Brennerenhet og deler. Jeg har åpnet 2 stk Ardic Diesel enheter for å rense og rengjøre og ser at det er forskjell i deletegningen fra Volvo og sammensetning på de brennerne jeg har. Inne i brennkammeret under vifteenheten sitter det sett nedenfra en tynn bolt som går opp i mot viftemotoren. På begge enhetene jeg har åpnet sitter det først en "propell" deretter et avstandsstykke/ring, og en tallerkenformet skål som står under den neste enheten som har huller i bunnen for å spre dieselen. Var ikke noen skive eller avstandsstykke mellom disse på noen av de brennerne jeg har. På deletegning fra Volvo er det skiver/avstandsstykke også mellom tallerken og neste enhet med huller i bunnen. Den ene brenneren har jeg hatt i min bil og den fungerte greit til det tydeligvis ble en lekkasje ved varmeveksleren som gav ekstrem røykutvikling og nedsoting av enheten.

Spørsmålet er derfor skal det være skiver/avstandsringer mellom alle delene som nevnt eller bare en som det var på de to enhetene jeg har. Ardic enhetene er fra D5 motor mod 2002 og 2003.