Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 41

Tråd: sailorboy: Volvo 245 gjenoppstår etter mange år :)

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Smile sailorboy: Volvo 245 gjenoppstår etter mange år :)

    Sitter her å prøver meg på en prosjekttråd, som mitt første innlegg her på VCCN. for 10år siden så var det bilforumet som var "tingen", å jeg blir nesten nostaligsk her jeg sitter! kommer også nesten en tåre i øyekroken når jeg begynner å bla i bilder!

    Min første ordentlige bil...i 2006 til idag !

    Den hvite stasjonsvognen kjøpte jeg for vrakpant av min onkel i 2006, 16 år gammel. bilen var hvit, 14 toms stålfelger, blått interiør, automatkasse å B230K. gått 450.000km.
    [/URL][/URL]

    bilen ble skrudd noe helt enormt på fra jeg var 16 år, og til jeg fikk lappen å bilen var "brukende".

    bilen fikk blant annet :

    ny travers pga rust
    Svart interiør
    B230FT motor
    M47 Gir
    Eiker felger
    Borra å slissa skiver forran å bak
    Bilstein clubsport forran å bak

    bilen var da veldig ok, å fikk kjørt seg noe utav en annen verden da jeg fikk lappen.
    kan nevne 3 bakakslinger, 4 m47 kasser, å 2 motorblokker. å ett utall turboer.
    bilen så på dette tidspunktet noe slik ut :
    [/URL][/URL]
    [/URL][/URL]

    den fikk som sagt ofte kjørt seg, opp røldal med taksenket 142 på slep.

    en og annen voldtekt en annen kveld
    [/URL]

    etter den 3-4 turboen hadde takket for seg fant jeg ut at jeg ville prøve noe nytt, fikk tak i to turboer fra 1.9VAG å mekka til det
    det funka meget godt!
    [/URL]
    ble for mye varmluft inn på turbo, så måtte mekke en løsning....
    [/URL]
    [/URL]

    Bilen ble "sliten" etter mye kjøring til jobb, å at jeg var rundt 20 år. den hadde hatt en beinhard drift i 2-3 år. da snakker vi kjøring på jobb, å sladding å taxikjøring hver helg!
    det begynte å pipple frem rust her&der, å jeg ble også lei av å kjøre Volvo, faktisk :(
    bilen ble satt bort å ble stående ute 3-4 år


    kjøpte meg hus med garasje da jeg var rundt 24, å fikk den under tak

    nå er jeg 28, å bilen har vært i mitt eie i 12 år. den blir snart veteran, å jeg har bestemt meg for å få den på gang igjen!
    [/URL][/URL]
    Samboeren noe skeptisk til dette her tror jeg, lite vet hun hvor mye penger som skal ut vinduet

    [/URL][/URL]
    ferdig opplastet å klar til å fraktest tilbake til verkstedet. var svært spent på hva jeg kom til å finne

    der å da ikke svært oppløftende, men den var bedre for rust enn hva jeg trodde

    [/URL][/URL]

    [/URL][/URL]

    [/URL][/URL]

    [/URL][/URL]

    men før det ble tid for å finne en løsning var det påtide med utdrikningslag å gøteborgstur prøve å få inn litt inspirasjon

    [/URL][/URL]

    [/URL][/URL]
    undertegnede er meget fornøyd med besøket å farge er muligens valg!

    kom hjem fra gøteborg med Ideen om at det måtte la seg gjøre å få fjernet tectylen på en mer effektiv måte enn å bruke varmluftspistol å sparkelskei! gaad det hadde vært elendig! sjekket litt rundt, å kom tilslutt frem til løsningen fra BLAST IT AS. tørrisblåse hele dritten under! resultatet fra det besøket er det rett å slett ikke mulig å være missfornøyd med.

    [/URL][/URL]

    Opplastet å klar for tur til Egersund å Blast it

    [/URL][/URL]
    ferdog levert, å råklar for å hente igjen!

    imens jeg hadde bilen nede hos blast-it kom jeg over en søt liten bil som jeg tenkte kunne passe samboeren min godt, jeg var proaktiv, å fiksa den til henne for å slippe gnål om at det ryker penger å tid på Volvoen, smarteste jeg har gjort noen gang, å kosta 4000kr! ;D;D;D

    [/URL][/URL]
    ingen klaging på volvoskruing nå


    RESULTATET FRA BLAST IT:

    [/URL][/URL]
    [/URL][/URL]
    [/URL][/URL]
    [/URL][/URL][/URL][/URL][/URL][/URL]
    [/URL][/URL]
    [/URL][/URL]

    Planen nå er at den skal bli sveiset opp, kanaler, innerkanaler, gulv, reservehjulsbrønner, hjulbuer, innerhjulbuer, osv. det vill ta endel tid

    MER KOMMER
    Sist endret av volvoRsport; 04/12/17 kl 23:20

Lignende tråder

  1. Svar: 561
    Siste post: 08/11/16, 15:55
  2. Svar: 6
    Siste post: 22/08/13, 20:01
  3. Svar: 28
    Siste post: 12/11/11, 15:03
  4. Hvor mange 245 turbo ble laget?
    By fotonet in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 25/12/10, 19:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •