Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 136

Tråd: Idapedersen: volvo 940 fk

  1. #1
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard Idapedersen: volvo 940 fk

    Prosjekt bil som ble kjøpt i februar 2013
    info om bilen:
    Volvo 945
    Fk
    1996 mod
    bilen har en eier før meg, og var helt orginal når den ble kjøpt. eneste som var gjort med den var 220 chip.
    Bilen hadde tydelige tegn av å være eid av en "familiemann me manglende interesse", full av riper, daukjørt, litt skavanker her og der.
    Bilen var også av en kjip utgave, med stoffseter, uten AC, sveiv vinduer osv eneste plusset med bilen var El takluke i glass og orginal turbo bil.
    Bilen har mye historikk hos forskjellige verksteder og har sett i ettertid at det har vært mye "fort gjort" løsninger!
    først og fremst er planen for bilen og få motoren til og gå rent da den har vært pusk i lang tid. bilen skal lakkes opp forhåpentligvis i løpet av vinteren, motoren skal overhales, toppen byttes, alt av foringer skal byttes ut til poly, få på ei sperre, orginal fjærer og dempere skal byttes ut, og ellers så blir det ting som jt eksos, alu cooler, og diverse småting.

    her blir jeg og legge ut hvilke fremganger jeg har med bilen osv
    bilen blir ikke til å være ferdig på ei uke, student for tiden så ikke beste økonomi


    *plages med og få lagt ut bilder så de kommer etterhvert*
    Sist endret av volvoRsport; 21/10/13 kl 12:30 Begrunnelse: Flyttet til prosjekter/worklogs

  2. #2
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard



    Bilen den dagen den ble hentet! ganske så gammelmodig av seg

    Første jeg gjorde med bilen var og fjærne metringene i fronten, lykte pusserne, fikk satt på vindavvisere, et sportsfilter(vell og merke fra biltema, bedre ble kjøpt senere), nye vinterdekk.





    det ble satt på hvite blink rundt om, utenom de fremste da jeg mangler ene-.- , bestemte meg senere i sommer for å sote frontlyktene og blinklysene fram til den kommer nye på.

    Sist endret av Idapedersen; 30/09/13 kl 12:06

  3. #3
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Fått noen nye deler fra bcb!

    JT 3" eksos(her var jeg litt for snar i bestillingen og bestilte med to lyddempere og enda cat. men nytt på tur), pakningssett til toppen, JR sportsfilter, Alu cooler, t-stykke i silikon.

    Har å fått pakke fra L-M-R, her var jeg veldig skuffet da det først tok dem en mnd å få sendt pakken, og noen deler var ødelagt når de kom fram! mn den inneholdt: Nuke dump, snow cap, V70 visker, 960 handtak, noen forskjellige pakninger og småting(blandt annet en ny peilepinne så skulle være identisk som den orginale, men egentlig var neon orange).


    her har bilen enda sarva frontfanger og knekt frontleppe, var dårlig fra før men ble verre etter et uheldig møte med en sau

  4. Takk skurk takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Innlegg
    1.162
    Antall takk

    Standard

    Synes nesten du skal fjerne sotinga fra frontlyktene, jeg
    Da får du fjerna harrypreget på bilen, samtidig som at du går vinteren i møte med bedre lys
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

    Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2013
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    fin bil, blir morro å følge med på denne bilen

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    får følje med her
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  8. #7
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Erlend Dystland Vis post
    Synes nesten du skal fjerne sotinga fra frontlyktene, jeg
    Da får du fjerna harrypreget på bilen, samtidig som at du går vinteren i møte med bedre lys
    vegvesne tok seg av det, så er borte nå, litt gammelt det bildet

  9. #8
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Fått bytta frontfanger, og interiør ;D veldig lite utstyr i bilen, så har byttet fra slitt stoff interiør til delskin, har å kjøpt el-vinduerx4 mn de kommer i etterhvert



    her må jeg kjøpe nye gassdempere da de på bilen var bøyd, og fikk ikke med fangeren.
    har ikke bilder fra interiøret men det kommer senere




    har fått seg noen nye kjøleslanger

    Kjøpte også BH til bilen, siden den skal lakkes opp i løpet av vinteren så vill jeg spare panseret nå i vintertiden hvor de strør. driiitstygt, mn værd det
    Sist endret av Idapedersen; 18/10/13 kl 07:44

  10. #9
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Har overhalt toppen på bilen, eller hadde en 530 topp liggende etter en bil jeg kresja i fjor vinter

    gammelbilen :(

    Skal ha 531 topp etterhvert men siden toppen på bilen skriker etter både ny topp pakkning å en overhaling så måtte jeg bare gjøre det
    Har byttet ventiltettninger, simmering til kam, o-ring på fordeler, og ellers alt av småpakninger og o-ringer


    slipte ventilseter




    mye forsteina olje!


    ventiler før og etter sliping(den "ferdig" slipte ventilen var ikke helt ferdig på bilde, var enda litt sot igjenn).


    klart for å sette inn ventilene


    ferdig resultat men skal bestille nytt hus til termostaten.




    har ikke fått satt toppen over på bilen men regner med og å få gjort det til helgen
    Sist endret av Idapedersen; 21/10/13 kl 10:01

  11. #10
    Registrerte brukere larset sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Fra Oslo bor i Bergen
    Innlegg
    485
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut, mye potensiale.
    Kanskje få flyttet tråden til worklog delen?
    Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
    1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
    1988 Volvo 240 GLE [X]

  12. #11
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Flyttet til prosjekter/worklogs.

  13. #12
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Bestilte en Nuke performance dump fra L-M-R for litt siden, i helgen så fikk jeg omsider satt den på bilen, noe som ikke var like lett.
    Flyttet lmm til trykksiden så måtte forlenge ledningene til lmm, da det var 6 ledninger og jeg bare hadde 4 forskjellige farger for øyeblikket så ble det to av to farger, fikk loddet det her i hopen og brukte laang tid på å teipe inn ledningene siden jeg hadde skilt dem ut fra orginal nettet, fikk satt på trykkslanger og strammet alle klemmer, satt meg i bilen og skulle starte, men neida, helt dødt!
    så ble noen timer feilsøking og testing, før jeg fant ut at det var så lett at det var blitt byttet om på to ledninger
    fikk loddet om og bilen startet med en gang
    har enda ikke fått prøvd den da orginal dumpen enda står på, hadde ikke en plate så var stor nok :/

    kommer bilder senere

  14. #13
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Må si at jeg er litt skuffet over nuke sin dump, følgte ingen ekstra fjærer med for å få strammet/slakket. så under gasspådrag så lå dumpen åpen! tok den av og la 3 store skiver under fjæra for å få den noe strammere ;P slenger med et bilde av motorrommet, her hadd jeg bare fått på slik at jeg akkorat fikk prøvd ;P
    nå har jeg byttet ut trykkrør både før og etter intercooler, satt dumpen nermere turboen, ryddet mer i ledningsnettet til lmm så det ser bedre ut nå :P



    klistremerke jeg har på hanskerommet
    mange kommentarer på dette ja!


    slik har jeg satt inn målerne mine, syns personli at man mister mye sikt ved å ha de i a-stolpen, så da ble mest fornuftige plassen og sette dem der platen har jeg lagd av et gammelt dørtrekk, for å få den skinn etterligninga, skal lage en ny plate da denne ble veldig dålig og målerne står skjeift og platen passer ikke helt 100% har biltemamålere for øyeblikket men tenkte og bestille noe bedre etterhvert, noen forslag hvor jeg kan kjøpe? skal ha sort bakgrund i de, ikke hvit
    Sist endret av Idapedersen; 06/11/13 kl 14:13

  15. #14
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    i går fikk jeg tectylert understellet på bilen, ganske så stolt over å kunne si at han er HELT rustfri! orginal lakken på stablisatorstaget var enda ikke begynt og flasse! fikk ikke tatt hjulbuene, men regner med og få gjort det kansje i løpet av helgen, hvis jeg ikke bytter toppen.. skal ha ny kam på toppen, men har ikke bestemt meg for hvordan? hva anbefaler dere?

    noen bilder hvordan det ble under bilen:







    foresten, noen som følger tråden her? litt kjedeli at ingen kommenterer ;P

  16. #15
    Registrerte brukere sverre2210 sin avatar
    Medlem siden
    11. sep. 2011
    Sted
    Sylling, Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    743
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Følger med jeg, bare ikke så flink til å kommentere :P
    Ang kam så skal vel A-kammen være et godt alternativ, har tenkt å skaffe meg en selv når motoren skal gåes over
    Volvo 760ft sedan prosjekt
    Volvo 960 sommerbil

  17. #16
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    fint noen følger med;D vet du om det er noen sider hvor lukke å åpnetider på de forskjellige kammene står? så man kunne sammenlignet litt. må ha noe kvassere enn den slappe orginal kammen :P

  18. #17
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette da :-) ikke helt etter min smak med blå slanger og slikt men ellers veldig bra :-)

    Angående målere så har jeg autogauge måler i min som jeg e ganske fornøyd med :-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  19. #18
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Fint prosjekt dette skal følge med
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  20. #19
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Har jo kjøpt el vinduer til alle fire dørene, fikk med alt av ledningsnett, men jeg er HELT grønn på elektro og slikt, har ikke fått koblet lys i målerne engang :P så hvordan skal jeg koble det opp? har ledningsnettet ut fra dørene og ellers alt det vi fant inni bilen som elvinduene gikk til:P

    hadde store planer for helgen hvor jeg skulle få byttet toppen og tectylert hjulbuene men plutseli var det mandag :P

    Co pilot må man ha

  21. #20
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Nei har du skaffa el vinduer fra 940 så skal det ligge klar til dørene, bare bytte ut matta i døra
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  22. #21
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    så det ligger klart selv om bilen kom fra fabrikk med sveiv?:P el vinduene jeg har kjøpt er fra samme modell også :P

  23. #22
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Jepp, samme ledningsnett i alle
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  24. #23
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    da skal jeg se om jeg ikke får de i i dag, hvis det kan slutter å snø da, får ikke tilgang på verksted før om ei uke :/

  25. #24
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Såpass å ja
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  26. #25
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    fikk i elvinduene i fram dørene, lå ferdig ledningsnett til de så det tok ikke lange tiden!'
    har en god del ruter liggende så hadde jeg et par ruter til framdørene som var proffsotet fra før av, så siden bilen skal til proffsoting mest sansynlig denne helgen, men får bare sotet fra bakdør og bak, så bytta jeg til de sotarutene framme
    nesten ferdig!


    mye rot..


    her har jeg fått satt i rutene framme, dålig bilde. rutene framme er bare litt tonet, slik at det ikke blir så brå overgang til rutene bakover så blir helt svart.


    her skal jeg bytte ut resten av halogenpærer og sette i dioder, slik som i instumentet, åsså koble lys i målerne

Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •