Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Og vel så det. Jeg har en del av bremsepapirene fra en halvhysterisk kveld/natt seanse hos RS Tuning Bergen umiddelbart før Street legal stevnet på Eikås motorsenter i mai, men det var ikke tid til å problemløse og optimalisere oppsettene eller mappingen. De spesifikke resultatene bærer preg av det, men endringen i motorfunksjon med kambyttet A-kam til BSRT5+ kam er SVÆRT tydelig. Bilde kommer i løpet av døgnet.

EDIT:



Dette er med ren pumpebensin, uten vanninnsprut og med div. småproblemer men, men...

Dette funker slik; Ser man på 5800 o/min. så gir A-kammen 56 hp/L/na og BSRT5+ kammen 62 hp/L/na.

Vi kan da multiplisere differansen 6 med 2,316 L = 13,9 Hp effektökning fra den teoretiske sugemotoren og ganget med 2,5 (MAP trykk) for 1,5 BAR ladetrykk = ca. 35 Hp Nav effektökning er å forvente med ett slikt kambytte når man kjörer B230 med 1,5 BAR ladetrykk med en turbo med passende kapasitet.

Dette lagt på resultatet i post #1628 gjör, som du ser, at vi begynner, teoretisk iallefall, til tross for ett moderat luftfilter inne i motorrommet, "tynn" modeltilpasset intercooler, integrert wg og stille eksosanlegg med to stk. store 3" potter, å nærme oss 2012 rekorden vår på 162,4 Hp Nav fra den teoretiske B230 sugemotoren.
Vil det si at dere har kjørt annet eksos anlegg, annen intercooler og annet luftfilter ved bruk av efr7670 med bsrt5+ kammen ?

Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk