Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  429
Side 11 av 32 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 780

Tråd: Daniel.B: Volvo 240 -88 16V Turbo

  1. #251
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av chbre Vis post
    Tøft prosjekt følger med her


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Takker, det er bra. Ser ut til å bli meget gromt det greiene du driver med også nå.

    Så får komme med en update ve.

    Handla meg en søt delebil. Kjekt å ha. Det som irriterer meg litt er at detta karosseriet er i bedre stand enn det andre.


    Har hatt problem med at vindusviskerne har vært på hele tiden etter at jeg bytta motor. Kåla litt med dette, og det viste seg å være vindusviskermotoren som var problemet. Har ikke tatt den opp for å se enda, så jeg shinet opp den fra delebilen og monterte den. Kjekt å ha alt på stell til godkjenninga og når jeg skal bruke bilen.


    Har også gjort autopassbrikka litt mer anonym.


    Listene på høyre sida hang og slang. Den første lista var skadet og den siste manglet. Så har ordna litt.


    Se her ja. Mye bedre.


    Plutselig tidligere i uka bestemte motoren seg for å ha tomgang på 1500 omdreininger, jage på tomgang og være generelt nykkete.
    Tenkte at jeg for en gang skyld skulle se om LH2.4 greiene selv visste hva som var feil. Den dro kode på tomgangsregulator, så tok den fra delebilen og monterte. Jaggu så gikk den med ca 1000 omdreininger på tomgang (sånn halvrufsete som LH2,4 gjør) og uten feilkoder. Morro.


    Og til slutt bremsepapirer. Dette er ved 0,82 BAR ladetrykk. Skal godkjennes med 0,38 BAR trykk har vi kommet frem til, også får de legge til 10-15 % drivverkstap.
    Sist endret av Daniel.B; 01/06/14 kl 21:39
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  2. Takk kjetil r takket for denne posten
  3. #252

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja, ser du er innenfor på h.k, men over på nm.
    Men fin kurve da
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  4. Takk Daniel.B takket for denne posten
  5. #253
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Takk for d forlite av disse bilene med grom motor, så bra folk bygger


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  6. Takk Daniel.B takket for denne posten
  7. #254
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Innlegg
    188
    Antall takk

    Standard

    Blir flere 240 88mod med 16v turbo

  8. Takk Daniel.B takket for denne posten
  9. #255
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Trenger råd her nå.

    Skal inn til Risløkka for å godkjenne bilen i morra, og nå kuker bilen igjen. Helvette.
    Den har tomgang på 1400 omdreinger og er veldig nøkkete å kjøre. Den dro igjen feilkode på tomgangsregulator, så tok en annen jeg hadde liggende i tro om at kanskje begge de første var dårlige, men det hjalp ikke. I lav fart er det slitsomt å kjøre.

    Veit ikke hva jeg skal gjøre, så har bare kobla av batteriet nå i håpet om at hjernene må resettes, og at alt skal fungere fint etter det.
    Hvor lenge må batteriet være av? 10 min eller var det 1 time?

    Den har jo fungert så fint i det siste, frem til akkurat nå. Veldig morro det her.

    Takk
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  10. #256
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Prøv å kjør uten tomgangsregulatoren tilkoblet (Min gamle var sånn til tider, nappet av kontakta og tomgangen ble normal, dog litt lav til tider.)
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  11. #257
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Prøv å kjør uten tomgangsregulatoren tilkoblet (Min gamle var sånn til tider, nappet av kontakta og tomgangen ble normal, dog litt lav til tider.)
    Prøvde det i stad, men bilen var fortsatt lei å kjøre. Tomgangen roet seg riktignok en del, kanskje litt vel mye.
    Den fikk stå uten batteri tilkoblet i 45 min, også tok jeg en tur med regulatoren på. Da var den bedre, men ikke som før.

    Takk for tips.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  12. #258
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Når har du time på bt? Lykke til med godkjenninga! Venter spent på oppdatering iløpet av dagen!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  13. #259
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, ser du er innenfor på h.k, men over på nm.
    Men fin kurve da
    Ja, ble fort mye moment i den saken. Kurven er meget fin frem til 5000 omdreininger, men etter det går det rett hjem, hehe.

    Sitat Opprinnelig postet av hilmar Vis post
    Blir flere 240 88mod med 16v turbo
    Det liker vi.


    Sitat Opprinnelig postet av chbre Vis post
    Når har du time på bt? Lykke til med godkjenninga! Venter spent på oppdatering iløpet av dagen!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hadde time kl 13 i dag på Risløkka trafikkstasjon, avdeling Spesialgruppe for om- og oppbygning.

    Samla sammen en bunke med papirer.


    Kjørte ho inn. Kødda fortsatt med tomgangsregulatoren så var en nøkkete tur inn. Tenkte vi bare fikk prøve. Den går fint når man belaster motoren og når man bremser den på gir, men ikke ved normal kjøring derman veksler mellom lukket spjeld og litt åpent. Kobla av tomgangsregulatoren rett før vi kjørte inn. Da holdt i alle fall tomgangen seg på normalt nivå.


    Målte først akselvekter før det var inn og opp på bukken. Var tre kæll som tittet rundt her og der og tok bilder av alt som var. De så godt under bilen, men de brukte ikke så mye tid i motorrommet. Det så ganske så fint ut synes de. De hadde sansen for Volvo batteriet mitt blant annet, hehe. De hadde visst krangla litt om hvem som skulle få godkjenne bilen, da de hadde litt morro ta Volvoer.


    Etter at de hadde tittet ferdig tok de med seg papirene for å se igjennom dokumentasjonen på delene og alt det andre.
    Etter en del venting kom saksbehandleren min smilende ut igjen med noen papirer i hånda.

    GODKJENT!!! YEEEHAAW


    Var dette bremsepapiret jeg ga dem (234NM og 160HK). Og jeg sa at dette var målt på hjul. Jeg hadde egentlig lyst til å gi dem papirer som viste 270NM og 173HK, men fatter og han jeg bremsa den hos synes jeg burde vise dette i stedet. I tilfelle de begynte å regne med drivverkstap (noe jeg hadde en mistanke om at de ikke gjør).
    Så de kommer til å skrive denne effekten inn i vognkortet. Om jeg blir stoppa så kan jeg jo si at det er målt på hjul, om de lurer.
    Det hadde uansett ikke blitt mer enn 13 hester mer med det papiret på 0,5 BAR i trykk, dog en del mer moment, men det skrev de ikke uansett.



    Så er meget fornøyd med dagen. Det stod en med en Cosworth som skulle godkjenne den (original bil), som jeg preka litt med før jeg skulle inn. Og det var ikke så lett hørtes det ut, så begynte å lure hvordan det skulle gå med min da.

    Egentlig en litt rar seanse. De prøvekjørte ikke bilen og testet heller ikke bremser. De sjekket ikke noe annet teknisk ved bilen, som feks at lys og slikt fungerer. De målte heller ikke avgass, noe som jeg synes er rart. Men de gutta der inne var meget oppegående og hyggelige. Saksbehandleren min var en trevlig og blid kar.

    Nå ere Fysikk prøve i hele pensum til fredag, så er det mer eller mindre sommerferie, da jeg allerede har hatt eksamen.
    Også er det drøye to uker til oppkjøring, så detta blir bra.
    Sist endret av Daniel.B; 03/06/14 kl 16:33
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  14. Takk ArneR, kjetil r, chbre, gaupe, JEPS takket for denne posten
  15. #260
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Rått!!! Gratulerer! må være deilig å få godkjent det


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  16. Takk Daniel.B takket for denne posten
  17. #261
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med godkjent, det liker vi.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  18. Takk Daniel.B takket for denne posten
  19. #262
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    VCCN medlemsnummer
    784
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Konge!!! grattis

  20. Takk Daniel.B takket for denne posten
  21. #263
    Registrerte brukere Marius Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2013
    Sted
    Te venstre og litt ner
    VCCN medlemsnummer
    1577
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer!
    ''POWER!!!''
    -Jeremy Clarkson

  22. Takk Daniel.B takket for denne posten
  23. #264
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer!! Må være fantastisk etter så mykje arbeid!
    Vel fortjent, bilen og ombygginga ser skikkeleg strøken ut

    Var det saksbehandlaren din som godkjente bilen eller hadde han ingenting med det og gjere?
    Har sendt inn søknad der sjølv så blir spennande når eg skal ned og prøve meg!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. Takk Daniel.B takket for denne posten
  25. #265
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Takk takk gutter. Var deilig å få dette i orden nå.


    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Gratulerer!! Må være fantastisk etter så mykje arbeid!
    Vel fortjent, bilen og ombygginga ser skikkeleg strøken ut

    Var det saksbehandlaren din som godkjente bilen eller hadde han ingenting med det og gjere?
    Har sendt inn søknad der sjølv så blir spennande når eg skal ned og prøve meg!
    Takker. Litt overrasket over hvor greit det gikk inne på trafikkstasjonen egentlig.
    Det var saksbehandleren min som godkjente bilen og det var i tillegg to karer som var med på å se på bilen og som "hjalp" til.

    Du får ha lykke til med ombygningen din. Dersom du fremstår som litt seriøs og bygger bilen på en skikkelig måte hørtes det ut som det var mulig å godkjenne litt av hvert der.
    De snakket også om tilfeller der det var snakk om mer effektøkning i en bil, enn det bilfabrikanten tillot. Feks 250HK i en 240. Og da hadde de noen ganger godkjent biler som bilfabrikantene ikke tillot, etter at spesialgruppa hadde prøvekjørt og sett over.

    Saksbehandleren min satt stor pris på all dokumentasjonen jeg hadde på de ulike delene som jeg hadde brukt i sammenheng med ombyggingen.
    Også var det svært viktig (som jeg også fikk skryt for) at man søker om hva man skal gjøre, før man bygger om noe som helst. Det stod to biler i hallen de hadde beslaglagt pga dette, som han preka om at de antageligvis skulle skrote. Historien bak de bilene håper (og regner jeg med) at var lengre og mer komplisert enn han fortalte.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  26. #266
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  27. Takk Daniel.B takket for denne posten
  28. #267
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer så mye! Dritgromt da!^^
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  29. Takk Daniel.B takket for denne posten
  30. #268
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2010
    Sted
    Rakkestad, Norway
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    se der ja. gratulerer:P kansje en skal prøve og få godkjent min 240 også med litt mer orginalt 16 v oppsett også:=)
    Sveiser m90 girkasser 650kr. tig sveiser alu+++.
    returpluger/dyseholdere/fuelrailer lages og selges

  31. Takk Daniel.B takket for denne posten
  32. #269

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med godkjenningen Dette er grunnen til at jeg vil ha ett pre 89 chassi :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  33. Takk Daniel.B takket for denne posten
  34. #270
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Grattis! Må bare få somla meg til å sende inn søknad sjøl jeg nå. Interressant at de ikke målte avgass synes jeg, da dette er no jeg har inntrykk av de er veldig opptatt av ellers...

  35. Takk Daniel.B takket for denne posten
  36. #271
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Innlegg
    188
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Takk takk gutter. Var deilig å få dette i orden nå.




    Takker. Litt overrasket over hvor greit det gikk inne på trafikkstasjonen egentlig.
    Det var saksbehandleren min som godkjente bilen og det var i tillegg to karer som var med på å se på bilen og som "hjalp" til.

    Du får ha lykke til med ombygningen din. Dersom du fremstår som litt seriøs og bygger bilen på en skikkelig måte hørtes det ut som det var mulig å godkjenne litt av hvert der.
    De snakket også om tilfeller der det var snakk om mer effektøkning i en bil, enn det bilfabrikanten tillot. Feks 250HK i en 240. Og da hadde de noen ganger godkjent biler som bilfabrikantene ikke tillot, etter at spesialgruppa hadde prøvekjørt og sett over.

    Saksbehandleren min satt stor pris på all dokumentasjonen jeg hadde på de ulike delene som jeg hadde brukt i sammenheng med ombyggingen.
    Også var det svært viktig (som jeg også fikk skryt for) at man søker om hva man skal gjøre, før man bygger om noe som helst. Det stod to biler i hallen de hadde beslaglagt pga dette, som han preka om at de antageligvis skulle skrote. Historien bak de bilene håper (og regner jeg med) at var lengre og mer komplisert enn han fortalte.
    Kanskje det er mulig å få godkjent med coilovers, tviler egentlig med de reglene Norge har;(

  37. #272
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Takk takk.

    Lillengen: Ser jo iallefall at det er mulig. Bare å kjøre på.

    Riff: Ja, blir litt lettere om man har en bil som er eldre enn 89. Var derfor jeg var veldig bestemt på å ikke kjøpe bil som var nyere enn 88 da jeg tittet etter bil. Planene var jo klare allerede før jeg kjøpte bil.

    gleid: Var litt merkelig at de ikke målte avgass. Jeg har også inntrykk av at det er svært opptatt av dette. De brukte også forholdsvis lite tid på å inspisere motorrommet synes jeg, men så er det jo relativt lite å pirke på der uansett.

    hilmar: Å få godkjent med coilovere kan nok bli krevende dersom du ikke har TUV papirer på de (jeg vet i alle fall ikke om noen TUV godkjente coilovere til 240). Men så er det igjen mulig å få til mye rart. Det er bare å prøve. Det værste som kan skje er at du ikke får det godkjent, hehe.

    Jeg skal bygge meg noen coilovere selv, også bare kjøre med det. Jeg har jo i hvertfall fått Lesjofors senkesettet inn i vognkortet, så jeg slipper nok unna flere kontroller. Må jeg inn på teknisk så får jeg bare bytte over ti Lesjofors settet igjen.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  38. #273
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer så mye! Morro da gitt Hva er planene fremover?

  39. #274

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja, blir nok 5'er på meg istedenfor. Litt enklere å få det gjennom. Skal avgårde å kjøpe meg en B5204T (180 hestern) snart.
    Så blir det å sende søknad og sånt
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  40. #275
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2012
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    377
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer, tøft at du fekk det godkjent!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 11 av 32 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 406
    Siste post: 21/02/17, 20:32
  2. Daniel V: Volvo 855 T-5
    By Daniel V in forum Gullprosjekter
    Svar: 2731
    Siste post: 19/09/14, 14:04
  3. Daniel V: Volvo 240 GLE!
    By Daniel V in forum 200 -serien
    Svar: 841
    Siste post: 02/06/13, 18:10
  4. Daniel`S Volvo 850 2.510V
    By daniel94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 22/02/13, 00:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •