Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 40 av 40

Tråd: Få svar på hva du spør om!

  1. #26
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Om jeg spør om noe så setter jeg pris på at folk svarer på en enkel og ordentlig måte, gir meg tips og gjerne at de slenger med en link om de har.
    Om man får et svar som indirekte forteller deg for en idiot du er så blir man bare provosert. Det er unødvendig selv om spørmålet ikke er av superkvalitet eller om spørsmålstiller har glemt søkefunksjonen.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Innlegg
    331
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Som Karl sier, meget vanskelig å godkjenne multilink uten å gjøre det på "rette" måten.

    her på Fauske, var det ikke sjangs å ombygge en 940 97 med Mk2 bakstillig som godkjent.

    MEN nok om mulitilink nå.

    Over til topic, bra det er flere enn meg som er enig.
    pøh! for å få godkjent noe slik må du søke..,
    og ser ingen grunn til å ikke skal få det godkjent
    er jo ikke snakk om di store modifikasjonene.. !

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    skrev jo ikke søknad, var bare i kontakt med dem når jeg var der.

    og da sa en kar som jobber der at siden akslingen har annet inpress enn originalt, nye festepungter måte sveises, så var det ikke noe han ville godkjenne, uten godkjenne papirer fra Volvo. Så har man det så er det greit. Viss ikke prøv annen trafikk stasjon.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  4. #29
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Tråden her beviser jo bare hva første posten var om. Plutselig ble det en diskusjon om man får godkjent multilink eller ikke..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Jepp, var det jeg ville få frem også
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  6. #31
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Tråden her beviser jo bare hva første posten var om. Plutselig ble det en diskusjon om man får godkjent multilink eller ikke..
    Og man ser jo hvem som startet den diskusjonen.. Det er som TBO sier at det er somregel ingen av oss som har multilink eller KKK27 som starter med de diskusjonene, men det er alltid noen andre som skal prøve å være morsomme og så er off-topic diskusjonen igang.

    Men er det noen som er berørt av dette problemet som kan hostet frem eksempler som vi kan se på? Altså tråder hvor trådstarter ikke får svar på spørsmålene sine fordi han blir fortalt hva han ellers burde gjordt eller at han burde bygge om til multilink og ferdig med det?

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Jeg bare MÅTTE ha med noe om mulitilink, da ble det full fyr hos TBO&Co tenkte jeg Beklager trådstarter, min feil.

    Jeg har kjørt bedre rundetider med vår gamle 740 enn biler med mer avansert hjuloppheng enn mulitilink MK2 og langt mer power under huven. Ble i grunn litt trist over at det ikke var en eneste 960 å se utpå banen. 960 er vel en av de få volvomodellene som aldri har vært brukt i noen form for motorsport, lurer på hvorfor...

    Bare sånn for the record- jeg har kjørt og eid biler med multilink og kjører stort sett topp moderne biler hele tiden.

    Når det gjelder sveisingen så har jeg litt greie på det og jeg skulle ha fått det rimelig bra tror jeg. Problemene begynner om en som ikke har særlig greie på det skal begynne å sveise på hjuloppheng på bil. Om det er noe som ryker under høy hastighet, (gjerne under innspilling av en youtube-video), så er man i deep shit.

    OG- uansett hva jeg sier, tror eller gjør så er det biltilsynet som må godkjenne ombygging. Om det er riktig som Cristian sier at noen har fått det godkjent så beror det nok på at noen har gjort en feil. Om du har regnr på bilen dette ble godkjent på så kan man jo sende en mail til biltilsynet å få oppklart om det er tilfelle at de godkjenner ombygging til MK2 på 940. Det vil isåfall sette en ny presedens som jeg tviler på at de har baller på å gjennomføre.
    Lurer du helt seriøst på hvorfor en bil med en lat 3liters motor og gubbe oppsett ikke er brukt i racing? selv om bakstillinga på bilen er av bedre kaliber en mye annet. Å hvilken bil har du kjørt fra som har bedre hjuloppheng bak en 960n? corvetten? er ikke mange andre biler med like lett hjuloppheng.. Men nok om den diskusjonen.
    Hvorfor har noen gjort en fel fordi noen har sveiset fast en brakett isteden for å skru? Sier du at alle som ettermonterer "m3" plater på e36ne sine kjører rundt i ulovlige biler fordi de har sveiset i hjulopphenget?
    Smart
    å ikke heng deg opp i at man må sveise for å få på en MkII aksel. det går å bore opp hullene som er markerte opp. men går mye raskere å sveise den på
    One Ring to rule them all

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    en ting jeg lurer på litt TBO, hvorfor må alle gjøre som du sier?
    For bytter man ikke ut 13C turboen med en KKK27, så har man jo en lat bil som bestefar kjører til og fra jobb hver dag.

    Sånn helt til slutt, multilink blir ikke godkjent på 940....
    Multilink blir ikke godkjent på 940? Hvordan kan du si sånn? Du kan ikke uttale deg om ting du ikke vet en dritt om. Da bør du poengtere det!
    One Ring to rule them all

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    skrev jo ikke søknad, var bare i kontakt med dem når jeg var der.

    og da sa en kar som jobber der at siden akslingen har annet inpress enn originalt, nye festepungter måte sveises, så var det ikke noe han ville godkjenne, uten godkjenne papirer fra Volvo. Så har man det så er det greit. Viss ikke prøv annen trafikk stasjon.
    Han karn som sa man måtte sveise inn fester var nok "lassie".
    Har du navnet på han? jeg må nesten ringe han å fortelle hva du har sagt! så kan jeg legge ut info om hva han sier etterpå! hvis du ikke vil skrive navnet hans her. så send det på pm.
    One Ring to rule them all

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Og man ser jo hvem som startet den diskusjonen.. Det er som TBO sier at det er somregel ingen av oss som har multilink eller KKK27 som starter med de diskusjonene, men det er alltid noen andre som skal prøve å være morsomme og så er off-topic diskusjonen igang.

    Men er det noen som er berørt av dette problemet som kan hostet frem eksempler som vi kan se på? Altså tråder hvor trådstarter ikke får svar på spørsmålene sine fordi han blir fortalt hva han ellers burde gjordt eller at han burde bygge om til multilink og ferdig med det?
    nei det er ikke det. fordi de av oss som kan slenge inn et "hett tips om at det orginalehjulopphenget suger" ALLTID svarer på det trådstarter spørr om først! (hvis det ikke er blitt svart på alt men som regel gjentar vi det også )

    Men hva mente perl over her? startet han tråden for å finne ut om man får godkjent MkII aksel? Kunne han ikke bare laget en slik tråd da? Så kunne jeg fortalt han det...
    Det er så bra at noen gidder bruke tiden sin på å "motsi" ting som andre har 0 problem med å gjennomføre / få godkjent.
    Vi dro ned til biltilsynet i sarp, som er kjent som sssarpsborg og godkjente multilink + 3liters motor i en gammal 940. bilder å dokumentasjon på alt ble levert. Merklig nok så sa de ikke noe på at hjula blir flyttet ut litt. Men de ligger jo ganske så midt under bilen bak orginalt. Hvis du vil krangle mere på dette perl. så kan jeg få personen som fikk dette godkjent til å ringe deg. å forklare steg for steg hvordan det ble gjort til. Så kan du få han til å lese opp fra vognkoret sitt til deg også! (noe han ikke fikk godkjent var M3 speil faktisk)..
    One Ring to rule them all

  11. #36
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    (noe han ikke fikk godkjent var M3 speil faktisk)..
    Takke faen for det!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  12. #37
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    haha det tenkte jeg også Christian
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  13. #38
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    føler dette er som ungene i barnehagen ved siden av jobben som krangler om hvem sin pappa som er sterkest. det er ingenting å krangle om, kameraten til TBO har sterkest pappa og kan dokumentere det.

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    han er 210høy å sterk som et udyr selv. tror han driter i far sin Men kanskje du kan sende meg telefon nret ditt så kan jeg få han til å ringe deg å fortelle deg det selv?
    One Ring to rule them all

  15. #40
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Stenger denne tråden nå siden de som pleier å spore av tråder med off-topic har vist at de har klart det igjen.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •