Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 136

Tråd: Idapedersen: volvo 940 fk

  1. #26
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    har vært fri for nett i 3 uker, så har ikke kummet oppdatere, da jeg ikke får kommentert eller skrevet innlegg på taptalk -.-
    har ikke skjedd så sinsykt mye, i det siste.
    Bilen har vært på 4 hjuls kontroll, hvor spissinga var ca alle veier og litt til.


    fikk også vasket og polert bilen sikkelig, men alt håp er ute for lakken så da blir det omlakkering i januar forhåpentligvis!



    litt dålige bilder da det var blitt mørkt ute og glemte å ta bilder mens bilen enda var inne på verkstedet.


    må få fjærnet den røde slangen, men var nødløsning da jeg ikke hadde noen trykkrør så passet i mellom:P

    målte avgassene i samme slengen når jeg hadde bilen inne, for å si det enkelt, gruer meg til EU :P


    har lenge hatt problemer med bensintilførselen på bilen, fyller jeg 95 så starter han ikke i nedoverbakke, får bensinkutt og går ganske magert. har målt bensintrykket og det ligger på 2,9 bar på fuel railen, og før filteret ligger det på 3,6, skal bytte filteret da det nok er bynt og bli litt tett, men skjønner fortsatt ikke hvorfor den går magert når han har 2,9 bar ut til dysene?:P noen som har noen tips?

  2. #27
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    kjører 98 nå, og får fortsatt bensinkutt og går ganske magert, pluggene blir hvite med en gang..

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Idapedersen Vis post
    kjører 98 nå, og får fortsatt bensinkutt og går ganske magert, pluggene blir hvite med en gang..
    hadde et problem på min gamle 940 en gang, sjekket alt og alt stemte og var som det sku være. tenkte til slutt at det var noe feil med noe ventiler så sku til og ta av toppen og da fant jeg ut at regreimdrevet som sitter skrud i kammen sto helt feil da den styr tappen som sitter der var knekt så det hadde vrid på seg.
    fant ny tap og skrude i sammen i igjen og bilen var som den skulle være.
    vet ikke om det er feilen på din men det kan være en mulig feil.
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  4. #29
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    han er bare slik av og til, noen ganger er han slik hver dag i en mnd, så kan det plutseli gå over og være borte i en dag eller en mnd 0.o bensintrykket er litt opp og ned så skal bytte pumpen og filtere da jeg har mistanke om at filteret er tett/begynnt og bli tett og at pumpen fungerer litt dårlig, evt har ukontakt

    Bilen har foresten også vært til proffsoting nå, må vær erlig og si at jeg ikke ble helt fornøyd. det siste jeg sa til han før jeg dro hjem igjen var at jeg ville ha det HELT svart, slik at det ikke gikk ann å se inn, men når jeg kom dagen etterpå å hentet bilen så var sotfilmen lys å på dagtid ser man rett igjennom bilen :( noen som vet om man kan klage på slikt? er et firma som har lagt..

    *bilde kommer litt senere, når det blir lyst *

  5. #30
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    har fått tatt noen bilder av bilen etter den fikk sotfilm, er tatt med mobil så ganske elendige bilder :P å finner ikke ladderen til kamera heller -.-




    må ha nye vccn klistremerker på bakruta da jeg var litt for ivrig me is skrapa her om dagen :P
    Sist endret av Idapedersen; 12/12/13 kl 14:25

  6. #31
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    noen som følger med ?:P

  7. #32
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Innlegg
    1.162
    Antall takk

    Standard

    En ting som hadde løfta bilen veldig opp måtte ha vært og fjerna blinklysa foran, og erstatta dem med hvitblink/usa-blink/originalblink
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

    Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

  8. #33
    Registrerte brukere Jonola89 sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Ås/Eidsvoll
    Innlegg
    104
    Antall takk

    Standard

    hvordan er lyden av NUKE dumpen? vurderer sånn selv..!
    "If in doubt, flat out" Colin Mcrae

    - 1997 Volvo 945 2.3LT alt under 1 bar er sugis...
    - 2010 Vw Caddy 1.9Tdi 4 motion "bruksbil"

  9. #34
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Erlend Dystland Vis post
    En ting som hadde løfta bilen veldig opp måtte ha vært og fjerna blinklysa foran, og erstatta dem med hvitblink/usa-blink/originalblink
    skal ha hvite blink framme å, men har knust den på venstre side så må få bestilt ny

  10. #35
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jonola89 Vis post
    hvordan er lyden av NUKE dumpen? vurderer sånn selv..!
    må ærlig si at jeg angrer litt, får tilbakeslag på turboen, det fulgte ikke med flere fjærer for å stramme/slakke så dumpen sto åpen under gasspådrag så måtte shimse med vanlie skiver og brukte 4 stk. men tror de er laget for litt mere seriøse maskiner som ladder mere, min ladder 1 bar og den slepper ikke fort, men sakte:P hvordan får leg lagt inn film her? så kan jeg se om jeg ikke får lyden med meg :P
    men om du skal kjøpe slik, så bestill fra norge, de er dyrere i sverige:P betalte rundt 1900 for min fra L-M-R, mens på bcb, så lå de på 15/1600 kr :P så kommer toll osv i tilleg!
    Sist endret av Idapedersen; 16/12/13 kl 13:11

  11. #36
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    noen andre som er plaget med vccn? er kun på skole pcen jeg får opp hurtigsvar, ikke på noen andre maskiner, kan ikke legge inn svar på taptalk heller :/ så siden jeg har hatt juleferie siden i fjor så har det ikke blitt oppdatert her

    har ikke skjedd så veldig mye, har fått koblet lys i målerne, og satt inn 2 din spiller. må bestille ramme fra 780 for å få den helt på plass
    så kommer det en storpakke fra BCB ganske så snart, jule gave fra meg til meg

    Godt nyttår!

  12. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  13. #37
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    da kom det noen nye deler på fredagen, men som sagt har jeg ikke tidligere, så har jeg ikke nett hjemme så får kun oppdatert på skolen





    nytt hvitt blinklys framme, så nå har jeg fått byttet ut de stygge sotede


    resten av eksosen, så nå er det 3" hele veien fra turbo, og kun bakpotte

    og julegaven fra meg til meg!


  14. #38
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Blir bra dette. Ocean felgene er nydelige
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  15. #39
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    ja syns å de er fine, og ikke minst kler bilen! men der igjen vill jeg ha noen andre etterhvert, siden annenhver volvo eier har Ocean felgene

    driver foresten å lakker opp toppdekselet til toppen jeg skal sette i bilen når jeg har fått ny kam
    fant et bilde for lenge siden, tror det var på vccn, men er usikker. så om noen vill at bilde skal slettes så si i fra! men der er i hvertfall slik jeg lakker det, bare litt mere svart rundt volvo logoen :

  16. #40
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Da skal bilen på EU i morgen, å jeg har mine STORE tvil på at den blir EU ok, noen som vet hvor streng de er på det med effektøkning? er kjentfolk som skal ta kontrollen men de kan jo ikke akkurat sluntre unna reglene:P
    åsså er bilen høy på avgassen, å i hvertfall nå når det kun er et 3" rør fra turbo å ei bakpotte :P med cat på så ligger den fortsatt over grenseverdien.. noen forslag til å få den ned? får ikke tak i ny cat til i morgen har jo hørt om rødsprit på tanken skal dempe avgassen, men om det er tilfelle hvor mye rødsprit til hvor mye bensin?oO

    topp dekslet er foresten også ferdig nå
    skal slenge ut et bilde litt senere når jeg har fått satt det i bilen

  17. #41
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    måtte foresten flire litt her om dagen hadde vært inne på prixen å handlet, å siden jeg skulle være rask så lot jeg bare bilen stå på tomgang utfor. når je gkom ut så sto det to gutter å kjiket på bilen og en som lå på gangfeltet(ville gjettet de var rundt 5år gamle) så gikk jeg bort å sporte om bilen var tøff? da fikk jeg til svar "JA! jeg vill at pappa skal kjøpe volvo med like stor eksos som deg i stede for opel som bare skrangler!"

  18. Takk Øyvind L. takket for denne posten
  19. #42
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Angående avgasser: et par dl ren sprit burde hjelpe voldsomt

  20. #43
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    E85 er vel et kjent triks, kan vel kjøre ganske mye blanding og, uten at jeg veit noe sikkert...
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  21. #44
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espen Hveding Nordgård Vis post
    E85 er vel et kjent triks, kan vel kjøre ganske mye blanding og, uten at jeg veit noe sikkert...
    En kamerat fylte ei flaske sprit på en 940, å kontrolløren skjønte ikke hvorfor den forurensa like lite som en elbil

  22. #45
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    E85 får jeg desverre ikke tak i uten 5t kjøretur per vei.. drit å bo øverst i nordland :/
    når dere sier rein sprit, mener dere 100% da? :P hvor får jeg evt tak i noe slikt?:P
    men om jer er så heldig at det er noen i nærområdet som har E85, burde jeg blande 50/50 eller mindre?

  23. #46
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    En frisk FK motor går gjennom eu kontroll uten katalysator. (Hvertfall slik som reglene har vært, vet ikke om det er nye regler på det nå i 2014). Jeg har 3" fra turbo med 2 lyddempere (JT) uten katalysator og der er avgass verdiene fine og ble eu godkjent med dette i fjor. Er eksosanlegget ditt uten lekkasjer? Skal ikke mye lekkasje til før at verdiene blir gærne...

    Som Espen sier så er E85 et kjent triks, men jeg vet heller ikke hvor mye som er anbefalt her
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  24. #47
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Idapedersen Vis post
    E85 får jeg desverre ikke tak i uten 5t kjøretur per vei.. drit å bo øverst i nordland :/
    når dere sier rein sprit, mener dere 100% da? :P hvor får jeg evt tak i noe slikt?:P
    men om jer er så heldig at det er noen i nærområdet som har E85, burde jeg blande 50/50 eller mindre?
    Hvor du får tak i aner jeg ikke, vil heller ikke garantere for resultatet, kameraten min er tross alt svensk
    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    En frisk FK motor går gjennom eu kontroll uten katalysator. (Hvertfall slik som reglene har vært, vet ikke om det er nye regler på det nå i 2014). Jeg har 3" fra turbo med 2 lyddempere (JT) uten katalysator og der er avgass verdiene fine og ble eu godkjent med dette i fjor. Er eksosanlegget ditt uten lekkasjer? Skal ikke mye lekkasje til før at verdiene blir gærne...

    Som Espen sier så er E85 et kjent triks, men jeg vet heller ikke hvor mye som er anbefalt her
    Godt å høre, jeg tviler nemlig på at katalysatoren min er noe bedre enn resten av eksosanlegget

  25. #48
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    motoren går med feil blanding, har hatt det problemet i et år nå :/ det har blitt bedre men syns fortsatt bensintrykket er litt lavt ut til dysene, da det ligger på 2,5/2,6 bar, skal bytte dyser til 400cc. å bensinfilter, da det er en stund siden det er blitt byttet, så håper at det bedrer seg da

  26. #49
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    400cc hørtes da voldsomt ut! Ville nok ikke blanda noe særlig med enn 30/70 E85/Bensin tror jeg, men du kan jo alltids kjøpe ei flaske kalinka 40% eller få tak i no heimert å helle på tanken
    Eventuellt kan du ta en tur opp til Flyfaen på Andenes, så ordner sikker han noe for deg
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  27. Takk Testdriver takket for denne posten
  28. #50
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    400cc dyser da

    Gikk nesten bra på EU siden en kompis tok bilen, men blei to 2ere, slakk i ytre endeledd å bremseklosser bak så blir en svepptur til harstad i dag for å dra på biltema.
    ellers så skulle jeg jo sette på kat til eukontrollen men han som har sveisa fri eksosen har sveist fast overgangsrøret i down pipen -.- så siden jeg hadde bukken i bare en haltime og skulle bytte demper og lenkearmer også så dreit jeg i kat den lå på 0,98 i avgass så var jo vell høy, men vi trykte print mens den var nede på 0,33


    motivasjon må man ha


    gamle lenkearma, så ikke så ille ut på bildet men de var veldig klar for å bli byttet :P


    fint med nytt bilen var mye bedre og kjøre nå, utrolig hvor mye et slikt lite ledd kan utgjøre

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •