Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: kjøre på orginalt trykk på chippa hjerne

  1. #1
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard kjøre på orginalt trykk på chippa hjerne

    Har litt problemer med co på min bil. Den oser noe sykt, går dårlig å bruker mye suppe. en kompis sin 940 turbo brukte mye suppe å gikk dårlig når han hadde chippa hjerne, men kjørte på orginalt trykk. Dette var en FK. Jeg har en T5 motor i min med 850 t5-r hjerne. Den er chippa, men kjører orginalt trykk. Kan det ha noe å si på CO utslippet?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    da får den jo mer suppe en den trenger

  3. #3
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard Re: kjøre på orginalt trykk på chippa hjerne

    Tviler, du har jo luftmassemåler, så om du kjører med en halv kilo eller en og en halv kilo ladetrykk, skal det ikke ha noe å si. Lekkasjer og falskluft derimot kan ha litt å si, men om det utgjør så mye at du makser måleapparatet har jeg hardt for å tro.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  4. #4
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    kjører man for lite turbotrykk, så er det nok ikke noe problem, men den vil ikke gå optimalt, da alle parameterene er justert for "riktig" turbotrykk, bensintrykk, tennpuinkt, atmosfærisk trykk, klima.etc etc. Ville sjekket plugger, luftfilter og bensinfilter. er katalysator tett? LMM defekt, lamda sotet?
    Sist endret av Morgis; 18/07/13 kl 02:20
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  5. #5
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Kan være at katta er litt tett. Den er når jeg tenker meg om, blitt fylt av blandt anna olje etter at orginalturbon på gamlemotoren spruta all olja si ned dit..
    Skal prøve å få lånt meg en lambda for å sjekke blandt annet også.. samme med LMM

    Plugger er nye. Men skal gå over de igjen siden motor har gått for fett en liten periode nå.. Luftfilter er åpent å fint. Bensinfilter er nytt.
    Den sugde falskluft tidligere, men er tettet nå. Gått over med startgass. hadde lekkasje ved gass-spjeldet sist iallefall.

    Den oser iallefall noe helt for jævelig.... Svir i øya liksom om den står på tomgang å man står bak bilen... :/

Lignende tråder

  1. kjøpe 940, chippa?
    By dakar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 26/08/11, 19:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •