Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  173
Side 11 av 49 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 1201

Tråd: Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)

  1. #251
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    hehe det går så bra!

    de topplagrene er laget i alu og veier ca 1 kg.og det med at det vill skru seg opp tror jeg neppe skru godt til også får du bilens tyngde i tillegg.kan jo i værste fall bare lage seratering eller hva det heter på kanten så biter de enda bedere.

    Karl:de topp lagrene du linket til får du også kjøpt hos oss..
    men vi tenkte nå og ha en modell til som er justerbar bare ved og løsne boltene og uten og skjere i karosseriet.

    Sist endret av Moseby Racing; 13/01/11 kl 17:42
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  2. #252
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    også kan jeg vell legge ut et lite bilde av bak coilovera som jeg har bestilt meg




    gleder meg til og prøve dissa....
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  3. #253
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Vet ikke hvem som har produsert dem men kjøpte dem fra SAM. Har ikke montert dem enda men det må da bli en klar forbedring fra gummidrittlagringen som sprekker opp. Når det gjelder justeringsmuligheter så tror jeg det holder i massevis til vårt bruk, er tross alt ikke STCC vi kjører.

    Synes lagringen ser veldig lik ut som dem Moseby Racing la ut, bare litt enklere laget. Prisen på dem er heller stiv og om man har tilgang til en dreiebenk og et delehode så er de såpass enkelt konstruert at det skulle være en grei sak å lage dem selv. Var bare et tips som sagt.

    De som du kan justere i x-y retningen er nok enda bedre men jeg var ute etter noe enkelt som vi kunne bruke uten å skjære i filler støtdempertårnet. Bilen vår er veteran om noen få år og da er det fint å kunne sette den sånn høvelig tilbake i original stand slik at man kan ha skilter på den. Blir straks litt mer anvendelig å ha en banebil med skilter.

    TBO, nå er det på tide at du kommer med noe håndfast fremfor å bare snakke om alt du har gjort/skal gjøre. Med det proffe utstyret og den vanvittige kunnskapen du sitter inne med så burde du ha vært med da VCCN arrangerte autoslalom på Gardemoen og kjørt fletta av alle sammen. Det skal arrangeres flere slike og jeg FORVENTER at du stiller opp

    Angående slark i lager så kommer topplagringen med hylser innvendig som er nok så tighte og fine og selve lagringen er meget fast og fin. Har jobbet med slikt i noen år så jeg vet sånn høvelig greie på når et lager er bra eller ikke. Om du kjøpte en ny topplagring med slarkete lager så er det en soleklar reklamasjonssak.
    håndfast? Fordi jeg bytta ut den dritten der mot noe jeg laget bedre selv? Btcc eller ei.. bestemors bmw har bedre oppsett på demprene hu råner rundt med i forhold til hva du klarer å få til med den dritten fra sam

    Jeg var på autoslalomen vettu tilogmed med en ganske så rask bil Men måtte dessverre kjappe meg til lillestrøm etter å ha hilst på ML for å se på en annen bil Eneste negative oppsettet på den kjærra da var vell egentlig at det satt sharif dekk bak.. men understellet var uansett helt 100
    Fjører tilpassa etter bilens vekt + + +

    Dette er foresten max justert caster og camber på disse platene... Laget selv og fikk dratt de enda mer innover


    Hvis du sjekker bildene jeg har på face så ser du en del mer av ting jeg lager en hva som dukker opp på forumet

    Litt slark i disse lagrene er det alltid.. men poenget var at det tålte ikke å bli kjørt med så lenge med stive dempere før de ble litt for slappe (orker ikke dunke lyder på bruksbilen).. Seff har dette noe med at jeg kjører mye + bor på grusvei... kunne sikkert fått lengre levetid på greiene hvis jeg hadde satt en støvkopp over og under.. men slike lager er forbruks vare på en bruksbil uansett..
    men enig i at det er bedre en gummi driten Laget meg faktisk holdere til lagrene som jeg presset inn i original topplagringa (uten gummi). Dette var på bilen til dama før jeg orka å lage justerbare camber plater
    Vettu, dette bildet lå faktisk ikke på face heller. så da blir jo ikke det noe "håndfast heller".. så jeg tok et bilde FOR DIN SKYLD
    Selv om ikke alt av morosaker kommer opp i bildeform på et forum så betyr ikke det at ting ikke blir gjort Jeg kan faktisk vaske bilen min, bytte ut blinklys pærer og skifte bremseklosser uten å lage en hel jævla bilde serie av dette


    One Ring to rule them all

  4. Takk saabfaen takket for denne posten
  5. #254
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Føler at alle er litt arg for tiden jeg

    BTW... Mye rust TBO

    Og burdte ikke bli noe problem med den klemsaken til Moseby... Bare av boltene får man jo flere tonn press. og i og med at det er maskinerte flater er de litt ru i utgangspunktet så det kommer nok til å gå HELT fint
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #255
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er 2-3 år siden de ble brukt.. er forbruks vare som jeg skrev
    One Ring to rule them all

  7. #256
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    TBO, du slo tilbake med full kraft som jeg regnet med! Til og med bestemors BMW var med i kjent stil

    Håndfast fordi du prater mye men viser lite Du burde kanskje legge ut litt mer bilder og dokumentasjon på det du gjør. Det er i alle fall viktig for meg. Er mange forumteoretikere som er eksperter på både det ene og det andre uten å ha noe som helst slags erfaring selv. Jeg er såpass fersk at jeg prøver å ta imot gode råd fra andre og da synes jeg det er best å høre på folk som har prøvd ting selv istedet for en som f.eks. aldri har eid en bil. Det skulle bare litt syting til fra meg så popper du opp med det ene bildet etter det andre, kun for min skyld, og det er jo helt supert Har ikke "face" så jeg får desverre ikke fulgt dine bravader på det området.

    P.S. Lukter litt kylling av hele "hadde det travelt"-historien din

    Moseby; Hvilke priser opererer dere med på topplagringene? Har dere andre produkter? Har dere noen nettside? Om noen er konkurransedyktige på pris så ser jeg ingen grunn til å gå over bekken etter vann for ettertiden. Jeg handler helst fra Norge så lenge ikke prisene er hinsides

  8. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  9. #257
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Så å skape mest mulig camber er best asså, TBO? Understellsgeometri er en hel jævla doktorgrad av dimensjoner, som hverken du, jeg eller noen her på forumet er 100% sikre på.

    Om det derimot sitter noen med skikkelig god innsikt her, så hadde det vært inspirerende å få prata litt ordentlig.

    Og enig med karl ang kylling-historien din.


    Og Karl: Ser den med å ikke kappe opp hele tårnet for å få X-Y-justering.
    Sist endret av Joakim-G_R; 14/01/11 kl 01:12
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #258
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    TBO, du slo tilbake med full kraft som jeg regnet med! Til og med bestemors BMW var med i kjent stil

    Håndfast fordi du prater mye men viser lite Du burde kanskje legge ut litt mer bilder og dokumentasjon på det du gjør. Det er i alle fall viktig for meg. Er mange forumteoretikere som er eksperter på både det ene og det andre uten å ha noe som helst slags erfaring selv. Jeg er såpass fersk at jeg prøver å ta imot gode råd fra andre og da synes jeg det er best å høre på folk som har prøvd ting selv istedet for en som f.eks. aldri har eid en bil. Det skulle bare litt syting til fra meg så popper du opp med det ene bildet etter det andre, kun for min skyld, og det er jo helt supert Har ikke "face" så jeg får desverre ikke fulgt dine bravader på det området.

    P.S. Lukter litt kylling av hele "hadde det travelt"-historien din
    Kylling? Neppe, Er det noe jeg liker så er det racing Kunne stilt opp med mors bil og fortsatt hatt det moro

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Så å skape mest mulig camber er best asså, TBO? Understellsgeometri er en hel jævla doktorgrad av dimensjoner, som hverken du, jeg eller noen her på forumet er 100% sikre på.

    Om det derimot sitter noen med skikkelig god innsikt her, så hadde det vært inspirerende å få prata litt ordentlig.

    Og enig med karl ang kylling-historien din.


    Og Karl: Ser den med å ikke kappe opp hele tårnet for å få X-Y-justering.
    Mest mulig camber er jo seff ikke bra... Jeg er heller ikke 100% sikker på div understell.. understell er alltid kompromiss på noe må bare finne ut hva man krever...
    Men å få henta ut mest mulig camber og caster som overhode mulig på en 940 (uten å kappe i filler tårna) er et must
    Syns du jeg har mye camber her? (hjemmelaga topplager som er juster mer en hva disse platene tillater... (+ casterstag som er så lange så forhjula 215 40 17 butta i fangern ved sving)


    Oppsettet er helt horibelt på disse bilene originalt.. Er en grunn for at vi blir frakjørt av golf 1 i skauen etc
    Men det gjelder å gjøre det beste ut av det man har eller kan.. noe jeg gjorde
    Gutta på pedersen racing skjønte heller ikke hvorfor jeg skulle ha så mye camber caster... Var vist ikke nødvendig + + +.. men så stod de veldig i veien for meg på rudskogen på div treff også ;D
    Det er 70talls biler vi driver med her... man kan forske å teste så mye man vil uten at man taper no penger... Ikke alltid det lønner seg å følge det alle andre gjør.. noen ting fungerer bra, andre ting fungerer dårligere... men man har da fått litt erfaring og innsyn i hvordan ting fungerer.. learning by doing er det noe som heter


    Sorry for OT moseby! Men liker at du lager tinga sjøl og ikke kjøper søppel
    (men skulle likt å sett at de gikk å fått lengre bakover. Er deilig med litt ekstra caster når man sladder og leker seg )
    One Ring to rule them all

  11. #259
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og Karl: Ser den med å ikke kappe opp hele tårnet for å få X-Y-justering.


    Dette jeg mener:



    (lånt bilde fra Yengis sin tråd).

    Her er installeringsinstruksen på kaplhenke sine: http://trianglesunlimited.com/images...tion_notes.pdf

    Det er mulig man kan få litt mer vinkel på de lagringene jeg har med å kappe littegranne i tårnet, får se når de skal monteres. Vil helst unngå det men om det ikke er så ille så er det fullt mulig å sette det tilbake til original stand senere om behøvelig.


    TBO; du er priceless med uttalelsene dine La spesielt merke til denne; "Gutta på pedersen racing skjønte heller ikke hvorfor jeg skulle ha så mye camber caster... Var vist ikke nødvendig + + +.. men så stod de veldig i veien for meg på rudskogen på div treff også ;D "

    Om du hadde et eget racingteam så tror jeg du hadde plukket hjem seier etter seier over hele fjøla. Du har jo halvveis vunnet alt bare med praten din og du ville garantert ha fått pole position i hvert eneste løp selv uten å starte bilen din

    Beklager off topic fra meg også Moseby, du får trøste deg med at så snart TBO er inne i bildet så øker antall treff på tråden din betraktelig

  12. #260
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Du vet jeg ikke har noen klasse å kjøre i norge For "volvo original" forbyr alt jeg liker. Godt drag i bilen og veigrep
    Pedersen på sin side syns denne klassen er fryktelig moro
    Men kan du ikke heller prøve å forsvare uttalelsene dine isteden for å bare preike piss da? Jeg vil høre hvorfor greiene fra sam er så bra... Jeg vil høre forklaringa på hvorfor disse lagrene du har jobbet med i såååååå mange år er så bra og holdbare
    One Ring to rule them all

  13. #261
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    HEHE!!
    går bra med offtopic jeg må glise litt jeg.....heheh
    anngående pris på topplagrene har jeg ikke rukket og få oversikt på enda men trur det er rundt 2500-3000 kr men får jo en pekepinn på pris vist du går inn på www.myranes.com øverst på siden i høyre hjørne (volvo special) finner du oversikt over alle våre produkter og priser i svergie
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  14. #262
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Moseby; Det var jo mye snacks på den siden der og prisene var heller ikke avskrekkende. Ikke noen grunn til å gå over bekken etter vann om det lar seg skaffe i Norge til nogenlunde samme priser. Skal følge med når du skal montere racing coilovers bak. Hadde egentlig vært fint å hatt en mulighet for å justere høyden når man kjører på bane kontra etter veien. Ikke at vi trenger så mye bedre demping, er nok sjåføren som er flaskehalsen når vi kjører

    TBO; Det med mangel på klasser høres bare ut som en ny kyllinguttalelse for meg. Du sa jo at du kunne stillt opp med mors bil så at du plutselig må ha så voldsomme greier høres bare rart ut

    At det SAM selger ikke er dritt, som du kaller det, er ikke noe jeg kan garantere da jeg ikke har prøvd ut alt de selger. MEN, jeg vet litt om SAM og historien bak. De har vært med noen år i gamet og med bakgrunn i historikken og erfaringen de innehar så regner jeg med at de har peiling og at produktene de selger er bra. Du kan jo lese mer her om du er interessert: http://www.samsteffansson.se/history.asp Noe som er mer interessant er hvordan du kan uttale deg om at det de selger er piss? Du sier mye rart.

    Angående det andre du lurte på så kan du jo lese det jeg skrev. Det var at jeg vet om et lager er bra eller ikke. Tar jeg med skolegangen min har jeg drevet innen mekaniske fag like lenge som du har levd, (tar dette med siden det virket som du lurte på det). Hvis jeg i løpet av denne tiden ikke hadde opparbeidet meg evnen til å se når et lager ikke er i orden så måtte jeg helt klart ha søkt om omskolering. Disse aktuelle lagrene som er montert i topplagringen fra SAM skal være veldig tighte og fine når de er nye. Om du kjøpte lager som var slarkete har du en god reklamasjonssak som jeg sa. Holdbarheten på lagrene har jeg ikke uttalt meg om siden jeg ikke har prøvd dem enda. Skal ikke være noen spåmann men jeg tror de kommer til å holde fint til vårt bruk som er banekjøring noen få ganger i året. At du har dem som forbruksvare sier kanskje litt om (mis)bruken din av bilen

    Håper dette var litt oppklarende for deg og beklager at jeg ikke "forsvarte uttalelsene mine" godt nok i forrige innlegg. Det beror på at jeg ikke trodde det var nødvendig og skal ikke gjenta seg.

    God helg

  15. #263
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Husk at SAM er gamle volvo r-sport :-)
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #264
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Men jeg takker for et godt svar (seriøst).
    Det jeg mener med klasser er at "volvo original" ikke tillater turbo biler eller multilink aksel.. Jeg har jo kammerater som driver innen for den klassen (volvo original som den het før den byttet navn).. og de gutta blir jo faktisk ifrakjørt av 18åringer i golf1 på div åpne treff etc. Jeg syns ikke det er moro å sette meg inn i "race" bilen og kjøre løp med en bil som er tregere en bruks bilen min. Er ikke skau kjøring jeg liker
    Selv om sam har vært med i spillet lenge så betyr ikke det at de har bra deler heller.. Ford har laget biler siden 1800tallet og det er søppel den dag i dag. Volvo laget bra biler en gang. Sam deler er sikkert fint for mannen i gata som vil ha litt mindre slitasje på ytterkant av dekka når han overstyrer rundt på rudskogen med 2minutters tider... men enkelte av oss krever litt mer når vi har det moro på litt mer krevende vei og andre hastigheter..
    Ang topplageret så skjønner vell du selv når du har holdt på sååååå mange år med mekanik at slike lagre blir fort slitt? Hvorfor tror du vegvesnet hater unibols? fordi det ikke er holdbart... bruk og kast...
    Jeg er av typen som bryr meg om ufjøra vekt etc.. Ikke du.. jeg har andre krav til ting. enkelt å greit Men du klarer deg sikkert fint med slike deler som bruker bilen bare noen timer i året
    Men lag heller en egen tråd under understells kategorien så kan vi diskutere div modifikasjoner av understell etc der.. Har mye fine tips til 740 / 940 som IKKE gjelder et bra bakhjulsoppheng også Har prøvd ut utallige ting og løsninger gjennom 7 år med volvo 940
    One Ring to rule them all

  17. #265
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Dette jeg mener:

    (lånt bilde fra Yengis sin tråd).
    Jeg kjører med slike på 945'en min, trenger ikke kappe noe der ihvertfall.

  18. #266
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    TBO; Kjøper ikke helt det du sier om SAM men men. Denne lista fra siden deres er god nok attest for meg i alle fall:

    "SAM har under årens lopp ansvarat för många motorsport projekt. Nedan omnämns några.

    •Representant för Volvo Motorsport world-wide 1987-1997.
    •Tekniskt ansvarig för Renault Clio Cup i Skandinavien 1992-1995.
    •Utvecklade Volvo 240 Turbo Grupp A som blev Europeisk mästare i racing 1985 och Belgisk mästare i rally 1986.
    •Svensk mästare 1992 i Nationella klassen med Volvo 240. 1994 tog SAM första, tredje och fjärde placering i Svenska mästerksapet Nationella klassen med Volvo 240.
    •Byggde 1993 Volvo 850 prototypen som framgångrikt tävlade i British Touring Car Championship, BTCC.
    •Byggde 1994 två Volvo 400 racing bilar som framgångrikt tävlade i det Thailändska Mästerskapet.
    •Utvecklade 1994 de första Volvo 940 rallybilarna för svenska nationella klassen. Bilen testades 1995 och med denna bil vann vi 1996 det svenska mästerkapet i rally. Ännu en historisk seger för SAM.
    •Tävlade framgångrikt i rally med en Renault Clio Williams Gr. A F2 1995."


    Mulig jeg er en godtroende fyr og tar feil, men jeg TROR de har litt mere peiling enn både deg og kompisene dine, (OG bestemora di).

    Jeg er som sagt ikke så proff som deg. Kjører for å ha det gøy. Når jeg en sjelden gang klarer å kjøre fortere enn noen som har en bil med bedre utgangspunkt, som f.eks. mere motor/bedre kjøreegenskaper, så er det belønning nok for meg. Da kan jeg skryte villt og hemningsløst en stund helt til en eller annen JÆVEL med en Golf gti eller en gammel BMW suser i fra meg på banen. Bilen vår er et lavbudsjettbygg som blir brukt lite så det blir helst enkle oppgraderinger underveis.

    Angående holdbarheten på de lagrene så har jeg ikke vært borti at de er spesielt dårlige i industriell bruk i alle fall. På bil har jeg ikke noe erfaring med dem, men som du sier så tror jeg de vil holde lenge til vårt bruk.

    Det er vel plenty med tråder om understell osv her inne så det trengs vel ikke enda en? Det er mere gøy å ta en skikkelig off topic-diskusjon i en eller annen uskyldig medlems tråd

    Sånn btw, du trenger vel ikke å kjøre volvo original om du ikke vil det. Det må da finnes en eller annen form for åpen klasse hvor du kan få vist hva du er god for? Om ikke annet så har de fleste banetreff en eller annen form for rundekjøring med tidsmåling som du kan delta på? Lukter dårlige unnskyldninger på lang vei her



    volvoRsport; Det står i monteringsanvisningen fra Kaplhenke at det må kuttes vekk blekk fra tårnet. Dette var på 200-serien. Forsto det slik at man måtte kappe litt på 700-seriens tårn også men det kan godt hende jeg har misforstått. Når det gjelder 900-serien har jeg heller lite kjennskap til den. Mulig hullet i toppen av tårnene er større sånn at man ikke trenger noe kapping der?

    Moseby; Det tok litt av her, det er jo helg. Du får sikkert slettet våset vårt fra tråden din om du vil

  19. #267
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    volvoRsport; Det står i monteringsanvisningen fra Kaplhenke at det må kuttes vekk blekk fra tårnet. Dette var på 200-serien. Forsto det slik at man måtte kappe litt på 700-seriens tårn også men det kan godt hende jeg har misforstått. Når det gjelder 900-serien har jeg heller lite kjennskap til den. Mulig hullet i toppen av tårnene er større sånn at man ikke trenger noe kapping der?
    Man må ikkje, det er tre forskjellige måtar å montere på, når ein lagar ekstra plass, får mest moglegheiter.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #268
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  21. #269
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    søk på kausebol på youtube.. Noen klipp fra div løp som vi kjører rundt her.. Ja. jeg er kylling når vi leker katt og mus med politiet etc.. Jeg frykter å bli frakjørt av en 5000kr bil med bur og klistremerker på bane :P nei..
    At sam har vært med å utvikle race biler tilsier ikke at du får noe race bil av å kjøpe noen deler fra dem
    "Utvecklade 1994 de första Volvo 940 rallybilarna för svenska nationella klassen. Bilen testades 1995 och med denna bil vann vi 1996 det svenska mästerkapet i rally. Ännu en historisk seger för SAM."
    Allså... De vant med en 940 som jeg ikke ville hatt for 5øre... Dette er biler som er så trege i forhold til hva jeg kjører rundt i daglig (se bortifra 4x4n)..
    Om du ser opp til slike biler så har jeg en drøss med div krenghemmere og originale bremseklosser du kan få av meg Jeg gidder som sagt ikke bruke tid på slike volvo klasser.. Hvis noen lager en "åpen" volvo klasse så er jeg med fritt understell ved bruk av originale volvo deler og heller ha restriktor innsug på turboene etc... Da blir jeg med Men fram til da så skjønner jeg ikke at folk gidder bruke tid på dette. eneste kicket man får er vell av at man kjører på en skau vei med 1500kg ubrukelig bil
    Men sikkert moro for de som ikke har opplevd så mye spennende i livet. Ser jo at folk liker bilcross også.. Det er jo nesten mer moro da. selv om man kan miste bilen. men man får jo kjørt bil som faktisk kan være litt kjapp der
    Driver kun med lavbudsjettbygg jeg også, men jeg bruker hue
    One Ring to rule them all

  22. #270
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Bra for deg! Har forresten sett videoene dine på Youtube, mye vas der

    God helg TBO aka Kyllingmannen

  23. #271
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. Takk SandemRacing takket for denne posten
  25. #272
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Etter dette måtte vi fjerne en del.. 5-6 biler i 240+ rundt på lokale veier med tidtakning og sladding i 220-250kmt ble litt tungt for noen... når vi bruker mobiler og snakker sammen under kjøringen og nevner navn etc så må man fjerne sånt :P
    Jeg vet dette ikke er noe for deg (fordi du ikke har en rask bil). men slik kjøring liker jeg best Moro når oslo gutta blir med i pappas biler og sånt (og ja. helt enig med deg at det er moro å kjøre fra slike biler med noe lav budsjett greier )


    Prøver finne igjen noen andre klipp på youtube nå. men som ligger under et annet brukernavn. men finner F ikke :P
    One Ring to rule them all

  26. #273
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    5-6 biler i 240+ rundt på lokale veier med tidtakning og sladding i 220-250kmt ble litt tungt for noen...

    Sladding i 220-250 på veien.. Faan, du skulle jo lett kvalla for å kjøre Formula Drift løp da

  27. Takk Dan Bay-Johansen, Bassan takket for denne posten
  28. #274
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    Sladding i 220-250 på veien.. Faan, du skulle jo lett kvalla for å kjøre Formula Drift løp da
    Det blir vel litt mye hår på ballene enn det tilogmed de fæleste japsene har?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  29. #275
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    volvoRsport; Det står i monteringsanvisningen fra Kaplhenke at det må kuttes vekk blekk fra tårnet. Dette var på 200-serien. Forsto det slik at man måtte kappe litt på 700-seriens tårn også men det kan godt hende jeg har misforstått. Når det gjelder 900-serien har jeg heller lite kjennskap til den. Mulig hullet i toppen av tårnene er større sånn at man ikke trenger noe kapping der?
    Mulig det er annerledes på 240 ja, er godt med plass til justering på 940, og 740 har vel samme tårnene(?).

Side 11 av 49 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •