Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  429
Side 31 av 32 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 780

Tråd: Daniel.B: Volvo 240 -88 16V Turbo

  1. #751
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Fikk blåst rein turbon i efta. Er bare å få bilen på låven nå vel.

    Sist endret av Daniel.B; 14/10/17 kl 17:56
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  2. #752
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Rått!!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. Takk Daniel.B takket for denne posten
  4. #753
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Jøyie meg! ser lungt ut
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  5. Takk Daniel.B takket for denne posten
  6. #754
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Joda det er a litt artig det. I dag har den også likt 4. gir. Det er morro.

    Litt diverse bilder:












    Slangen ut av turboen revna i stad. Må nok ha på litt varmereflekterende teip. (eller bare litt alu folie hehe)



    Slenger med en liten snutt til da den andre så ut til å falle i god smak hos noen.



    Ellers så er jeg veldig fornøyd med hvordan ting har fungert nå i år. Har hatt mye problemer før med blant annet motor, motorstyring og vært misfornøyd med sperra. Nå med motor tålig på stell, datasprut og sveisa aksel med litt mjukere fjører bak, så har bilen blitt veldig trevlig å bruke.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  7. Takk Joachimbg, Lasse R, Riff, volvobrage, V90 takket for denne posten
  8. #755
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    ta av turbo. sveis på alubend der det er varmt så slipper du også smeltinga generelt. og så isoler grenrøret ditt

    husker ikke men var det datasprut på denne?

  9. #756
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Jepp, monterte MaxxEcu Street i vinter og mappa hos Jonus. Så utrolig verdt det.

    Har kjørt med den slangen sånn nå i 2,5 år så har holdt ei stund. Flekke på litt aluteip eller no så gjør det nok susen.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  10. #757
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Hva ble prisen på det sprutet?☺
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  11. #758
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Hva ble prisen på det sprutet?☺
    Ga 8 500 for
    ECU
    , ledningsnett og bredbåndslambda.

    For de som er int i hva morroa faktisk koster så kan jeg estimere litt kjapt.

    - MaxxECU 8 500
    - VAG coiler 2 500
    - Oljetrykk 1 000
    - Div givere 1 000
    - Bosch dyser 4 000
    - MAC ventil 1 000
    - Benking 8 000

    Totalt 26 000 ++
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  12. Takk volvobrage, Anders Dybvadsskog, Joachimbg takket for denne posten
  13. #759
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Ga 8 500 for
    ECU
    , ledningsnett og bredbåndslambda.

    For de som er int i hva morroa faktisk koster så kan jeg estimere litt kjapt.

    - MaxxECU 8 500
    - VAG coiler 2 500
    - Oljetrykk 1 000
    - Div givere 1 000
    - Bosch dyser 4 000
    - MAC ventil 1 000
    - Benking 8 000

    Totalt 26 000 ++
    Har sendt han melding på FB. Avventer svar, vurderer å kjøpe
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  14. #760
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. april 2015
    Sted
    verdal
    VCCN medlemsnummer
    2025
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Walbro GST400 du bruker i tanken ? vurderer og bytte ut selv da jeg tror den som står der ifra ikke leverer nokk

  15. #761
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ihvertfall fornøyd med produktet og jobben. Intuitiv og fin programvare.

    Husker ikke helt hva den heter, om det er 400 eller 450. Men det er noe i den duren. Står i tråden her. Funker bra, og hadde ikke no problem med å levere nok til 500 HK her.

    Ellers så satt jeg Volvon bort på vinterlagring i helga. I det jeg jeg skulle kjøre den opp på låven så tok vi en siste burnout bare for å se om vi fikk kjørt i filler no, og det klarte jeg jo.


    Vet at det ikke er no lurt å sette fra seg havarert redskap så bytta aksel samma dagen. Viste seg at den andre akselen også var på god vei til å bli vridd av, men jeg fant en aksel etter en liten runde i bygda. Imponert over hvor lenge de faktisk har holdt. Da de har kjent mye stryk de siste par åra.







    Nå står den varmt og godt. Leverer skilta i dag.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  16. #762
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    " I det jeg jeg skulle kjøre den opp på låven så tok vi en siste burnout bare for å se om vi fikk kjørt i filler no, og det klarte jeg jo. "

    HAHA DAGENS ! Satt kaffi'n godt i halsen når jeg leste dette XD
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  17. Takk Daniel.B takket for denne posten
  18. #763
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Heisann gutter.

    Har ikke vært å sett på bilen på over 3 mnd nå, så er lite å oppdatere på den fronten. Men jeg lurte på om dere hadde noen innspill på en ting.

    Har vært inne på tanken om å trikse litt mer med forstillinga og eventuelt lage til paralell styring. Har dere tips til bærekulespacer/ brakett som er brukandes til 240?
    Jeg har spacer fra Kaplhenke i dag (gammel utgave), så kan jo evt borre om disse off senter, evt kappe og sveise de om. Hva tenker dere?

    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  19. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  20. #764
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Heisann gutter!

    Fikk unna siste eksamen på fredag så nå er det på tide å drive med litt andre ting. Volvon har jo stått i over 7 mnd så er vel greit å få rørt litt pån.
    Tenkte å ta litt service på bilen, men endte med at jeg fikk tetta bensinlekkasjene og mekka paralellstyring i stedet.

    Prøver nå kit fra MKM. Kjører folkrace stil. Vet at vinkel på styrestag blir noe feil, men vi prøver. Har antagelig Kaphlenke bærekulespacer for salg om noen har lyst på. Måtte også kappe litt ytterst i bærearmen for at spaceren skulle gå klar, da kittet er laget for originale armer.


    Måtte jo også se om bilen fungerte.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  21. Takk PetterSlure, HansOla takket for denne posten
  22. #765
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Godt å få mekka litt 240 igjen da tenker jeg Hvilken pris hadde du tenkt for kaplhenke bærekulespacerne? Er det justerbar ackerman på de?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #766
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Heisann gutter!

    Fikk unna siste eksamen på fredag så nå er det på tide å drive med litt andre ting. Volvon har jo stått i over 7 mnd så er vel greit å få rørt litt pån.
    Tenkte å ta litt service på bilen, men endte med at jeg fikk tetta bensinlekkasjene og mekka paralellstyring i stedet.

    Prøver nå kit fra MKM. Kjører folkrace stil. Vet at vinkel på styrestag blir noe feil, men vi prøver. Har antagelig Kaphlenke bærekulespacer for salg om noen har lyst på. Måtte også kappe litt ytterst i bærearmen for at spaceren skulle gå klar, da kittet er laget for originale armer.


    Måtte jo også se om bilen fungerte.
    Wtf, kjøpt dekk hos hollywood ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  24. #767
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    HansOla: Litt usikker på hva jeg skal ha. Skal sjekke tilstand på de og ta et bilde.

    kimove: hehe, skriker litt på betongen.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  25. #768
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Fikk slengt meg litt rundt tidligere i uka og var på PKK med Volvon i går. Da er den godkjent for 2 nye år.

    Har også kjørt litt med bilen i det siste og den har fungert meget bra. Var på Rudskogen og kjørte litt forrige helg. Dog kun spor da NSK ikke hadde noe til overs for skrensing.













    Men jeg vurderer nå sterkt å selge bilen for å evt dra i gang et nytt prosjekt. Jeg er fremdeles student så må få frigjort noen midler.

    Lurer på om dere har innspill til hvordan pris det er realistisk å få for bilen? Ser jo at det er en del av 240ne som er veldig høyt prisa om dagen. Har litt vondt for å tro at de får solgt.

    Ang denne så er det jo en 500HK gateregga bil som er godkjent med 16V Turbomotor.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  26. Takk Joachimbg takket for denne posten
  27. #769
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    VCCN medlemsnummer
    784
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Fikk slengt meg litt rundt tidligere i uka og var på PKK med Volvon i går. Da er den godkjent for 2 nye år.

    Har også kjørt litt med bilen i det siste og den har fungert meget bra. Var på Rudskogen og kjørte litt forrige helg. Dog kun spor da NSK ikke hadde noe til overs for skrensing.













    Men jeg vurderer nå sterkt å selge bilen for å evt dra i gang et nytt prosjekt. Jeg er fremdeles student så må få frigjort noen midler.

    Lurer på om dere har innspill til hvordan pris det er realistisk å få for bilen? Ser jo at det er en del av 240ne som er veldig høyt prisa om dagen. Har litt vondt for å tro at de får solgt.

    Ang denne så er det jo en 500HK gateregga bil som er godkjent med 16V Turbomotor.
    D

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

  28. #770
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Fikk slengt meg litt rundt tidligere i uka og var på PKK med Volvon i går. Da er den godkjent for 2 nye år.

    Har også kjørt litt med bilen i det siste og den har fungert meget bra. Var på Rudskogen og kjørte litt forrige helg. Dog kun spor da NSK ikke hadde noe til overs for skrensing.













    Men jeg vurderer nå sterkt å selge bilen for å evt dra i gang et nytt prosjekt. Jeg er fremdeles student så må få frigjort noen midler.

    Lurer på om dere har innspill til hvordan pris det er realistisk å få for bilen? Ser jo at det er en del av 240ne som er veldig høyt prisa om dagen. Har litt vondt for å tro at de får solgt.

    Ang denne så er det jo en 500HK gateregga bil som er godkjent med 16V Turbomotor.
    Synd du vurderer å selge, men forståelig om du snuser på et nytt prosjekt Gromt med godkjent 16v turbo, så det i seg selv er verdt ganske mye!
    Hva skjedde i slutten av videoen din? Kjørte du i filler noe?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  29. #771
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Deler av dekkbanen som løsna

    Må jo ha litt nye utfordringer i blant. Det er jo svært få 240r som er godkjent med 16V, så for rett person er den jo verdt litt.
    Om det er noen på forumet som er interessert så er det bare å ta kontakt, før jeg evt legger den ut for salg.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  30. #772
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Ordna litt med mellomaksel og lagerholder i helga.

    Dratt av det gamle lageret og rengjort akselen.


    Pressa nytt lager i lagerholderen og deretter på akselen.


    Modifisert 240 opphenget til lageret til å passe 940 lageret. Pussa også ned det som var av rust og gav den litt lakk.


    Her er den montert på bilen. Måtte også flytte opphenget litt fram. En ting mindre på lista.
    YO. ser jeg må gjøre noe lignende jeg også.
    har dette fungert fint? googla meg fram faktisk til dette... 240 opphenget vibrerer bare jeg tenker på å sette bilen i drift etter 16V motoren kom inn

    har handla inn 740\940 oppheng nå så det er klart men nøyaktig hva tilpasset du i holderen fra 240 som jeg ser du skriver du har bare gjort om litt på?

  31. #773
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    YO. ser jeg må gjøre noe lignende jeg også.
    har dette fungert fint? googla meg fram faktisk til dette... 240 opphenget vibrerer bare jeg tenker på å sette bilen i drift etter 16V motoren kom inn

    har handla inn 740\940 oppheng nå så det er klart men nøyaktig hva tilpasset du i holderen fra 240 som jeg ser du skriver du har bare gjort om litt på?
    Hei Kodja.

    Kappa langs sidene i bunn av den og bretta bunnen flat. Tetta så igjen sidene på den. Dette har fungert helt utmerket.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  32. #774
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Er bilen solgt allerede?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  33. #775
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Kan jo oppdatere tråden litt med at jeg nå faktisk har solgt bilen. Nå har jeg hatt bilen i drøye 5 år, så føler det er på tide å bytte på litt. Dette er jo første bilen jeg har skrudd skikkelig på så har lært utrolig mye, og fått brukt opp en haug med hjul.

    Var forresten og kjørte på Gatebil nå i helga. Det var utrolig artig og bilen fungerte uten problemer. Åpna ikke panseret engang.







    Så nå er bilen betalt for og blir sendt med transport oppover til trøndelag i løpet av uka.

    Takk for nå.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  34. Takk HansOla, volvobrage, Joachimbg takket for denne posten
Side 31 av 32 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 406
    Siste post: 21/02/17, 20:32
  2. Daniel V: Volvo 855 T-5
    By Daniel V in forum Gullprosjekter
    Svar: 2731
    Siste post: 19/09/14, 14:04
  3. Daniel V: Volvo 240 GLE!
    By Daniel V in forum 200 -serien
    Svar: 841
    Siste post: 02/06/13, 18:10
  4. Daniel`S Volvo 850 2.510V
    By daniel94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 22/02/13, 00:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •