Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: B230 på BM 425 Terrier (Krabat)

  1. #1
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard B230 på BM 425 Terrier (Krabat)

    Noen som har erfaringer med dette? Står en B16 i nå (mener jeg).. Hva må gjøres for å få 230'n til å passe? (tenker på om motoren passer på clutch-huset på traktoren). Er vel ikke samme fester på B16 å B230 vel? Er det å lage en adapterplate som blir eneste løsning?
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  2. #2
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    B16 har mer til felles med dinosauren B4B enn med B18/B20, og har helt annerledes boltsirkel. Så du må nok til med et slags adapter ja...
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  3. #3
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    B16 har mer til felles med dinosauren B4B enn med B18/B20, og har helt annerledes boltsirkel. Så du må nok til med et slags adapter ja...
    Javel.. blir sommerprosjekt dette så får se hva det blir til da Tviler på at det er noen håp for B16'en i grunn, stått i fuktig kjeller i 25 år. Men kanskje...
    Blir uansett mer optimalt med B230E, har jo 12V dynamo og starter der og blir ikke fullt så mye jobb å bygge om fra 6V Så er det 136 HK
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Dette har jeg tenkt på lenge En kar i nabobyggda hadde en krabat med B16, han brukte deler fra en gammel skurtreske som hadde maken motor fra årene.
    Han hadde to SU-forgassere å kjørte fra Valtra traktorer til 8-900000kr i bakkene å i toppfart

    Jeg har tenkt på B20AT eller tillpasse en 230AT. Bare for skøy siden det er veteran traktor Løp og utstilling hvert år
    Femmer skal være rettstillt

  5. #5
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Dette har jeg tenkt på lenge En kar i nabobyggda hadde en krabat med B16, han brukte deler fra en gammel skurtreske som hadde maken motor fra årene.
    Han hadde to SU-forgassere å kjørte fra Valtra traktorer til 8-900000kr i bakkene å i toppfart

    Jeg har tenkt på B20AT eller tillpasse en 230AT. Bare for skøy siden det er veteran traktor Løp og utstilling hvert år
    Hehe Vært tøft med gasserturbo ja..

    Lurer på om jeg så den til salgs engang den med to SU-gassere i Leksvik tror jeg det var.. Oppgitt toppfart til 90 km/t Hehe blir ikke meg som tester toppfarta hvertfall Blir moro å få det til å virke og få pusset den opp!
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  6. #6
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Dette har jeg tenkt på lenge En kar i nabobyggda hadde en krabat med B16, han brukte deler fra en gammel skurtreske som hadde maken motor fra årene.
    Han hadde to SU-forgassere å kjørte fra Valtra traktorer til 8-900000kr i bakkene å i toppfart

    Jeg har tenkt på B20AT eller tillpasse en 230AT. Bare for skøy siden det er veteran traktor Løp og utstilling hvert år
    Berre for å kverulere, samt at eg hatar valmet, dei kostar ikkje så mykje og kjem ikkje til å gjere det heller. Kvifor? Fordi dei er laga av drit og har derfor låge deleprisar som gjer ein lav sluttsum.

    MEN! Har fleire svenske traktorblad der folk har sett b2x/b2xx motorar i krabat, victor, boxer og alt muleg. Så det er fullt muleg!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Berre for å kverulere, samt at eg hatar valmet, dei kostar ikkje så mykje og kjem ikkje til å gjere det heller. Kvifor? Fordi dei er laga av drit og har derfor låge deleprisar som gjer ein lav sluttsum.

    MEN! Har fleire svenske traktorblad der folk har sett b2x/b2xx motorar i krabat, victor, boxer og alt muleg. Så det er fullt muleg!
    Har ingen erfaringer å dele når det gjeldr traktor valg, men jeg jobber på ett landbruksverkste og vi har god inntekt på å reparere fiat,JD og Zetor....
    Valtraene i byggda går lengst og har minst problemer iallefall Kommunen og entrepenører bruker de også.

    Jørn: Det stemmer att den sto annonsert ja, Den står visst i en garasje i byggda enda

    Går også en MF 135 med turbo og dieselpumpe fra Chevy 6.5TD på Statsbygd, Den er ikke til å holde på veien ifølge bygger å eier! hehe
    Femmer skal være rettstillt

  8. #8
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Har ingen erfaringer å dele når det gjeldr traktor valg, men jeg jobber på ett landbruksverkste og vi har god inntekt på å reparere fiat,JD og Zetor....
    Valtraene i byggda går lengst og har minst problemer iallefall Kommunen og entrepenører bruker de også.

    Jørn: Det stemmer att den sto annonsert ja, Den står visst i en garasje i byggda enda

    Går også en MF 135 med turbo og dieselpumpe fra Chevy 6.5TD på Statsbygd, Den er ikke til å holde på veien ifølge bygger å eier! hehe
    Hehe, moro med sånne prosjekt Mange som har bygd gråtasser med V8 også, reiser seg bare man rører gassen
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •