Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 65

Tråd: Yttervik's 854 bruksprosjekt/worklog [SOLGT]

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Godt nytt år folkens! Er vel på tide med en liten update nå ja.

    Grunnet nevnte leilighetskjøp og tilhørende oppussing har det blitt lite tid til bilen, men har likevel fått gjort noe som trengtes. Bilder følger.

    I romjula fikk jeg byttet dempere og fjærer bak. De som sto der så ok ut, volvo original fra 1996 antakeligvis.. Bilen ble noe få cm høyere, og den ble mer normal i kjøreegenskapene, nå reagerer ikke bakenden 1 sekund senere enn fronten når jeg svinger (slik kjentes det ut før...).


    Bort med de gamle Hella Rallye 3000, som jeg ikke var fornøyd med lyset i; for sentrert lys selv med ref.tall på 37,5.


    På med nye rimelige Biltema 9" bøtter til 199kr stk! Kommer ei til i midten snart, og kanskje xenon.
    Framlyktene måtte demonteres for å få byttet det som kommer på neste bilde..


    ...nemlig denne.

    Lykteviskermotor høyre side. Denne var et h*lvete å få ut!! Gikk med en god del timer, svette, bannskap og såre hender/armer før den var ute Frontpartiet i plastikk som lykter og radiatorer etc. er festet i, måtte brytes framover samtidig som kabelkanalen/beskyttelesen til motorstyringsboksen måtte dyttes bakover. Samtidig med dette måtte lykteviskemotoren dras opp i en spesiell vinkel, og med noe kraft da det likvel var trangt som fy. Men jeg vant!!


    Har også bytta antenna, som ikke var elektrisk slik jeg trodde Denne var fra en 1994 850 SE med 190 000km på klokka. Ett trinn høyere enn min gamle var, og mye bedre signal med en gang.


    Fått fikset lyset i bagasjerommet..


    ..samt fått tak i ny (brukt) gassdemper til bakluka.


    Fått tak i speil på sjåførsiden med fungerende varme


    Og dekselet til venstre på bildet (står i frontfangeren på høyre side). Irriterende med slike smådetaljer som mangler.



    Har montert US-look parklys. Kjøpte bare enkelt og greit to oransje 10w blinklyspærer på eBay, med lite hode da hullene i lykta er veldig små. Synes dette ser bedre ut enn US-blinklysene man kan kjøpe, men det er jo smak og behag Kommer bedre bilde når tredje ekstralyset er på plass, og i dagslys.




    Er dette til alarm/fjernstyrt sentrallås? Har ingen av delene. Står fremst på dashbordet.



    Har forøvrig bestilt meg time hos Riis for ny frontrute, som ikke har vært bytta siden 1996 i følge bilglassmannen!
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Ang de demperene bak fra kl; hvordan er de kvalitetsmessig og hvor stive er de?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av dag otto Vis post
    Ang de demperene bak fra kl; hvordan er de kvalitetsmessig og hvor stive er de?
    Veldig lik original i stivhet vil jeg si, merket liten forskjell. Byttet fjærer i samme slengen. Syntes den var lav bak og myk/krenget mye i svinger. Den ble en tanke høyere, og en del bedre å kjøre med, men fortsatt en myk og komfortabel bil. Om dette er fjærene eller demperne sin fortjenste er jeg usikker på. Er du ute etter en stiv bil så er i alle fall disse ikke de du skal ha

    Kvalitetsmessig vet jeg ikke, men virket litt billige ja (noe de også var). Holder vel de årene jeg har den tenker jeg.
    Sist endret av Yttervik; 26/02/15 kl 21:41

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Det er visst vanlig at fjærene bak på 850 synker godt over årene. Så sikkert veldig merkbart ja. Kl sine er jo billige, så hvis de holder bra så skal jeg prøve de. Har hatt boge før og synes de blir for stive. Bra prosjekt. Følger med

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Takk for det, forsøker å få den pen og godt holdt, med noen små modifikasjoner akkurat slik jeg vil ha den =)

    I dag kom endelig pakken fra over dammen (FCPeuro)


    Den inneholdt blant annet 1 stk. senterkopp som manglet (kan ikke ha bare 3...) Kun original å få tak i, ble vel noe over 100-lappen ja, men det får så være.


    Og så har jeg fått ettermontert pollenfilter. Måtte kjøpe holder til dette, også kun original å få tak i mener jeg. Blir kjekt nå når våren og pollenspredningen er i anmarsj. En bonus er jo også at interiøret ikke blir så fort støvete og skittent



    Av andre ting som kom i pakken og ble byttet:

    - Originale Bougicord pluggledninger samt den fra coil til fordelerlokk
    - Originalt Bosch fordelerlokk
    - Original Bosch rotor
    - MANN luftfilter

    Har også fylt kjølemedium på klimaanlegget her om dagen. Gikk 450gram på (av total fyllmengde 700gram ca.), så det var ganske tomt. Nå går kompressoren lenge før den slår ut. Regner med det bli kjekt til sommeren!

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    I går hadde jeg mange timers "kvalitetstid" med bilen, sto varmt og godt inne på arbeid.
    Tok en liten pre-vår shining!

    - Hele bilen ble støvsugd og vasket innvendig
    - Skrubbet alle mattene i dusjkabinettet (ja jeg bor alene... ).
    - Feilkoder lest ut og slettet etter LMM-bytte

    Går grundig til verks med arbeidslys og hele pakken


    Nyskrubbede matter!
    Sist endret av Yttervik; 26/02/15 kl 22:13

Lignende tråder

  1. FreddieAwD 08 V70 D5 AwD Worklog
    By FreddieAwD in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 21/02/17, 20:27
  2. Larsen's 1985 240DL - Bruksprosjekt
    By Larsen-Racing in forum 200 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 18/05/14, 20:24
  3. Olemk's 945 -96 worklog
    By olemk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 32
    Siste post: 25/02/14, 20:51
  4. - Hakon //Worklog 88 740!
    By hakon in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 19/12/11, 20:50
  5. Alex_854 worklog: '97 V70 2,5T
    By Alex_854 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 23/08/10, 10:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •