Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Masse spørsmål! :0

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2014
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Masse spørsmål! :0

    Hei!
    Som dere sikkert ser utifra nicket mitt, så er jeg helt noob når det kommer til Volvo.
    Faktisk så er jeg helt noob når det kommer til bil generelt.
    Jeg tok førerkortet i sommer da jeg følte at dette var nødvendig pga. 2 nye tilskudd til familien (tvillinger).
    Har aldri hatt noen interesse for bil før dette, men nå, i en alder av 29 år så begynner interessen å komme..
    Når jeg skulle kjøpe bil, så ville jeg gå for en sikker familiebil som ikke kostet skjorta. At bilen så litt fresh ut, tok jeg som et pluss.
    Valget falt på en 2003 Volvo v70, 140 hk.(bensin) Noe særlig mer veit jeg ikke om bilen.
    Så her kommer en rekke med spørsmål, som jeg hadde satt veldig stor pris på om noen gadd å svare.

    1. Har lyst til å bytte eksos til twin pipes. Er dette noe vits, og hvor mye koster det i såfall?

    2. Har lyst til å sote/tone rutene. Hvor får jeg gjort dette? Og hvor mye koster det?

    3. Rattet på bilen begynner å bli ganske slitt (overfladisk), koster det mye for nytt ratt?

    4. Pga. overgang fra babyseter til barneseter, så er det best med isofix. Hvem kan installere dette?

    5. I bilen sitter det et orginalt lydanlegg, og en orginal CD/TAPE spiller. Ikke mulighet for aux/usb etc. Hvor kan jeg få kjøpt nytt?
    Og får man kjøpt noe som er tilpasset bilen? Blir vel et tomrom rundt en vanlig CD-spiller?

    6. Til slutt, hvor ofte har dere bilen deres på service, og hvor mye koster dette?

    Hilsen Volvo_n00b

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V0lv0n00b Vis post
    Hei!
    Som dere sikkert ser utifra nicket mitt, så er jeg helt noob når det kommer til Volvo.
    Faktisk så er jeg helt noob når det kommer til bil generelt.
    Jeg tok førerkortet i sommer da jeg følte at dette var nødvendig pga. 2 nye tilskudd til familien (tvillinger).
    Har aldri hatt noen interesse for bil før dette, men nå, i en alder av 29 år så begynner interessen å komme..
    Når jeg skulle kjøpe bil, så ville jeg gå for en sikker familiebil som ikke kostet skjorta. At bilen så litt fresh ut, tok jeg som et pluss.
    Valget falt på en 2003 Volvo v70, 140 hk.(bensin) Noe særlig mer veit jeg ikke om bilen.
    Så her kommer en rekke med spørsmål, som jeg hadde satt veldig stor pris på om noen gadd å svare.

    1. Har lyst til å bytte eksos til twin pipes. Er dette noe vits, og hvor mye koster det i såfall?

    2. Har lyst til å sote/tone rutene. Hvor får jeg gjort dette? Og hvor mye koster det?

    3. Rattet på bilen begynner å bli ganske slitt (overfladisk), koster det mye for nytt ratt?

    4. Pga. overgang fra babyseter til barneseter, så er det best med isofix. Hvem kan installere dette?

    5. I bilen sitter det et orginalt lydanlegg, og en orginal CD/TAPE spiller. Ikke mulighet for aux/usb etc. Hvor kan jeg få kjøpt nytt?
    Og får man kjøpt noe som er tilpasset bilen? Blir vel et tomrom rundt en vanlig CD-spiller?

    6. Til slutt, hvor ofte har dere bilen deres på service, og hvor mye koster dette?

    Hilsen Volvo_n00b
    1: Liten vits, rent effektmessig, da det ikke gir deg noe annet enn lyd og utseende tilbake...men, det ser digg ut. Om det finnes ferdige systemer til din bil, noe jeg tviler på, må du regne med en pris på rundt 5-6k for en halvsats, altså fra katalysator og bakover. I tillegg til dette må du ha bakfanger med utsparring til enderør på høyresida, og det blir nok det største problemet. Aner ikke pris, eller tilgjengelighet.

    2: Riis Bilglass, Hurtigruta Bilglass og liknende gjør dette for mellom 3 og 5k, avhengig av flmtype og humøret på den enkelte. Det finnes ferdigkappede biter du monterer selv, søk på soyafilm på google.

    3: Et nytt ratt koster nok rundt 4.5k, avhengig av hva slags ratt det er, altså med eller uten ceuisecontroll og slikt. Fåes mye billigere på Finn.no, eksempelvis, men da er det ikke nytt.

    4: Volvo, Bilia, Frydenbø, og andre forhandlere er mitt første gjett.

    5: Søk i denne seksjonen etter "Bluepower", er en kinesisk produsent av spillere som passer i åpningen k dashen. Det finnes rammer som tillater en vanlig 1 eller 2DINspiller å bli montert og.

    6: Jeg ordner service selv, så den gjelder ikke meg, men ettersom du ikke har noen serviceavtale på bilen din (regner jeg med) vil dette variere. Ring Volvo og hør hvor mye de skal ha for basic vedlikehold (olje, plugger, filter, bremseveske og slikt), jeg vet en del drarover til Sverige for å spare noen kroner.

    Velkommen til VCCN
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Hvis du har link til salgsannonsen så kan vi selv finne ut mer om bilen din.

    Monteringsanvisninger til orginalutstyr for din bil finner du her på Volvo sin nettside.

    1. Jeg ville heller brukt kr 4400 på BSR tuning, da får du 40 hestekrefter ekstra...

    3. Hva med et diskret trekk på rattet? Et ratt koster flere tusen med airbag. Kan du flytte over din egen airbag sparer du penger.

    4. Hvem som helst kan installere Isofix-festene. Monteringsanvisning her, festene koster noen hundrelapper hos Volvo. Sjekk at de ikke er montert allerede...

    5. Du kan plugge inn en sort boks med MP3/AUX/iPod-kontroll bak i cd-skifter inngangen på spilleren din. Koster kr 890 her. Skal du bytte til uoriginal spiller bør du kjøpe original festeramme hos Volvo.
    Du kan få tilgang til equalizer-innstillinger på spilleren din ved å bruke de skjulte menyene.
    Sist endret av FroBe; 06/02/14 kl 11:30
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  4. #4
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    Den aux-adapteren FroBe linker til funket ikke i min bil, fusket bare. Fikk en til tilsendt, samme problem. Sendte de i retur og bestilte istedet fra imiv.ca . Den har fungert fantastisk i min v70, kan styre musikk fra rattet i bilen da den simulerer minidiskveksler. koster noe mer enn den rimelige som er linket til, men jeg føler det er verdt det.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  5. #5
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke erfaring med den nye varianten jeg linket til, men den gamle jeg kjøpte for 2 år siden fungerer greit.

    iMIV er nok litt bedre, men blir fort dobbelt så dyr hvis man må betale moms og gebyrer.
    Den som passer biler eldre enn 2005 er sluttsolgt, og skal erstattes av en ny modell i følge nettsiden.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    Kan varmt anbefale BSR tuningen som FroBe snakker om. Jeg hadde samme motor som deg på min forrige bil, og var veldig fornøyd med den.

    Grom audio http://www.gromaudio.com/ har og en løsning for aux tilkobling

  7. #7
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Jeg har ikke erfaring med den nye varianten jeg linket til, men den gamle jeg kjøpte for 2 år siden fungerer greit.

    iMIV er nok litt bedre, men blir fort dobbelt så dyr hvis man må betale moms og gebyrer.
    Den som passer biler eldre enn 2005 er sluttsolgt, og skal erstattes av en ny modell i følge nettsiden.
    Jeg slapp unna det, men jeg regner med at den nye støtter iphone5 med kabelalternativ for dette.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  8. #8
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    5. Jeg bruker en slik http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...assettadapter&
    Er godt fornøyd med den
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  9. Takk mrstfu takket for denne posten
  10. #9
    Registrerte brukere DaddyP sin avatar
    Medlem siden
    10. juli 2013
    VCCN medlemsnummer
    1118
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Liland? Fungerer den der optimalt? Må si jeg lo når jeg såg frn

  11. #10
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    Den funker fint, brukte slik før jeg monterte imiv
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2014
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for alle svar!
    Skal utforske nettet litt, så kanskje det blir orden på min Volvo også.

  13. #12
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DaddyP Vis post
    Liland? Fungerer den der optimalt? Må si jeg lo når jeg såg frn
    Fungerer kjempebra, når ikke i bruk surrer jeg bare ledningen og stapper den i askebegeret :P


    Sent from my iPad using Tapatalk
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  14. #13
    Registrerte brukere DaddyP sin avatar
    Medlem siden
    10. juli 2013
    VCCN medlemsnummer
    1118
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Monterte IMIV i dag, FY FAEN for en god kvalitet!!!

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. jan. 2014
    Innlegg
    386
    Antall takk

    Standard

    Hva er det??

Lignende tråder

  1. Lambda spørsmål og spørsmål om turtall. HASTER!!
    By jimhojem in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 24/11/13, 23:07
  2. Masse snacks ø.k!
    By BlåFare in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 18/02/12, 18:43

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •