Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 70 av 70

Tråd: Geitungs Volvo 940 FK :-) mimretid etter dykk i bildearkivet :-)

  1. #51
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden sist nå... har skjedd litt siden sist.
    Bakfanger er ferdig
    To av rutene knuste i en litt vell overivrig sladd og løs subkasse... ny bakluke og siderute er på plass og byttes en av dagene
    Delskinseter er kjøpt og er på vei inn i bilen.
    Antennen knakk. Ny er anskaffet :-) nye frontlykter er på lager :-) takk til Natalieklubben her på forumet for hyggelig handel og prat der :-)
    Skjer litt her og der men oppdateringer er man blitt dårlig med når minnekort konker og bildene forsvinner :-/

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  2. Takk Nathalie Klubben takket for denne posten
  3. #52
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Brukte du to stk sedan fangere og skjøta på midten eller har du bare hengt den under 940 fangeren?
    Jeg har brukt en bakfanger fra 850 stv og kappet av nedre del av den og støpt den orginale fangerplasten til 940 Jeg har kappet i framkant av 850 fangeren da den er lenger enn 940 fangeren. Ellers er 850 delen bare truet på og varmet litt for å forme den litt og støpt på med glassfiber.
    Skulle gjerne lagt ut noen bilder men alt forsvant når minnekortet mitt tok kvelden desverre

  4. #53
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard En oppdatering

    Hoi Hoi

    Nå har jeg endelig kommet meg over kneiken takket være en viss volvo frøken Er altså igang med bilen igjen og har fått gnisten tilbake har gjort en del nå og det kommer en litt ryddigere oppdatering etterhvert når jeg har fått tatt noe skikkelige bilder av alt
    Sant skal sies... den siste tiden har det vært mer dame, slædding og skruing på andres enn mitt eget

    Kan begynne med siste nytt Som nevnt tidligere i tråden klarte jeg jo å knuse to ruter Da måtte jeg ha ny rute og endte opp med lykter antenne og noe annet knask istedet Skulle hente en rute hos Nathalieklubben... Endte opp med med alt annet enn rute

    Ellers har bilen fått seg ny dieselstuss og skal få en til på andre siden Skal rote fram film med lyd og noe bilder



    Har lakkert grillen på bilen svart Lakkerte også reflektorene svart her en dag kan også avsløre at det ble gjort på en annen 940 samtidig Fornøyd med resultatet






    Litt diverse bilder








    Så har det også vært litt annet enn Volvo den siste tiden Litt Toybåta og VW Samt litt annet dill og dall






  5. #54
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med gnisten tilbake

    De siste bildene der minner veldig om min barndoms lekeplass... er det hemmelig hvor det er (så ikke idioter skal stjele eventuelle gromdeler) eller lov å gjette?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  6. Takk Geitung takket for denne posten
  7. #55
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Gratulerer med gnisten tilbake

    De siste bildene der minner veldig om min barndoms lekeplass... er det hemmelig hvor det er (så ikke idioter skal stjele eventuelle gromdeler) eller lov å gjette?
    Takk du

    Det er vell å foretrekke at hele verden ikke vet men gjett i vei Er ikke mye gromdeler når supraen bare er på besøk

  8. #56
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Geitung Vis post
    Takk du

    Det er vell å foretrekke at hele verden ikke vet men gjett i vei Er ikke mye gromdeler når supraen bare er på besøk
    Gamle monopol-fabrikken på Florvåg?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  9. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Gamle monopol-fabrikken på Florvåg?
    Er nok helt riktig. Gamle MB-høgg. Smie mekaniske er vell de eneste som fortsatt er 100% i drift der ennå
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  10. #58
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Gamle monopol-fabrikken på Florvåg?
    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Er nok helt riktig. Gamle MB-høgg. Smie mekaniske er vell de eneste som fortsatt er 100% i drift der ennå
    Det er helt korrekt det :-) vi pleier å vaske bilene der :-) vi har ikke lokaler der altså :-) ble bare en liten shoot etter vask av golfen og 740en siden jeg var ute og luftet golfen :-D

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  11. #59
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Må være over 20 år siden noen kompiser og jeg drev "urban exploration" (hvis askøy kan kalles utbant) der i de forlatte fabrikklokalene. God å se det brukes nå

    Men det er vel fremdeles planer om å rive hele driten og bygge boliger?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  12. #60
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Må være over 20 år siden noen kompiser og jeg drev "urban exploration" (hvis askøy kan kalles utbant) der i de forlatte fabrikklokalene. God å se det brukes nå

    Men det er vel fremdeles planer om å rive hele driten og bygge boliger?
    Det er masse skrulokaler der nå så aktivitet er det :-) jeg vet ikke hva som skjer med det lenger :-) kan fint tenke meg at de helst vil rive det :-P

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  13. #61
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden sist jeg oppdaterte noe her :-/ grunnen til det er rett og slett at det ikke har skjedd noe som helst annet enn at bilen bare slites mer og mer :-)
    Det er lyder overalt men den tusler og går :-)
    Mistenker at vannpumpen er klar for å pensjoneres å utløserlageret rasler og vil vell helst legge inn årene det også.
    Ellers mistenker jeg at servopumpen også kanskje begynner å bli slitt da jeg plutselig mister alt som kan kalles for servostyring.

    Sitter og planlegger å bytte alt av foringer i forstillingen men dette litt fram i tid da økonomien ikke er helt enig i at bilen skal kostes noe serlig på akkurat nå :-)

    Så til den dag jeg får fingern ut og begynner å gjøre noe så forblir det stilt :-)

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  14. #62
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    kjenner til problemstillingen bilen bare brukes, gjerne hardt, også blir det lenge mellom hver gang den får noe kjærlighet jeg for min del begynner å få mye lyder i understellet, å jeg er ganske sikker på at det er min egen feil samt eksoslekkasje, skrangling i noe (finner faen ikke ut hva, den lyden kommer til å følge bilen til pressa) og ei vannpumpe som skriker litt når den er kald da selvfølgelig...

  15. #63
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    kjenner til problemstillingen bilen bare brukes, gjerne hardt, også blir det lenge mellom hver gang den får noe kjærlighet jeg for min del begynner å få mye lyder i understellet, å jeg er ganske sikker på at det er min egen feil samt eksoslekkasje, skrangling i noe (finner faen ikke ut hva, den lyden kommer til å følge bilen til pressa) og ei vannpumpe som skriker litt når den er kald da selvfølgelig...
    Her dunker det i understell og styringen er slarken. Vannpumpeb min skriker hele tiden og spytter nok ut litt vann fra hullet på toppen nå og da tenkte jeg skulle være så omsorgsfull at den skal byttes

    Ellers holdt jeg på å knuse bilen så saftig i en lite planlagt sladd med påfølgende kontra det gikk bra men jeg så for meg ett stk vraket 940 da kontraen kom

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  16. #64
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Glemte å si at jeg har montert sånn 600 hk powerfilter fra raceteam som resulterte i sinnsyk turbolag og kjempekick når turboen først kommer
    Helt fantastisk lyd ble det med tilbakeslag og hele pakken kjempe artig

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  17. #65
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Da var det bare triste nyheter igjen å komme med angående 940en

    Natt til søndag 10.01.2016 kom jeg ut for en ulykke. Fikk en bil i siden så denne blir desverre kondemnert.
    Det var ingen personskader på noen av oss og begge var heldigvis alene i bilene.

  18. #66
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Bra du slapp uskadd fra det da... 940 finnes det fortsatt masse av

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  19. #67
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Bra du slapp uskadd fra det da... 940 finnes det fortsatt masse av

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    Er veldig glad det gikk så bra som det gjorde kunne gått så mye verre :-)
    940er finnes det mange av og det er ny 940 på lur allerede ser det ut til en kamerat har klart å prakke på meg en sedan så det kan se ut til at jeg får meg en fersk godkjent bil

  20. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  21. #68
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdatering på hva som skjer Foreløpig går ting veldig sent da det aldri ble skrevet skademelding på stedet så forsikringsselskapet driver å henter inn informasjon om motpart går sin gang med andre ord

    Ellers har jeg igrunn hatt planer om å hente bilen og har veldig lyst til å få hentet den men så var det dette med å få tak i en heldig vinner med trekkbil og henger som desverre stopper meg litt :( Håper å få hentet den nå denne uka men det blir vell heller neste uke.
    Håper at jeg får bilen hjem så jeg får tatt noe bilder og får tatt ut alt jeg vil ha med meg videre. Frister veldig å hugge bilen å ta vare på motor og det som er med tanke på at bilen har overlevd så mye juling de 3 årene jeg har hatt den uten noen problemer

  22. #69
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Da ser det ut som at ballen begynner å rulle etterhvert. Lensmannskontoret i Fusa ringte og tok avhør idag så da skal forsikringen få all info de trenger tenker jeg.
    Ellers var nye bilen på etterkontroll igår og gikk da selfølgelig ikke gjennom på grunn bremseskiver bak og en luftenippel som lakk.
    Skiver ble kjøpt inn og byttet å lekkasjen fikset så var det litt juging å trekking før bilen ble kjørt til verkstedet igjen så da blir det ny kontroll idag og bør gå gjennom.
    Kjørte forøvrig en del med bilen igår og må si meg utrolig fornøyd med hvor fast og fin den føltes

  23. #70
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard Stemningsbilde :)

    Kom til å tenke på at bilen ble litt kjendis nå i sommer
    Når en tøff tøffing skal tøffe seg med en bmw m3 og nesten vrake bilen på min hjemmebane så skjer dette her
    Flaut å bli utklasset av en 940 med enhjulsbørn spør du meg :rolleyes

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Geitungs Volvo 740 GLE- Solgt
    By Geitung in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 385
    Siste post: 16/12/12, 14:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •