Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  49
Side 4 av 10 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 231

Tråd: Luddemann: Styling,lakkering og ombygging til T5!

  1. #76
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Reaksjonsvideo ^^


  2. Takk Daniel V, Luddemann, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #77
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Hahaha, der traff du spikeren på hodet R-M-I
    Hm... det hørtes ikke bra ut. Nå har jeg alleredet montert den, reimen og hele motoren Jeg får se kor lenge den holder!
    Sist endret av Luddemann; 03/03/15 kl 21:56

  4. #78
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I Vis post
    Reaksjonsvideo ^^

    Veldig morsomt.

    Men det er bare å bagatelisere å gjøre feil med en så viktig del på motoren. Er ikke like gøy når reima hopper av fordi strammeren er sprengt innvendig.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #79
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Veldig morsomt.

    Men det er bare å bagatelisere å gjøre feil med en så viktig del på motoren. Er ikke like gøy når reima hopper av fordi strammeren er sprengt innvendig.
    Mente ikke å bagatellisere noe som helst. Poenget var at det i videoen mest sannsynligvis var reaksjonen til trådstarter når du informerte om at måten han hadde gjort det på muligens kunne være mindre lur

  6. Takk Svirre, Luddemann takket for denne posten
  7. #80
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I Vis post
    Mente ikke å bagatellisere noe som helst. Poenget var at det i videoen mest sannsynligvis var reaksjonen til trådstarter når du informerte om at måten han hadde gjort det på muligens kunne være mindre lur
    Haha, tok den nå

    Da var den faktisk så morsom at den fortjener en Thank!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #81
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg omsider somlet meg til å oppdatere her inne. Har vært på jobb, og rett i garasejen i over en uke nå. Det har stort sett gått greit i montere og heise. Når jeg prøvde å starte første gang hørte jeg at bensinpumpen jobbet veldig, og skjønte da at jeg hadde koblet den motsatt, slik at "bensin inn" ble koblet på "bensin tilbake". Me rørene var stein hard å få av, jeg røsket så hard jeg kunne med vannoumpetang, og tok en god stung for de ko, og når de først kom knakk den ene kontakten... Har sjøtet på et vanlig bensinrør med slangeklemme, men den ble vist ikke tett nokk.. neste gang jeg startet fosset det 1 liter bensin rett gjennom og ned på bakken... :-/ Nå har jeg fuget den tett med silikon

    Case nr 2, er at kjølevesken lekker i gjennomføringen inn til kupeen. Festet inni hullet er knekt... :-/ Der også tok jeg en maccyver med silikon og håper det vil holde. Aner ikke hvordan jeg ellers kan fikse den, fordi det er enormt trangt å komme til der nede, man ser ingenting og får ikke plass til noe heller.
    Blir disse to lekkasjene tettet tilstrekkelig med silikonen er bilen oppe å gå! =)





  9. #82
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Da er garasjen ryddet, bilen er ferdigstilg og vasket innvendig. Nå venter jeg bare på at våtromssilikonen skal tørke i gjennomføringen, så håper jeg at det blir tett. Det blir jo varmt og tryk der, men den skal tåle 150 grader, så tror det går greit.

    Gjennomføringsfestet knakk da jeg skulle sette i slangen....det var ingen pakning der, men går egentlig utifra at det skulle det være...så jeg prøver med silikon


    Ryddet garasjen

  10. #83
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde akkurat samme problem på min. Resultatet ble ut med dashbord og alt for å bytte den plastikken!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. Takk Luddemann takket for denne posten
  12. #84
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Detta ser grådig bra ut, og det var faktisk ganske fint med originale lykter og

    Men tåler silikonen bensin? Det er jo litt domt viss den går i oppløysing og tettar nåke.

    Ville ikkje stolt heilt på silikonen til den kjøleveskeslangen heller. Det funkar jo sånn at du får sjekka at den nye motoren og alt sånt funkar men det blir jo litt trykk der og det er jo domt viss all kjkøleveska plutseleg sprutar ut og han går seg varm.

    Men som sagt, ellers ser det veldig bra ut
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  13. #85
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Jeg hadde akkurat samme problem på min. Resultatet ble ut med dashbord og alt for å bytte den plastikken!
    Var det veldig mykje som måtte demonterast? ca kor long tid tar det trur du?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #86
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Var det veldig mykje som måtte demonterast? ca kor long tid tar det trur du?
    Mener å huske jeg hadde ut dashbordet. Ligger bilder av det i tråden på 850en. Var vel gjort på 1,5 time tror jeg. Delen fikk jeg gratis av Slettmyr
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. Takk Øygard takket for denne posten
  16. #87
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    okey, så det er ikke et ukjent fenomen dette altså... det var jo "bra" å høre Så da tyder det på at jeg bør gjøre noe av det samme jeg da, bestille den delen av Frydenbø også gjøre det skikkelig! Er dumt å ha sånne jalla-løsninger som man bekymrer seg for hvor lenge den holder! Skal sjekke opp tråden din å se hva du gjorde for å demontere dashbordet! =)

    Takk Øygard! Ja tror resultatet blir bra, men selv om motoren starter, vil det ikke så at alt er gjort helt rett mtp slanger med lyfttrykk, turbo ol. Men kjekt dette her =) Jeg er jo amatør på området, så mestringsfølelsen er sterkt tilstedet

  17. #88
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Dashbordet er ikke noe stress. Sitter med noen skruer under vindusviskermekanismen Du må ta av dashbordtoppen fra innsiden. Den sitter festet med skruer i luftedysene.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. Takk Luddemann takket for denne posten
  19. #89
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Blir bra dette ja må ta en tur en dag så jeg får sett litt på bilen på vært hold
    Har diagnoseutstyr for:
    1996-1999 Volvo
    1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
    1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
    Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!

  20. #90
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luddemann Vis post
    okey, så det er ikke et ukjent fenomen dette altså... det var jo "bra" å høre Så da tyder det på at jeg bør gjøre noe av det samme jeg da, bestille den delen av Frydenbø også gjøre det skikkelig! Er dumt å ha sånne jalla-løsninger som man bekymrer seg for hvor lenge den holder! Skal sjekke opp tråden din å se hva du gjorde for å demontere dashbordet! =)

    Takk Øygard! Ja tror resultatet blir bra, men selv om motoren starter, vil det ikke så at alt er gjort helt rett mtp slanger med lyfttrykk, turbo ol. Men kjekt dette her =) Jeg er jo amatør på området, så mestringsfølelsen er sterkt tilstedet
    Viss det er dyrt kan du få i frå den delebilen som me har her

    Ja det kan jo henda du oppdagar litt forskjellige småting når du ska ut og prøvekjøra, men at han starta er no eit godt tegn jaffall
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #91
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja, det eneste sjipe med å ta ifra bilen du har er jo at det må bli demontert og det tar jo tid og, vet heller ikke kor lett de e å ta utav uten å ødelegge.
    Silikonen tettet jo, men har tydligvis ikke klart å smøre den utover alt godtnokk.... men den hold på vesken til at jeg fikk med en 3 minutters kjøretur nå, så måtte jeg fylle igjen. Fytti den gikk bra!
    Men da får jeg tak i den delen hos Frydenbø og gjør det ordentlig!

    Ting som ikke er helt i orden:

    - Eksosen kom ut ifra overgang manifoil/eksosrør, så det er noe der som ikke var tett. Mangler vell pakningen der når jeg tenker meg om... Får kjøpe sånn tube-pakning å grise på, for Frydenbø skal ha gull for slike småting..
    - Ellers må tomgangen justeres, da den går opp og ned i turtall og holder på å daue på lavpungtet...
    - Turbomåleren står på halv hele tiden, så vet ikke om bare selve måleren er klikket eller om faktisk turboen ikke funker da... Jeg har jo ikke hatt turbo før, så kjenner ikke følelsen når den slår inn.... så kossen kan jeg finne ut av det?
    - Bremsen var steinhard..! har ikke rørt bremsesystemet utenom å ha luftet den pumpen til cluchen...skjønner ikke hvorfor eller hva som har køddet seg der.
    Sist endret av Luddemann; 08/03/15 kl 12:59

  22. #92
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luddemann Vis post
    Ja, det eneste sjipe med å ta ifra bilen du har er jo at det må bli demontert og det tar jo tid og, vet heller ikke kor lett de e å ta utav uten å ødelegge.
    Silikonen tettet jo, men har tydligvis ikke klart å smøre den utover alt godtnokk.... men den hold på vesken til at jeg fikk med en 3 minutters kjøretur nå, så måtte jeg fylle igjen. Fytti den gikk bra!
    Men da får jeg tak i den delen hos Frydenbø og gjør det ordentlig!

    Ting som ikke er helt i orden:

    - Eksosen kom ut ifra overgang manifoil/eksosrør, så det er noe der som ikke var tett. Mangler vell pakningen der når jeg tenker meg om... Får kjøpe sånn tube-pakning å grise på, for Frydenbø skal ha gull for slike småting..
    - Ellers må tomgangen justeres, da den går opp og ned i turtall og holder på å daue på lavpungtet...
    - Turbomåleren står på halv hele tiden, så vet ikke om bare selve måleren er klikket eller om faktisk turboen ikke funker da... Jeg har jo ikke hatt turbo før, så kjenner ikke følelsen når den slår inn.... så kossen kan jeg finne ut av det?
    - Bremsen var steinhard..! har ikke rørt bremsesystemet utenom å ha luftet den pumpen til cluchen...skjønner ikke hvorfor eller hva som har køddet seg der.
    Om turboen ikke virker, så har du jo en drittlei motor, som ikke går i det hele tatt. Litt selvmotsigende i forhold til begynnelsen på innlegget.

    Men håper virkelig ikke du kjøper tubepakning og begynner å grise med på grenrøret ditt. De originale eksospakningene er ikke så dyre. Det blir bare jallamekk uten. Samme med alt det silikonopplegget. Deler som er ødelagt bytter man. Å begynne med silikon for å tette drivstofflekkasjer er ikke bra. Plutselig lekker det igjen, og da er veien til bilbrann rimelig kort.

    Du kan også ha sprekk i grenrøret ditt. Det er ingen uvanlig ting på disse originale grenrørene.

    At måleren ikke virker er mest sannsynlig at vakumslangen ikke er tett.

    Det koster å gjøre feil, sånn er det bare.

    Du må bare være mer forsiktig når du demonterer.
    Sist endret av Daniel V; 08/03/15 kl 13:26
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. Takk mrstfu takket for denne posten
  24. #93
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Trukje den eksospakningen kostar so mykje, og den er det sikkert fleire enn frydenbø som kan skaffa Når det gjeld bremsane so er det vel kanskje slangen til bremseforsterkaren som er i klem eller ikkje skikkeleg på, det kan og vera grunnen til at han ikkje går skikkeleg på tomgong. Kanskje einveisventilen står feil vei?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. #94
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. #95
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg ser jo det at silikongris ikke er tingen her. Men det skaffet meg en prøvetur da Men så det du sier Daniel er at turboen er nokk i orden, siden jeg syns den gikk godt?
    Jeg får nok gå til anskaffelse av en ordentlig pakning ja, og se på disse slangene dere poengterer! Så får jeg bare starte med å demontere dashbord å gjøre klart til litt mer finpuss. Så er den vell kansje fullgod på veien etter 2-3 dager! =)

  27. #96
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Hadde ikke turboen din eller systemene rundt vært sånn ca i orden, hadde bilen i beste fall gått bittelitt bedre enn gamlemotoren din, og sannsynligvis mye dårligere. Uansett bør du gå over og bytte vakuumslanger som viser det minste tegn til aldring og slitasje.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  28. #97
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Den delen du trenger i torpedoveggen er denne:



    Som sitter her: (gasspedalen er her demontert)

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  29. #98
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Må du ut med hele dash'en for å få byttet den saken der da? Er det ikke bare å flekke vekk dørkmatte, og løsne det som løsnes kan i forkant?

  30. #99
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg måtte av med hele dashen for å få flyttet varmeapparatet sånn at man får ut plastdelen. Som du ser sitter varmeapparatet over halve delen. Du kan sikkert få det til uten også, men jeg hadde tatt ut dashbordet så mange ganger at det ikke var noe problem
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  31. #100
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Holder helt sikkert å fjerne eller i allefall flytte gasspedal til siden, skru ut varmeveksler/heatercore, dra av de metallrørene som stikker ut på innsiden der, løsne koblingene i motorrommet(der med silikongriset) og deretter fjerne den ødelagte enheten og sette på plass ny.
    Nå skal ikke jeg være FOR påståelig eller noe her, men jeg mener det skal gå uten å demontere noe mer enn det. Blir muligens noe forsiktig "overbevisning" i form av vrikking og røsking for å få ting ut og på plass, men vil da tro at det skal være verdt det mtp. tiden man sparer på det kontra å demontere HELT.

Side 4 av 10 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. How-To Lakkering
    By Erlend Dystland in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 7
    Siste post: 05/11/15, 11:10
  2. Lakkering av 944
    By nina in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 11/01/13, 13:19
  3. Styling 240 hvilken styling har det vært gjennom 37år?
    By BlåFare in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 77
    Siste post: 18/10/12, 11:13
  4. Lakkering av bil..
    By M-Performance in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 01/06/12, 02:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •