Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 85

Tråd: 300hk oppsett fra TURBOTRIMMING.NO

  1. #26
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Vil jo har meir en litt ekstra.. men problemet mitt er at eg aldri har prøvd 700/900 med meir en 200 gamp, nåken som har film eller noko av ein med ca 300 hk?

  2. #27
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Får gjort ganske mye mer galt med 250+ enn 200 iallfall
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #28
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Ja, vil tru det.. min er jo en lt, stillte opp trykk til 0.8 og bensinchip.. målte 0-100 på mellom 7.5 og 8 sek, ganske bra i forhold til orginalt... men skal en sladde og herje litt blir den for svak til å holde sladden lenge uten å herje som en villmann med rattet... må og føle att en blir trykt litt bak i setet når eg trakka på.. men har en kompis med BMW e36 m3 3.0 liter med 286 hk, den går BRA, trur dette oppsette kan noenlunde sammenlignes med noko sånt?

  4. #29
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Uten problem sammenliknbart, du vil og få mye mer dreiemoment enn han har i BMWen. Målte 940en min til 5,9 sek for en stund siden forresten
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  5. #30
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Hørest bra ut, kan det sammenlignes med m3 funker det for meg.. Oppsett du har? hørest morsomt ut..

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    kan sammenlignes med m3 rett frem ja :P men thats it
    et slikt kit vil nok holde lenge for deg hvis du ikke er glad i å skru. Så fort man passerer 150hk og god lyst så finner man fort ut at volvo ikke hadde planlagt av folk under 40år skulle kjøre disse bilene. drivlinje er litt dyster :P de fikk gode kasser i 95. men bakakselen er den samme som på 70tallet(dvs, ikke laget for 400hk )
    One Ring to rule them all

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    En 13c bil som ikke veier allverdens klarer lett 0-100 på 5-6 sekunder.

  8. #33
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    kan sammenlignes med m3 rett frem ja :P men thats it
    et slikt kit vil nok holde lenge for deg hvis du ikke er glad i å skru. Så fort man passerer 150hk og god lyst så finner man fort ut at volvo ikke hadde planlagt av folk under 40år skulle kjøre disse bilene. drivlinje er litt dyster :P de fikk gode kasser i 95. men bakakselen er den samme som på 70tallet(dvs, ikke laget for 400hk )
    Bakakslingen min blei knerta på under 200 hk så det er eg fullt klar over...
    Er alt bak i der dårlig eller holder det forsterke enkelte deler?

  9. #34
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    En 13c bil som ikke veier allverdens klarer lett 0-100 på 5-6 sekunder.
    Ka meina du med det? Har litt vanskelig for å tru at det går LETT med en 13c turbo... Iallefall vil ikkje det vare så lenge..
    Skal i en bruksbil dette her, så å ribbe heile bilen er uaktuelt..

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Jeg mener det jeg skriver. ~1250kg bil med riktig bakakselutveksling, mye turbotrykk, litt e85 i tanken og raske girskift klarer 0-100 på den tida.

  11. #36
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    og en toppfart på? kor høgt trykk er det snakk om her da?

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    teoretisk toppfart på 207,noe med hjula som står på og 6000rpm sperre. Ca 1,2bar.

    disclaimer: alle som skal syte om baktrykk/mottrykk (etter at de lærte seg om det fenomenet), varme, at det er lite godt for motoren og alt sånt piss kan egentlig bare ture på for min del. Jeg ser på volvomotorer som bruk&kast, og tyner strikken så langt det går.

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Jeg mener det jeg skriver. ~1250kg bil med riktig bakakselutveksling, mye turbotrykk, litt e85 i tanken og raske girskift klarer 0-100 på den tida.
    lave tall i bakakslinga så går den tiden der ja. men uansett så er det lite moro på en rødblokk fordi man vil gjerne ha litt krefter i mere en et eller to gir... å så fort man gir på litt med td04ne så blir det bare "peak" med krefter.
    som jeg har sagt før. td04 er bare morsomt i 1. gir :P 2. gir merker man fort at det er en propp! (merker jo det i 1. også. men ikke sååå jævlig. den er bare lat ).
    men uansett så kjører en frisk 740tic møkka ut av 940n fra 0-100 hvis girkassa er god
    One Ring to rule them all

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Syns den er friskere i 2.gir enn i 1.gir. River løs hjula når den får turbotrykk i 2.gir med 225 halvshabby dekk. Null problem å skrense i 3'a på tørr asfalt.

    Men etter eu-kontrollen så blir det nok på med holseten igjen. Gleder meg også til å prøve 6700rpm turtallsperre

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    joda. man har jo diesel karraktern hele veien men deilig å få på noe som gjør motoren friskere 200rpm mer i turtall? :P 7000 er null stress hvis gubben som avballangserte delene på volvo hadde en god dag

    (river løs hjula på 2. gir når den får turbotrykk? 13c har jo ikke lagg for 5øre på FT motorene mine :P eller kjører du mindre maskin?)
    One Ring to rule them all

  16. #41
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    teoretisk toppfart på 207,noe med hjula som står på og 6000rpm sperre. Ca 1,2bar.

    disclaimer: alle som skal syte om baktrykk/mottrykk (etter at de lærte seg om det fenomenet), varme, at det er lite godt for motoren og alt sånt piss kan egentlig bare ture på for min del. Jeg ser på volvomotorer som bruk&kast, og tyner strikken så langt det går.
    Visst du ser på det som bruk og kast er du kanskje ikkje rette personen til å gi folk som skal trimme bil råd.. Når eg er ferdig med bilen skal den vere kjørbar(dvs litt høgre toppfart enn seat ibiza 1.6, og ha behagelig turtall i 80) og det skal tåle å bli brukt..

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    teoretisk toppfart på 207,noe med hjula som står på og 6000rpm sperre. Ca 1,2bar.

    disclaimer: alle som skal syte om baktrykk/mottrykk (etter at de lærte seg om det fenomenet), varme, at det er lite godt for motoren og alt sånt piss kan egentlig bare ture på for min del. Jeg ser på volvomotorer som bruk&kast, og tyner strikken så langt det går.

    Hvorfor har du turtallsperra så lavt? gammalt sprut? 207 i toppfart = 0-100 via 3. gir?
    Bruk å kast har vell lite med dette å gjøre. er jo effekt man er ute etter :P ikke å bruke masse bensin på noe som bare blir til varme
    One Ring to rule them all

  18. #43
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Syns den er friskere i 2.gir enn i 1.gir. River løs hjula når den får turbotrykk i 2.gir med 225 halvshabby dekk. Null problem å skrense i 3'a på tørr asfalt.

    Men etter eu-kontrollen så blir det nok på med holseten igjen. Gleder meg også til å prøve 6700rpm turtallsperre
    Men det utvekslinga får du vel tømt 1. gir med en gang så det er ikkje så rart.. å blir litt lettere å legge brei på 3. gir selfølgelig, er vel ikkje alverdens med fart du får tyna ut på det giret?

  19. #44
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Bruk å kast har vell lite med dette å gjøre. er jo effekt man er ute etter :P ikke å bruke masse bensin på noe som bare blir til varme
    Enig!

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Hvorfor har du turtallsperra så lavt? gammalt sprut? 207 i toppfart = 0-100 via 3. gir?
    Bruk å kast har vell lite med dette å gjøre. er jo effekt man er ute etter :P ikke å bruke masse bensin på noe som bare blir til varme
    6000 og noen smårunder da, husker ikke hva den er på lh2.4 jeg. Må innom 3'a for å nå 100 ja, men slipper det med chip som har 6700rpm sperre.
    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    jriver løs hjula på 2. gir når den får turbotrykk? 13c har jo ikke lagg for 5øre på FT motorene mine :P eller kjører du mindre maskin?)
    Jeg må dessverre vente til 2-3000 før den river løs hjula. Har ikke ladetrykk fra tomgang av dessverre.

    mcnugget: jeg har vel heller aldri gitt råd til deg ang. trimming av bil?
    Sist endret av asdf; 09/06/10 kl 20:24

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Visst du ser på det som bruk og kast er du kanskje ikkje rette personen til å gi folk som skal trimme bil råd.. Når eg er ferdig med bilen skal den vere kjørbar(dvs litt høgre toppfart enn seat ibiza 1.6, og ha behagelig turtall i 80) og det skal tåle å bli brukt..

    Bare så du er klar over det så er det ingenting av det du har nevnt som kommer til og gi deg bedre toppfart. eneste som evt kunne gjort det er om bensinchipen din er flytta turtallsperra på.
    Volvo fantast?

  22. #47
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Bare så du er klar over det så er det ingenting av det du har nevnt som kommer til og gi deg bedre toppfart. eneste som evt kunne gjort det er om bensinchipen din er flytta turtallsperra på.
    Det som blei sagt over var at med ei anna utveksling fekk eg bedre aks, derfor skreiv eg det som eitt svar på at det var uaktuelt...

  23. #48
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post

    mcnugget: jeg har vel heller aldri gitt råd til deg ang. trimming av bil?
    Det er liksom det denne tråden går ut på, men greit nok..

  24. #49
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Lurer på om originale turtallssperra er på lave 6250 så da utgjør det jo litt med 6700.

    Mitt oppsett er 16T og A-kam (enda) og dyktig sjåfør
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #50
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Lurer på om originale turtallssperra er på lave 6250 så da utgjør det jo litt med 6700.

    Mitt oppsett er 16T og A-kam (enda) og dyktig sjåfør
    Hehe...
    Dyktig sjåfør er jo det viktigaste av alt.. eg mista lappen for 3mnd sia, so når eg får den igjen er eg sikkert langt ifra god sjåfør

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •