Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Ettermontert takluke..

  1. #1
    Registrerte brukere Raymond Langførr sin avatar
    Medlem siden
    16. mai 2012
    Sted
    Sande i Vestfold
    Innlegg
    265
    Antall takk

    Standard Ettermontert takluke..

    Hey, har en 90 mod volvo 244 som har ettermontert takluke og er godkjent i vognkort, men jeg er ikke fornøyd med den takluka og vil bytte til org takluke fra volvo med sveiv eventuelt fjerne den.

    Men spørsmålet er da, er det noen som har et mål på org takluka?
    Og er det så vanskelig jobb som folk sier å sette inn ny støttebjelke i taket og sveise på ny plate der takluka er ?

    Takker for svar

  2. #2
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Vanskeleg og sveise inn plate der luka har vert, kjem til og trekke seg vilt mykje!
    Då er det nok mindre arbeid og bytte heile taket med tanke på retting og sparkling viss taket i det heile tatt kan reddast etter og har sveist igjen luka
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #3
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Bytte bil er nok lettere, men 240 kom ikke med så mange taklukebiler så er et dilemma der.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #4
    Registrerte brukere Raymond Langførr sin avatar
    Medlem siden
    16. mai 2012
    Sted
    Sande i Vestfold
    Innlegg
    265
    Antall takk

    Standard

    Huff.. ikke bra.. Bilen er forsovit krutte god men er den fordømte takluka som ikke er noe fin.. Har hørt litt rundt at bilen ble godkjent under bordet så det er livsfarlig å kjøre med pga støttebjelka ikke er der :S Er det factum ?

  5. #5
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Raymond Langførr Vis post
    Huff.. ikke bra.. Bilen er forsovit krutte god men er den fordømte takluka som ikke er noe fin.. Har hørt litt rundt at bilen ble godkjent under bordet så det er livsfarlig å kjøre med pga støttebjelka ikke er der :S Er det factum ?
    VolvoGLE har luke hvis du skal kjøpe.

  6. #6
    Registrerte brukere Raymond Langførr sin avatar
    Medlem siden
    16. mai 2012
    Sted
    Sande i Vestfold
    Innlegg
    265
    Antall takk

    Standard

    hmm, jauu får se hva som skjer da :S kan jo fikse sånn at den fungerer, men vil ha med tilt

  7. #7
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    242n min er ettermontert org takluke. karrosseriarbeider som gjordet det. på 240 uten takluke er det et digert blekktak med en enkelt stålbjelke med profil tversover på midten.
    på min som det da ble kappet ut fra en 240 delebil med soltak originalt på og montert i 242n så ble det sveist inn på festene mot sidene av bilen der det skal stå fra før, samt limt med karosserilim rundt hele, dette brukes av karosserimakere til å feste vitale deler på bilen sammen og er steinhardt. min er ikke godkjent med soltaket og ser heller ikke noe grunn til å skrive det inn heller da det er "originalt" uansett. forskjellen er at hullet i taket ikke rullet ut i fra fabrikken. emen alt ellers er likt som bil med takluke av fester og forsterkninger som det skal være på den. hullet i taket er jo bare en flens som er pressa ned på org taklukebiler, med da påfølgende limt oppi taklukekassetten og derreter sveist inn forsterkningene. så eneste forskjellen er at flensen ikke ble presset ned i taket fra fabrikken ved produksjon i 82... du kan se i prosjekttråden på 242n min om du vil se hvordan dette ble gjort.

  8. #8
    Registrerte brukere Raymond Langførr sin avatar
    Medlem siden
    16. mai 2012
    Sted
    Sande i Vestfold
    Innlegg
    265
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    242n min er ettermontert org takluke. karrosseriarbeider som gjordet det. på 240 uten takluke er det et digert blekktak med en enkelt stålbjelke med profil tversover på midten.
    på min som det da ble kappet ut fra en 240 delebil med soltak originalt på og montert i 242n så ble det sveist inn på festene mot sidene av bilen der det skal stå fra før, samt limt med karosserilim rundt hele, dette brukes av karosserimakere til å feste vitale deler på bilen sammen og er steinhardt. min er ikke godkjent med soltaket og ser heller ikke noe grunn til å skrive det inn heller da det er "originalt" uansett. forskjellen er at hullet i taket ikke rullet ut i fra fabrikken. emen alt ellers er likt som bil med takluke av fester og forsterkninger som det skal være på den. hullet i taket er jo bare en flens som er pressa ned på org taklukebiler, med da påfølgende limt oppi taklukekassetten og derreter sveist inn forsterkningene. så eneste forskjellen er at flensen ikke ble presset ned i taket fra fabrikken ved produksjon i 82... du kan se i prosjekttråden på 242n min om du vil se hvordan dette ble gjort.
    Der ja Var mye inspirasjon der og har fått mange nye ideer som jeg vil gjøre på min 240 Kjempe rått prosjekt du har der Kodja, Tenker jeg kutter ut org takluke og sveiser inn på samme måten du har gjort med en som kan det Tusen takk!

Lignende tråder

  1. Originale lyktespylere som er ettermontert....
    By Dieseldyret in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 06/11/12, 20:36
  2. Ettermontert underspyling????
    By Roppestad in forum Motor og gir
    Svar: 18
    Siste post: 29/02/12, 09:25
  3. Ettermontert org sub v70N
    By sitrus in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 30/11/11, 22:23
  4. Ettermontert Xenon...Problem...
    By Torleif in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 3
    Siste post: 24/09/11, 20:23
  5. Ettermontert Turbo.
    By TimB in forum Motor og gir
    Svar: 24
    Siste post: 14/01/10, 22:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •