Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Klunkelyd i forstilling og ratt

  1. #1
    Registrerte brukere n0gga sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2010
    Sted
    Narvik, Nordland
    Innlegg
    243
    Antall takk

    Standard Klunkelyd i forstilling og ratt

    Hei!
    Siden jeg kjøpte min '96 940 forrige sommer har jeg irritert meg over en klunkelyd i forstillingen.
    Hadde bilen på et verksted i vinter for å bytte clutch, og de påpekte at jeg burde bytte ytre endeledd.

    Var under bilen her om dagen for å se. Fikk en kompis til å vri litt på rattet, og hørte/kjente tydelig hvor det kom fra.
    Kjentes veldig ut som om det kom fra innsiden av mansjetten som går ut fra tannstanga. Hva er under mansjetten?
    Klarte ikke å kjenne noe fra ytre endeledd. Merker dunkingen godt på humper, og ennå bedre på humper med rattutslag.

    Har også en noe merkelig dunking i rattet når jeg svinger. Det er en dunking som mest sannsynlig kommer fra rattstammen. Stemmer det ikke at det er et ledd rett bak rattet? Kjenner dunket veldig godt i rattet. Noen andre som har opplevd dette?

    Takk for tips!
    '94 940 TIC - Turbonetics Edition

  2. #2
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av n0gga Vis post
    Hei!
    Siden jeg kjøpte min '96 940 forrige sommer har jeg irritert meg over en klunkelyd i forstillingen.
    Hadde bilen på et verksted i vinter for å bytte clutch, og de påpekte at jeg burde bytte ytre endeledd.

    Var under bilen her om dagen for å se. Fikk en kompis til å vri litt på rattet, og hørte/kjente tydelig hvor det kom fra.
    Kjentes veldig ut som om det kom fra innsiden av mansjetten som går ut fra tannstanga. Hva er under mansjetten?
    Klarte ikke å kjenne noe fra ytre endeledd. Merker dunkingen godt på humper, og ennå bedre på humper med rattutslag.

    Har også en noe merkelig dunking i rattet når jeg svinger. Det er en dunking som mest sannsynlig kommer fra rattstammen. Stemmer det ikke at det er et ledd rett bak rattet? Kjenner dunket veldig godt i rattet. Noen andre som har opplevd dette?

    Takk for tips!
    Hadde den smellinga fra tannstanga, var vandring opp å ned på min så bytta den. Den klunkelyden fra rattstammen mener jeg å ha hørt att 940 etter 95? har sliti med, skal være selve dachbordet. Min har lyd fra stammen au, men høres ut som det er plastik knepping.

Lignende tråder

  1. Klunkelyd fra demper
    By joko5 in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 20/05/13, 18:51
  2. Klunkelyd i forstilling/drivverk S60 2.0T automat
    By jlopsal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 16/04/12, 19:39
  3. Klikke & klunkelyd ved girskift - $$$ eller quickfix ?
    By sideburns in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 31/08/11, 22:59
  4. Klunkelyd fra venstre side forran. 00 V70.
    By htttml in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 30/04/11, 20:55
  5. Klunkelyd i styring.
    By Mocy in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/04/11, 21:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •