Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: tett veivhusventilasjon?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard tett veivhusventilasjon?

    har en 240 med b230 turbo motor når bilen kjøres litt hardt så spytter den ut olje eller lign fra veivhusslangen hva kommer det av? kommer ingen ting når man kjører vanlig i allefall ikke noe man merker fort.
    den spytter ut ganske mye olje egentlig når den brukes hardt.

    hva kommer dette av?
    motor ble bygget opp for 10-11 mnd siden
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  2. #2
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    hvilken olje kjører du på? er vanlig at det kommer litt ut der i fra, men sånn som du beskriver det tenker jeg at du har dårlig olje.

  3. #3
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hvis det kommer ut olje av veivhusslangen er den hvertfall ikke tett, hvis den hadde vært tett hadde du merket at olja hadde prøvd å komme seg ut andre plasser pga for høyt trykk i veivhuset, på min blåste pakninga på oljepåfyllingslokket når veivhusslangen var tett på gamle motoren, kom også myyye røyk fra eksos etter pådrag, noen ganger flammer ut av eksosen. Dette sluttet når jeg satt på ny slange og filter.

    Men, min gjør også dette, kjører del syntetisk valvoline turbo 10W40 olje. Olja er helt ny.
    Er dette normalt at den spytter ut litt av slangen ved hard kjøring f.eks under en burnout?

  4. #4
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    normalt att det kommer litt...

    jeg har koblet åndeslangen på 6ern min inn før turbo (slik det er på ft/fk motorerorg) og den suger ikke opp olje forde.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  5. #5
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Men tenk når den spytter ut en god dæsj olje da, så forsvinner den jo innover i systemet?

    Har slik kobling på merca mi, og hadde det på gamle motoren min i volvoen, og alt av trykkrør/intercooler er fulle av oljesprut Kunne ikke ha lmm på trykksiden på volvoen pga den fikk olje på seg.. Nå har jeg bare en slange som henger ned ved siden av girkassa. Men skal ha catch tank på nå har jeg bestemt, ser litt sykt ut når det kommer en god dose med olje ut under bilen i sladd

  6. #6
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Men tenk når den spytter ut en god dæsj olje da, så forsvinner den jo innover i systemet?

    Har slik kobling på merca mi, og hadde det på gamle motoren min i volvoen, og alt av trykkrør/intercooler er fulle av oljesprut Kunne ikke ha lmm på trykksiden på volvoen pga den fikk olje på seg.. Nå har jeg bare en slange som henger ned ved siden av girkassa. Men skal ha catch tank på nå har jeg bestemt, ser litt sykt ut når det kommer en god dose med olje ut under bilen i sladd
    såpass ille ja..

    nei hos meg er slanger til cooler osv tom for olje. ingenting i kompressorhus el etter åndinga.. tett å fin motor


    ja er nok greit med catch tank på tanken med å skaffe det jeg også, men må finne en plass først... så får se om jeg gidd.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  7. #7
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Så bra at det funker hos deg da, velger å montere inn en catch tank jeg for å slippe gris
    Gamle motoren min hadde gått 40k fra den ble overhalt da trykkrøra ble grisete, men den ble kjørt hardt! Og merca har gått over 400k så er nok ikke helt tett..

    Ja, plassen er alltid problemet! Jeg skal flytte batteriet mitt til bagasjerommet for å ha en grei plass å sette tanken.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •