Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.921
Side 111 av 114 FørstFørst ... 11 61 101 109 110 111 112 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2.751 til 2.775 av 2849

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #2751
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Det er jo glimrende da det gir gode muligheter.

    Seriøse wg har egen gjenget inngang for Map sensor(er) som spurtet logger. Dette er en mye raskere og mye mer nøyaktig måte å styre wastegaten og ergo ladetrykket på, enn å hente "statusinfo" fra innsugsmanifolden som langt borte på andre siden av motoren. Det er logisk når man tenker over det.
    Under utvikling kan man koble en ladetrykksmåler inn på slangen til wg med ett T-stykke slik at man kan se hvilket "actuatortrykk" man faktisk jobber med. Jeg mener at dette bør ligger helt opp mot den maksimal grenseverdien til enhver tid.
    Eks.:

    Man gir full gass på 4. gir på 1000 o/min. med null trykk inn på wg-actuator og bråslipper gassen når ladetrykket passerer f.eks 1.0 BAR og sjekker på hvilket turtall dette skjedde.

    Så begynner man å tilføre trykk inn på wg-actuator til man ser en tydelig forverring av spool up og leser av hvor høyt actuatortrykk som måtte til for å sabotere spool up. Så reduserer man actuatortrykket så mye at spool up akkurat ikke er sabotert.

    Så gjentar man denne øvelsen på lavere gear med langt raskere turtallsøkning da dette gir høyere baktrykk som tvinger wg opp. Denne prosessen blir fort tidkrevende og for optimalt resultat i enhver driftstilstand så trenger man egentlig å mappe acuatortrykket som man mapper bensindysene til å gi korrekt AFR til enhver tid. Dette er naturlig nok tidkrevende m.v. og derfor er noen stor tilhenger av andre og enklere løsninger som har vist seg å fungere tilfredsstillende, stabilt og billig.

    Under mapping så er det slik at de fleste i dag mapper på VE. Da er det viktig å logge luftflødet som dataspurtet kalkulerer (og baserer bensinmengden på) på slik at dette kan plottes inn i turboens kompressorkart.

    Det er slik at dersom resultatene fra "den teoretiske sugemotoren" er skuffende dårlige, da bør man måle trykket i eksosmanifolden og innsugsmanifolden samtidig under ett pull og se hvor galt det står til. Da kan mappeduden vise bileieren elendigheten på en overbevisende måte. Deretter måler man trykkfallet over intercooleren for å se om det er den som er hovedsynderen, så downpipen for å se om eksosanlegget er for dårlig og klart for oppgradering.

    Resultatene dine indikerer at du har utelukkende gjort gode valg så langt og at du overhodet ikke har denne type problemer, men det såkalte "Delta P" d.v.s. forskjellen mellom trykket i innsugmanifolden og trykket i eksosmanifolden, det er det ALLTID godt å ha full oversikt over. Anbefales STERKT ja.
    Sist endret av Batland; 24/02/23 kl 07:52

  2. Takk JK95, Anders Dybvadsskog, Bergstaden, HansOla takket for denne posten
  3. #2752
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Ja var virkelig morro lesing her inne nå, bør skjerpe meg på å skrive jeg å, men dårlig på å skrive noe når det ikke er noe å skrive for min del
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  4. #2753
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er jo glimrende da det gir gode muligheter.

    Seriøse wg har egen gjenget inngang for Map sensor(er) som spurtet logger. Dette er en mye raskere og mye mer nøyaktig måte å styre wastegaten og ergo ladetrykket på, enn å hente "statusinfo" fra innsugsmanifolden som langt borte på andre siden av motoren. Det er logisk når man tenker over det.
    Under utvikling kan man koble en ladetrykksmåler inn på slangen til wg med ett T-stykke slik at man kan se hvilket "actuatortrykk" man faktisk jobber med. Jeg mener at dette bør ligger helt opp mot den maksimal grenseverdien til enhver tid.
    Eks.:

    Man gir full gass på 4. gir på 1000 o/min. med null trykk inn på wg-actuator og bråslipper gassen når ladetrykket passerer f.eks 1.0 BAR og sjekker på hvilket turtall dette skjedde.

    Så begynner man å tilføre trykk inn på wg-actuator til man ser en tydelig forverring av spool up og leser av hvor høyt actuatortrykk som måtte til for å sabotere spool up. Så reduserer man actuatortrykket så mye at spool up akkurat ikke er sabotert.

    Så gjentar man denne øvelsen på lavere gear med langt raskere turtallsøkning da dette gir høyere baktrykk som tvinger wg opp. Denne prosessen blir fort tidkrevende og for optimalt resultat i enhver driftstilstand så trenger man egentlig å mappe acuatortrykket som man mapper bensindysene til å gi korrekt AFR til enhver tid. Dette er naturlig nok tidkrevende m.v. og derfor er noen stor tilhenger av andre og enklere løsninger som har vist seg å fungere tilfredsstillende, stabilt og billig.

    Under mapping så er det slik at de fleste i dag mapper på VE. Da er det viktig å logge luftflødet som dataspurtet kalkulerer (og baserer bensinmengden på) på slik at dette kan plottes inn i turboens kompressorkart.

    Det er slik at dersom resultatene fra "den teoretiske sugemotoren" er skuffende dårlige, da bør man måle trykket i eksosmanifolden og innsugsmanifolden samtidig under ett pull og se hvor galt det står til. Da kan mappeduden vise bileieren elendigheten på en overbevisende måte. Deretter måler man trykkfallet over intercooleren for å se om det er den som er hovedsynderen, så downpipen for å se om eksosanlegget er for dårlig og klart for oppgradering.

    Resultatene dine indikerer at du har utelukkende gjort gode valg så langt og at du overhodet ikke har denne type problemer, men det såkalte "Delta P" d.v.s. forskjellen mellom trykket i innsugmanifolden og trykket i eksosmanifolden, det er det ALLTID godt å ha full oversikt over. Anbefales STERKT ja.
    Takktakk, jeg skal forske å prøve så godt jeg kan jeg kan sette inn flere nipler i wg så det går greit. Og du var altså ikke tilhenger av å kjøre mottrykk på wg? Jeg har snakket med Dre også, og jeg kan koble på en mapsensor til for å logge baktrykket.

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. Takk Bergstaden takket for denne posten
  6. #2754
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Ja var virkelig morro lesing her inne nå, bør skjerpe meg på å skrive jeg å, men dårlig på å skrive noe når det ikke er noe å skrive for min del
    Det er ikke alltid like lett å holde seg aktiv når det er pause i egne prosjekter

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  7. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  8. #2755
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Nei ikke samme sjarmen med å bare legge ut litt tekst bare for å legge ut om du skjønner
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  9. #2756
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Takktakk, jeg skal forske å prøve så godt jeg kan jeg kan sette inn flere nipler i wg så det går greit. Og du var altså ikke tilhenger av å kjøre mottrykk på wg? Jeg har snakket med Dre også, og jeg kan koble på en mapsensor til for å logge baktrykket.
    Flott, det er en god løsning.

    Dersom man kjøre med CO2 eller har en tank og en liten luftkompressor i bilen, da er mottrykk inn på wastegate-actuator en god løsning.
    Dersom man bare skal bruke ladetrykket, da er jeg ingen tilhenger av å bruke mottrykk som wastegatestyring, nei.

    Nydelig. Da får vi sett Delta P og kanskje dokumentasjon på at BSRT5+ kammen takler baktrykk også.

    Håper at du får utskrifter av tabellene på de forskjellige ladetrykkene. De er mye viktigere enn utskrift av kurvene.

  10. #2757
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja baktrykk og map blir jo med i loggen, mulig jeg kan klare å få inn en måler til om jeg bruker inngangen for oljetrykk eller temp. Per nå står nippelen på overside av membran åpen, men den burde kansje være lukket? Jeg skal prøve å få logget litt i morgen for da skal jeg på isen

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. Takk Bergstaden takket for denne posten
  12. #2758
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Måtte ta ut en fjær i wg, på 1.45bar gikk den vel bra litt vel rått å ligge på sperra i 4.gir og 170-180 i hjulspinn

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. Takk Holck, skjarlie, Batland, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  14. #2759
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja baktrykk og map blir jo med i loggen, mulig jeg kan klare å få inn en måler til om jeg bruker inngangen for oljetrykk eller temp. Per nå står nippelen på overside av membran åpen, men den burde kansje være lukket? Jeg skal prøve å få logget litt i morgen for da skal jeg på isen
    Det er perfekt.
    Turtall, dreiemoment, ladetrykk og evt. baktrykk er det som trengs i tabellform. Så vil jeg også si at jeg tror at kun 4 grader advance på kammen ikke er nok siden du har 531 topp.
    Den siden av membranen som hjelper fjæren og holde lukket bør være ventilert til atmosfære.
    God fornøyelse og lykke til.
    Sist endret av Batland; 25/02/23 kl 20:47

  15. Takk HansOla takket for denne posten
  16. #2760
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Flott da kan den være som den er.
    Bilen er trygt hjemme etter dagens ablegøyer, men noen hickups ble det jo. Etter noen runder med horn i panna, 1.45 i trykk og litt for glad i lyden på turtallssperre satte jo sine spor. Jeg tok ut en fjør av wg og ladetrykket ble da 0.7bar, det var jo et bra utgangspunkt for å justere opp igjen med mac ventilen. Men der har jeg kobla feil så det funka jo ikke! Jeg satte på manuell boostcontrooller og fikk den på 1bar igjen.
    Så kom det jo noen følgeproblemer, bakre eksospotte ble helt maltraktert og innmaten snudd på hode. Det var nok pga den litt aggresive kjøringen sin feil. Resultat ble nesten tett eksos og rart ladetrykk.. Etter dette var også eksospakning på turbo lekk.
    Jeg måtte også etterfylle 1l olje, men det håper jeg var oljekjøler og slanger som fyllte seg opp Alt i alt, en bra dag og bilen lever fortsatt

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. Takk Holck, Anders Dybvadsskog, Riff, skjarlie, Bergstaden takket for denne posten
  18. #2761
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg måtte også etterfylle 1l olje, men det håper jeg var oljekjøler og slanger som fyllte seg opp Alt i alt, en bra dag og bilen lever fortsatt

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    nå skremmer du meg kjøler og slanger burde jo ha fylt seg etter bare noen sekunder, så nå håper jeg virkelig du har en oljeflekk ut fra en pakning kan vel kanskje ha vært airlock, men sånne mengder på en fersk motor skremmer meg litt. men den ender sikkert i en bukk for inspeksjon heller fort, så jeg venter spent

  19. #2762
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    nå skremmer du meg kjøler og slanger burde jo ha fylt seg etter bare noen sekunder, så nå håper jeg virkelig du har en oljeflekk ut fra en pakning kan vel kanskje ha vært airlock, men sånne mengder på en fersk motor skremmer meg litt. men den ender sikkert i en bukk for inspeksjon heller fort, så jeg venter spent
    Har oljetermostat som sikkert ikke har åpnet før hardkjør i isbanen Skal følge med på forbruk for å se, men det ryker jo ikke av den

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #2763
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har oljetermostat som sikkert ikke har åpnet før hardkjør i isbanen Skal følge med på forbruk for å se, men det ryker jo ikke av den

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Åh, takk og lov... Tenkte ikke på sånt jåleri siden min er sommerbil uten termostat
    Nå begynte jeg å bli bekymra, tatt i betraktning ditt tidligere hell

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  21. #2764
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Åh, takk og lov... Tenkte ikke på sånt jåleri siden min er sommerbil uten termostat
    Nå begynte jeg å bli bekymra, tatt i betraktning ditt tidligere hell

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Jeg ble litt svett i panna selv også Men bilen ble ikke helt seg selv etter tett eksos, så håper det ikke har skjedd noe drastisk.. Får ta en titt på den i løpet av uka. Det ser mørkt ut for åpen isbane neste helg, for det er påskevær og varmegrader store deler av uka Men, jeg fikk da testa den! Og den skuffet så absolutt ikke. Nesten stiv i kjeven enda etter smilet på full blås

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. Takk vangsfreaken, Holck takket for denne posten
  23. #2765
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Det er noe eget med en litt frisk 7/940 på vinteren ja 940'n min er ikke mye å rope hurra over, men å lufte 740'n derimot etter ei uke i bruksbilen er nesten nok til å dempe "sykkelsuget" på vinteren

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  24. Takk HansOla takket for denne posten
  25. #2766

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Det er noe eget med en litt frisk 7/940 på vinteren ja 940'n min er ikke mye å rope hurra over, men å lufte 740'n derimot etter ei uke i bruksbilen er nesten nok til å dempe "sykkelsuget" på vinteren

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Heldig der, klør i fingra etter å ta ut sykkelen nå.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  26. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  27. #2767
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Heldig der, klør i fingra etter å ta ut sykkelen nå.
    Jeg er på nippet til å kjøpe sykkel selv også, men det må nok dessverre nedprioriteres i år også Vi får se hvor mye jeg får i utbytte og feriepenger

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. Takk Riff takket for denne posten
  29. #2768
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg er på nippet til å kjøpe sykkel selv også, men det må nok dessverre nedprioriteres i år også Vi får se hvor mye jeg får i utbytte og feriepenger

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Pfft... DO IT!!! du trenger noe å bruke formuen på

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  30. Takk Riff, HansOla takket for denne posten
  31. #2769
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Nå har vi brukt litt tid på å redde en gammel traver. Forøvrig min aller første bil. Den har stått ute i 12-14år uten noe som helst tilsyn eller ettersyn desverre. Jeg har en gutt jeg er onkel til som hadde lyst til å fikse litt på denne, så da må vi passe på før idretten får bedre fotfeste enn den allerede har fått!
    Vi dro den frem og fikk den ned i verkstedet. Jeg har byttet tennplugger, tennkabler, rotor, fordelerlokk, termostat, olje, oljefilter, kjølevæske, forgasser og fjernet egr og pulseairsystemet. Etter noen forsøk fikk vi liv i den igjen. Eksosanlegget var helt fullt med vann, så etter oppstart ble det vask av verkstedvegg
    Den er ikke helt friskmeld, den går bare med choke og den harker litt. Motoren er full med gammel oljeavleiring og stempelringene satt nok fast. Jeg helte i litt atf gjennom plugghullene som fikk stå litt før jeg starta. Motoren fikk også litt atf i håp om at det er med på å renske opp litt avleiringer. Neste på agendaen er nok register og vannpumpe, da dette er veldig gammelt. Jeg skal også få byttet kondensator og stiften.
    Merkelig nok fungerte både bremser og clutch!


    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  32. #2770
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    av nysgjerrighet... har den stått hos deg i påvente av bedre tider og en worklog, eller har den fått ny eier?
    på en måte vil jeg gjerne at du skal ha en fungerende bruksveteran, men det er også helt greit at den brukes til å rekruttere nye idioter så lenge det er under oppsyn av en entusiast som er forberedt på noen år med rånebil-mekk
    jeg er fornøyd uansett så lenge den lever videre med en worklog...

  33. #2771
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Den har stått ute, egentlig litt bortglemt fordi jeg trodde den var mye mer rusten enn den faktisk var Den var faktisk ikke så veldig ille.. En intressert gutt på 15år under oppsyn får duge, den er fortsatt min Jeg har så mange andre bedre utgangspunkt for en god bruksveteran, 940en er bruksveteran f.eks Og alle de andre som står bortgjemt på låver og i uthus.. Om det er av interesse kan jeg lage en worklog på denne, "veien tilbake til veien" eller noe

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 06/03/23 kl 19:41

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  34. Takk Bergstaden, vangsfreaken, hilmar takket for denne posten
  35. #2772
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Midlertidig eksospotte på plass, jeg har ventet to uker på delene mine nå så måtte en tur til Biltema Jeg har også kjøpt inn litt motorolje. Valget falt på mobil1 5w-50 rally formula denne gangen.




    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  36. Takk Holck, skjarlie, Riff, Batland takket for denne posten
  37. #2773

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    740
    Antall takk

    Standard

    ser ut som du har fått litt temperatur på eksosen sidan den er gullfarga

  38. #2774
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja den endestussen er en rørdel jeg kuttet ut for å montere en resonator under passasjersetet, så den har fått fin farge

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 11/03/23 kl 12:07

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  39. Takk skjarlie takket for denne posten
  40. #2775
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Diverse flenser måtte planes, for det ligna mer på en klase bananer.... Noen muttre mista gjengene og en pinbolt knakk. Så dette var suksess


    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  41. Takk Holck, Riff takket for denne posten
Side 111 av 114 FørstFørst ... 11 61 101 109 110 111 112 113 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •