Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 85

Tråd: E85 - til hverdags og til fest. Egenskaper, fordeler og ulemper.

  1. #51
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Godt svar, selv om jeg i grove trekk viste mye av det fra før
    Men ikke noe spesielt godt svar på essensen av det jeg lurte på Altså, formulert i litt klarere ord, om det virkelig har noe for seg å mappe med magrere lambda når man konverterer fra bensin, f.eks 98 oktan, til E85? Altså uten å modde noe i motoren som forbedrer turbulens osv.
    F.eks lambda 0,85 med bensin og lambda 0,87 med E85, eller ca AFR 12,5:1 med bensin og 12,8:1 med E85, med bbl innstilt til bensin.
    Den banker mindre lett, så i cruise kan du leane ut mye mere tryggere og spare suppe, tåler mere i leanere form under belastning også, men hvorvidt det noe å tjene på under WOT er vel litt applikasjonsbetont, eneste er om du finner balansen mellom mertilført masse og eksostemp, dvs det punktet hvor det er mest eksostemp OG masse sammen, hvilekt kan hjelpe på med bedre spool (før trykket kommer til ønsket nivå) ettersom eksostempen på E85 jo genrellt er lavere Er i høyeste grad pulsene og varmen som driver en turbo... ikkenødvendigvis så veldig trykkforhold
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #52
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Hallo godtfolk, jeg kjører E85 på 242en, å som Truckdriver nevner i ett innlegg her, så har de nå sluttet å selge E85 her i nord (Bodø og Tromsø) så når det nå til helgen er treff på ACR, så måtte jeg til Arjeplog for å fylle i går (ca 6t kjøring).
    jeg bruker å sjekke blandingen Etanol/Bensin med en løsning jeg fant på nettet, så jeg sjekket først det jeg hadde igjen i tanken, kjøpt i Bodø
    å det så bra ut fin farge, og ca82-83 % etanol.







    Så til E85 tanket i Arjeplog, jeg så når jeg tanket i kannene at E85en virket veldig lys, å dette vistes godt i "blandeglasset" når jeg kom hjem, det jeg lurer på er hvorfor resultatet ble slik som bildene under viser, å hvorfor det er helt andre farger? noen forslag?


    så Arjeplog:




    Bra med egen E85 tråd!

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Tipper det ikke er brukt samme fargestoff i Norge og Sverige. Den svenske ser ut til å ha fargestoff som løses opp kunn i bensinen, mens den norske ser ut til å ha fargestoff som løses opp både i bensin og etanol.
    Jeg har prøvd å måle etanolinnholdet i E85 fra Bodø før, og fikk ca samme resultat som du, med uklare farger. Jeg målte på en mindre beholder enn du, så jeg fikk enda mer utydelig avlesing.
    Hvilken framgangsmetode bruker du? Eller rettere sagt, hvor fant du oppskriften
    Den oppskriften jeg prøvde tror jeg var å ha på 10% av E85 mengden med vann. Men ser ut som du har på mye mer vann. Sikkert lettere å få det til å skille seg med mer vann.
    2/3 E85 og 1/3 vann?
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #54
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    ja, jeg tror du har rett. spurte på et svenskt forum, å de sa det samme, at det var forskjellige fargestoffer på "ok" og Statoil, så det forklarer vell det.
    ble usikker ettersom det ble "E90" men det er vell riktig da. har lett etter plassen jeg fant dette kittet, men fant det ikke, får må lete mer en annen dag.

    det er en ganske stor beholder, men det var den eneste jeg fant når jeg trengte det, å jeg måler ikke så ofte uansett, men går vell 2-3dl på hver måling (er et kaffeglass)

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal ikke si det helt for sikkert, men jeg tror svenskene varierer etanolinnblandingen mer i forhold til sommer og vintertemperaturer enn her i landet.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  6. #56
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er det med lagring og holdbarhet på E85?
    Hørt den kan trekke til seg vann hvis ikke beholderen er stappfull og helt tett.

    Også har dere hatt noe problemer med E85 i plast tank? Jeg skal gå over til alu tank siden det virker som plasttanken "svetter"

  7. #57
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    noen som har sånn ordentlig e85 opp skrift på bensin maskiner?

    ser i Sverige, att på samme bil (el samme motor) som ene jeg har. Chevy Suburban 92 med 350 insprut motor, tbi, så kjører dem på rein e85 på dem. kjøre først halv blanda og mer og mere e85 og til slutt fullt ut med e85. kjører på med blandinger først så det ikke bli feilkoder. pga styringa er kresen på feil.

    svensker sier detta går greit på dissa tbi motora etter hvert med rein e85, pga lambda sondene, og mapsensora på dem og att dem tar att på trykket sjøl. ikke noe lmm o.l.

    så tenkte å prøve da litt i hvert fall. og fylt nå for moro skyld (har 160l tank), fylte jeg 70l suppe og 60l e85. og bilen starter og går som normalt, men er mye kvikkere på gassen på lavere turtall, pluss litt kvikkere på høyere turtall.

    ang bensintrykk osv, så har ikke jeg studert, sitter ikke utvending regulator, å vet ikke om dissa regulerer spenninga til pumpa for å fore på mere suppe hvis afr blir for lav o.l.

    men jeg merka ble en helt anna bil, vet ikke hva oktantallet blir med den blandinga jeg tok, men sikkert litt høyere enn 98 suppe. kjørt på 95 suppe ellers.

    legger å merke til att med å kjøre med tung henger, da 3000kg, og ac samtid, blir bil litt seigere, treigere i bakker med 95 suppe, men med blandinga med e85 så holdt den faktisk bedre koken på samme strekninger som tidligere..

    ikke målt noe forbruk nå, tar jo litt tid før det forsvinner litt av di 160l, og bil bruke ikke mye suppe fra før. diff utveksling, OD kasse, og turtall ligger da lavt.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Når man kjører E85 så bruker man store dyser som spyler mye væske inn i kanalene. Denne væsken tar plass. Man kan derfor kjøre med større kanaler på E85 enn på bensin.
    Nja. Vi snakker jo fremdeles drivstoffvekt her, og selv med 30% mer drivstoff på samme vekt (specific gravity) og en AFR på 9:1 så kan en jo spørre seg, hva veier 579cc med luft? Rundt 0.75 gram. AFR 9:1 betyr da at en har 0.083 gram E85 i porten mot 0.057gram bensin ved AFR 13:1.

    Det er rundt 0.78 gram E85 per kubikkcm væske. Så væsken tar opp 0.1cm³ volum, sånn ca. Neppe noe å porte større etter... inntil en ser på fordampningsrate.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jmosbakk Vis post
    Et stort ankepunkt ved E85 er slitasje på sylindervegger og lager.
    Spriten vasker bort store deler av oljefilmen og når man i tillegg har større mengder avdamping som forurenser oljen, forringes derfor levetiden på motoren.
    Det kreves derfor mye hyppigere oljeskift og gjerne tilsetningsstoffer i både drivstoff og olje for å få noe holdbarhet.
    Fikses i det store og det hele med varm nok olje (76º+)og god blokkutluftning. Litt halvlaber IC på vinteren hjelper også med å forstøve guffa så den kan brenne og ikke bare renne inn.

    Kaldstart, og da spesielt i kaldt vær ble naturlig nok også nevnt. Jeg oppfattet det som omtrent umulig å bruke ren E85 vinters tid. Dette tror jeg på og spesielt med orig. sprut.
    Med originalt sprut sliter du med å starte. Med datasprut har jeg fått kontant start ved -20 på ren E85. Det krevde 330% enrichment på de fire første omdreiningene og ganske mye mapping av kaldstart...
    Sist endret av SWR; 02/11/13 kl 16:57
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    For å spørre om noe som jeg ikke tror er så veldig utprøvd.. Hvordan er det med veldig lav statisk komp. og e85? F.eks en standard b21et (med 7,5:1), standard 398 topp og A-kam.

    Vil det være helt bak mål med e85 på en slik motor, og vil vanlig 98oktan gi bedre kjørbarhet/effekt/drivstofforbruk?
    98 oktan vil nok være bedre i 99 av 100 av tilfellene. Det ene tilfellet det ikke er bedre i er det tilfellet du tilfeldigvis seriekobler et par turboer og lader 6 bar..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Nja. Vi snakker jo fremdeles drivstoffvekt her, og selv med 30% mer drivstoff på samme vekt (specific gravity) og en AFR på 9:1 så kan en jo spørre seg, hva veier 579cc med luft? Rundt 0.75 gram. AFR 9:1 betyr da at en har 0.083 gram E85 i porten mot 0.057gram bensin ved AFR 13:1.

    Det er rundt 0.78 gram E85 per kubikkcm væske. Så væsken tar opp 0.1cm³ volum, sånn ca. Neppe noe å porte større etter... inntil en ser på fordampningsrate.
    Ved samme effektuttak er jeg enig, men mener at volummet av fuel i kanalen er av større interesse enn vekten. Videre er hovdpoenget med E85 effektøkningen.
    Vet om en enkel lavbudsjett rødmotor som er oppgitt til 8,4- 8,8: 1 i kompresjonsforhold. Potensialet på bensin er i nabolaget 300- 350 hk.
    350 *6/4 = 525.
    4 stk. 525 ccm dyser vil kunne gi stor nok fuelmengde til denne effekten, enig?

    Med E85 er det så langt benket 673 hk og man kjører 2200 ccm dyser. Ladetrykket er selvsagt himmelhøyt over det man kan kjøre på bensin. Dette øker lufttemperaturen noe som gjør at luften i seg selv tar større plass.

    Jeg mener derfor fortsatt at man med fordel kan velge litt større kanaler når man har E85.
    Sist endret av Batland; 02/11/13 kl 16:57

  12. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Er det forresten noen som vet hvorfor enkelte bremser turbomotorer med E85 på magrere lambda enn de bruker med bensin?
    Har til å med lest anbefalinger om å mappe med magrere lambda med E85 enn bensin.
    De har sikkert en grunn for å gjøre det slik. Men jeg forstår ikke logikken bak det på en trimmet motor.
    Så dette er faktisk ett oppriktig spørsmål.
    Oppfatningen jeg har er at lambda 0,9 med 98 oktan bensin tilsvarer ca 0,86-0,87 med E85, og lambda 0,85 med bensin tilsvarer lambda 0,8 og eventuelt ned mot 0,7 med E85.
    Det tilsier feitere lambda med E85. Den praktiske erfaringen jeg har med E85 heller også mot motoren vil ha feitere lambda når jeg tuner for effekt med E85 kontra bensin.
    Det er ivertfall den fingeren-ut-av-vinduet følelsen jeg har uten noen dokumentasjon i form av dyno eller tilsvarende.
    Eneste en mapper magrere enn bensin på E85 er lavlast, altså cruise. Mapper en magrere på full last, så får en kanskje ikke bank da E85 brenner sakte i mager blanding, men hvis noen da skrur opp fueltrykket med det mappet etterpå, så banker den i filler...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Hvordan er det med lagring og holdbarhet på E85?
    Hørt den kan trekke til seg vann hvis ikke beholderen er stappfull og helt tett.

    Også har dere hatt noe problemer med E85 i plast tank? Jeg skal gå over til alu tank siden det virker som plasttanken "svetter"
    All alkohol er hygroskopisk, så den suger til seg vann fra omgivelsene. Greit å ha lufttette metalltanker ved lagring. ..og skulle jeg laget en tank.. så hadde jeg laget den i rustfritt. Ubehandlet alu + E85 over tid = ikke en god combo.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ved samme effektuttak er jeg enig, men mener at volummet av fuel i kanalen er av større interesse enn vekten. Videre er hovdpoenget med E85 effektøkningen.
    Vet om en enkel lavbudsjett rødmotor som er oppgitt til 8,4- 8,8: 1 i kompresjonsforhold. Potensialet på bensin er i nabolaget 300- 350 hk.
    350 *6/4 = 525.
    4 stk. 525 ccm dyser vil kunne gi stor nok fuelmengde til denne effekten, enig?

    Med E85 er det så langt benket 673 hk og man kjører 2200 ccm dyser. Ladetrykket er selvsagt himmelhøyt over det man kan kjøre på bensin. Dette øker lufttemperaturen noe som gjør at luften i seg selv tar større plass.

    Jeg mener derfor fortsatt at man med fordel kan velge litt større kanaler når man har E85.
    Som sagt, inntil en ser på fordampningsrate og derved gassviskositet når ventilen engang åpner..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Tenker stort sett bare på hvordan det praktiske sluttresultatet påvikes.

  16. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Tenker stort sett bare på hvordan det praktiske sluttresultatet påvikes.
    Hender det er greit å ha teorien bak det litt oppegående også....
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  17. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Helt klart.
    Det blir sjelden bra i praksis om ikke teorien bak det aktuelle oppsettet er korrekt.

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Eneste en mapper magrere enn bensin på E85 er lavlast, altså cruise. Mapper en magrere på full last, så får en kanskje ikke bank da E85 brenner sakte i mager blanding, men hvis noen da skrur opp fueltrykket med det mappet etterpå, så banker den i filler...
    Da har du samme oppfatning som jeg om hva som er rette måten å mappe med E85 på.
    Men jeg har lest om folk som har anbefalt å mappe betraktelige magrer på høylast med E85 enn med bensin, og faktisk gjort det. Da er det snakk om lambda som passer for en sugemotor på bensin. Men da er det mest sansynlig villedende informasjon går jeg ut fra.
    Har faktisk hørt nevnt at en rødblokk Volvo motor har vært mappet på E85 her i landet med lambda rundt 1 under hele spoolup for noen år siden.
    Om det virkelig stemmer vet jeg ikke da jeg ikke vet hvem sin motor det var eller hvem som bremset. Tanken bak blandingsforholdet var vistnok å få mest mulig varme for å få raskest mulig spoolup.
    Med tanke på at det er snakk om gammeldags 8v motor med portinnsprøytning synest jeg det hørtes rart ut.
    I mine tanker er dette noe som hører hjemme i motorer med direkteinsprøytning og EGR kontollert via variabel kamtiming.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Da har du samme oppfatning som jeg om hva som er rette måten å mappe med E85 på.
    Men jeg har lest om folk som har anbefalt å mappe betraktelige magrer på høylast med E85 enn med bensin, og faktisk gjort det. Da er det snakk om lambda som passer for en sugemotor på bensin. Men da er det mest sansynlig villedende informasjon går jeg ut fra.
    Har faktisk hørt nevnt at en rødblokk Volvo motor har vært mappet på E85 her i landet med lambda rundt 1 under hele spoolup for noen år siden.
    Om det virkelig stemmer vet jeg ikke da jeg ikke vet hvem sin motor det var eller hvem som bremset. Tanken bak blandingsforholdet var vistnok å få mest mulig varme for å få raskest mulig spoolup.
    Med tanke på at det er snakk om gammeldags 8v motor med portinnsprøytning synest jeg det hørtes rart ut.
    I mine tanker er dette noe som hører hjemme i motorer med direkteinsprøytning og EGR kontollert via variabel kamtiming.
    Magret ut av den grunn ja.. da er det greit mørkt på teorifronten. Endrer du Lambda fra 0.85 til 1, så endrer du forbrenningstempen med kanskje 100 grader og eksostempen med kanskje 50. Senker du tenninga 20 grader så har du nær samme forbrenningstemp og 400 grader mer i eksosen...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  20. #70
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Magret ut av den grunn ja.. da er det greit mørkt på teorifronten. Endrer du Lambda fra 0.85 til 1, så endrer du forbrenningstempen med kanskje 100 grader og eksostempen med kanskje 50. Senker du tenninga 20 grader så har du nær samme forbrenningstemp og 400 grader mer i eksosen...
    Blir jo desto slappere før det smeller også da, selv om man kanskje tjener 100rpm spool :P EVO-tid kan vel kanskje gjøre mer
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Blir jo desto slappere før det smeller også da, selv om man kanskje tjener 100rpm spool :P EVO-tid kan vel kanskje gjøre mer
    Gjør ikke det engang. Det er en grunn til at en får maks effekt med riktig blanding, og det er fordi en UTVIKLER MEST VARME...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  22. #72
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ett lite spm anngående valg av dyser... Bygger en FK med "300 oppsett"; senka komp, urørt topp (om nødvendig så får jeg den porta opp), a-kam og enten 19T eller kina T3/T4 for å ha en "prøve-seg-litt" motor. Siden jeg har E85 lett tilgjengelig vil jeg gjerne anvende det, og lurer da litt på hvor store dyser jeg trenger
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  23. #73
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    "300hk" oppsett med lh2.4 og 3" lmm?
    Da bruker man jo vanligvis grønne R dyser. Finn ut hva cc er på de, og legg til 30%, der har du E85 dysa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #74
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Ja, blir lh2.4 til å begynne med... takk for svar, får leite på summit
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  25. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av E.Winjum Vis post
    Jeg har ett lite spm anngående valg av dyser... Bygger en FK med "300 oppsett"; senka komp, urørt topp (om nødvendig så får jeg den porta opp), a-kam og enten 19T eller kina T3/T4 for å ha en "prøve-seg-litt" motor. Siden jeg har E85 lett tilgjengelig vil jeg gjerne anvende det, og lurer da litt på hvor store dyser jeg trenger
    Disse 300 satsene er vanligvis tilpasset 450 ccm dyser og bensin. Foreslår at du kjøper minimum 630 ccm dyser og at du sørger for en seriøs strømforsyning og jording til bensinpumpen.

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Silikonslanger vs. gummislanger fordeler og ulemper
    By volvo245gl in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 29/09/12, 08:46
  2. 2000mod V70 2.5TDI Fordeler/Ulemper
    By Josp in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 14/08/12, 17:21
  3. Norges Beste Fest 240`n
    By kjellt in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 17/06/12, 15:43
  4. sving egenskaper ved skikkelig senk?
    By VolvoR-Sport in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 0
    Siste post: 02/09/10, 17:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •