Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Volov 850 97mod

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. aug. 2010
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard Volov 850 97mod

    Hei jeg har fått problemer med speedometere mitt, kun klokka fungerer på hele speedometere. kom etter jeg skiftet dekk. alle sikringer var fine.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2011
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Du mener at alle nåler og funksjoner er satt ut av spill i instrumentpanelet?

    Nekter å tro at en instrumentpanel blir ødelagt etter dekkskift. Mitt panel ble ødelagt etter at jeg hjelpestartet bilen etter lang tids lagring utendørs på vinterstid. Det endte med at jeg skaffa et nytt panel på høggern. Det er to typer instrument, VDO og Yakazi. Du ser likheter og forskjeller på triptelleren. Tror forøvrig VDO er det vanligste.
    1997 Volvo 855 2.5 10V LPG med 60L tank
    1978 Volvo 245 B21A

  3. #3
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Kunne forstått om speedo ble uten signal etter dekkskift, om man har vært brutal med ABSsensoren... men ikke hele panelet. Du har altså ikke gjort noe annet med bilen enn å skifte dekk?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. aug. 2010
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Nei. Ble kunn skiftet dekk. Men har hatt problemer med antiskrends og abs ? Kan vell ikkje vere det som er problemet?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2011
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Har hørt/lest historier på andre forum om at speedometer kan falle ut i tillegg til abs/tracs om abs-styreenheten har vibrert i stykker.

    Men dersom alle målere har streika, så tror jeg heller feilen ligger i selve instrumentpanelet. Det står jo masser av 850´er rundt på hoggere nå om dagen, så hvorfor ikke bare skaffe et brukt panel og se hva som skjer?
    1997 Volvo 855 2.5 10V LPG med 60L tank
    1978 Volvo 245 B21A

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naske Vis post
    Har hørt/lest historier på andre forum om at speedometer kan falle ut i tillegg til abs/tracs om abs-styreenheten har vibrert i stykker.

    Men dersom alle målere har streika, så tror jeg heller feilen ligger i selve instrumentpanelet. Det står jo masser av 850´er rundt på hoggere nå om dagen, så hvorfor ikke bare skaffe et brukt panel og se hva som skjer?
    Hvor i verden holder du til?

    (Aldri forstått alle disse som ikke tør fortelle hvor de er fra ved hjelp av profilen sin jeg)

    Kan få hjelp med å få lånt et instrument om noen vet hvor du er vet du.

    Merkelig feil ja. Skal rett og slett ikke være mulig å få til dette
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2011
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Hvor i verden holder du til?

    (Aldri forstått alle disse som ikke tør fortelle hvor de er fra ved hjelp av profilen sin jeg)

    Kan få hjelp med å få lånt et instrument om noen vet hvor du er vet du.

    Merkelig feil ja. Skal rett og slett ikke være mulig å få til dette
    Har en hogger like rundt hjørnet som alltid har hatt godt omløp på selvplukk 850´er på Karmøy(http://www.bildeler.net/container/menu/menu.asp). De er både billige og hyggelige når man vil høste deler selv, og Volvoene jeg har kommet til har alltid vært lite plukket på. De låner ut verktøy og har hjulpet meg med å løfte biler med hjullaster om det trengs.

    Ellers ser jeg at hoggeren på Seljord alltid har godt utvalg i Volvos når jeg kjører over til Oslo. Holder man til å det sentrale Østlandet er det heller ingen sak å svinte ned på rette og flotte veier til Volvohøggern i Jönköping og skru litt selv. Står jo noen 850´er der nede også http://www.jb-bildemo.se/sjalvplock/...odel=204113100

    Jeg overdrev kanskje litt i formuleringen, men mitt inntrykk er at det alltid står en 850 på huggerene der jeg har vært.

    Edit: Apropos dette med døde instrumentpanel, så mistenker jeg fortsatt at fukt kan ha tatt livet av mitt. Liker jo å skylde på hjelpestarten, men jeg husker godt at det var kaldt og rått vær med kondens på innsiden av panelet. Selv om man spiser en kjempehamburger dagen før man får hjerteinfarkt, er det ikke sikkert burgeren var den direkte årsaken til at hjertet stoppet. Alltid lett å tenke post hoc ergo propter hoc.
    Sist endret av Naske; 30/12/13 kl 15:24
    1997 Volvo 855 2.5 10V LPG med 60L tank
    1978 Volvo 245 B21A

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Hjelpestarter? Sånn en med forhøyet spenning?

    Skulle vært forbudt å levere disse. De dreper all slags elektronikk.
    Man kan aldri noensinne forsyne disse bilene med noe som helst over 16Volt.
    Så om man har hatt fukt, så vil uansett årsaken være denne "kjempehamburgeren" i ditt tilfelle.
    Blir ikke overslag, men internt så brenner ic-kretser og annet i filler av alt gørra som hjelpestartere sender inn i bilens elektronikk.

    Jeg grøsser.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2011
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Nei, det var ikke en slik liten mobil hjelpestarter, det var med startkabler fra en Volvo V50. Kobla alt riktig, og lot V50´en gå. Vet ikke helt hva sjargongen er for en slik prosedyre, beklager forvirringen.

    Bilen starta fint, og merka ikke at panelet var dødt før jeg tok en sving. Det eneste som virka var lyspærene, klokka og temperaturmåleren. Ellers var alle visere ute av drift.

    Bytta panel og endte opp med "lågmilare" :-)
    1997 Volvo 855 2.5 10V LPG med 60L tank
    1978 Volvo 245 B21A

Lignende tråder

  1. Feilkodeavlesning 97mod v70
    By Anders Dybvadsskog in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 06/12/13, 17:50
  2. Volov v70 2,0 T -som fusker
    By torheie in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 30/12/12, 15:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •