Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  150
Side 15 av 21 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 506

Tråd: Fakta om Volvo 850 T-5R / 850R / 850 TWR / S70R & V70R

  1. #351
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Rcar;1023035]
    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post

    - Var billig; nesten rart den ikke da var lagt ut til salgs i Tyskland/Nederland for å oppnå en vesentlig høyere pris da !?!


    Men du Laloba - du har ikke en liste lik den jeg har her i starten på tråden her, en oversikt over T-gule (og evt også gjerne øvrige T-5R) i Sverige da ???

    Mvh
    Rcar
    Skal prøve få tak på den lista, har en venn i Sverige som sitter på den.

    Ja synest og de er rart den ikke er lagt ut i Tyskland Nederland godt mye fine biler fra Sverige og dit siste åra..

  2. #352
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Laloba;1022869]
    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    80000-100000 eksemplar som trenger en del påkost (så man kan jo da likeså godt velge et dyrere eksemplar med en gang)
    100000-120000 for et OK/bra eksemplar (som trenger noe vedlikehold etc)
    130000-150000 for et meget bra eksemplar (RTR)
    200000 for et "regeli eksemplar" (skal vel lete lenge da...)
    500000 kan jeg skaffe T-gul ferdig registrert på norske skilt som har gått 1300 mil.....

    Rcar[/QUOTE

    Vet om en svensk sedan tgul manuell km 75000 130.000skr.
    Hei! Det er en ting jeg lurer på har spurt statens vegvesen om det men ikke fått noe svar fra dem. Kan jeg for eksempel importere en T -gul og bare betale moms , får så å vente ca et år med å betale alle andre avgifter? Tenkte bare la den stå i garasjen til jeg hadde nok penger til å betale avgifter osv? Men da dukker det opp et annet problem , går det å få noe slags tyveriforsikring på den selv om den ikke har skilter , i perioden før jeg eventuelt betale import avgifter?

  3. #353
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Kan jeg for eksempel importere en T -gul og bare betale moms , får så å vente ca et år med å betale alle andre avgifter?
    Men da dukker det opp et annet problem , går det å få noe slags tyveriforsikring på den selv om den ikke har skilter , i perioden før jeg eventuelt betale import avgifter?
    Engangsavgiften kan du vente med å betale til du skal registrere den ja. Det er flere forsikringsselskaper som tilbyr forsikring på uregistrerte biler.

  4. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  5. #354
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Forsikringen tegner du bare på bilens chassi nr når den er uregistrert

  6. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  7. #355
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Liten film fra tuben med en laserblå R



    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  8. #356
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Siste R fra FINN;

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84103954
    * Salgstips må vel være å ta av klistremerkene på siden, ratt trekket og den grillen....samt heve ut de ufyselige CD cardic mattene !

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84171201
    * Var vel godt forbi sine glansdager denne...

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  9. #357
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Den første der var forumbil inntil i fjor. Husker ikke hvem som hadde den, bare at han drev med polering. Ser ut til å ha levd et brutalt liv det siste året. Synd de ikke har orket å vaske den før bildetaging engang.

    Den siste der har jeg sett live i Fredrikstad for et års tid siden. Husker jeg la merke til den pga skiltet bak. Den er faktisk verre i virkeligheten enn på bildene, utrolig nok. Får han 63 000,- for den, så solgte jeg min for billig
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. #358
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Den første der var forumbil inntil i fjor. Husker ikke hvem som hadde den, bare at han drev med polering. Ser ut til å ha levd et brutalt liv det siste året. Synd de ikke har orket å vaske den før bildetaging engang.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-p%C3%A5-gang

  11. #359
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Her er en så trenger litt ekstra pleie:

    http://www.finn.no/84197112

  12. #360
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Her er en så trenger litt ekstra pleie:

    http://www.finn.no/84197112
    Litt... ja...var vel forbi det stadiet siden den ikke engang var norsk reg. (Samt er nok rimelig råtten i karosseriet under etter å ha stått lagret på grass)
    "Verdien" der ligger vel i frontfangeren og kanskje ellers noen gule chassis deler (men er vel tvilsomt om de lar seg shine opp til fordums glans - uten ny lakk)

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 14/10/16 kl 17:13
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  13. Takk regeli takket for denne posten
  14. #361
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Her er en så trenger litt ekstra pleie:

    http://www.finn.no/84197112
    Enten er det flere med 854 T-gul som heter Blom , eller så fremsto denne som ganske pen og velholdt i 2009-2010.

    Ser han solgte interiøret i 2010 fordi det var tanker om banebil eller noe slikt?

    Edit: Men trodde hans var på skilter... kanskje jeg husker feil.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  15. #362
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Litt... ja...var vel forbi det stadiet siden den ikke engang var norsk reg. (Samt er nok rimelig råtten i karosseriet under etter å ha stått lagret på grass)
    "Verdien" der ligger vel i frontfangeren og kanskje ellers noen gule chassis deler (men er vel tvilsomt om de lar seg shine opp til fordums glans - uten ny lakk)

    Rcar
    Ikke mye igjen av den der dessverre, og med manglende motor+ interiør så er de ikke mye satse på.

  16. #363
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Kan bygge banebil av den da, litt flammelakkering, luftinntak og bredding og sånn, og få originalmafiaen (inkl. meg selv...) etter seg
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  17. Takk regeli takket for denne posten
  18. #364
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Kan bygge banebil av den da, litt flammelakkering, luftinntak og bredding og sånn, og få originalmafiaen (inkl. meg selv...) etter seg
    Et minimumskrav i så fall:



    Flamme ut potta :P

  19. #365
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hadde jo vært gøy å latt "patinaen" være, og møtt opp på Rudskogen med verstingmotor og kjørt fra de fleste
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. Takk regeli takket for denne posten
  21. #366
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

  22. Takk Volvo244GLT, Rcar takket for denne posten
  23. #367
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Var fin da....samt lav km og manuell

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  24. #368
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Ja, verdt prisen for en entusiast

  25. Takk Leif B takket for denne posten
  26. #369
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke gjøre denne tråden til en oljediskusjonstråd.

    MEN JEG ANBEFALER FOLK Å KJØRE PÅ ORDENTLIG OLJE PÅ SINE R BILER OG BYTTE OFTE.
    - Siden de fleste med R har bilen som litt mer en et reint transportmiddel; er vedlikehold litt over boka nødvendig. (Min mening og ikke nødvendigvis 100 % fakta)

    For biler med automat anbefales DEXRON 6
    ATF
    olje.
    - Anbefalt intervall siden disse kassene begynner å bli gamle nå er 25000 km.
    - Dex 6 er erstatter for alle tidligere dexron standarder og kan trygt benyttes. (Er også mye bedre enn DEX 3 G / H for skumming og på kalde dager).
    - Anbefaler ingen spesielt merke - standarden dex VI holder er så høy at de fleste anerkjente merker er mer en gode nok uansett på grunn av godkjenningen fra GM.
    (GM godkjenner kun DEX VI fra og med 2006 !!!!) For 1999/2000 er det best å holde seg til
    ATF
    IV type T. Enten Aisin sin (som leverer en som er på Volvokanna) eller Toyota sin etc.
    - Anbefaler å først tappe, deretter å etterfylle tappet mengde. For så å pumpe ut via øverste slange på oljekjøleren. To mann trengs. Tapp til det begynner å boble, stopp motor og etterfyll tappet mengde. Totalt anbefaler 16 liter om det er lenge siden sist. Er det ikke veldig lenge siden rekker fint 8-10 liter.
    - Husk at olje på automat sjekkes best ved varm motor, motoren i gang ved peiling er det som gjelder her. Husk å dra gir velgeren mellom alle gir i ca 5 sekunder før oljen peiles. Oljen peiles så i park.
    - Ikke bruk additiver i kassen; med mindre den er vrang. Da er f.eks Seafoam Hydra trans ofte grei å benytte 20-30 mil før oljebytte.

    For motoren er olje viskositeten 5W40 å anbefale på disse bilene.
    - Bytte bør skje hver 7500 km (1 år)
    - Bør være (ekte) helsyntetisk.
    - Min kvalitet i dag bør være ACEA A3-04/B4-04, API SM / CF
    - Anbefalingene gjelder for motorer med OK eller bra komp og ellers god stand.
    - Anbefaler ikke noen spesielt merke/sier at det jeg bruker er det riktige merket; men kan nevne at jeg selv benytter Liqui Moly High Tech SYNTHOIL, eller Castrol Edge Titanium FST på mine.
    - Har dog planer om å nå benytte RP (Royal Purple) HMX i min T-gule, siden den har rullet over 120000. For de som har under 120` er det RP HPS som gjelder og RP XPR for de som kjører racing/bane.

    Ser du en brun hinne på metallet når du åpner oljepåfyllingslokket (på motoren) anbefales motorvask (spesifikk engine flush) før oljebytte.
    - Som en preventiv effekt kan dette gjentas annen hvert år videre.
    - Jeg benytter QMI sin med stort hell (men det er mange alternativer).
    - Har du svært skitten (gunk) motor anbefales det ikke å flushe motoren selv med disse produktene; da risikerer du å tette de tynneste kanalene.
    - Har dog personlig renset slike motorer tidligere med store mengder raffinert parafin; først 1 liter i olja med motoren i gang i 4-5 min, deretter tappet olje og byttet filter. Deretter fylt motoren til randen med vanlig parafin og så drenert. Deretter fylt på ny billigolje, byttet filter og så kjørt QMI engine flush. Deretter byttet olje og filter igjen. For så å få "helt" rein motor. (IGJEN PRESSISERER JEG AT DET ER PÅ EGEN RISK - NÅR MOTOR ER VELDIG SKITTEN INNVENDIG)

    En av de vanligste grunnene til havari er friksjon.
    - På en rein motor har jeg selv lenge brukt QMI sin motorbehandling. Denne flasken er ikke noe vanlig additiv, men inneholder stoffet PTFE (evt ofte kalt teflon). Det er også andre alternativer, men liker at QMI ikke blander seg med oljen og endrer strukturen til oljen min. Det denne (og sikkert fler andre konkurrenter - som jeg ikke personlig kjenner til) gjør er å legge seg på metallflatene inne i motoren. Dermed er det teflon mot teflon om oljefilmen skulle briste. (Og tro ikke at oljefilm på selv kjente merkevarer ikke brister), sjeldent i nye motorer er det dog - men i gamle motorer med litt "slingringsmonn" gjør de jo det.
    - Har du en bil med lav km, evt nybygget motor tenker du kanskje at dette ikke er nødvendig. Men personlig helte jeg PTFE i en motor som hadde gått ca 100 timer forleden dag. "Motorstøyen" ble etter kun etter et par minutter betraktelig redusert (!)

    Kjølevæske er det mange som glemmer bort / nedprioriterer så lenge glykolmåleren viser at den holder til -36.
    - Å bytte radiator er kjedelig, å bytte varmeregister er enda kjedeligere, å få avleiringer i kjølesystemet er å be om pittring, å få vannpumpe ras er katastrofalt.
    - Bytt vesken annen hvert år.
    - Ingen spes. merke er nødvendig. Men kjøper du en billig type, kan det være lurt å benytte en flaske med "lurium" = som danner en beskyttende hinne over alle flater og faktisk ofte gir noe bedre kjøleeffekt.
    - Er du ordentlig entusiast er jo EVANS sin vannløse kjølevæske fin å bruke. Kan fort vekk holde i 5 år (avh av km stand selvsagt).
    - Bland 50/50. Mer er ikke noe poeng om du ikke bor et veldig kaldt sted. For mye glykol gir dårligere kjøle effekt.
    - Husk å lufte, stå gjerne i en litt bratt bakke om du sliter å få ut lufta. Pump gjerne på kjøleslangene. Hell også gjerne rett i øverste kjøleslange på radiatoren. Et lite tips er at det går på lik mengde som du har tappet ut... får du ikke det på = har du luft. (Sett alltid også varmeapparat på full guff).
    - Aldri kjør på kun vann (selv på sommer).


    Servo olje
    - Servo blir også ofte oversett; som fører til havari på pumpe eller lekkasje på tannstang.
    - Bruk en dex VI
    ATF
    olje. (På 99 modeller eller nyere bruk CHF11 olje).
    - Bytt gjerne 2 ganger... gjerne med noen titalls mil imellom - tar ikke lang tid (er ofte mye dritt i den også)
    - Har du en liten lekkasje, kan man få kjøpt stoffer fra en rekke produsenter som myker opp disse gummiene som lekker. (Lar vær å nevne produsent her - så slipper jeg å bli anklaget for reklame eller lignende)
    - Ikke hell på mer enn du må. Prøv først med 1/4 osv. Husk evt å tappe ut litt av
    ATF
    / CHF oljen. Heller du på hele flaska. Kjør 1000 km og deretter forsøk å bytte ut servo oljen igjen (er da oftest tett om behandlingen hjalp i utgangspunktet).

    Bremsevæske
    - Viktigst i bilen er jo bremser, byttes alltid når dårlig. Har den en brunere farge eller bremse veske indikator (billig på eBay) viser at den må byttes = bytt.
    (Jeg bytter alltid annen hvert år og sjekker den hvert år)
    testeren ser slik ut; https://www.google.no/search?q=brake...Rcy_qlNyjwM%3A
    - Er også rimelig surt å måtte bytte rør, calippere (fordi stempler går tregt) og
    ABS
    modul.
    - Å bytte, samt grundig flushe systemet er billig og raskt. Bruk en slik;
    https://www.google.no/search?q=brake...caM0MgmD0ZM%3A
    - Kjør imellom 1 liter med DOT4+ væske (ingen merke spes merke er merkbart bedre enn andre på en gammel Volvo), det er gjort på 15 minutter.
    - Ønsker du en performance bremsevæske pass på at den er DOT 5.1 merket.

    Ha en god kveld.
    Mvh Rcar
    Sist endret av Rcar; 23/11/16 kl 02:39
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  27. Takk regeli, sekse, Leif B takket for denne posten
  28. #370
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Dagens 850R til salgs:

    http://www.finn.no/86680213

    Litt sliten innvendig på de normale steder.

  29. Takk Rcar takket for denne posten
  30. #371
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard Fakta om Volvo 850 T-5R / 850R / 850 TWR / S70R & V70R

    Hvor tøff er ikke 850R i flammerød og Sedan?

    https://www.blocket.se/vastmanland/V....htm?ca=11&w=3

    Dessverre så er ikke svenskene kjent for å legge ut så mange bilder når dem selger biler har jeg lagt merke til
    Sist endret av regeli; 28/11/16 kl 06:34

  31. Takk Rcar takket for denne posten
  32. #372
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skui i Bærum
    VCCN medlemsnummer
    1205
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Hei "Rcar"! Har nå på to kvelder lest ALLE innlegg og sett på de aller fleste linkene du og andre har lagt ut, for et kjempearbeid som er lagt ned i dette! Har vel vært Volvo-mann i mange år selv, og kjører selv en -00 V70 140hk. automat med 355000 på telleren og er rimelig fornøyd med den, men blir jo LITT misunnelig på dere og deres fartøy! Keep up the good work!!! "perpåhøvik"

  33. Takk Rcar takket for denne posten
  34. #373
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Hvor tøff er ikke 850R i flammerød og Sedan?

    https://www.blocket.se/vastmanland/V....htm?ca=11&w=3

    Dessverre så er ikke svenskene kjent for å legge ut så mange bilder når dem selger biler har jeg lagt merke til

    Heisan...

    Jeg driver og sjekker opp en akkurat slik nå. Rød, sedan, sort innredning osv....

    Kommer med den til neste år tenker jeg... Kjekt med en "dra" bil til 242....

    Filtis

  35. #374
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sort innredning til 850R, er det sjeldent da de fleste jeg har sett har lys innredning?

    Setene i 850R er vel noe bedre enn det som er levert i 850T-5R også hvis jeg ikke tar feil?

  36. #375
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sort og sort. Mørk grå er vel mer riktig... Syns den lyse innredningen ikke er fin. Så brukte ganske lang tid og finne en som jeg likte.
    Bilen er gått i nord swe og ikke rust...

    Eneste minus er at det var automat. Men men... Gammal blitt jeg au så greit nok...

    Filtis

Side 15 av 21 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bremser veldig harde
    By piddil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 27/07/13, 20:04
  2. Produksjonsfeil på 244 fra fabrikk? Fleip eller fakta?
    By ovlov86 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 08/01/13, 13:17
  3. Fakta om familjen Lindell
    By vccn in forum Volvo i media
    Svar: 0
    Siste post: 19/01/11, 09:00
  4. Harde bremser 740 diesel
    By 2rac in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 9
    Siste post: 05/02/10, 22:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •