Å svi av masse kroner er vel en god start? hehe
Ja, bare å selge unna så du får penger tel god bilen igjen!
Får si ifra hvis du trenger moralskstøtte eller hjelp en dag
Å svi av masse kroner er vel en god start? hehe
Ja, bare å selge unna så du får penger tel god bilen igjen!
Får si ifra hvis du trenger moralskstøtte eller hjelp en dag
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Bare en bitteliten kjedelig update:
Fikk tilbud om en motor her i forrige uke så siden det var såpass billig så syntes jeg nesten at jeg bare måtte kjøpe den. Motoren er en 2,5l turbo fra 98 mod v70 som visstnok skulle ha 136000km på tellern
Så nå har jeg blitt veldig usikker på om jeg skal holde meg til planen med å bygge 16v turbo i denna eller om jeg skal bruke motoren jeg henta på fredag og satse på litt mindre effekt. Siden planen er å få bilen strøken så er det litt bortkasta å bygge 16v å ha et mål om å komma så nærme 500 hk på hjula som mulig. Samtidig har jeg handla inn deler for en god del tusenlapper allerede til rødblokk prosjektet så er litt kjedelig å bare legga alt til side også. Men igjen så er lyden i volvo 5'ern med turbo rett og slett porno.
Slenger ved noen bilder av dela jeg fikk med:
2,5l motor
M90 fra 960
4-pucka sinterlamell
Ny trykkplate fra volvo
Diverse el nett som sikkert bare er å kaste
Ferdig omsveisa bunnpanne
960 motorfester
Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:35
Einig med Daniel!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Enig med Daniel jeg også, gå for femmer også setter du 16V motoren i en annen bil!
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Har pusla litt med bilen i det siste, men er ikke så veldig mye å oppdatere om.
Testa R bremsa med 330 mm skiver å fant ut at felga mine butter i kaliperene, så da blir det ikke R bremser på bilen.
Men de hadde god klaring til compomotive felga til Remi T:
Så har jeg demontert så og si alt i motorrommet for å gjøra det klar til lakk:
Sveisa igjen diverse skruehull jeg ikke trenger, sparkla opp igjen og pussa ned. Har ikke bilder etter at jeg har pussa ned. Men det kommer mest trolig i løpet av jula når jeg skal drive med bilen.
Matta ned oppunder panseret og halve motorrommet til nå:
Så har jeg handla inn ny lakksprøyte og litt lakk, så tenkte jeg skulle prøve å lakkere motorrommet selv, hvis jeg ikke blir fornøyd får jeg bare få lakkereren til å lakkere der på nytt når han skal ta hele bilen
Sist endret av Cato T; 16/10/17 kl 11:08
Kjekt å bytte til nyere grenrør når motorn først står slik
Ang bremsene så er det vel bare å kjøpe skiver som egner seg bedre og lage adaptere som passer.
Hvilken motorstyring blir det på femmern?
Hadde egentlig planer om å prøve å få bremsene godkjent, men tar heller å selger de å handler EBC skiver eller noe i org størrelse. Blir ikke så mye krutt at jeg trenger noe mer bremser foreløpig.
Blir standard motorstyring til å begynne med hvertfall, så får vi se hvordan ting utarter seg
Har pusla litt dem siste dagene å fått pussa ferdig og lakkert motorrommet.
Maskerte ruter og litt diverse tilfelle det kom lakkstøv igjennom trekket jeg la oppå bilen til slutt. Og fløtt bilen til plassen jeg skulle stå å lakkere:
Demonterte forstilling:
Vaska over og gjort klart for grunning:
Fikk litt lite grunning, men fikk hvertfall dekt så og si alt:
Så var det på tide med litt farge:
Så var det på tide med det jeg har grua meg mest til, nemlig klarlakken:
Det var alt jeg hadde for nå, så kommer det flere oppdateringer etterhvert som jeg syns jeg gjør noe som er verdt å oppdatere om
Sist endret av Cato T; 16/10/17 kl 10:07
Ser strøkent ut detta som vanlig
Må ta meg en tur til skauen å se en dag
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Ser jo ut til å være tommel opp på lakkeringa !? bilder kan jo lyve , men det såg virkelig bra ut !
1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
1996 945 Turbo - " Brukis "
68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*
Takk for det Bare å ta en tur det. Driver stort sett der hver dag :P
Takk for det
Har fått litt sig i klarlakken noen steder, men det skal jeg prøve å få ordna med våtslip og polering. Lakkering er langt utafor mitt fagområde så skal vel ikke klage på resultatet Selv om siget kanskje blir dekt av el nett og andre ting som skal ned i motorrommet så vil jeg like gjerne fjerne det så det blir strøkent siden jeg veit selv at det er der. Å det kommer til å irritere meg isåfall :P
Sist endret av Cato T; 29/12/14 kl 23:38
Da tolker vi dette som at det ble såpass suksess at lakkereren slipper å gjøre det på nytt?
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Resultatet ble upåklagelig!
Var innom i sta, og til å være 2. gangen han bruker sprøyta så ble resultatet veldig bra
Fargen er mye mer porno i virkeligheten enn bildene klarer å vise
Skjer i grunn ikke spesielt med bilen for tida. Den står i garasjen å venter på lakkering før jeg skal gjøre noe mer med den. Lurer litt på om jeg skal handle meg ei karosserisnurre for å skrape siste rest av tectyl, siden jeg mangler litt skraping ca fra bakaksel og bakover samt å vaske det reint etterpå.
Sitter å følger med på nettet om jeg finner litt gromdeler jeg kan kjøpe til den, å prøver å finna inspirasjon til felger til bilen. Siden Bügel felgene har havna på en 240 "lekebil" jeg har stående.
Har en haug andre kjøretøyer som trenger litt pleie også, men håper på å få solgt unna litt i løpet av sommeren så denna bilen kan bli førsteprioritet igjen
Fikk tak i fjernstyrt sentrallås og 4 skrukkfrie dørtrekk for ei stønn sia. Er litt skader på trekka bak, men de blir gjemt bak sitteputa til baksetet når dørene er igjen. Så de får duge fram til jeg får tak i andre, så hvis noen har er det bare å sende en pm
Sist endret av Cato T; 16/10/17 kl 10:09
Var en bråtur i Porsgrunn i går å henta meg ei karosserisnurre, så da blir det å setta i gang med å skrape siste rest av tectyl snart Deretter skal jeg pusse ned under, syregrunne og ha på bodyskydd. Så skal bilen lakkeres i bilens farge under
Hvis alt går etter planen skal karosseriet på lakkering i August. Så blir det å levere alle karosseridelene når jeg henter karosseriet.
Slenger med et par bilder av karosserisnurra:
Sist endret av Cato T; 16/10/17 kl 10:09
Herlig at du går for skikkeleg totalrestaurering!
Og plusspoeng for Honda Mt5!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Vugga der så litt mer proff ut enn min Blir bra detta!
Tenkte det var like greit å dra den fullt ut når bilen først er under oppussing, hadde helt sikkert angra i ettertid hvis jeg ikke hadde gjort det
Mt5 må man ha, er jo det som er ordentlig moped
Til den prisen så burde den se litt proff ut etter min mening :P
Mye ga du for den?
Blir det T5 motor eller?Hadde passa perfekt i denna bilen
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn