Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 104

Tråd: Hvilken turbo?

  1. #26
    Registrerte brukere Fjellvang sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    221
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Ulv Vis post
    http://www.turbomeck.se/T04E-steg-3-axel denne funker fin til 350hk+ kan fåes med 3" vband ut=)

    Er denne jeg kjører med
    Mye modifisering for og montere denne?

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Plane grenrøret hvis du har orginalt, så trenger du å lage deg en olje slange fra Tess feks og returenkjøper du en http://ksr.as/product_info.php?cPath...roducts_id=636 til returen og kapper orginal retur røret og setter på en slange bit i mellom..
    Denne turboen kan du få med vannkjøling også, da må du selv lodde å lage til rør selv, er kurant jobb hvis du kan sølvlodde.. Event bare plugg igjen vannslangene som 90%gjør..

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Den turboen holder ikke til 350hk mere en i noen få sekunder. ikke det en gang. Det er jo mindre eksoshus en hva en standar 740 turbo har. ikke kjøp sånn. det er å kaste penger ut av ruta. det er greit på en orginalbil som skal kjøres på 0.4 0.5 bars trykk.
    740 turbo hadde td05 foresten. og garrett t3 som også har mye større eksoshus.
    uff
    One Ring to rule them all

  4. #29
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Den turboen holder ikke til 350hk mere en i noen få sekunder. ikke det en gang. Det er jo mindre eksoshus en hva en standar 740 turbo har. ikke kjøp sånn. det er å kaste penger ut av ruta. det er greit på en orginalbil som skal kjøres på 0.4 0.5 bars trykk.
    740 turbo hadde td05 foresten. og garrett t3 som også har mye større eksoshus.
    uff
    Har du sett TD05 på B230ET? Veit dei har vore levert på B230FT før 90.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ja, De måtte ha det for å ikke få så mye motrykk i maskinene. men byttet senere til garrett t3 (større kompressor).
    One Ring to rule them all

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    TBO; hvis du tenkte på T04'n så får du med den med 63 eller 81 hus t3 fem bolt.

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    gammle rødblokka må ha større propell
    One Ring to rule them all

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Joa, men for 350hk... Skal booke en dobbel time når skal bremse bare så ikke skal få denne "350hk fnys i 5sek ja" av deg

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Trenger du virkelig det for å skjønne at den bare utvikler enormt motrykk?
    Hvorfor tror du volvo hadde større eksoshus på høytrykks turboene sine? haha spar de penga og kjøp deg en større turbo
    One Ring to rule them all

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Hmm meg bekjent kjørte volvo høytrykks turboene med ar63 eksoshus er ikke noe 19T er linket til altså... T04e

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Ulv Vis post
    Hmm meg bekjent kjørte volvo høytrykks turboene med ar63 eksoshus er ikke noe 19T er linket til altså... T04e
    De kjørte med t3 og TD05
    One Ring to rule them all

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    t04e har aldri blitt levert på noen volvo jeg vet om hvertfall.
    td04 som 13c og 19t og de der er bygd på derimot er en annen sak.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  13. #38
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    T04 er laget til annlegsmaskiner.......
    mange av de som annonseres som T04E/TO4B er hybrider...
    Sist endret av tyggern; 28/12/09 kl 21:47
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tyggern Vis post
    T04 er laget til annlegsmaskiner.......
    mange av de som annonseres som T04E/TO4B er hybrider...
    En som er våken, T04e kompressor som blir paret med t3 eksoshus fra 740tic mente disse har ar63 i størrelse.. Og ja veldig forskjell på TD04 og T04E.

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    t04 ble vel også levert på mange mindre lastebiler, er ikke dette en gammel turbo egentlig som er treg spoolet?
    men og sette compressorer fra t04 på t3 fra 740 tror jeg er kjempe dumt, da du vil ha et ALT for lite eksos hus til den effekten du vil oppnå
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Jeg bremsa 350 hjulhk. med en t3/04S med .63 bakhus og glidelager. Kjørte med porta 530 topp og K-kam på 2,3l bunndel og 1,5bar ladetrykk. Hadde fremdeles ca 1hg lavere baktrykk en ladetrykk. funka bra fra ca 3500omdr. og moment-topp på ca 4000omdr. (477Nm).

    Mvh
    Geir A.

  17. #42
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av geirao Vis post
    Jeg bremsa 350 hjulhk. med en t3/04S med .63 bakhus og glidelager. Kjørte med porta 530 topp og K-kam på 2,3l bunndel og 1,5bar ladetrykk. Hadde fremdeles ca 1hg lavere baktrykk en ladetrykk. funka bra fra ca 3500omdr. og moment-topp på ca 4000omdr. (477Nm).

    Mvh
    Geir A.
    Hvordan gikk den før 3500 rpm? Hørtes ganske seint ut.

    Tenkte bare at hvis en T3/4 ikke begynner å gå før 3500 rpm, så blir jo kanskje en Garrett GT35 som er større enn GT30 som er bittelitt større enn T3/T4 kanskje litt overkill for den effekten? Men kan jo hende at GT35 som er en kulelagerturbo spooler raskere og turboen generellt er mer effektiv.

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    nå er jo 04S fronten ganske stor, og T3 steg3 bakhuset ganske gammeldags, så er vel ikke akkurat en kjapp turbo. Litt vanskelig å beskrive hvordan den gikk før 3500 omdr, men skal se om jeg finner igjen bremsepapiret i morgen, så kan jeg legge ut litt moment-tall.

    Har en kjenning som kjørte GT3582R med 0,82 bakhus på en 2,5l med heftig 531topp og spes.slipt kam,mener han også hadde moment-topp på ca 4000omdr.

    Jeg kjørte foresten på org. FK stempel med 8,5 i komp.og banka bilen på banetreff flere ganger i sommer. prøv det på bane med en 19T

    Mvh
    Geir A.

  19. #44
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut . Vurderer GT3582 med .63 bakhus.

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    3500rpm er VELDIG sent. jeg ladet nesten kiloen med en stor kkk27 og lekkende wg ved samme ladetrykk. Kjørte ikke pulsplitt en gang.
    Ladet 0.8 ved 3000 når jeg fikk tial wg og tettet litt søndagsfeil. husker ikke i farten hva baktrykket lå på men godt under ladetrykket ( mottrykket økte, men sank igjen når turboen fikk opp ladetrykk). Men oppdaget hvor dårlig fløde det var i et eksosanlegg sammtidig
    One Ring to rule them all

  21. #46
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    fult trykk på 3500 er ikke så galt det. kanskje ikke optimalt med tanke på respons. men en trimmet motor ligger gjerne effekten litt lenger opp i registeret. og du har ikke turtallsstopp på 6000rpm.
    Jeg tror det at med en så stor turbo med ganske mye luft... ikke er heldig å ha ladetrykket alt for tidlig heller. da snakker vi banking og banan råder...

    Flow mapet sier noe om ca obsolutt ladetrykk ved et turtall og volum på motoren. så kan du se hvilket område du kan regne med at det skal skje noe.
    Du klarer ikke bygge en B230 støpejernsklump med 400Hk og ladetrykk ved 2000rpm uten en masse prepping og regning. trolig ikke i det hele tatt.
    for effekten kommer av turtall og moment.

    En B230 er vel ikke utgangspunketet så veldig optimal med med 8V, det hjelper mye å få på 8V til med tanke på optimalitet og effekt.

    høy effekt blir uansett et kompromiss mellom høyt turtall og lag

    raskt ladetrykk går utover toppeffekt, toppeffekt går utover tidlig ladetrykk.

    Men så kommer det en del avanserte teknologier og måter å løse dette på med, forskjellige antilagg systemer. måter å mappe på som gir ladetrykk tidligere som f.eks veldig fet blanding på lave turtall osv....

    Det å velge en optimal turbo er ikke bare bare og veldig enkelt.......
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    men 350hk og respons er ikke umulig i disse maskinene. snakker vi 450 500hk så skjønner jeg godt hva du mener. da ville det nok vært små sprekker i toppen av cylindrene og skutt radiator Men om det er snakk om en "racemotor" som aldri ligger under 4000rpm så skjønner jeg det. men trodde det var snakk om "gatemotor".
    One Ring to rule them all

  23. #48
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av geirao Vis post
    nå er jo 04S fronten ganske stor, og T3 steg3 bakhuset ganske gammeldags, så er vel ikke akkurat en kjapp turbo.
    Nå er ikke jeg noen ekspert på turboer, men når du nevner T3 eksoshus så snakker vi vel om samme som de gamle T3'ene til 240 og 740??

    Jeg hadde fullt ladetrykk (0.67 bar) ved rundt 2500 med min originale B21ET. Hvorfor starter din så sent? Er kompressorhuset ditt så tungt å dra rundt?

  24. #49
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    T04 kompressorene er ganske store og det fører til at de må ha ganske stor fart før de i det hele tatt lager noe spessielt med overtrykk.
    man bruker kompressor delen til en mye større turbo for å levere nok luft til masse effekt. og eksosturbinen til en mindre turbo for å i det hele tatt få den til å gå rundt på en liten motor. siden f.eks T4/T04 er laget for motorer med slagvolum på 4 liter og mer...... eller store dieselmotorer
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  25. #50
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    men 350hk og respons er ikke umulig i disse maskinene. snakker vi 450 500hk så skjønner jeg godt hva du mener. da ville det nok vært små sprekker i toppen av cylindrene og skutt radiator Men om det er snakk om en "racemotor" som aldri ligger under 4000rpm så skjønner jeg det. men trodde det var snakk om "gatemotor".
    Umulig er det nok ikke.....
    Men det er heller ikke lett, et godt data sprut. En fin kam og en turbo som passer oppsettet akkurat går det nok. Men da må en nok til med porting og diverse annet. skal du nok klare å lage et greit register... men det er langt opp til 350 "Ærlige"hjul hester...
    Kompis klarte godt over 450Hk på orginal bunndel med 8V topp og LH2.4
    Riktig nok gjort mye med toppen og custom grenrør og innsug.
    Men den var ikke mye snill å kjøre...... kommer mye effekt og fort etter en stund med gassen nede.

    Rundt 300Hk i motor er nok grei skuring å få til selv med LH2.4 og orginale deler i motor. samt opprett holde en fin og kjørbar motor.

    Jeg driver med en maskin nå, som skal være ferdig (håper) til 2011 sesongen.
    Der legger jeg vekt stort sett på respons... alt blir veldig lett inne i maskinen og kammen blir laget der etter. alt annet er overkill. så får vi se hvor det ender på effekt.
    blir GT3071R med 0,72A/R eksoshus
    680cc dyser
    sprut
    4 coiler
    +++++++++
    Er B20 da så, blir ikke som "skakking" og alt er stort sett custom made...
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •