Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 36

Tråd: V7II 2008 - Motor slår seg av og feil på girkasse?

  1. #1
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard V7II 2008 - Motor slår seg av og feil på girkasse?

    Hei.

    Jeg kjører en 2008 modell V70II 2,4D som jeg har litt problemer med. Hadde bilen nylig på verksted etter at bilen helt plutselig bare begynte å dra veldig dårlig (kom ikke over 100km/t). Volvo byttet da en luftmengdemåler og mente at problemet var løst. Bilen fungerte da helt fint i 2-3 dager, men nå har problemet kommer tilbake (og litt ekstra). Det som skjer nå er at bilen sliter med å skifte fra 1 til 2 gir, den skifter ikke over før den er opp i 3-3,5K omdreininger og det som kanskje er enda verre at bilen til tider slår seg av av seg selv i det jeg setter den i Drive(D) og trykker på gasspedalen.

    Har ikke vært i kontakt med Volvo igjen etter timen jeg hadde hos dem, men er det noen her som har opplevd noe lignende. Må si at det skremmer meg litt at bilen bare helt uten videre slår seg av og det at den ikke vil gire uten å bli presset "hardt".

    Håper på svar. Takk på forhånd!
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  2. #2
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    ligger nok en feilkode å struper motoren mot nødmodus
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. Takk SanD takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Kan det være det samme problemet som har dukket opp igjen, altså feil på den nye luftmengdemåleren? Synes det er veldig rart, problemet kommer og går, i perioder fungerer alt helt normalt og når problemet plutselig dukker opp virker det som om bilen lever sitt eget liv. Skal ned til Volvo i morgen. Jeg vet ikke hva dem klarer å finne ut av når det ikke kommer opp noen feilkode(melding) på displayet i bilen, men dem ser dette kanskje på en annen måte...

    Får håpe det ordner seg da jeg egentlig er utrolig fornøyd med bilen.
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  5. #4
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Et skudd i mørket, men hva med EGR?
    Min D5 hadde store problemer i fjor, og ville ikke gå ordentlig. Fikk bytta EGR, og bilen ble "som ny".
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  6. #5
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Et skudd i mørket, men hva med EGR?
    Min D5 hadde store problemer i fjor, og ville ikke gå ordentlig. Fikk bytta EGR, og bilen ble "som ny".
    Det ble byttet EGR ventil ved storservice. Var innom Volvo i dag og dem fant en ledning som ligger like ved dynamo som ikke var isolert skikkelig, dem mente at dette kunne være problemet, at dette førte til jordingsfeil og at bilen da gikk i nødmodus osv.
    Denne ledningen ble isolert med ny teip og det virker som det hjalp. Ingen på verkested var egentlig helt sikker på hva problemet kunne være, men dem trodde at ledningen kunne være den store synder. Som sagt så har bilen vært på storservice (180K service) for 2 uker siden hvor det ble byttet regreim og hele pakka, da ble det også blant annet byttet en EGR ventil grunnet dårlig drag i bilen. Så langt fungerer alt normalt så vi får bare se. jeg fikk beskjed om å bare ta kontakt med dem hvis det dukket opp igjen.

    EGR ventilen måtte byttes da jeg oppdaget en feil 2 dager før jeg tok storservice på bilen. Bilen ville ikke over 100km/t uansett hvor mye jeg prøvde. Akselerasjonen var også helt elendig, bilen gikk rett og slett ikke. Den ble da byttet samtidig som dem utførte storservice.
    Og ja, bilen ble faktisk som "ny" etter EGR bytte, riktig nok hadde jeg et annet problemer i vente, men bortsett fra det så går bilen bedre nå enn den noen gang har gjort i mitt eie på snart 4 år

    Skal oppdatere tråden hvis det viser seg å være noe annet "kluss" med bilen. Er jo fint å dele slik info.
    Sist endret av SanD; 12/11/14 kl 19:19
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  7. #6
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Hei

    Ønsker å oppdatere denne tråden.

    Problemet med at motor slår seg av ved lavt turtall har kommet tilbake. Aner ikke hva det kan være for noe, har hatt bilen innen hos Volvo 2 ganger, men dem finner ingen feilmeldinger heller :(
    Motor skurer seg av kun ved lav hastighet, som regel i det jeg tråkker på gassen når bilen står helt stille. Har til nå stoppet 3 ganger siden siste besøk hos verksted som var bare for noen dager siden, og den skal inn igjen på nytt for kontroll på fredag neste uke (15 mai).

    Jeg hadde ikke dette problemet før EGR ventil ble byttet, bilen gikk svært dårlig før bytte, men motor slo seg aldri av uten grunn, jeg mistenker derfor at det kan være en feil med ventilen e.l

    Fortsatt ingen her som har opplevd noe slikt?
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  8. #7
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av San23 Vis post
    Hei

    Ønsker å oppdatere denne tråden.

    Problemet med at motor slår seg av ved lavt turtall har kommet tilbake. Aner ikke hva det kan være for noe, har hatt bilen innen hos Volvo 2 ganger, men dem finner ingen feilmeldinger heller :(
    Motor skurer seg av kun ved lav hastighet, som regel i det jeg tråkker på gassen når bilen står helt stille. Har til nå stoppet 3 ganger siden siste besøk hos verksted som var bare for noen dager siden, og den skal inn igjen på nytt for kontroll på fredag neste uke (15 mai).

    Jeg hadde ikke dette problemet før EGR ventil ble byttet, bilen gikk svært dårlig før bytte, men motor slo seg aldri av uten grunn, jeg mistenker derfor at det kan være en feil med ventilen e.l

    Fortsatt ingen her som har opplevd noe slikt?
    Sjekket om stag til virvelspjeld ikke har hoppet av arm? Sjekk her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...tag-i-motorrom.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  9. Takk SanD takket for denne posten
  10. #8
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Har ikke sjekket dette, skal få gjort det så fort dama er tilbake fra jobb Hadde vært flott om det var problemet, kjenner jeg begynner å bli lei av og ha bilen inne på verksted. Kommer en oppdatering i løpet av dagen. Takk for kjapt svar, SagaPer
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  11. #9
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Har da fått sjekket staget til virvelspjeld, denne satt på. Sjekket også hvordan den beveget seg ved å slå av og på motor, og det jeg kunne se var at staget beveget seg forskjellig fra hver gang motor ble startet. Noen gangen var det mye bevegelse og andre ganger lite. Virket nesten som om den sleit litt med å åpne riktig hver gang? Ikke godt å si, kanskje det bare skal være slik?
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  12. #10
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av San23 Vis post
    Har da fått sjekket staget til virvelspjeld, denne satt på. Sjekket også hvordan den beveget seg ved å slå av og på motor, og det jeg kunne se var at staget beveget seg forskjellig fra hver gang motor ble startet. Noen gangen var det mye bevegelse og andre ganger lite. Virket nesten som om den sleit litt med å åpne riktig hver gang? Ikke godt å si, kanskje det bare skal være slik?
    Dette er ikke mitt felt men jeg har lest en del poster som har gått på problem med virvelspjeld, stag som har hoppet av, koksing i rør og gjennomføringer etc. Du får søke litt i forumet og så håper jeg også at andre her inne kan bidra med innspill i denne saken.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  13. Takk SanD takket for denne posten
  14. #11
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Personlig har jeg ikke tro for at virvelspjeldet fører til at motor stopper og jeg synes egentlig det er rart EGR skal klare å gjøre ugang med motorstopp.
    Jeg mistenker noe annet.

    På Volvo lastebiler er det kun ett par ting som kan stoppe motor under fart, og det er bla. veivhustrykk. Om dette blir for høyt så stopper motor under ett vist antall km. Tror det er 20 eller 30.
    Nå kjenner jeg ikke til hvordan dette er på personbiler og om veivhustrykket måles her. Men kan jo være verdt å sjekke.
    En annen ting er jo dieselproblem.

    Hvordan stopper motor? Harker den? eller stopper den som om du trykker stopp/start knappen? Slår tenning seg av? Mister du strøm?

    Om den stopper som om du trykker på knappen, så kan man mistenke dieselsystem og pumpefeil. Jeg ville begynt der i alle fall.
    Men som du skrev tidligere, så har de jo også funnet kabler i klem. Kan ikke være flere kabler som er dårlig her?
    Sist endret av Stig-Arne; 08/05/15 kl 15:01
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  15. Takk SanD takket for denne posten
  16. #12
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Bilen stopper som om du slår den av, ingen harking eller andre ulyder. Når dette skjer er det kun lampene i dashbordet som lyser, på samme måte som når tenningen står på. Volvo mekanikeren skulle sjekke kablene "bak" batteriet, han nevnte at disse ligger litt dårlig til på disse bilene og at det hender at dem "sprekker" over tid pga dette...
    Bilen kan fungere fint 1-2 dager, noen ganger lenger og så plutselig kan dette begynne å skje. Noen ganger kan det skjer flere ganger i løpet av samme dag og i flere dager i strekk.

    Har hatt bilen inn og ut av verkested så mange ganger nå at jeg har gått ut av telling, koste flesk begynner det å gjøre også. Jeg får bare satse på at det ligger noen feil inne til fredag 15 mai, tviler, men det er lov å håpe.

    Det var bare en kabel som var sprukket, denne ble teipet (isolert med elektro teip), bilen fungerte i lang tid etter dette. Jeg trodde at det var problemet igjen, men dem sier at kabelen er riktig isolert og at det ikke kan være den. Til Fredag skal jeg nevne at jeg ønsker en skikkelig jobb utført der, kappe vekk dårlig kabel og skjøte på ny. Akkurat nå må jeg bare ta det jeg vet om.
    Sist endret av SanD; 08/05/15 kl 16:58
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  17. #13
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Har liksom for meg at det er dieselrelatert, enten i form av feil med pumpe eller elektrisk feil med styring til pumpe og dyser.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  18. #14
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Kanskje du har rett, hvem vet! Umulig å si når bilen ikke gir noen feilmeldinger.

    Oppdatering: Hadde bilen ute på en kjøretur i dag, tenkte jeg skulle teste den litt selv. Kjørte bilen god og varm og tok en tur ut på E-18, hvor jeg presset motor "hardt". Bilen gikk som ei kule, ingen ulyder, ingen dårlig drag eller oppbremsing etc. Etter ca 15 min på E-18 svingte jeg av, kjørte så videre kanskje 15 min i alt fra 30-70 kmt, stoppet på første bensinstasjon og parkerte bilen, akkurat i det jeg satt bilen i park (P) slo motor seg av, jeg trykte på start og motor startet helt fint, men etter ca. 2-3 sekunder stoppet den igjen. Etter tredje forsøk gikk den fint på tomgang, men ville ikke gire opp til andre gir før den nådde ca 3500 omdr.

    Dette er akkurat det samme problemet jeg hadde før EGR ventilen ble byttet, riktig nok slo motoren seg aldri av, men bilen gikk ikke slik den skulle. Kanskje det kan være en dårlig/defekt EGR ventil, eller feilmontering. Eller kanskje det aldri var noe feil med den "gamle" EGR ventilen i utgangspunktet...8500 laken rett ut av vinduet? uff, uff ^^
    Sist endret av SanD; 08/05/15 kl 21:17
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  19. #15
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Få sjekka matepumpa i tanken, har ganske samme symptomer som min fars S80. Oppførte seg likedan.
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  20. #16
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Akkurat nå kan problemet være hva som helst, hvis dem ikke finner ut av feilen på fredag nesten uke så kommer jeg til å la bilen stå hos Volvo, jeg føler at en bil som stopper av seg selv helt uten videre utgjør en stor farerisiko i trafikken, dermed får den stå der til dem har funnet og løst problemet.
    Sist endret av SanD; 09/05/15 kl 19:07
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  21. #17
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    ......
    Sist endret av Stig-Arne; 13/05/15 kl 14:51
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  22. #18
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdatering! Har gått over til å bruke reservenøkkel etter tips fra en fra jobben som hadde samme problemet på en Toyota, han mente at det kunne være enten skade eller dårlig batteri, i hans tilfelle var det dårlig batteri og kontakt i nøkkelen som gjorde at bilen/motor stoppet.

    Det er nå 3 dager siden og bilen har ikke stoppet så langt, får krysse fingrene på at det bare er nøkkelen som skapt disse problemene. Skal fortsatt inn for diagnose på fredag, hvis dem ikke finner noe og bilen fortsatt ikke har stoppet skal jeg be dem ta en kikk på nøkkelen, i det minste bytte batteri på begge når jeg først er der.

    Kommer til oppdatere tråden videre ettersom tiden går. Gir reservenøkkelen 4 ukers testing før jeg begynner med noe annet, hvis bilen ikke stopper i løpet av de 4 ukene så regner jeg med at jeg har funnet syndebukken!
    Sist endret av SanD; 14/05/15 kl 10:04
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  23. #19
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Update 15/5-15

    Var ikke feil med nøklene som fikk bilen til å stoppe!

    Fruen kjørte bilen tidligere i dag og da stoppet den igjen, men denne gangen ville den ikke starte i det hele tatt. Bilen ble så tauet med Viking bort til verksted (hvor jeg heldigvis hadde time samme dag likevel) og ble sjekket. Ingen feilmeldinger igjen...HVA F***!? Det viste seg å være dårlig strøm på batteriet, hadde planer om å bytte dette til neste service likevel så dette ble gjort der og da, og bilen startet på første forsøk uten stress, bilen ble testet godt etter (av mekaniker), uten stopp eller feil.

    Det neste blir nå å kjøre med nytt batteri, kanskje feilen ligger der. Har allerede gjort en avtale med Volvo (fast mekaniker), at hvis bilen stopper igjen så ønsker jeg at diesel-pumpen byttes. Han nevnte at han hørte noe "ulyd" fra pumpen i starten under testkjøring, dårlig pumpe? Who knows!!!

    Men, har fått nytt batteri nå så da slipper jeg å tenke på det i noen år frem, og siden det ikke var feil med nøklene kan jeg også utelukke dette.

    Bytte av pumpe kommer på ca. 7-8 laken, hvis det ender opp med dette håper jeg virkelig at det er det som er løsningen. Ellers så er det bare å krysse fingrene på at alt er greit fra nå med nytt batteri under panseret, det gamle var tross alt fra 2007/8
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  24. #20
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg slår fortsatt ett slag for dieselpumpen Slik du opplever bilen, og dette er veldig uregelmessig så har jeg mine mistanker på den
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  25. Takk SanD takket for denne posten
  26. #21
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Jepp, Stig -Arne. Jeg nevnte dette til han på verksted etter at du skrev det her på forumet Dette var etter at han hørte ulyden og den kom bare i starten og forsvant raskt, men kan nok virke som du har rett! Jeg håper at det er greit nå, men må pumpen byttes så må det bare gjøres. Jeg blir glad dem bare finner ut av det

    Kommer med oppdateringer etterhvert!
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  27. #22
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Håper det løser seg. Slike feil er ikke bare irriterende, men kan bli veldig dyre å finne utav også:(
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  28. #23
    Eirik R sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Sør-Varanger
    VCCN medlemsnummer
    758
    Innlegg
    446
    Antall takk

    Standard

    Lest gjennom denne tråden.

    Jeg hadde for et par år siden akkurat samme problem med min D5 XC70. Bilen stoppet i tide og utide og var ingen system i det. Var ingen feilkoder og fikk råd om staget til virvelspjellet. Hos meg var det hoppet av, men det skulle ikke medføre stopp kun rykket gange spesielt ved jevnt gasspådrag.

    Men når jeg sjekket virvelspjellet for ørtende gang oppdaget jeg gnag på ledningsnettet under virvelspjellet. Her var en ledning til virvelspjellet, en til tempraturføler og en leding til glødeplugg gnaget sammen slik at det ved visse vibrasjoner var kontakt mellom disse. Regner med at dette ga så rare signaler i systemet slik at det ikke ble satt noen feil kode. Etter å ha isolert alle disse ledningene så var problemet borte.

    Var vanskelig å se dette ved først øyekast, men når man gikk over ledningsnettet så fant jeg denne.
    Biler: Passion rød V70R -06, V90CC T5 -17, 960 stv -95 og 740 Turbo stv -87

    Tidliger biler: XC60 D4 -14, XC70 D5 -08, Laserblå V70R AWD -00, XC70 D5 -05, V40 1,9d -02, V70 TDI -98, 740 Turbo 87, 760 Turbo -85, 240 "b230fx" -81, 242 l "B20 2,2l++" -76 og 145 Delux -74

  29. Takk SanD takket for denne posten
  30. #24
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Ja, bare feilsøking koster rett i overkant av 1200 kroner, det er ekstra irriterende når det ikke hjelper. Må bare ta en ting av gangen, nå er mye deler bytte og det er jo bare positivt sånt sett, bilen går som ei kule og føles som ny. Må jeg bytte pumpe også så slipper jeg forhåpentligvis å tenke på den igjen
    Sist endret av SanD; 15/05/15 kl 22:14
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  31. #25
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik R Vis post
    Lest gjennom denne tråden.

    Jeg hadde for et par år siden akkurat samme problem med min D5 XC70. Bilen stoppet i tide og utide og var ingen system i det. Var ingen feilkoder og fikk råd om staget til virvelspjellet. Hos meg var det hoppet av, men det skulle ikke medføre stopp kun rykket gange spesielt ved jevnt gasspådrag.

    Men når jeg sjekket virvelspjellet for ørtende gang oppdaget jeg gnag på ledningsnettet under virvelspjellet. Her var en ledning til virvelspjellet, en til tempraturføler og en leding til glødeplugg gnaget sammen slik at det ved visse vibrasjoner var kontakt mellom disse. Regner med at dette ga så rare signaler i systemet slik at det ikke ble satt noen feil kode. Etter å ha isolert alle disse ledningene så var problemet borte.

    Var vanskelig å se dette ved først øyekast, men når man gikk over ledningsnettet så fant jeg denne.
    Rettelse...leste litt for raskt, så ikke før nå at du mente under virvelspjeldet. Da måtte du ta av toppen regner jeg med? Første mekanikeren som kikket på bilen nevnte at det lå en feilkode inne på virvelspjeldet, men at denne var "gammel", kanskje det kan være noe der!? Jeg spurte faktisk i dag angående dette og fikk samme svar, at dette ikke ville føre til at motor stopper. Spurte også på hva det ville koste å bytte spjeldet og fikk en ca. pris på 7/8000 kroner.

    Skal ta dette opp igjen med Volvo hvis det viser seg at motor fortsetter å stoppe, det skader ikke å åpne å ta en kikk.
    Sist endret av SanD; 15/05/15 kl 22:15
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kjøpt 02 D5 v70 med automat feil som slår inn i gir kort sekund ved "trilling".
    By Ola Hagen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 51
    Siste post: 25/06/13, 10:41
  2. v70 men motor styrings-feil
    By heggset90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 23/04/13, 23:42
  3. girkasse slår opp og ned når man kommer i 25km,t
    By 1987_Turbo745 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 30/09/12, 14:07
  4. Kjøpt turbo motor til 240n, Hjelp! feil motor?
    By daihatsu93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 11/07/12, 23:04
  5. Svar: 11
    Siste post: 28/03/11, 19:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •