Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  668
Side 194 av 206 FørstFørst ... 94 144 184 192 193 194 195 196 204 ... SisteSiste
Viser resultater 4.826 til 4.850 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4826
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Bare å pøse på med bilder av den nylakkerte herligheten
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  2. #4827
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Se her du! Artig å se at det går fremover! Nylakkert bil er alltid moro, spesielt monteringen, selv om man er livredd for å skade noen av de nylakkerte delene!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #4828
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Herlig Kodja!!!Ser vanvittig bra ut!

    Veldig fin farge på 242, spent på og sjå bilen klar noSkal du kjøre med Triton felgane?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. #4829
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Bare å pøse på med bilder av den nylakkerte herligheten
    kommer det kommer lettere å oppdatere småbilder og små teasere på Facebooksida mi ;p men det får du med deg ser jeg

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Se her du! Artig å se at det går fremover! Nylakkert bil er alltid moro, spesielt monteringen, selv om man er livredd for å skade noen av de nylakkerte delene!
    Veldig moro å holde på med sammenmontering her nå ja. det går så radigt framover fram til jeg skal begynne med det elektriske. da blir det litt tregere framgang og planlegging her og der vil jeg tro. men so far so good

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Herlig Kodja!!!Ser vanvittig bra ut!
    Veldig fin farge på 242, spent på og sjå bilen klar noSkal du kjøre med Triton felgane?
    takker! veldig fornøyd med fargen selv. den er helt rå i ulikt lys og vinkel man ser den
    Vet ikke enda om det blir å kjøre med Triton felgene, må jo ha spacere på de for å gå klar og det er jeg litt ikke fan av, selv om de felgene hadde blitt veldig veldig fine på denne bilen nå med fargen som er. Blir de Sorte eller de Blanke 17" R felgene foreløpig under byggingen så får man se hva man gjør til slutt... tross alt nye verstingdekk på Tritonfelgene så vært synd å bare la de råttne på lager liksom...

  5. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  6. #4830
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard








    bagasjerommet er blåst rent for rust og behandlet og lakket med "steinsprutbeskyttende" lakk. skal kles igjen med glassfiberbygg når anlegget kommer oppi etter hvert her nå når den tid kommer, derrav lakkert sort på mitt ønske
    selvfølgelig da montert sammen med ny tetningslist til bagasjelokket og nye baklykter i samme slengen.

  7. Takk Lasse R, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  8. #4831
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard











    en del bilder i ulike vinkler med litt forskjellig lys så man ser litt bedre effekten i lakken. virkelig kos å stå å se på

  9. Takk HansOla, Daniel.B, Lasse R, Anders Dybvadsskog, Oddwar takket for denne posten
  10. #4832
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Vakkert! Knallfin farge

    Sent fra min GT-P5210 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. Takk Kodja takket for denne posten
  12. #4833
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard




    siderute montert inn med ferskbehandla lister, smurte de inn med silikonstift så de skal bli litt freshe. må si det er mye dritt man får gnudd av når man tørker de etterpå for å få bort overskytende mengder silikonfett... virka som det ble vell tight også mot ruta, syntes den var merkelig tung å få lukka, nesten så den står i spenn på et vis, men det er jo bare en måte å få sideruta inn i hakket sitt og så felt inn, så skal vell godt gjøres at det er noe feil da. i alle fall så ligger den slik den skal når lukket.

  13. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  14. #4834
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard









    da har jeg også i dag fått montert bagasjelokks-låsen, el-motoren til sentrallåsen på bagasjelokket de pulverlakkerte dørhåndtakene og låsesylindrene på begge dørene. så nå kan førerdør lukkes og låses i henhold til ønske. må justere ut døra litt i framkant men ellers ok. passasjersiden må jeg ha ny låsepinne på selve karosseriet pga skruhodet er blitt rundt pga prøvde å gjenge opp før den skulle skrus inn på bilen, heldigvis før jeg prøvde på bilen...

  15. #4835
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard





    der er låsekasse komplett sammenmontert, el-motoren til sentrallåsen på passasjersiden er montert inn, el-motoren til vinduet er montert inn og testet og dørhåndtaket er justert tight og hardt. så den kjennes veldig bra ut.

  16. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  17. #4836
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    for de som synes det er prakk med slapt håndtak så kan jeg anbefale den jobben det er å tighte det opp... min var litt ruglete husker jeg ved demontering, men nå når den er justert inn så er den veldig tight og fin, bedre enn ny faktisk vil jeg påstå
    det du må gjøre er å ta av dørtrekk, sørge for at den fjæra som sitter på blekket oppe ved håndtaket sitter på som det skal slik du ser på bildet. den sitter rundt "bolten" som ligger oppe i sporet på håndtaket bakerst. den skal hektes i blekket som stikker ut der håndtaket er skrudd fast. om denne er slapp, dra innom et verksted som normalt har en Wurth reol, de skal ha slikt liggende i tålig normale dimensjoner, i alle fall har vi det på jobben der jeg er.
    det neste punktet for justering av slakken er da å ta staget som går hele veien ned med en avlang bue på, denne kan du skru opp og ned når den er hektet av låsepinnen sin i bunn, sørg for at denne akkurat kan smettes innpå låsepinnen, hverken mer eller mindre enn det. skal gå akkurat å dytte den innpå. og vips har man stramt og fint håndtak igjen... og btw... det kan lønne seg og smøre opp ting for sikkerhets skyld så det glir lett! jeg brukte ProLong Spray Grease på ALT jeg har montert nå så det glir lett og har tyntflytende smøring med god vedheft.

  18. #4837
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Herlige bilder!! Flott med nylakka 242Utruleg fin farge og!

    Litt overaska over chromelist nederst på sidevinduet, syns du skreiv det blei mykje svart på bilen?Trur den hadde kledd heilsvart listverk
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  19. #4838
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut Kodja Må være herlig å montere detaljer på nylakkert bil.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  20. #4839
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Rått. Blir veldig bra detta

  21. #4840
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Ser veldig bra ut Kodja Må være herlig å montere detaljer på nylakkert bil.
    takker! ja det er virkelig godt å ha kommet hit på bilen nå etter 4-5 år med planlegging. "siste" fase nå før den kan brukes en periode igjen, sikkert neste sommer ;p

    Sitat Opprinnelig postet av LaSSiss Vis post
    Rått. Blir veldig bra detta
    takk! lover bra ja

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Herlige bilder!! Flott med nylakka 242Utruleg fin farge og!
    Litt overaska over chromelist nederst på sidevinduet, syns du skreiv det blei mykje svart på bilen?Trur den hadde kledd heilsvart listverk
    Takk takk! ja jeg vurderte sort pulverlakk på de også, men jeg ser det at jeg prøver med chromelista som den er, tror det kan være fint å ha noe som bryter opp litt når alt er blankblått og sort ellers. litt brytning er fint for linjene, dumt å gjemme den fine buen som er i selve lista som gir den litt snert bakover mot vipperuta synes jeg. blir det forandring på smaken er det jo enkel sak å ta de av og få de lakkert igjen men de er strøkne og fine og se til så da ser jeg det ann utover her

  22. #4841
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    varmeapparatet plukka ut! steike for en plass som åpnet seg! må bare bestille det nye nå og få det montert inn og koblet opp så vet man hva man har å rutte med for plass, men mindre er det garantert steike var godt å få den originale ut av bilen...!


    kommet overraskende langt på vei med det elektriske oppryddingen også nå. tok bort en del av det ettermonterte til å begynne med nå så får jeg koble til det når jeg har ryddet opp i det faste. nesten ferdig med å fjerne alle strømper og sortere kabler til brytere og hendler og plukket bort allerede en liten haug med unødvendig kabling til f.eks. setebeltevarslere og varsellamper for dette, spylerveskekontakt til frontlykter m.m. legger alt i to hovedstrømper ut som tas ut fra hver sin side til det som skal på hver side av bilen så det ikke ligger en svær pølse langs torpedoveggen fra side til side! det kommer til å utgjøre MYE med finishen i motorrommet...

  23. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  24. #4842
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å sende min på lakk nå ja
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  25. #4843
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Gleder meg til å sende min på lakk nå ja
    det vil jeg tro på

  26. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  27. #4844
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard













    har da montert på R bremsene på førersiden, ikke koblet det opp med rør og slanger enda, det må jeg ta når jeg får hentet hjem siste bremseskiva, og over ferien så jeg får laget meg rør og sjekket hvilke slanger som kan brukes på det. har jo stålomspunne fra både 240 og C70 liggende ubrukt enda, må sjekke om noen av de har likens koning eller om jeg må skaffe nye. ble noget grovt i forhold til originalt, men det liker vi! tror det kommer til å bite godt dette... går akkurat klar av balanseringslodda inne i felgen mot kaliper så R felgene er akkurat passe store. åssen noen klarer å få 16" over disse som noen har påstått er for meg et mirakel, da kan det ikke være mye normal bane innvendig i felgen i alle fall.
    blir i alle fall spennende å få kobla opp alt og fiksa det ferdig på bremsefronten nå

  28. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  29. #4845
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard















    begynner å få litt mer kontroll på ledningsnettet nå. driver å spekulerer om det skal legges helt skjult eller i fine strømper langs kald side på motorrommet og gjemmes der i en eneste strømpe. gjør jeg det er det lettere å ta det opp om noe skulle skje i ettertid, enn at det ligger nedgriset mellom framskjerm og innerskjermen tilgriset med tectyl. må tenke på det i løpet av ferien nå. samt hvilken type kontakt jeg skal sette på torpedoplata isåfall om det skal ut i motorrommet. så Brage hadde noen smarte. både på Leash Electronics og den lastebil kontakten. har som dere ser rydda ren en sikringsboks fra Volvo 960 som skal brukes. må bare få ringt opp Volvo og bestilt opp de kabelskoene inni der om de er å få løse, forhåpentligvis. for den var relativt kjekk ser jeg. jumpersko mellom der det skal være flere på samme strømkretsen inn med fordelingen. både enkle, doble og triple stikk. kurrant løsning. er jo slikt på 240 boksen også men mer håpløst med krus sikringer. skal når den er flyttet over sveise fast festebrakketen når den er kappet ren med kun holderområdet til dashbordbraketten på passasjersiden tipper jeg det blir. minst mulig akkurat under rattet så man slipper å styre der trangt om man skal opp med det eller koble til mer\mindre over tid.

  30. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  31. #4846
    AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    VCCN medlemsnummer
    165
    Innlegg
    352
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut så langt! Gleder meg til fortsettelsen! =)

  32. #4847
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    se der ja! begynner å ta litt form nå ser meget oppegående ut
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  33. #4848
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Fått gjort noe mer?

  34. #4849
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Innboksen din er full!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  35. #4850
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    innboksen har vært full i ett år nå ;p

    holder på litt pø om pø... står og stanger litt i veggen med ledningsnett akkurat nå om dagen. venter på at de skal finne kabelskoene som passer i 960 sikringsboksen før jeg får gjort noe mer drastisk fornuftig på den fronten, men det står igjen mer eller mindre kun kretsen som går inn på tenningslåsen og lyskretsen i bilen nå. resten er mer eller mindre separert og frigjort fra det resterende og klart for innkobling på ny sikringsboks... frykter de ikke finner stikkere til boksen fra 960 og da blir det andre planer... da blir det bestilt en komplett sikringsboks med ferdig ledningsnett til lys og alt ferdig koblet opp fra Painless Performance av denne typen:
    http://www.jegs.com/i/Painless+Perfo...10202/10002/-1
    da har jeg nok kretser til tilleggsutstyr også... og ikke minst det skal være veldig enkelt å legge opp. bare å få koblet strøm og signaler inn på boksen. frister veldig... og så må jeg få bestilt varmeapparatpakken jeg skal ha, også denne står jeg litt på vent pga sikringsboksen og rør og slangediameter jeg skal ha. bare se bildene hvor liten den 3,5kw varmeapparatet er kontra det originale... kunne jo had det i handskerommet vett...
    testa også med vingen bakpå, veldig liten og diskret i alle fall den originale vingen.











Side 194 av 206 FørstFørst ... 94 144 184 192 193 194 195 196 204 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •