Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 64 av 64

Tråd: Haugen's 98' V70R AWD -Nye blinkers montert

  1. #51
    Registrerte brukere Scania143 sin avatar
    Medlem siden
    21. aug. 2011
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    600
    Innlegg
    440
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig! :(

    Samme på min, og kjøpt samme til henne, dem sa 5", ikke målt men regner med det ca er 5", men kanskje derfor dem ikke ser så altfor store ut da
    Tenkte og prøve den løsninga på hennes også en så lenge, hvordan ble lyden? Ingen forskjell?
    Og hvordan ble det med eksos, ble det
    Veldig mye mere på venstre enn høyre side?

    Tenkte kanskje og borre opp og stikke røret litt lenger inn på høyre potta for mindre motstand der..
    ...Speeding fast, going nowhere...
    1996 Volvo 850 T5
    2010 Volvo V70 D5

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    Bare hyggelig! :(

    Samme på min, og kjøpt samme til henne, dem sa 5", ikke målt men regner med det ca er 5", men kanskje derfor dem ikke ser så altfor store ut da
    Tenkte og prøve den løsninga på hennes også en så lenge, hvordan ble lyden? Ingen forskjell?
    Og hvordan ble det med eksos, ble det
    Veldig mye mere på venstre enn høyre side?

    Tenkte kanskje og borre opp og stikke røret litt lenger inn på høyre potta for mindre motstand der..

    lyden ble litt grommere grunnet at det er ganske bra resonans i potta på førersiden, så det ble mer lyd der enn ut av den orginale potta, og etterhvert begynte den å spøtte dempervatt, så jeg åpnet liksågreit begge lyddemperne å tok ut alt fordi det så ikke helt bra ut å kommer kjørende med en parykk hengende ut av eksosen

    kan sikkert ta et lite lydklipp så du får "høre" om du vil det

  3. #53
    Registrerte brukere Scania143 sin avatar
    Medlem siden
    21. aug. 2011
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    600
    Innlegg
    440
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Hørte jo lydklippet mrstufu la ut, så regner med det blir ganske likt?

    Skal se når jeg klarer og få Sveisa på bilen til dama, ser jo ganske Jall ut og kjøre med hull til eksos og eksos kun på høyre siden.

    Er jo ikke akkurat mye lyd i 5'eren orginal heller så blir spennende.

    Men du kan jo legge ut lydklipp uansett, sikkert flere enn meg som vil høre.

    Hva er planen videre, sveise ny eksos eller kjøpe ferdig?
    ...Speeding fast, going nowhere...
    1996 Volvo 850 T5
    2010 Volvo V70 D5

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    Hehe.. Hørte jo lydklippet mrstufu la ut, så regner med det blir ganske likt?

    Skal se når jeg klarer og få Sveisa på bilen til dama, ser jo ganske Jall ut og kjøre med hull til eksos og eksos kun på høyre siden.

    Er jo ikke akkurat mye lyd i 5'eren orginal heller så blir spennende.

    Men du kan jo legge ut lydklipp uansett, sikkert flere enn meg som vil høre.

    Hva er planen videre, sveise ny eksos eller kjøpe ferdig?
    Var derfor jeg også gjorde en slik hurtigfiks, for å slippe å kjøre med et rør ut bak fram til jeg fikk sveiset hele eksosen, så slapp det å bli noe haste prosjekt

    blir helsveiset ny eksos fra turbo å helt bak i 3" 316 rustfritt med tig. V-band i skøyt og 2 lyddempere bakerst før endestussene

    kan prøve å huske å ta et lydklipp i morgen!

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard olje skift, mer led og litt annet småtteri pluss video av lyd

    Fikk tatt en liten video snutt med lyden, dårlig lyd på videoen og ikke ordentlig oppvarmet motor så fikk ikke ettertenninga som kommer normalt, men får gå for denne gang
    Blir mye bilder, men er vel bedre med for mye enn for lite!



    Har også tatt olje og filter skift på motor i dag, fylte samme oljen som var brukt fra volvo verkstedet sist siden vi hadde den på jobb og det er også en grei vinter olje, tenkte å prøve meg på 10-60 til sommeren igjen
    Er vel snart 9000km siden sist så det var på tide.









    Har også fått led platene til lysene framme.






    Fikk også tatt en kjapp vask i går med surfex 1:20 neden fra og opp til vinduene, og Rim7 på felger, autofoam på skumkanon samt green clean og leather scent invendig











    Shinet også opp bakpottene kjapt når jeg fjernet dempervatten. var ikke vits å gå grundig til verks egentlig siden jeg skal bygge ny eksos men er jo greit at dem ser bra ut istedet for flasset og stygg





    og et bilde som ble glemt når jeg fikset drivknuten, gjort helt ren for gammelt fett og slikt for å være sikker på at det ble bra.


  6. #56
    Registrerte brukere Scania143 sin avatar
    Medlem siden
    21. aug. 2011
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    600
    Innlegg
    440
    Antall takk

    Standard

    Ble bra lyden! Nesten samme på høyt turtall, men litt mere brumming på tomgang?
    Ser ut for st det blir samme på V70'en til dama til helga, tull med at eksosen er på høyre på
    AWD
    ..

    Har jo JT'ene liggende sammen med noe 3 tom rør så er jo bare lysta det står på.. Hehe
    ...Speeding fast, going nowhere...
    1996 Volvo 850 T5
    2010 Volvo V70 D5

  7. #57
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    Ble bra lyden! Nesten samme på høyt turtall, men litt mere brumming på tomgang?
    Ser ut for st det blir samme på V70'en til dama til helga, tull med at eksosen er på høyre på
    AWD
    ..

    Har jo JT'ene liggende sammen med noe 3 tom rør så er jo bare lysta det står på.. Hehe
    Tull? Det er jo genialt. Man slipper flytebrygga foran bakhjula som demper alle former for deilig femmerlyd, og man slipper å ha mer eksosdeler sammen med mellomaksel og bakhjulstrekket enn nødvendig.

    Spesielt når det krever 20cm rør og litt sveis for å få twinpipe.
    AWD
    -løsninga er gull.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    Ble bra lyden! Nesten samme på høyt turtall, men litt mere brumming på tomgang?
    Ser ut for st det blir samme på V70'en til dama til helga, tull med at eksosen er på høyre på
    AWD
    ..

    Har jo JT'ene liggende sammen med noe 3 tom rør så er jo bare lysta det står på.. Hehe
    Blir helt annen lyd ved pådrag når man får turbotrykk i forhold til før
    disse høres ikke spesielt bra ut uansett uten turbotrykk spør du meg
    høres dårlig på filmen at det er annerledes lyd på høyere turtall fordi mobilen ikke klarer å fange opp lyden.

    bare å hive seg rundt det!

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Tull? Det er jo genialt. Man slipper flytebrygga foran bakhjula som demper alle former for deilig femmerlyd, og man slipper å ha mer eksosdeler sammen med mellomaksel og bakhjulstrekket enn nødvendig.

    Spesielt når det krever 20cm rør og litt sveis for å få twinpipe.
    AWD
    -løsninga er gull.
    jepp, vinkeldrevet får nok varme som det er med downpipen som varmekolbe.
    kjapp løsninga på twinpipe er enkel og gjør en grei forskjell spørr du meg

  10. #60
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vinkeldrevet blir nok ikke så påvirket av lyddempere, tenkte mer på viskosen og slikt. Ikke minst er bensintanken flyttet litt frem for å få plass til stikkaksler og diffhuset bak, så det er trangt akkurst der hvor lyddemperen på
    FWD
    er.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Vinkeldrevet blir nok ikke så påvirket av lyddempere, tenkte mer på viskosen og slikt. Ikke minst er bensintanken flyttet litt frem for å få plass til stikkaksler og diffhuset bak, så det er trangt akkurst der hvor lyddemperen på
    FWD
    er.
    ja men oppvarmet mellomaksel av mellompotter og slikt sniker seg vel fort fram til vinkeldrevet.
    noen som vet hvor mye "slakk" det er normalt at det er når bilen står i fri og du står under å vrir på mellomaksel?
    har en liten slakk på min som jeg lurer på om jeg skulle fått fikset opp i, men virker som om det er bittelitt slakk i både vinkeldrev og bakdiff.

  12. #62
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Haug1 Vis post
    ja men oppvarmet mellomaksel av mellompotter og slikt sniker seg vel fort fram til vinkeldrevet.
    noen som vet hvor mye "slakk" det er normalt at det er når bilen står i fri og du står under å vrir på mellomaksel?
    har en liten slakk på min som jeg lurer på om jeg skulle fått fikset opp i, men virker som om det er bittelitt slakk i både vinkeldrev og bakdiff.
    Rviler på vinkeldrevet får noen temperaturendring fra lyddempere, kanskje noe overflatestråling fra katalysator, men ikke i fra lyddemperene. Det er jo luftstrømmer over vinkeldrevet hele tiden, og mellomakselen har ledd midt på der, så den overfører ikke noe temperatur.

    Det sal være litt slakk i drivverket, både i girkasse og drev, men også i mellomakselopphenget. Mellomakselen er selvsentrerende, og så lenge det ikke er ulyder under kjøring eller nevneverdig slakk fremover/bakover, hadde jeg ikke bekymret meg for det. For tighte drev gjør det vanskeligere for drevene å meshe skikkelig og, så det må nødvendigvis være litt slakk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Rviler på vinkeldrevet får noen temperaturendring fra lyddempere, kanskje noe overflatestråling fra katalysator, men ikke i fra lyddemperene. Det er jo luftstrømmer over vinkeldrevet hele tiden, og mellomakselen har ledd midt på der, så den overfører ikke noe temperatur.

    Det sal være litt slakk i drivverket, både i girkasse og drev, men også i mellomakselopphenget. Mellomakselen er selvsentrerende, og så lenge det ikke er ulyder under kjøring eller nevneverdig slakk fremover/bakover, hadde jeg ikke bekymret meg for det. For tighte drev gjør det vanskeligere for drevene å meshe skikkelig og, så det må nødvendigvis være litt slakk.
    Ja litt slakk skal det jo såklart være
    har ingen lyder når jeg kjører normaltsett, men av og til når jeg har kjørt framover og setter bilen i revers får jeg et lite klunk inn i mellom.

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2013
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Etter at det ene blinklyset mitt fløy av i fart, har jeg kjøpt nye orignale volvo klarglass blinkers med us blink, og ble veldig fornøyd.
    men ser nå at jeg ikke har noe annet valg enn å bestille klarglass hovedlykter også
    noen som vet av hvor man får kjøpt dem til en grei penge?





    Kommer bare ikke over hvor pen disse "gamle" bilene er altså




Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Haugen's V70 2.5TDI Bruksvogn!
    By Haug1 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 07/03/14, 17:01
  2. Haugen 940 vinter/herje bil
    By turbohaugen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 23/05/13, 23:00
  3. Volvo Haugen's 240 Prosjekt.
    By Volvo Haugen in forum 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 28/11/11, 21:05
  4. Haugen`s 940lt bruskbil
    By Haugen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 13/09/10, 14:12
  5. haugen motorsport 760
    By turbohaugen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 28/03/10, 20:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •