Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Blei stoppa, og må vise bilen på BT...Eksos støy?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard Blei stoppa, og må vise bilen på BT...Eksos støy?

    Jadda, idag var det min tur å bli stoppa av politiet, første gangen på 2,5 år...
    Bilen er Volvo 760, med senkefjører og ombygd motor i vognkort.

    Var seff de verste oppi her som stoppa meg.
    Han ville se att det ikke subba ved full sving, og det gjorde det ikke.
    Men han synest bilen var for lav og att det bråka for mye.. Og han skrev på lappen sjekk øvrige og motor stemmer.

    Greit, det er kappa fjører, men jeg skal uansett skifte de for jeg skal eu-godkjenne den, så det er ikke no problem for meg, og ikke diskuter en gang det med fjærene.

    Spørsmålet mitt :

    Men eksosen er 2,5" fra turbo, med sveis under til 3" med en lydpotte, bråker litt, men skal jeg bare stille opp hos de og vise den med det? Har lest att andre har fått att det er OK lyd... Måler de støynivået? Har lest att de må ha bevis på ditt og datt for att det skal være godkjent måling hos de..

    Regner med de ser på resten av bilen også, men det meste er ok.

  2. #2
    Registrerte brukere depress sin avatar
    Medlem siden
    09. mars 2010
    Sted
    drammen
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    bt kan være veldig sære. MEN det skal ikke ha noe å si på størelsen. det skal kun gå på DB.(støy)

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Hvordan måler de denne da? Leste att man måtte gjøre det ute, i ett område uten støy etc etc. Og det har det værtfall ikke mulighet for på BT her, rett ved e6..
    Men har en lyddemper, og det er ei DTM potte.

    Han i politiet sa til meg på en spydig måte: hører vel selv att det bråker? Så sa jeg, nei, synest ikke det jeg.. Ånei sa han da, dere spiller vel for høy musikk da.. Jepp, det gjør vi sa jeg. Gadd ikke være høflig når han idioten skal være så spydig fra første stund. De spurte meg til helst om hvor jeg har kjøpt bilen, hva har DET med saken å gjøre.

  4. #4
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espein Vis post
    Han i politiet sa til meg på en spydig måte: hører vel selv att det bråker? Så sa jeg, nei, synest ikke det jeg.. Ånei sa han da, dere spiller vel for høy musikk da.. Jepp, det gjør vi sa jeg. Gadd ikke være høflig når han idioten skal være så spydig fra første stund. De spurte meg til helst om hvor jeg har kjøpt bilen, hva har DET med saken å gjøre.
    Eit lite tips, skal du unngå å verte sendt på teknisk, legg deg langflat, du har ingenting å tene på å vere spydig tilbake.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Jeg var da hyggelig mot de, holdt en bra tone helt til han kom med mangellappen etter de hadde sjekka med Autosys eller hva det heter.
    Er da fult klar over det att man skal legge seg langflat til de. Men hva er vits å være pusekatt når man allerede har fått mangellappen?

    Ene politimannen som har vært med på is-bane kjøring på fjellet her har også sett på bilen, han kom bort til meg å snakket i 15 minutter, og sa ikke en dritt om noe, og da var det eksoslekkasje ved turbo i tillegg. + 2 andre betjenter har sett bilen, som har vært aktive for ungdommen her og har stått på for att vi skulle få en is-bane i vinter til å kjøre på, har ikke sagt en dritt om bilen.

    Men det er spesielt 2 som IKKE har gjort en dritt for oss, som kun er ute for å ta oss med en litt "spesiell bil"...Det er DET som irriterer meg, når de snur på Shell for å skyte seg etter meg.

    Gidder ikke diskutere dette uansett, spurte om eksosen jeg
    Sist endret av Espein; 10/06/10 kl 08:11

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Skiptvet
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Di skal kun måle DB og eventuelt avgass.

    Hvilket grunnlag har en politimann for å ta en teknisk sjekk av bilen?
    Han kan gjøre så du må vise bilen og det er det, men dem har ikke teknisk kompetanse som gjør at di kan ta en teknisk sjekk av motorrommet eller lignende, Lys mener jeg dem kan sjekke

    -Rtbuggie

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    De så ikke motorrommet, men han trodde ikke på att det var riktig motor i bilen, men det er det heldigvis.

    Fjærene har jeg skifta bak idag, satte på Lesjofors fjærer som fikk litt spenn på bukken (de forige var også Lesjofors, kappa og hadde ingen spenn) Men bilen blei FAKTISK lavere, så gjorde ikke meg noe, hehe Men må skifte framme også, da blir den nok høy...

    Vi sveisa også på en flens ved bakpotte, så det ble 2" ellernoe, og lyden blei lavere, så satster på det går bra.

    Etter biltilsynet, og eu kontroll blir det rett på bukken å fjerne flens og skifte fjærer framme vertfall...

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •