uforbrendt bensinblandig ut i den glødende eksosmanifolden, og den får selvsagt jobben gjort. Med datasprut er det vel bare å aktivere fuelcut.
    Takk for orientering om din opplevelse med D-kammen.
    Må si jeg er spent på å se hva du finner ut om vannproblemet, men det høres ikke spesielt dramatisk ut for øyeblikket.
    Jeg hadde nok tilsatt noe trykkluft (jfr lokket på ekspansjonstanken) og letet etter lekkasjen(e).
    Sist endret av Batland; 27/04/22 kl 16:42

  11. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  12. #2609
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Dette oppsto etter jeg satte på eksos uten katalysator og med extern wg D kammen fungerer egentlig veldig bra den, nå står den i "null", men kan prøve å justere den litt når jeg skal i benken. Nei veldig dramatisk er det forsåvidt ikke, bilen er delvis kjørbar fortsatt så skal teste og prøve litt før jeg tar av toppen Jeg finner ingen synlige lekkasjer, verken inni bilen eller noe sted rundt motor. Heller ingenting under, ikke en dråpe å finne...

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. #2610
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal også kontrollere tenning med strobelampe, og evt korrigere i sprutet så det blir riktig. Akkuratt det trinnet hoppa jeg over, og det burde jeg sikkert ikke gjort..

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. #2611
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Dette oppsto etter jeg satte på eksos uten katalysator og med extern wg D kammen fungerer egentlig veldig bra den, nå står den i "null", men kan prøve å justere den litt når jeg skal i benken. Nei veldig dramatisk er det forsåvidt ikke, bilen er delvis kjørbar fortsatt så skal teste og prøve litt før jeg tar av toppen Jeg finner ingen synlige lekkasjer, verken inni bilen eller noe sted rundt motor. Heller ingenting under, ikke en dråpe å finne...
    Det gjorde det nok.
    Da er det vel noe i anledning den eksterne wg som ikke er tettere enn at det kommer oksygen inn i manifolden slik at overskuddsbensinen antenner ved motorbrems.
    Den gjør jo det.
    Jeg kan ikke se at du har kjørt så høyt ladetrykk at tenningsbank har kjørt i stykker toppakningen din, men du kan STUDERE tennpluggene nøye. Hvis vannet hadde blitt brukt som ett vanninnspurt, så ser man det på tennpluggene.

  15. #2612
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg skal også kontrollere tenning med strobelampe, og evt korrigere i sprutet så det blir riktig. Akkuratt det trinnet hoppa jeg over, og det burde jeg sikkert ikke gjort..
    Ooooops, det er såpass ja?? Da er du lett på foten. Det der er virkelig en fryktløs strategi.

  16. #2613
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ooooops, det er såpass ja?? Da er du lett på foten. Det der er virkelig en fryktløs strategi.
    Hehe, noe uvitende og ivrig på å komme meg ut å kjøre, i tillegg til mangel på tenningslampe var årsaken til slike stunt Etterhvert ble det bortglemt, men kom på det igjen nå en dag..og tok en titt på youtube fikk innføring i hvordan jeg dobbelsjekka det opp mot sprutet.

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  18. #2614
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Det går ikke så bra dette her... Plukket av toppen i går for å bytte toppakning.. Den var helt strøken med god klem rundt på alle plasser.
    En gledelig ting er jo at det ikke har vært tenningsbank, noe jeg var redd kunne være årsaken. Det som derimot er litt pussig, er at det var kjølevæske i innsugskanal syl 2 og faktisk litt opp i innsuget! Det var også et tynt lag med noe rart i vertfall to av de andre kanalene også.
    Stempel nr2 var det reneste, det samme med forbrenningskammer syl2. Den eneste forklaringen jeg har er sprekk mot vannkanal i innsugskanal. Jeg ser ingenting med egne øyner, men mtp mengden vann som ble borte, er det antagelig en liten sprekk som lekker kun når motor er varm.
    For å ramse opp symptomer:
    Ikke olje i vann
    Ikke vann i olje(dog mye drit i catchtank)
    Ikke trykk i kjølesystem(helt dødt, helt minimalt selv på varm motor)
    Noe ruskete gange på nystartet motor og ryker litt hvitt etter oppstart
    Det har ikke blitt værre, og den bruker like mye ved pen kjøring som på grisekjøring.
    Så da står jeg her og klør meg i hode.. Skal jeg montere Scimec-toppen min nå? Eller en 531 med 46-38 ventiler? Fortsettelse følger ....







    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  19. #2615
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det går ikke så bra dette her... Plukket av toppen i går for å bytte toppakning.. Den var helt strøken med god klem rundt på alle plasser.
    En gledelig ting er jo at det ikke har vært tenningsbank, noe jeg var redd kunne være årsaken. Det som derimot er litt pussig, er at det var kjølevæske i innsugskanal syl 2 og faktisk litt opp i innsuget! Det var også et tynt lag med noe rart i vertfall to av de andre kanalene også.
    Stempel nr2 var det reneste, det samme med forbrenningskammer syl2. Den eneste forklaringen jeg har er sprekk mot vannkanal i innsugskanal. Jeg ser ingenting med egne øyner, men mtp mengden vann som ble borte, er det antagelig en liten sprekk som lekker kun når motor er varm.
    For å ramse opp symptomer:
    Ikke olje i vann
    Ikke vann i olje(dog mye drit i catchtank)
    Ikke trykk i kjølesystem(helt dødt, helt minimalt selv på varm motor)
    Noe ruskete gange på nystartet motor og ryker litt hvitt etter oppstart
    Det har ikke blitt værre, og den bruker like mye ved pen kjøring som på grisekjøring.
    Så da står jeg her og klør meg i hode.. Skal jeg montere Scimec-toppen min nå? Eller en 531 med 46-38 ventiler? Fortsettelse følger.
    Er det 123 ignition tenningskartet mitt du har kjørt med? I tilfellet ett konservativt, forsiktig og trygt utganspunkt.



    Hvordan gikk det med forresten baktrykksmålingen din?

    Jeg er enig i konklusjonen din om at disse symptomene indikerer en slik vannlekkasje, selv om den egentlig burde bruke mest vann med rolig kjøring når det er høyt vakum i innsugskanalene.
    Blir spennende å se hvilken topp du velger å sette på nå. Vi får enten vite forskjellen mellom din hjemmeportede topp og Scimec toppen eller hvordan du opplever forskjellen mellom en portet 530 topp og en 531 topp. Begge deler er interessant.
    Sist endret av Batland; 28/05/22 kl 11:25

  20. #2616
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Er det 123 ignition tenningskartet mitt du har kjørt med? I tilfellet ett konservativt, forsiktig og trygt utganspunkt.



    Hvordan gikk det med forresten baktrykksmålingen din?

    Jeg er enig i konklusjonen din om at disse symptomene indikerer en slik vannlekkasje, selv om den egentlig burde bruke mest vann med rolig kjøring når det er høyt vakum i innsugskanalene.
    Blir spennende å se hvilken topp du velger å sette på nå. Vi får enten vite forskjellen mellom din hjemmeportede topp og Scimec toppen eller hvordan du opplever forskjellen mellom en portet 530 topp og en 531 topp. Begge deler er interessant.
    Det stemmer, den tenningskurven jeg har brukt. Fungerte fint Baktrykksmålingen kom jeg aldri så langt jeg fikk koblet opp faktisk, men uttakene er klare. Må bare legge fram litt slange.
    Angående vannforbruket, så kan det nok hende den brukte minst like mye på penkjøring som ved hard belastning, men dette er ikke noe jeg har noe svar på egentlig. Jeg har tatt med en 531 topp og et sett med 46-38 ventiler som jeg skal levere til maskinisten min rett over helga. Scimectoppen trenger like mye jobb den som 531, og jeg er jo veldig nyskjerrig på hvor stor forskjell det er på en org 531 med 46-38 kontra en portet 530 med 44-38 da Så har jeg jo litt bremsepapiret på min bil med std 530 topp også. Tenker å fortsette med D kammen også, den spoola turboen ganske tidlig og dro langt på turtall kjente jeg

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #2617
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Javisst, fungerer fint, det gjør den, men det er en del å hente på mer aggressiv tenning under mapping.
    Man river ikke løs hjulene på 3. gear rett frem på tørr asfalt med det tenningskartet der.
    Da følger jeg med og ser hva som skjer.
    Sist endret av Batland; 29/05/22 kl 11:16

  22. #2618
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Da fortsetter jeg med denne kurven til jeg kommer i benken, den har jo vist seg å ikke banke på 1bar trykk.
    Jeg fikk levert 531 toppen til maskinering i dag, det blir 30-45-70 seter som blendes ut i org kanal. Jeg skal modifisere forbrenningskammeret litt, men vil ikke endre for mye på det i frykt for å ødelegge swirl effekten 531 toppene har. Eksoskanaler blir som på 530 toppen.

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. Takk Batland takket for denne posten
  24. #2619
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Resultatet av dette ser jeg frem til å høre om.

  25. #2620
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Flott Jeg ser også frem til å prøve denne toppen, for å sammenligne med min egen 530

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #2621
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Kan vere at vatnet du brukar, er det som har rent ned i sylinderen etter motoren er stoppa og trykket i kjøleanlegget utliknar seg. Og når du fyrer opp, så går det ut som kondens, kvit røyk.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  27. Takk HansOla takket for denne posten
  28. #2622
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja vannet kommer helt klart fra over ventil, og den suget nok jevnt og trutt for det er aldri trykk på kjølesystemet. Ikke når jeg åpner korka på 80° engang. Men ja, det er nok oppsamlet vann som gjør at den ryker litt ved kaldstart. Det ryker ingenting under kjøring, bare svart når den går på sperra

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 30/05/22 kl 21:56

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  29. #2623
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg fikk bilder av maskinisten min i går kveld, toppen er planet og setene på eksos er freste. Da gjenstår kun seter på innsug Jeg har selv frest opp seter på innsug, men det er best å få det gjort av proffer Når toppen kommer tilbake blir det å blende setene ut i kanalen og få porta eksoskanaler


    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  30. Takk Riff, Batland, hilmar takket for denne posten
  31. #2624
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Nei ser man det, det ble et turbobytte også gitt.... Nå skal det ikke endres mer på, jeg lover Selv om jeg gjerne skulle brukt det lange innsuget også..men da må motor flyttes bak for å få plass! Toppen er ikke hentet fra maskinering enda, det er en annen topp som er satt på kun for tilpassing av downpipe.
    Årsaken til at jeg bestemte meg for å montere EFR7064 nå var av to grunner. Det ene var fordi jeg nå går over på 531 topp og ønsket en mer resonsiv og kjappere turbo, og den andre grunnen var fordi jeg syns det var spennende å ha noe mer konkret å sammenligne med på Turbothomas sitt oppsett. Vi har i grove trekk ganske like oppsett, jeg med 531 46-38, efr7064 på agp eksoshus, e innsug, d kam, 8:1 i komp ++ og han med porta 530 46-38, efr7064, e innsug, bsrt5+ kam, 7.8:1 komp ++





    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 13/06/22 kl 16:08

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  32. Takk Batland takket for denne posten
  33. #2625
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    ... jeg syns det var spennende å ha noe mer konkret å sammenligne med på Turbothomas sitt oppsett. Vi har i grove trekk ganske like oppsett, jeg med 531 46-38, efr7064 på agp eksoshus, e innsug, d kam, 8:1 i komp ++ og han med porta 530 46-38, efr7064, e innsug, bsrt5+ kam, 7.8:1 komp ++
    Dette gleder jeg meg veldig til å høre mer om.

Side 105 av 114 FørstFørst ... 5 55 95 103 104 105 106 107 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •