Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 33 av 33

Tråd: Trondern`s 89 240. 8v turbo

  1. #26
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsa Vis post
    tja. var vell fornøyd jeg også fram til jeg spøla et par ganger helt grei kasse til vanlig bruk = )
    kompis av meg som har missbrukt en 940 med 16V sugemotor, for å si det sånn... den bilen gikk på max turtall fra start til stopp, og M90 knekte han ingen av... eneste han knekte var bakakslinger... så M90 holder i massevis, om du KAN å gire der feilen ligger oftest tror jeg på folk som knekker girkasser. skal ikke bruke 0,0005sekunder på å skifte gir når man ligger på 55-8000RPM vettu hehe sliter ikke i det heletatt jeg når jeg spinner ut med den, men jeg Girer slik det er tenkt å gire da ;p

    ang passform i tunellen med M90... ja, jeg har sett folk skrevet at det har dundret og slått noe grønnjævlig... jeg begynte på det jeg også på forhånd for jeg regnet med jeg måtte det... men endte i å ta meg selv i at fankern heller... jeg skal montere opp kassa å se hvordan plassen er før jeg hamrer løs... og joda, den smatt fint på plass, litt trangt, men ikke noe du trenger å hamre deg ihjæl for å få på plass nei!! max et par små dunk for å kunne unngå et øre eller bul på kassa, mer er det ikke behov for. passer som hånd i hanske. bare traversen du trenger å bygge om og forlenge mellomakselen.
    tror spakstellet skulle kortes inn 3,5 eller 4,5 cm også om jeg ikke husker feil. bruker bakre oppheng for girspaken under tunellen i org. festehulla til damasken også. så trenger ikke gjøre stort gitt. korte inn pinnen som stikker ut bak på spakstellet når du har fått det oppi tror jeg også jeg gjorde når jeg kom så langt så den ikke turner i buen ned på tunellen. that's more or less it

  2. Takk trondern takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2014
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Det høres bra ut ja Kodja, Koss har du gjort det me mellomakslinga?. Å koss clutch kjøre du me? å trøkkplat?

  4. #28
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sachs -763 å diesel lamell. Funke meget godt. Forlenga med en distanse mellom aksling.å hardy. Sjer retroturbo selg adapter t å sett mellom dær kan prøv å sjekke den så e d enkelt løst

  5. #29
    Registrerte brukere larsa sin avatar
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    kompis av meg som har missbrukt en 940 med 16V sugemotor, for å si det sånn... den bilen gikk på max turtall fra start til stopp, og M90 knekte han ingen av... eneste han knekte var bakakslinger... så M90 holder i massevis, om du KAN å gire der feilen ligger oftest tror jeg på folk som knekker girkasser. skal ikke bruke 0,0005sekunder på å skifte gir når man ligger på 55-8000RPM vettu hehe sliter ikke i det heletatt jeg når jeg spinner ut med den, men jeg Girer slik det er tenkt å gire da ;p

    ang passform i tunellen med M90... ja, jeg har sett folk skrevet at det har dundret og slått noe grønnjævlig... jeg begynte på det jeg også på forhånd for jeg regnet med jeg måtte det... men endte i å ta meg selv i at fankern heller... jeg skal montere opp kassa å se hvordan plassen er før jeg hamrer løs... og joda, den smatt fint på plass, litt trangt, men ikke noe du trenger å hamre deg ihjæl for å få på plass nei!! max et par små dunk for å kunne unngå et øre eller bul på kassa, mer er det ikke behov for. passer som hånd i hanske. bare traversen du trenger å bygge om og forlenge mellomakselen.
    tror spakstellet skulle kortes inn 3,5 eller 4,5 cm også om jeg ikke husker feil. bruker bakre oppheng for girspaken under tunellen i org. festehulla til damasken også. så trenger ikke gjøre stort gitt. korte inn pinnen som stikker ut bak på spakstellet når du har fått det oppi tror jeg også jeg gjorde når jeg kom så langt så den ikke turner i buen ned på tunellen. that's more or less it


    Snakker du om kevin overland? Gåent første gir når jeg fikk tak i den 940'n da. Men som sakt. Helt grei kasse til vanlig bruk ang passform trengte heller ikke jeg noe dundring med hammer å slegge kortet vell inn spakstellet 4,5cm jeg og. Ang mellomaksling så brukte jeg en som var for lang og kortett inn den i drei benk
    Volvo 242

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2014
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Takk for tips skall kjøpe disel lamell jeg å. Tenkte å korte inn i dreibenk jeg å, Men sparer meg for mye jobb vist jeg handler adapter fra retroturbo. Men artig å lage noe å!.
    Driver helgen med å sveise rust. Fant vist noe jeg trodde var et liite hull i hjulbrønner bak. Men var vist ikke noe lite hull. Så trodde jeg at jeg hadde et lite hull i dørken bak pasasjer stol. Men var vist hele plata når jeg fikk ut dørk trekket. Pokers asfalt plate! var rust under hele asfaltplata men ikke noe rundt! svineri!. Men blir fiksa, så det blir bra. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt de små listene som står nede på hjulbue??

  7. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2014
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Driver helgen med og sveise rust i dørk. Ting tar tid...


  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2014
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Da er bilen tilbake. Har stått stille siden 2014. Gjort den ferdig nå i vinter. Tatt 99% av rusten. Sveist inn nye dørker, jekk fester, hjulbrønner++. Tectylert helebilen. Montert hydraulisk klutch, m90 kasse med forsterket trykkplate og disel lammel. 3toms eksos. Pulver lakert forstilling og bakstilling. Med bilstein clubsport. Ventilerte skiver nye kaliptre. Nytt bensinsystem med ny bensintank. Renset hele inntriør. Gått over alle ledninger, lakt opp nye kabler. Montert alu cooler med nye trykk rør. Alt mulig har jeg gjort. Hvilket program er best til og laste opp bilder?.

  9. #33
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av trondern Vis post
    Da er bilen tilbake. Har stått stille siden 2014. Gjort den ferdig nå i vinter. Tatt 99% av rusten. Sveist inn nye dørker, jekk fester, hjulbrønner++. Tectylert helebilen. Montert hydraulisk klutch, m90 kasse med forsterket trykkplate og disel lammel. 3toms eksos. Pulver lakert forstilling og bakstilling. Med bilstein clubsport. Ventilerte skiver nye kaliptre. Nytt bensinsystem med ny bensintank. Renset hele inntriør. Gått over alle ledninger, lakt opp nye kabler. Montert alu cooler med nye trykk rør. Alt mulig har jeg gjort. Hvilket program er best til og laste opp bilder?.
    Det hørtes interessant ut! Sleng ut noen bilder

    http://photobucket.com/


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •