Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 35

Tråd: Ny på forum og ny V70-eier :-)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard Ny på forum og ny V70-eier :-)

    Hei alle!
    Har anskaffet meg en 98 V70 2.5TDi og er veldig fornøyd sålangt. Er en del smårusk.
    Den er veldig tungstartet når den har stått en stund..
    (Skal få kjørt en diagnose)
    Elektriske bakruter virker ikke..
    Noen somvet hva det kan være?
    Hadde Tracs og
    ABS
    lamper i dashen konstant,men fant en fin tråd her inne og fikset dette på en kveld. Hadde Ute
    ABS
    -modulen. Loddet pluss og minus på nytt. Funker fjell.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Elektriske bakruter (ruter) som ikke virker er som oftest på grunn av dårlig kontakt i bryterne for vindusheisene.
    Særlig på din modell, der disse bryterne sitter i døra og får "vinterdusj" hele vinterhalvåret.

    Anbefaler deg å få tak i nytt bryterpanel rett og slett. Ikke lett å reparere disse.

    Tungstartet solarkoker? Ikke min greie, men glødeplugger og slikt er vel gjenganger, samt glødereleet.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar:-)
    Nytter det å bytte bryter i bakdørene eller må jeg nytte hovedpanelet i førerdør?
    Glødeplugger er ganske nylig byttet,men releet tror jeg er gammelt. Bilen har gådd fantastiske 510k :-)

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smrendal70 Vis post
    Takker for svar:-)
    Nytter det å bytte bryter i bakdørene eller må jeg nytte hovedpanelet i førerdør?
    Glødeplugger er ganske nylig byttet,men releet tror jeg er gammelt. Bilen har gådd fantastiske 510k :-)
    Dersom bryterne i bakdørene ikke fungerer, så ligger nok feilen fortsatt der fremme.
    Er en bryter der fremme som slår av strømmen til bryterne i dørene bak.
    Sjekk gjerne om den står i stilling ON.
    510 er bra. tangerer nesten konebilen her på gården.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Ja den har gådd som taxi i finnmark :-) og to eiere i nord-norge etter det og jeg er tredjemann fra nord bak rattet :-)
    Den står i ON fremme, får se om jeg ikke tar opp panelet og ser på det, menmå vel av med dørtrekket?

  6. #6
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Er absolutt enklest og minst fare for å ødelegge noe hvis du tar av dørtrekket ja.

    Veldig enkelt, en skrue skjult under et lite deksel i plasthåndtaket du drar i for å lukke døren, clipse forsiktig av rammen rundt døråpneren, og så mener jeg det er bare å dra det forsiktig av. Sitter clips i bak- og ned-kant av trekket.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Er absolutt enklest og minst fare for å ødelegge noe hvis du tar av dørtrekket ja.

    Veldig enkelt, en skrue skjult under et lite deksel i plasthåndtaket du drar i for å lukke døren, clipse forsiktig av rammen rundt døråpneren, og så mener jeg det er bare å dra det forsiktig av. Sitter clips i bak- og ned-kant av trekket.
    Er dette engangs clips man må ødelegge ved demontering eller brukes de om igjen?
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  8. #8
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Brukes om igjen normalt sett, med mindre de knekker Men det er vel tre eller fire i nedkant og tre i bakkant eller noe slikt, så om én av dem skulle knekke går det fint an å henge det på plass og kjøpe ny clips om en uke (eller to år hvis man ikke er så nøye på det)...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  9. #9
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Knallfine biler med en allright motor som om ikke anna går veldig billig!

    Tungstarta er veldig vanlig, bare vent til vinteren! Over 5 grader så gløder den ikke, så hvis den er tungstarta over 5 grader så kan det være noe små-uggent. Blend EGRventilen med en gang, den soter igjen motor, innsug, eksos og sørger for en fantastisk røyksky hver gang du gir på for å kjøre forbi. Anbefaler å dra tungt et par ganger over lengre tid for å få blåst ut litt sot!
    Min holder omtrent en mnd etter å ha blåst ut før den soter igjen og begynner å gå dårligere.

    Om den bare er tungstarta under 5 grader så kan det være glødeplugger eller releet her. Jeg har småslitte glødeplugger og gløder 2-3 ganger om den har stått lenge, før jeg prøver å dra på starteren. Pass på å ha et godt batteri og ha med startkabler. De er TUNGE å dytte i gang

    Vinduene på de her er ganske håpløse, et av bakvinduene mine ville ikke opp når det begynte å regne på en tur til sverige. Prøv først å bytte bryterene bak (om du bor i østlandsområdet kan jeg muligens hjelpe, har noen du kan teste med) og virker ikke dette må du nesten prøve panelet i døra. Det er veldig lett å ta av dørtrekka som beskrivi over her

    Hadde samme problemet med Tracs og
    ABS
    selv, lodda opp en god del og det ble bedre, men feilen kommer litt innimellom så har ikke helt fått fiksa det...
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Jeg bor i nord norge. Er automatkasse så er vel veeeldig vanskelig å få trillet igang
    Har nettopp vært ute med et diagnoseapparat som egentlig er til VAG men har en tilleggsfunksjon som heter
    CAN
    obd2. Men fikk ikke noen connection. Funker kanskje ikke på denne bilen. Har en nabo som brukte den på en v70 bensiner. Men den har kanskje annen elektronikk?

  11. #11
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Er den tungstartet bare når den har stått en stund? I tilfellet kan det være noe så enkelt som å bytte alle returslangene fra dysene. Ellers som over angående blending av EGR. Jeg hadde også nylig av innsugsmanifolden siden jeg måtte bytte pakningen. La den i ei balje med kraftvask. Det gjorde susen på møkka!

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Oj, det var lenge siden jeg har sett på denne tråden

    Tilbake til at den er tungstartet. Snakket med en volvomekaniker hos bil i nord tromsø. Han sa det kunne være noe så enkelt som at det ble dradd falskluft fra dieselfilteret eller noe. Hvordan fikser jeg det?

    Bilen starter mye lettere hvis temperaturen nærmer aeg null grader. Da fungerer glødingen. Er det noen måte for å få glødingen til å virke hele tiden?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    EGR her jeg forøvrig blendet.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.090
    Antall takk

    Standard

    Ang. falsk luft i diesel; skift den lille plastventilen på toppen av dieselfilteret. Dette er en gjenganger på VAG-motorene...
    I tillegg er det lurt å bytte returslangene mellom dysene om du ikke har gjort det.

    Vindusheisbryterne i førerdør er nesten garantert skyld i at vinduene dine ikke går. Kjøpte her og den funker utmerket:

    http://www.skruvat.no/Strombryter-vi...is-P42440.aspx

    Du kan og åpne bryteren og pusse kontaktene. Det gjorde jeg. Virket en stund før de konket ut igjen og da kjøpte jeg ny.

    Glødeplugger: Kjøp kvalitet! Mye billige plugger som bare funker en liten stund..... de er kronglete å skifte så gjør jobben bare en gang! Mine ble skiftet på ca. 300.000. Nå er bilen gått 450.000 og pluggene funker fint enda. På golfen vi hadde kjøpte eg på Biltema - de virket ikke lenge....

    Er alt dette i orden kan det være du må time dieselpumpen. Bare ørlite feil tenning så blir dem tungstarta. Disse motorene skal fyre umiddelbart om alt er på stell, uansett temp.
    Sist endret av jerognal; 07/10/13 kl 20:25
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.090
    Antall takk

    Standard

    Ellers anbefaler eg å bruke dette stoffet hver gang du bytter dieselfilter: http://www.ebay.com/itm/310694441680...84.m1439.l2649

    Helles rett i filteret.
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  16. #16
    daihatsu93 sin avatar
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Sted
    Nordkisa/Ullensaker/ Akershus
    VCCN medlemsnummer
    732
    Innlegg
    1.287
    Antall takk

    Standard

    Du er ikke alene med tungstartet TDI. Har en v70 TDI selv og er veldig førnøyd, bortsett fra at den er tungstarta som du også sliter med. Glødeplugga er nye og ok, gløde rele nytt og ok. Aner ikke sist når reg reim og reim til dieselpumpa ble byttet sist, jeg minstenker feil timing på selve pumpa, noen som har no mening om det? Bilen bruker 0.65 på mila og går fint, og ryker svart :P

    Har btw en transporter t4 med akkuratt samme motor, den starter lett som bare det i all slags vær. selv 30 minus. V70en sliter når den er kald på alt under 10 grader.
    1995 Volvo 940 D24TIC
    1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
    1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
    Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.090
    Antall takk

    Standard

    Om du ikke aner når reima og vannpumpe har vært skiftet ja da vet du hva som må gjøres for å unngå ras av motoren....
    0,65 på langtur? høre mye ut. Har kjørt min på 0,52..... Tror timingen din kan være på tur....

    Ellers skal det vel være en temp.sensor et sted som styrer glødingen... prøver å vri hodet hvor den stod men har akkutt teflonhjerne akkuart nå...
    Sist endret av jerognal; 07/10/13 kl 20:46
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  18. #18
    daihatsu93 sin avatar
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Sted
    Nordkisa/Ullensaker/ Akershus
    VCCN medlemsnummer
    732
    Innlegg
    1.287
    Antall takk

    Standard

    0.65 tur retur by`n + lett blanda kjøring. skal bytte reg reim og div så fort som mulig, vet det er veldig viktig på disse. er ikke så alt for mye som får vært galt? :P den har gått 334 000...
    1995 Volvo 940 D24TIC
    1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
    1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
    Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.090
    Antall takk

    Standard

    Kjøp fullt kit med begge reimer, strammehjul, rullelager og vannpumpe. tror SKF har slikt kit. Koster litt å skifte, men det koster mer når reima ryker...
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  20. #20
    daihatsu93 sin avatar
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Sted
    Nordkisa/Ullensaker/ Akershus
    VCCN medlemsnummer
    732
    Innlegg
    1.287
    Antall takk

    Standard

    Har delene liggende :P så vet ikke hva det er og vente på. er vel kurrant plass på v70n Bytter selv..
    1995 Volvo 940 D24TIC
    1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
    1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
    Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Synes egentlig det er rart hvis det skulle være falskluft da den starter ganske kjapt hvis den får gløding...

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som har forsket på den elektroniske glødingen på disse motorene? Går det an å bytte til et rele som gjør slik at den glødingen funker hver gang man skal starte?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  23. #23
    daihatsu93 sin avatar
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Sted
    Nordkisa/Ullensaker/ Akershus
    VCCN medlemsnummer
    732
    Innlegg
    1.287
    Antall takk

    Standard

    sitter et gløde rele i boksen i motorrommet. jeg bytte dette, ikke noe forskjell.
    1995 Volvo 940 D24TIC
    1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
    1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
    Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Det jeg har gjort nå siden jeg kjøpte bilen i august er at jeg har brukt motorvarmeren hver dag og hvis bilen blir stående i over halvtimen (hjemme vel og merke).
    Da starter den lett. Var og så under huven nå nettopp og kunne ikke se noen lekkasjer fra returslangene. Men jeg tenker, uten å ha noen kjempe peiling, at hvis den starter lett når den er varm må det jo ha noe med tempsensoren på kjølevannet å gjøre? Kan det stemme, eller er jeg helt på jordet?
    Noen som vet hvordan delenummer tempsensoren til denne motoren har?

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Kan dette være delenr?? 1275494

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. forum sider?
    By tennpluggen in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 3
    Siste post: 12/06/12, 17:14
  2. søke i spesifik forum..
    By Eskil95 in forum Forslagskassen
    Svar: 2
    Siste post: 24/04/12, 19:05
  3. Ny eier av S60
    By Basse in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 07/10/10, 12:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •