Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  668
Side 146 av 206 FørstFørst ... 46 96 136 144 145 146 147 148 156 196 ... SisteSiste
Viser resultater 3.626 til 3.650 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3626
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Ble meget bra!
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  2. Takk Kodja takket for denne posten
  3. #3627
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Blei meget bra det der Men hvis du skal tilbakestille km standen, må du da søke om lov eller lingdene? For er vell ikke lov til og bare skru tilbake?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  4. #3628
    Registrerte brukere mamolv sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    steinkjer
    Innlegg
    807
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Blei meget bra det der Men hvis du skal tilbakestille km standen, må du da søke om lov eller lingdene? For er vell ikke lov til og bare skru tilbake?
    dummeste jeg har hørt på lengeer bare forsikringen som har med dette å gjøre.er vel noe annet om man selger en bil og jukser med km.standen på dette viset, men i dette tilfellet er det bare sor kodja og ringe til forsikringsselskapet sitt og si at det er skiftet/nullstilt speedometer...

  5. #3629
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Blei meget bra det der Men hvis du skal tilbakestille km standen, må du da søke om lov eller lingdene? For er vell ikke lov til og bare skru tilbake?
    det skal inn til forsikringsselskapet at du endrer km stand samt biltilsynet skal vell ha en rapport om det også med ny og gammel km stand på speedometeret. mener jeg sjekket dette og at det var svaret. kommer aldri til å selge bilen så for meg er det revnende likegyldig om jeg nullstiller eller ikke km standen annet enn at jeg får starte fra scratch med tellinga med ny motor og alt det der som er litt sjarm

    men i dag fikk jeg et problem... dynamo lader ikke. det nye batteriet var dønn kliss tomt når jeg skulle dra fra jobb i dag... ladet 10v på tomgang... og vil ikke ta til seg lading med kablene skrudd på batteriet. prøver å lade opp batteriet nå uten kablene skrudd på... men tror folk det rett og slett er ny dynamo som må til? aner ikke alder på den, er tross alt fra b21a motoren den dynamoen. vet ikke om det er forskjellige på a motor og f motor på 240 jeg?
    får ikke brukt den i alle fall uten å få skifta noe med ladingen der... ladelampa lyser ikke heller... ikke når jeg kjørte nå ikke når jeg skrur på tenninga. resten lyser.

    har vært å hentet breitypen sortlister til bakskjermene for 242 hos Roarr i dag alltid like hyggelig å gjøre handel med å stikke innom. synd man har litt dårlig tid innimellom... men vi rakk akkurat ferga Volvo-Power skulle være med, med en margin på 1 minutt... godt gjort
    mangler således kun breie typen sortlister for dørene for å ha komplett sorte tykke midjelister liggende i god stand

  6. #3630
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Du må ha 100A dynamo på denne motoren... Sitter org. på fk/ft.
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  7. #3631
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Om laddelampa di ikke lyser kan det være problemet, går en liten krets gjennom der. Er pæra gått, ladder ikke bilen.

    tull at du ha 100A dynamo, jeg har ikke det, og ladder 14,3V
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  8. #3632
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Om laddelampa di ikke lyser kan det være problemet, går en liten krets gjennom der. Er pæra gått, ladder ikke bilen.

    tull at du ha 100A dynamo, jeg har ikke det, og ladder 14,3V
    trenger ikke 100A nei som du sier er pga det ofte sitter ac og slikt at 940FK\FT har 100A tenkte å kjøre 80A... tror denne er 60A fra A motoren...

    åssen kan jeg måle om kretsen er gåen enklest mulig? for pæra er intakt på instrumentet...

  9. #3633
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Du vet bak på dynamoen, du har hoved plussen, den tykke røde, også har du en tynn rød som går på en kabelsko ved siden av. Prøv å legg en ledning i mellom disse to, ladder den da er det nok kretsen.

    Min ladder ikke uten at jeg gjør dette, der er fordi jeg ikke har fått liv i instrumentet mitt etter jeg byttet dashbord.

    edit: Bare så du vet det, om dette er grunne, bør du ta av batteripolen når du stopper bilen, stjeler strøm utav f.......
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  10. #3634
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    okei, da skal jeg teste dette i morgen nå. men om jeg da får lading der med det. må jeg legge opp ny kabel fra hovedinstrumentet sitt stikk for ladelampa og ut til denne da eller??

    for den har tappet alt av strøm på under 1 døgn etter det nye batteriet ble satt i...

  11. #3635
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Nja.. sikker på pæra er hel? Om dette funker har du brudd en plass.

    Men siden den har tappet seg, tyder det jo på strømtyv, eller har bilen vært i drift mens det tappet seg?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  12. #3636
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    kan være en strømtyv også ja, aner ikke før jeg begynner å måle noen plass. men den lader jo ikke nå så litt kinky... savner allerede å kjøre den til jobb i morgen liksom...

    mener å huske at vi tok en skjøt på den tynne røde for å få den innpå igjen pga det var et lite brudd der når jeg tenker meg om... må demontere å sjekke dette i morgen kanskje samtidig som jeg monterer 0,8bars trykk klokka jeg fikk tak i... kjørte bilen fra batterihandelplassen i går, kjørte en del da, kjørte i går kveld og i morrest starta den fint selv men ikke når jeg kom på jobb.

  13. #3637
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Får håpe det er brudd der da
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  14. #3638
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    får sattse på det... batteriet lader seg som bare juling nå på batteriladern som, JA kevin, Stod ute i regnet flere dager og fungerer fint enda som jeg sa den kom til å gjøre ;p hehe

    måler å ordne i morgen nå da får se om jeg kanskje kjører til byne i morgen alikevell og bare napper av batteripolen mellom kjøringa ;p klarer ikke å la være ;p må vell handle meg noe stuff for å få lydissolert gulvet litt på nytt så jeg kan legge inn gulvmatte og tøymatter oppå der igjen å så hive inn c70 stolene fy som jeg gleder meg til å starte på interiøret nå...
    siste dag på jobb uka her i morgen, så er det en uke jobb igjen før 1 uke\eneste ferieuka mi i år

  15. #3639
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Syntes den ble skikkelig bøllete med sorte felgene, behold den sånn er min mening
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #3640
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe ja den ble litt bøllete ja du har rett i det å trooo meg! den er blitt moro å kjøre. men skal prøve å skifte dynamo jeg fikk fra Volvo-Power i dag nå i morgen å se. samt sette på 0,8bars klokka og sjekke hvor oljelekasjen kommer fra... godt mulig det er fra oljereturen?!
    litt smått med regn her og det går ikke å gi gass på noe som helst vis uten at den slipper ved pådrag allerede nå i 1ste, 2dre og på flat fjøl i 2dje tror jeg skal grueglede meg til lettpårompa242 med 200hk etter hvert

    brrrrrr dere aaaaaaner ikke hvor moro dette er nå eller... noen her vet det som har bygd slikt selv, og ikke minst dere andre som også kanskje har praktes underveis fyyyyy så moro! nei sier det en gang til... fyyyyyyyyTSSSSSSSSSssssss så moro nå er det trivsel du! brutalt deilig lyd i eksosen å ved pådrag.

  17. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  18. #3641
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    sortlistene til bakskjermene jeg fikk tak i hos Roarr


    fornøyd når jeg våkner til dette synet om morgenen

  19. #3642
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Det er bare å løsne og ta vekk crome-lista på bakruta. Regner med du ikke skal ha så mye crome på bilen... Det blir vel ny-typen frontrute etter lakkering?
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  20. #3643
    Registrerte brukere bluesmoke87 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2011
    Sted
    Åsta (Rena)
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Fint prosjekt : )

  21. Takk Kodja takket for denne posten
  22. #3644
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Det er bare å løsne og ta vekk crome-lista på bakruta. Regner med du ikke skal ha så mye crome på bilen... Det blir vel ny-typen frontrute etter lakkering?
    stemmer det ja. blir nytypen foran og bak med sort\uten chrom ja
    spørs om lista forsvinner når det er ferdig ordna med lyddemping i gulv nå og taktrekket trekt opp. får se når jeg får hjelp til å demontere rute og sette inn taktrekket etter en shinings av bilen innvendig nå

  23. #3645
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    har demontert cooler, radiator og kjølevifte og kommet til og tatt av gammel(sikkert 30år..) dynamo nå + brakett... den stod ikke godt fast vil jeg si... kunne rugge på braketten uten problem :/ ikke fikk jeg skrudd til godt nok til at den står fast heller så skal kanskje være en skive eller noe imellom skrue og brakett tenker jeg. får fikse det i morgen. braketten var lik på 82 og 90mod 240 med A og F motor i alle fall... men A motor dynamoen mangler stramming på braketten som står mot fronten på blokka. det har derrimot F motor dynamoen.
    tror kanskje jeg har funnet litt av grunnen til oljesvetting og slikt på bakken. det er i alle fall litt tynt oljelag rundt oljetrykksgiver og slikt. samt det er litt tynn oljefilm på innsugsåpning og utgang for luft på turbon, så.....??

  24. #3646
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hehe ja den ble litt bøllete ja du har rett i det å trooo meg! den er blitt moro å kjøre. men skal prøve å skifte dynamo jeg fikk fra Volvo-Power i dag nå i morgen å se. samt sette på 0,8bars klokka og sjekke hvor oljelekasjen kommer fra... godt mulig det er fra oljereturen?!
    litt smått med regn her og det går ikke å gi gass på noe som helst vis uten at den slipper ved pådrag allerede nå i 1ste, 2dre og på flat fjøl i 2dje tror jeg skal grueglede meg til lettpårompa242 med 200hk etter hvert

    brrrrrr dere aaaaaaner ikke hvor moro dette er nå eller... noen her vet det som har bygd slikt selv, og ikke minst dere andre som også kanskje har praktes underveis fyyyyy så moro! nei sier det en gang til... fyyyyyyyyTSSSSSSSSSssssss så moro nå er det trivsel du! brutalt deilig lyd i eksosen å ved pådrag.
    Må få høre den live en gang!
    forresten hvilken lyddemping skal du bruke?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  25. #3647
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Må få høre den live en gang!
    forresten hvilken lyddemping skal du bruke?
    hehe åssen likte du deg i dag da gutten?

    blir dynamat i gulvet i alle fall påbegynner fjerning av gamle matter nå og hive på lakk der det må pusses ned samtidig

  26. #3648
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
    dette skal legges på gulvet inne i bilen for å redusere litt støy. fjerner de gamle og legger disse nye litt bedre og all over stor takk til Bilradiospesialisten i trondheim for at de holdt åpent 5-10 minutt over stengetid så jeg rakk å hente


    kjøpte meg et multimeter på biltema i dag. skulle ha et enkelt ett tenkte jeg for å ha liggende men dette var vell mer eller mindre det minst kompliserte måler til å med vesketemperatur................ lord...... de hadde til og med db måler i en annen type der, men den målte bare til 100db og det spiller stereoen som står i så har ikke bruk for det

    målte mellom ladekabelen på dynamoplassen og inn til røde kabelen til hovedinstrumentet som er fra dynamokabelen der og de har kontakt så er ikke brudd på kabel i alle fall...


    fikk tatt ut laderegulatoren fra dynamoen jeg fikk fra Kevin(Volvo-Power) den var relativt Utbrukt kan man trygt si... så blåste meg en tur til Torshov og kjøpte ny...


    tamta... 55A dynamo fra b230f motor. stemmer litt bedre enn b21a dynamoen gitt... selv om den også er 55A men mangler en strammer.


    denne strammeren sitter på b230. ikke på -A motoren. denne måtte til for å få bort dynamoreimstøyen endelig ble strax lading på 14V med en gang så tydelig at min dynamo var totalt kaputtski!!


    enda en forskjell på sammensettingen av b21a og b230 blokka. lengre skruer i festet på b21a motoren for dynamo enn på b230 blokka. A skrue til høyre. F\FK skrue til høyre... da ble den sittende godt fast! stor takk til Kevin for at han demonterer grundig alt som hører ilag


    stemningsbilde kan man så MÅ man ha alle glugger åpne endelig huheeeei! monterer el.motoren til takluka når jeg får skruene og gummikudden fra Classic-parts etter hvert nå må vell hive meg rundt å modifisere 7\900 bryteren for justering så den passer i 242n å kort prosess så går nok fort nok.

    var å gav Jacobsen en liten prøvetur i dag. kommer nok en feedback når han er ferdig med å ronke samt får igjen vettet etter å ha sitti i en opel\skropel med litt mer hk enn meg

  27. Takk TurboHansen takket for denne posten
  28. #3649
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Film av lyden med twin? Skal du bytte ut blinkenersen på skjermene?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  29. #3650
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    skal få ferdig gulv og lyddemping og sette inn gulvmatte og c70 setene først så skal jeg aliere meg med brosjan som har HD kamera. mobilkamera er bortkasta å ta opp lyd med har jeg testa... synes den er brombromgrom jeg i alle fall så håper jeg ikke skryter opp lyden så folk blir skuffa da ;p

    en liten moro ting var jo når jeg gav jacobsen en prøvetur så kom det en amerikansk liten pickup med brommotor også å la seg på sida etter å gitt på for å ta oss igjen, sikkert fordi han så twinpipen og tenkte det bare var gimmik. etter fotoboksen så gav han på hørte jeg og bare bånna 3dje giret å dro hardt fra hæhæhæhæ bilen her bliiiir bare mer å mer moro framover altsåh! overraskende nok slapp den i 3dre giret med 3 gubb i uten at jeg tenkte jeg skulle det under aksellerasjon oppoverbakk. tror det er noe ravgæli som er rett her jeg jaja bra jeg koser meg med turban min <3


    originale asfaltmatter som har liggi i bilen i 29 år nå... på tide å pansjonere de takk for lang å tro tjeneste!





    ferdig skrapa bort. varmluftspistol og stort flatt skrujern fungerer fint. mye var crispy og hadde null funksjon som lyddemping men mye måtte varmes for å få fjerna ja. tok sikkert 4-5 timer å fjerne alt det der.
    pusse over å lakke opp og legge Dynamat i morgen tenker jeg så er det mål om å få på setene og gulvmatte på tirsdag senest da blir det litt bedre å kjøre ja. må lage nytt ledningsnett mot setene først før den tid. originale kabelsko, ja kevin, må handles inn til kontaktene... ser det så mye bedre ut...


    full pose med gammel asfaltmatte byby! kasta også de mjuke dempeteppene laaaangt da de har kun en funksjon.... samle vann for rustangrep! selv om de demper og myker opp feelingen i gulvet så er det ikke verdt det! det man har tøymatter til

Side 146 av 206 FørstFørst ... 46 96 136 144 145 146 147 148 156 196 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •