Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  22
Side 9 av 9 FørstFørst ... 7 8 9
Viser resultater 201 til 209 av 209

Tråd: Nero: Volvo S80 D5

  1. #201
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Frontlyktene på bilen har vært bra en stund, men ble dugg i dem etter en vask for ikke lenge sida og har kommet og gått litt i ettertid.
    Etter tips fra verkstedet bilen jevnlig er innom så skal jeg nå trykkteste lampene og spraye på såpevann for å finne ut hvor det lekker inn og få det tett en gang for alle. Skal samtidig montere nye originale grøftelys som jeg har kjøpt av gaupe, er litt slitt i glasset de som sitte på bilen.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  2. #202
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hmm, mine har vært duggfrie helt fra januar, da jeg borret et hull i lokket til nærlyspære på hver side. Før det dugget det noe vanvittig.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #203
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Sjekk pakningene til parklys og blinklys. Det var synderen på min bil. Vannet renner rett ned der nå bilen er i fart eller når du vasker. Jeg satte inn pakningen på parklys med flytende silikon og la på en o-ring. Da ble det tett gitt;-)
    Regner med det er ganske likt på S80.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  4. #204
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Hmm, mine har vært duggfrie helt fra januar, da jeg borret et hull i lokket til nærlyspære på hver side. Før det dugget det noe vanvittig.
    Ja, er usikker på hvor vannet kan komme inn men har en mistanke om at det kanskje kan finne veien inn på baksida ved ballastene som er stående. Skal uansett finne ut av det så fort jeg har tid, er så utrolig irriterende med dugg i lyktene, ihvertfall når forsøk på utbedring feiler gang på gang! Det eneste positive med det er at jeg nå kan skru av og på støtfangeren i blinde

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Sjekk pakningene til parklys og blinklys. Det var synderen på min bil. Vannet renner rett ned der nå bilen er i fart eller når du vasker. Jeg satte inn pakningen på parklys med flytende silikon og la på en o-ring. Da ble det tett gitt;-)
    Regner med det er ganske likt på S80.
    Det er 2 delte lykter på S80 så det er ikke årsaken til dugg i hovedlyktene, men det dugger i disse park/blinklysene også som er nesten nye omtrent. Skal ta å se på tettingen til pæreholderene.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  5. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    iMiV classic (bluetooth+iphone kabel) er bestilt nå, var usikker på om jeg skulle velge Grom audio eller iMiV men etter å ha søkt litt rundt så havnet jeg på sistnevnte grunnet lett montering uten strømtyver, video på rti skjermen og den viser tekst i displayet. Satser på at det blir bra

    http://www.imiv.ca/cms/
    Sist endret av Nero; 10/05/14 kl 23:18
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  6. #206
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har ikke fått med meg hva du bestemte deg for mtp understell, om du ville senke eller hva, men jeg kom over en artikkel du kanskje finner interessant.

    http://forums.swedespeed.com/showthread.php?164573
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Takk for tipset, visste ikke at man kan lure systemet på den måten. Blir nok et sett med nye 4C dempere når man kan ta seg råd til det, synes det er utgifter hele tida med denne bilen :P Ikke at det hjelper på med "kjekt å ha" dingser og slikt man vil kjøpe i tilegg. Har kjøpt IPD krengstag og fått montert iMiV boks til stereo/rti systemet nå nylig.

    Flush av girkasse er vel overstått også, girer penere og raskere nå. Ba de teste motorfestene som går på vakum, har hatt på følelsen av at noe var galt med det grunnet litt mye vibrasjoner osv til tider, det som er foran lekker så må få byttet det snart.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  8. #208
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er ofte sånn på biler med mye utstyr og elektronikk
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden noen oppdateringer her inne.
    Har fortsatt bilen, har blitt noen oppgraderinger, vedlikehold og nødvendig reparasjoner av bilen så langt.
    Blant annet nye Monroe 4c dempere rundt det hele for 1 1/2år sida, IPD krengstag foran og bak, Rigid sr2 10ledbar i nedre grillen for å nevne noe.
    Fikk seg en 2 steg polering i høst med Menzrena fg 400 & 2500 toppet med et lag Swissvax Shield og polytrol på plasten. Farget også opp skinnet på sjåførstolen med Swissvax sitt kit.
    Tok noen bilder før tåka kom i stad:


    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  10. Takk V90 takket for denne posten
Side 9 av 9 FørstFørst ... 7 8 9

Lignende tråder

  1. Nero> Volvo V70 2.5T
    By Nero in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 240
    Siste post: 18/07/13, 15:03

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •