Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 35

Tråd: ABS styreenhet / modul

  1. #1
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Post ABS styreenhet / modul

    Hei,
    jeg er helt ny her og er også ny Volvo eier, kjøpte en Volvo 850 stasjonsvogn for et halvt år siden, og har brukt veldig mye penger på å få den i best mulig stand, fordi den trengte veldig mye stell. Det som gjenstår nå er
    ABS
    styreenhet (eller ''modul'' / ''
    ECU
    ''). Det lyser fra ABSen og jeg fikk et tips om å skifte
    ABS
    styreenheten, så jeg kjøpte en renovert/nyloddet modul fra USA, men verkstedet mitt vil ikke installere denne fordi de ikke kan gi garanti på deler som ikke er kjøpt hos dem. De sier at jeg bør prøve å gjøre det selv, men det har jeg ikke så lyst til fordi jeg har sett hvor denne modulen befinner seg i bilen og syns den er plassert på en litt vanskelig måte, jeg ser ikke skruene engang. Jeg har veldig lite erfaring med å skru på alt som er under panseret, har ikke vokst opp med dette dessverre, og siden jeg opprinnelig er fra Nederland så har jeg ingen i min lille norske vennekrets som kan noenting om biler heller. Så jeg lurte på om det kanskje er noen her som enten kan beskrive veldig detaljert hvordan jeg skal gjøre dette, eller om det kanskje er noen fra Vestfold her som er flink til å skru på biler og som kan hjelpe meg med dette mot betaling Er mest redd for at jeg enten mister disse usynlige skruene eller at et eller annet elektronisk blir skadet.
    Takk på forhånd,
    Micha.


  2. #2
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Heisann!

    Synd at verkstedet ser sånn på det. I utgangspunktet så er dette en relativt enkel jobb om du kan skru litt selv. Du trenger innvendig torxpipe (kan kjøpes på biltema <- Se link).

    Du starter med å koble av batteriet. Deretter fjerner du kontakten som sitter på modulen. Modulen sitter i 4 skruer med innvendig torx, som det er bare å skru ut. Da er det bare å ta ut modulen nedover til den er frigjort og løfte den opp Mye enklere enn det høres ut som.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  3. Takk Micha takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Hei, takk for raskt svar Ja jeg syns også det er synd at verkstedet ikke vil gjøre det når delen ikke er kjøpt hos dem, dette har selvfølgelig med penger å gjøre, uansett hva slags unnskyldning de har Det er ekstra rart med tanke på at de allerede har tjent flere titusen på meg de siste månedene. Men jeg får ikke gjort noe med det

    Takk for info, sånn som du beskriver det høres det enkelt ut må jeg si... jeg skal ta en tur innom Biltema på mandag og se om jeg finner innvendig Torx. Jeg har et slags skrujern her med en torx bit på (tror det heter ''Torx E5'' eller noe sånt), som passer på disse skruene, men det er ikke god plass der til dette skrujernet. Det som jeg er mest bekymret for er at jeg mister de skruene, fordi jeg kan ikke se dem, de er på undersida av modulen, og er også litt skeptisk på å dra ut den kontakten som går inn i modulen, fordi det føles ut som den har vært der siden 1996 og jeg vet ikke hvor hardt jeg kan dra i den Og det samme gjelder også modulen, jeg vet ikke hvor lett det er å løsne den fra
    ABS
    pumpen og om det er fare for å skade noe inni der. Aldri gjort før

  5. #4
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg syns det er rart ja. Hadde svart de med at hvor du som kunde kjøper deler er helt relevant, men siden det er deler som de ikke er kjent med, eller er kjøpt via dem, så kan dem ikke stille garanti for at de fungerer. Men det at de nekter deg å få de til å bytte den er merkelig. Samme som å si at "Nei, vi skrur ikke på bil så sant delene ikke er kjøpt via oss". Personlig syns jeg det blir en smule feil. Det heter jo tross alt verksted Anyway....dette er heldigvis ingen stor operasjon.

    Jeg brukte en 1/4" skralle med en slik pipe på. Fungerte knall! Skruene er tynne, men lange. Så det skal være god mulighet for å kunne ta de i mot.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. Takk Micha takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Ok, så bra, da klarer jeg sikkert å ''redde'' skruene Jeg skal si ifra når (eller om) jeg klarte å bytte modulene. Først skal bilen en siste tur (bank i bordet...) innom verkstedet imorra, de skal skifte stabilisatorstag. Har lyst å si til dem ''fiks den
    ABS
    modulen også da!'' men da kommer de bare med den dumme garanti historien igjen... Bortsett fra det er de flinke der.

  8. #6
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Hei Micha
    Youtube bruker Robert DIY lager alltid gode og enkle videoer - følg hans instruksjoner og denne jobben går enkelt og smertefritt.
    (For andre problemer - har han en masse filmer med hvordan ting skal gjøres også)
    LINK;
    https://www.youtube.com/watch?v=WKCRoXlY6kI

    Mvh Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  9. Takk Micha takket for denne posten
  10. #7
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Takk, det hjelper mye! Og han sier i den videoen at
    ABS
    modulen hans kommer fra Midwest
    ABS
    i USA og han anbefaler de til alle, og der kommer min
    ABS
    modul også fra haha, flaks.

  11. #8
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Har selv kjøpt overhalt enhet fra dem jeg også - de gjør en god jobb.
    Som sagt, enkelt jobb å bytte denne selv. Særlig med en DIY video.
    Personlig bruker jeg aldri mer en maks 15 minutter, har gjort det en del ganger - for dem er så dårlige fra fabrikk at de ryker alle sammen.

    At en Volvo-forhandler nekter å bytte en slik enhet bare fordi den ikke kommer fra dem selv som ny (til en latterlig pris) er bare for dumt !
    Kunne jo bare fått deg til å signert på at det ikke var garanti på annet utført jobb (hvis de gjorde noe feil - som igjen er nærmest umulig).
    Reklamasjonsrett imot dem hadde du uansett ikke hatt i henhold til lovverket om det skulle vise seg å være feil på enheten fra Midwest
    ABS
    .
    Er selv en ihuga Volvofan / entusiast.
    Men det er dette (arrogansen) og prisnivået til Volvo som til slutt drar Volvo som merke ned.
    En felle flere kvalitets og premium merker går i !
    Fjerner Volvo interessen & muligheten for å eie dette merket; for de som liker/kjører Volvoer eldre enn 10 år - graver de på sikt sin egen grav !
    Min mening og den står jeg for

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  12. #9
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Hehe, ja er enig i mye du sier der De burde ha gjort jobben, jeg spurte dem ikke om garanti engang og hadde ikke forventet det heller, men de ville bare ikke gjøre det, de sa til og med ''hvis den ikke virker da kan det bli uenigheter mellom oss'' eller noe sånt, haha.... Men hvis den virkelig ikke hadde virket da hadde jeg antakelig bare tenkt ''ok da må vi se litt nærmere på problemet her....'', hadde ikke begynt å krangle om noe sånt jeg, det er jo helt latterlig Funker det ikke, så funker det ikke, er vel bare så enkelt som det....

  13. #10
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Vi er forskjellige der, men jeg hadde bare stilt det store spørsmålet om de faktisk var et bilverksted. For da skrur man bil i mine øyne. Hvor delene hadde kommet fra er nå rakende likegyldig for dem. Så lenge delene blir montert riktig så (av det jeg veit) har verkstedet 3mnd garanti på utført arbeid, og deleprodusenten stiller med sine såfremst de blir montert riktig.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  14. #11
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Ja, de har kanskje dårlig erfaring med dette, jeg vet ikke jeg. Men tviler ikke på at det har med penger å gjøre, for lite å tjene på eller noe sånt. Det minner meg litt om noe jeg leste i avisa for ikke så lenge siden om en fyr som hadde kjøpt vinterdekkene sine på nett, dro til et verksted for å få dem montert og måtte betale dobbelt så mye (eller noe sånt) enn alle andre, og da han spurte hvorfor regningen var så høy, sa verkstedet at det var fordi han ikke hadde kjøpt dekkene hos dem Ble mye kritikk på dette verkstedet i kommentarfeltene, skikkelig bra reklame når man uttaler seg sånn haha Nå styrer vel alle som handler på nett unna dette verkstedet tenker jeg. En kunde skal føle seg velkommen, jeg trodde alltid dette var Regel 1 når man leker butikk

  15. #12
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Micha Vis post
    Ja, de har kanskje dårlig erfaring med dette, jeg vet ikke jeg. Men tviler ikke på at det har med penger å gjøre, for lite å tjene på eller noe sånt. Det minner meg litt om noe jeg leste i avisa for ikke så lenge siden om en fyr som hadde kjøpt vinterdekkene sine på nett, dro til et verksted for å få dem montert og måtte betale dobbelt så mye (eller noe sånt) enn alle andre, og da han spurte hvorfor regningen var så høy, sa verkstedet at det var fordi han ikke hadde kjøpt dekkene hos dem Ble mye kritikk på dette verkstedet i kommentarfeltene, skikkelig bra reklame når man uttaler seg sånn haha Nå styrer vel alle som handler på nett unna dette verkstedet tenker jeg. En kunde skal føle seg velkommen, jeg trodde alltid dette var Regel 1 når man leker butikk
    Hvor mange kjøper dekk/deler etc. skal i utgangspunktet være helt irrelevant, men da blir også prisen på arbeidet som skal utføres høyere. Det sier seg selv, men det er mange som ikke tenker slik, desverre.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  16. #13
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Er jo greit å si ifra i forkant til en kunde at det kommer et par tusenlapper i tillegg til den vanlige prisen Fordi da kan man ombestemme seg og ringe litt rundt først, jeg tror det var også det kunden ble mest irritert på. De (avisa) spurte også andre verksteder og det var ikke alle som gjorde dette på samme måte, og prisforskjellene var også veldig store. Men ja, noen ganger lærer man noe nytt ved å brenne seg først Og en grunn til at jeg fortsetter å dra tilbake til samme verksted er fordi de har veldig god kommunikasjon med kundene sine, og jeg syns jo det var synd at de ikke ville installere
    ABS
    modulen min, men da har jeg lært det til neste gang, at det ikke er noe vits i å ta med slike deler dit. Og de taper mer på det enn meg, nemlig penger
    Sist endret av Micha; 25/01/15 kl 21:46

  17. #14
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg skiftet
    ABS
    modulen på bilen min.... brukte halvannen time på det, var første gang, veldig stolt at jeg klarte det, hehe, MEN det lyser fortsatt fra ABSen akkurat som før.... :( Hva skal jeg gjøre nå?

  18. #15
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Micha Vis post
    Nå har jeg skiftet
    ABS
    modulen på bilen min.... brukte halvannen time på det, var første gang, veldig stolt at jeg klarte det, hehe, MEN det lyser fortsatt fra ABSen akkurat som før.... :( Hva skal jeg gjøre nå?
    Har du prøvekjørt bilen? Abs-enheten gjør en selvtest selv om ny/feilfri enhet er satt inn. Hvis du har kjørt over 40km/t og abs-lampa fortsatt lyser, så kan du ha en def. abs-sensor.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  19. Takk Micha takket for denne posten
  20. #16
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Ja, kjørte 2 runder med toppfart mellom 40 og 50.....ingen forbedringer... Første runden fungerte ikke speedometeren heller, men fant ut at en ledning hadde løsnet litt....speedo funker igjen nå...men ikke
    ABS
    .
    Pfff... håper bare ikke det er
    ABS
    pumpen, har hørt at det er kjempe dyrt å bytte den :( Har allerede skiftet 80% av denne bilen nå, haha, herregud for et prosjekt med en gammel Volvo...hviler ikke før den er helt bra!

  21. #17
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Usj, var da dumt.
    Tviler på at det er hovedpumpa...er sjeldent noe med den.
    Har du lest av feilkoder?
    Kan godt være at du har en defekt abs sensor, evt krans til sensoren.
    Kan også være kontakten til abs ecu - forsøk å spraye den med elektronikk rens og sørg for at den sitter ordentlig.
    Forsøk gjerne å kile en liten plastbit mellom abs ecu/pumpe og kontakt. Hjelper utrulig nok ofte (!)
    Vh Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  22. Takk Micha takket for denne posten
  23. #18
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Det er elektronikk som jeg ikke er så veldig god på og helst holder meg litt unna, men jeg så at 2 av de mange fargede små ledninger som går inni kontakten til ABSen hadde en sånn hvit slags pulver greie som man noen ganger ser på gamle batterier. Jeg prøvde å få det bort med en klut men det gikk ikke, fordi de ledningene var for små og for tett oppå hverandre... Hvor får jeg kjøpt elektronikk rens? Vet du et merkenavn, bilde..butikk...?

    Hva er en cirka pris på å skifte
    ABS
    sensorer på denne bilen?

    Er takknemlig for alle svar og hjelp jeg får her

  24. #19
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Og nei har ikke lest av feilkoder. Kjøpte ny
    ABS
    modul fordi jeg leste så mye om det ift disse bilene, var nesten overbevist om at det måtte være det, så er litt skuffet at det ikke var så enkelt allikevel.

  25. #20
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Micha Vis post
    Og nei har ikke lest av feilkoder. Kjøpte ny
    ABS
    modul fordi jeg leste så mye om det ift disse bilene, var nesten overbevist om at det måtte være det, så er litt skuffet at det ikke var så enkelt allikevel.
    Ikke bestandig at det er det man leser oftest, men da har du i allefall en ny/omloddet modul Det er i utgangspungtet ikke feil! Da er det bare å sjekke om abs-sensorene er hele. De skal ohmes (skal ligge på ca. 1000ohm). Hvis du ohmer deg til at alle er ok, så vil jeg neste satse på at det er en abs-ring som mangler en tann eller har sprekt. Det er bare å sjekke om de er hele
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  26. #21
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Hehe, det sier meg nesten ingenting, jeg vet ikke hvor disse tingene befinner seg engang eller hva man bruker for å "ohme", jeg har ikke elektriker verktøy Den må nok innom verkstedet for dette her tenker jeg, men det får bare vente litt, den har allerede vært der 3 ganger denne måneden. Imorra skal jeg installere nye baklykter, de gamle er stygge, og nye setetrekk.
    Sist endret av Micha; 29/01/15 kl 00:05

  27. #22
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hvor holder du til?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  28. #23
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Prøv å finne noen i nærmiljøet som kan hjelpe deg med å lese ut feilkoder.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  29. #24
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    ...og

    Sitat Opprinnelig postet av Micha Vis post
    Hvor får jeg kjøpt elektronikk rens? Vet du et merkenavn, bilde..butikk...?
    Denne er fin:



    Jeg fant min på TESS, men tror jeg har sett den på clas ohlson også. På bensinstasjoner og bilrekvisitabutikker har jeg aldri sett den dessverre.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  30. #25
    Registrerte brukere Micha sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2015
    Sted
    Andebu, Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1288
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Bor i Andebu. Jeg er fra Nederland og kjenner ingen her som kan noenting om biler Jeg bare samler info på internett og når ting blir for avansert da må jeg dra til verksted.

    Skal se om jeg finner kontakt rens på clas ohlson, takk for tipset

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Lodding av ABS modul på v70
    By cosworth in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 16/03/13, 20:10
  2. AEM modul
    By mister j in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 43
    Siste post: 31/01/13, 19:45
  3. ABS-modul '99 v70 awd
    By Gisholt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 28/04/12, 20:05
  4. AEM modul
    By Robert_AWD in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 20/12/11, 13:41

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •