Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 72 av 72

Tråd: Tenningsmapp til FT etterlyst

  1. #51
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvordan gikk det?


    Sabotør oppdaget!

    Synns den puttra litt vell mye....


    Har også litt surr med att turtall forsvinner...? Gjør det av og til. Ofte på forsiktig gass.

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Sabotør oppdaget!

    Synns den puttra litt vell mye....
    Flott, for det forklarer endel. Det må være fritt for lekkasjer mellom turbo og motor både på eksossiden og på luftsiden.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har også litt surr med att turtall forsvinner...? Gjør det av og til. Ofte på forsiktig gass.
    Let fram de 2 feltene i loggen som du ser jeg har rammet inn i rød ramme på bilde under.

    Noter deg hvilket tall du får på "lost sync reason". Får du flere tall så noter deg alle.
    Sjekk opp koden(e) mot "reason codes" som du finner her http://www.msextra.com/doc/ms3/syncloss.html
    Får du opp en kode så gir det deg en ide hvor du skal feilsøke vidre. Får du ikke opp noen kode så er det en så grov feil at signalet fra trigger uteblir helt. Men det tviler jeg på her.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #54
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Let fram de 2 feltene i loggen som du ser jeg har rammet inn i rød ramme på bilde under.

    Noter deg hvilket tall du får på "lost sync reason". Får du flere tall så noter deg alle.
    Sjekk opp koden(e) mot "reason codes" som du finner her http://www.msextra.com/doc/ms3/syncloss.html
    Får du opp en kode så gir det deg en ide hvor du skal feilsøke vidre. Får du ikke opp noen kode så er det en så grov feil at signalet fra trigger uteblir helt. Men det tviler jeg på her.
    Får reason 2... missing tooth at wrong time. Skjedde 14 ganger. Hva ska jeg gjøre. stille på nois filter?
    Sist endret av TomX95; 04/11/13 kl 17:47

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ja, du kan f.eks prøve støy filter.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  6. #56
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Prøvd litt, er vansklig å få te. mister det av og til på en 6600 rpm. skal jeg bare løfte støykurven litt der da?

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har ikke prøvd støyfilter selv etter funksjonene ble oppdatert. Men ja, prøv å løft den der du mister signalet og se om det har noen effekt. Ser ut som rundt 3000rpm kanskje i loggbilde du la ut over her?
    Får du ikke ønsket effekt så må du kanskje prøve å justere litt på R52 potmetret.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  8. #58
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Lurer på om det må til. I å med att den mister tenner er den vell ikke følsom nokk.

  9. #59
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott, for det forklarer endel. Det må være fritt for lekkasjer mellom turbo og motor både på eksossiden og på luftsiden.
    Det var bare toppen av isfjellet!


    Var sprekkette hele veien...

    Etter ett raseriutbrudd fekk jeg kasta på denna:




    Kjørte den bare av og på noen bukker, måtte smile. Ble mye tøffere lyd og turboen fikk ADHD. Blir morro å se ossen den ter seg på veien/speilruta omdagen.
    Sist endret av TomX95; 09/11/13 kl 23:47

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Lurer på om det må til. I å med att den mister tenner er den vell ikke følsom nokk.
    Hvis du setter på en blokkmontert fordeler fra LH2,2 (eller en B230A eller E fordeler med sveiste vekter) og henter triggersignalet derfra, så er alle trigger problemene løst for all fremtid.

    Multi-saker er helt unødvendig og fører i praksis bare til multiproblemer.

    Vil også tipse om at styrken på tenningsgnisten reduseres dramatisk hvis coilen blir varm. Du bør derfor vurdere å flytte den fra eksossiden til det kaldeste stedet i motorrommet. Dette gjør man vanligvis automatisk når man bruker blokkmontert fordeler. Dette er bare én av grunnene til at jeg alltid anbefaler disse.
    Sist endret av Batland; 09/11/13 kl 14:11

  11. #61
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvis du setter på en blokkmontert fordeler fra LH2,2 (eller en B230A eller E fordeler med sveiste vekter) og henter triggersignalet derfra, så er alle trigger problemene løst for all fremtid.

    Multi-saker er helt unødvendig og fører i praksis bare til multiproblemer.

    Vil også tipse om at styrken på tenningsgnisten reduseres dramatisk hvis coilen blir varm. Du bør derfor vurdere å flytte den fra eksossiden til det kaldeste stedet i motorrommet. Dette gjør man vanligvis automatisk når man bruker blokkmontert fordeler. Dette er bare én av grunnene til at jeg alltid anbefaler disse.
    Har toppmontert fordeler fra en K motor, har hallgiver som jeg har kløpt 3 vinger av. Er ikke koblet til, og hjelper vell strengt talt ikke når den først mister ei tann.

    Coilen er ikke så nært som det ser ut som, ska issolere litt rundt omkring så får se om det blir bra nokk.
    Sist endret av TomX95; 09/11/13 kl 23:44

  12. #62
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått litt accel enrichment med tps nå. Ellers går bilen helt ok, har ikke sekvensiell innsprøyting men trur jeg driter i det.

    Har målt forbruk på den, jeg måtte regne mange ganger før jeg trudde på det, men den bruker 0,6 på mila Trudde ikke det gikk ann! A kam pøwer

    Ska benke den på løberg i Skien å få de til å stille gnist skikkelig

    Flater veldig ut på toppen av spektret nå. Håper den blir litt mer krutt på 1,5 bar og riktig tenning! Var litt slemm med den, men slurrer ut 1 og 2. helt greit på 0,8 Har ikke turt å kjøre over det enda.

  13. #63

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Den ft manifolden, sjekk opp med ett mekanisk verksted om de har utstyr for termisk pålegging
    Blir tett og sterkt

    Ja, hjelper godt på å få tenningen på plass
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  14. #64
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Den ft manifolden, sjekk opp med ett mekanisk verksted om de har utstyr for termisk pålegging
    Blir tett og sterkt

    Ja, hjelper godt på å få tenningen på plass
    Gidder ikke rote med den, skal ikke på igjenn

  15. #65

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Nei, da er det ikke vits å legge noe arbeid i det

    Kjenner jeg har lyst ut å mappe videre jeg og :P Men har tatt av skilta, så er nok ikke så lurt :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  16. Takk TomX95 takket for denne posten
  17. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Flater veldig ut på toppen av spektret nå. Håper den blir litt mer krutt på 1,5 bar og riktig tenning! Var litt slemm med den, men slurrer ut 1 og 2. helt greit på 0,8 Har ikke turt å kjøre over det enda.
    Det er natt og dag forskjell på 0,8 og 1,5 BAR hvis man har riktig komp., kam og turbo.

    Når det gjelder turtallsvillighet så må du passe på at ikke ladetrykket er lavere etter 6000 o/min enn på 4000 o/min. Videre mener jeg at større eksosventiler og en T5 GR.A hjelper mye.

  18. #67
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Fått litt accel enrichment med tps nå. Ellers går bilen helt ok, har ikke sekvensiell innsprøyting men trur jeg driter i det.

    Har målt forbruk på den, jeg måtte regne mange ganger før jeg trudde på det, men den bruker 0,6 på mila Trudde ikke det gikk ann! A kam pøwer

    Ska benke den på løberg i Skien å få de til å stille gnist skikkelig :

    Flater veldig ut på toppen av spektret nå. Håper den blir litt mer krutt på 1,5 bar og riktig tenning! Var litt slemm med den, men slurrer ut 1 og 2. helt greit på 0,8 Har ikke turt å kjøre over det enda.
    Hvilket tenningsmap kjørte du 0,6 på mila på ? Holder på å eksperimentere litt med økonomikjøring, har sålangt litt trøbbel med å komme meg under 0.8, og 1.3 med litt inspirert kjøring..

  19. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Kjører Megasquirt 3X sprut med Turboneticks T3 Sak Fk som har gått 340 000 A kam 3 eksos litt diverse kos. Knall bruksbil Kan få den under litern på blanda kjøreing om jeg går inn for det
    Du virker fornøyd nå. Flott. Står resultatet i stil med forventningene du hadde på forhånd? Hvor høyt ladetrykk kjører du nå?

  20. #69
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du virker fornøyd nå. Flott. Står resultatet i stil med forventningene du hadde på forhånd? Hvor høyt ladetrykk kjører du nå?
    Kjører på 0.8 bar enda Kjører det til jeg har fått nye dyser. Etter det sender jeg den til "tuning". Da drar vi ut det motoren klarer, så kansje stille ned til 1,4 etterpå ellerno Funker fint, drar jevnt, turbo som er der når DU trenger den Eneste er jo litt greier med Ve på lave turtall, feit når "varm" og mager når den er kald.. Men han som stiller må vell kunne greiene sine Håper på 300 hk på nava, men får sa hva den klarer.

    Tenkte å få de til å lage ett responsmapp som du nevnte au, hviss jag har rådt til det
    Synns litt synd på den, stakkars Fk som har gått 330 000 XD men den ska få ramelager litt honing å litt snadder etterhvert
    Sist endret av TomX95; 11/12/13 kl 23:06

  21. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Flott.

    Man trenger en bra mapping for at resultatet skal blir bra.
    Ja, vi får se når motoren din sier at "nå er sylindertrykket høyt nok." og det er mye som spiller inn. Varme tennplugger, varm termostat, høyt kompresjonsforholdet osv osv saboterer som du vet alltid effektuttaket.
    300 hk på hjul er mye. Tipper at du blir overrasket over resultatet dersom du hadde fått effektmålt bilen slik du har kjørt med den frem til nå.

    Hvis det er kompetente folk som mapper så tar det kun noen minutter å lage ett responsmap etter at det vanlige mappet er tatt frem.

  22. Takk TomX95 takket for denne posten
  23. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    OT: hvilke plugger anbefales til en org/høykomp FT med oppjassing? Typ maks 300hk. Hvordan vet man hvilke plugger som er egna?
    Jeg ender opp med racetermostat ilø. vinteren, usikker på å ta det helt ut med Evans kjølevæske osv.

  24. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    OT: hvilke plugger anbefales til en org/høykomp FT med oppjassing? Typ maks 300hk. Hvordan vet man hvilke plugger som er egna?
    Jeg ender opp med racetermostat ilø. vinteren, usikker på å ta det helt ut med Evans kjølevæske osv.
    Det er to plugger som jeg anbefaler at du sjekker.
    Billige og gode. NGKBCR8ES.
    Riktig gode vinnerplugger: Champion QC59C.
    Til kjøring på bane: Champion QC57C.
    Man finner ut hva som er egnet ved å prøve forskjellige saker og ting selv og å følge med på - og diskutere med andre folk.

    En kald og fin termostat er en av mine klareste preferanser til en trimmet turbomotor som går på bensin.

    Ser ingen grunn til å bruke fancy dill i kjølevannet. Hvis man vil gjøre noe ekstra så kan man vaske hele systemet godt ett par tre ganger og fylle ny god frostvæske i riktig konsentrasjon.

    Hvis man vil gjøre enda mer så kan man montere en såkalt "Turbocooler" på kjølevannet fra turboen da dette faktisk tilfører noe positivt.

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Svar: 2
    Siste post: 13/11/12, 19:46
  2. ETTERLYST! Volvo 760!
    By Vetle in forum Etterlyst
    Svar: 5
    Siste post: 09/02/11, 10:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •