Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 48

Tråd: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

  1. #1
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Jeg lurer på om dere som har hatt havari på kassen deres kan fortelle meg hvordan det utartet seg.

    Slurte den unormalt, hvordan girte den etc? Lyder under kjøring?

    Grunnen til at jeg lurer er at jeg har fått en lyd i min V70 som høres ut som hjullager, men jeg byttet det ene fra den siden lyden høres ut å komme fra. Lyden er der fremdeles, følger farten til bilen. Tappet olje og ikke funnet spon på magnet/tappeplugg. Flushet kassen i samme rennet, lyden er der fremdeles. Mest fremtredende i 60-80-60, men kassen girer tilnærmet optimalt (må resette adapsjon etter flushing) og slurer ikke unormalt utfra hva jeg merker. Mulig det kan være diffrentialen som støyer, eller kan hjullager fra høyre side forplante lyd/vibrasjon mot girkassen gjennom drivakselen samtidig som lyden ikke er særlig hørbar i fart under 40, og heller ikke kan kjenne "rumling" gjennom fjærbein under rotasjon av hjul...
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  2. #2
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Ville uansett begynt med det andre hjullageret, da det er enklest/billigst. For å utelukke.
    Også er det vel et lager på akselen som går til høyrehjulet.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke slik at senter på felgen blir varm når hjullager er gåent?
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard Re: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Hørte ikke noe ulyder under kjøring på min. Men f.eks når jeg kjørte inn i en rundkjøring og slapp gassen. Når jeg på veg ut igjen av rundkjøringen gav gass, så reagerte ikke kassen med en gang, for så å smelle i gir uten noen sluring

    Sent from my XT910 using Tapatalk 2
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  5. #5
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard Re: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Du har vel kanskje også et støttelager på høyre drivaksel som kan rumle?

    Havariet mitt gav lite lyd fra seg, bortsett fra at girene i perioder nå mot slutten forsvant slik at motoren ruset seg før jeg rakk slippe gassen... Og så sluret det og rykket, og ikke minst feilkoder på kassen.

    Symptomene den hadde i litt lengre tid (mer enn siste uken før havari) var forsinket rykk da den ble satt i D, tydeligst ved varm kasse. Og rykk ved nedgiring 4-3, dette arter seg omtrent som at hvis du tenker deg at fart, motbakke og pådrag tilsier at NÅ skal den bytte, men så skjer det ingenting (fortsetter i 4. og seigdrar) før den smeller ned i 3. med et skikkelig rykk etter et-to sekunder.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  6. #6
    Registrerte brukere Mikael sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    235
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville byttet hjullager på andre siden.
    Jeg har blitt lurt på den lyden der mange ganger før, bytter lageret jeg tror lyden kommer fra, og virker mest logisk, men så er det egentlig andre siden.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TommyG Vis post
    Hørte ikke noe ulyder under kjøring på min. Men f.eks når jeg kjørte inn i en rundkjøring og slapp gassen. Når jeg på veg ut igjen av rundkjøringen gav gass, så reagerte ikke kassen med en gang, for så å smelle i gir uten noen sluring

    Sent from my XT910 using Tapatalk 2
    Og etter dette så havarerte kassa? Min kasse har vært på RATS og fått nytt ventilhus samt blitt flushet. Men jeg kjenner også at den tar hardt og brått ut av feks rundkjøringer. Har byttet momentstag og øvre motorfeste. Bortsett ifra dette, så girer den silkemykt.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  8. #8
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    Skal forsøke å bytte lageret på høyre side til kvelden. Så får vi se om det blir endring etter dette. Pleier normalt sett ha god kontroll på hvor lyder kommer fra, sjelden at jeg bommer når jeg feilsøker slike lyder på Toyotaene på jobb (men så har de kanskje "kjipere" lagre :P )

    Det er ikke umulig at det kan være støttelageret som du sier Christian, dette fikk jeg ikke sjekket godt opp i går kveld når jeg flushet kassen. Jeg tvangskjørte den i 3 gir slik at den lå på rundt 40 km/t uten at det støyet noe jeg reagerte på, men så dro den mest på venstre side og høyre roterte med sen hastighet. Klarte vel egentlig ikke å høre tydelige lyder fra kassen heller, litt vil den jo lage (lyd som du hører med skrujern mot kassen, men de skal jo være der...)

    Får se om det støttelageret kan skaffes løst evt..
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard Re: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Og etter dette så havarerte kassa? Min kasse har vært på RATS og fått nytt ventilhus samt blitt flushet. Men jeg kjenner også at den tar hardt og brått ut av feks rundkjøringer. Har byttet momentstag og øvre motorfeste. Bortsett ifra dette, så girer den silkemykt.
    Jeg valgte å kjøre den til sverige mens den ennå gikk, og byttet girkasse hos en volvoforhandler der.

    Sent from my XT910 using Tapatalk 2
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  10. #10
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville sjekket støttelageret på høyre drivaksel :-)

    Mindre sannsynlige kilder kan være selve drivknuten som romler, bærebruforinger (slik at det ligger inntill og romler med dette vil normalt gi mer klakking i humper enn romling i fart, motoroppheng/lager/feste osv...

    De fleste automathavari jeg har hørt om på disse innbefatter heller tvilsom giring og sluring/rykking.
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  11. #11
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Christian var raskere enn meg med å nevne støttelageret ja

    Men geartronic sier du Vikebø, det er vel AW55-50 bare med smartere
    TCM
    /PNP-switch enn i min slik at du kan kjøre "manuelt"? Eller jeg nekter ikke for at det heter geartronic, men det jeg ville frem til var at jeg tror du har mye samme kassen som meg. Ville nevne at dårlig kjøling og overoppheting var på toppen av listen til han jeg snakker med hos www.automatgear.no når det gjaldt årsaker til havari på disse kassene i Volvo.

    Om ikke volvo har ekstra oljekjøler originalt til
    P2
    -bilene (som de har til
    P80
    ) så går det alltids an å få koblet en uoriginal kjøler i serie med den i radiatoren. Kjenner på lommeboken at akkurat dette med ekstra oljekjøler er noe jeg kommer til å snakke varmt om i en tid fremover
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  12. #12
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det finns til
    P2
    , mener den er å finne under S80/XC90 med V8.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #13
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    AW55-51 heter vel kassen. Ekstra oljekjøler kommer etterhvert da bilen skal dra cv i ny og ne. Skal ha ny adapsjon på den når jeg har funnet ut av lyden, for den hverken slurer eller girer unormalt
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  14. #14
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sånn i følge Vida ser det ikke ut som støttelageret er løst nei, det er bare holderen som er løs og lageret ser ut som det følger akslingen. Men sjekk med volvo, mulig de har en løsning jeg ikke ser.


    (om oljekjøler

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det finns til
    P2
    , mener den er å finne under S80/XC90 med V8.
    S80
    P2
    kom aldri med V8 såvidt jeg vet, men XC90 har et kit med ekstra oljekjøler som har partnr 30792717 for TF-80SC kassen levert med V8, og partnr 8685834 for AW55-50. Vet ikke hvor bra denne passer på andre modeller, men det kan man sikkert finne ut

    Er bare slanger og eventuelt koblinger mot kassen som er forskjellig mellom de to kitene, selve kjøleren er den samme: 30741490.

    Edit: Mange på bildelsbasen.se: http://www.bildelsbasen.se/?link=lis...query=30741490
    Sist endret av hgnubel; 11/01/13 kl 14:46
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  15. #15
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    AW55-51 heter vel kassen. Ekstra oljekjøler kommer etterhvert da bilen skal dra cv i ny og ne. Skal ha ny adapsjon på den når jeg har funnet ut av lyden, for den hverken slurer eller girer unormalt
    Mener jeg fant ut at AW55-50 er for
    FWD
    og AW55-51 er for
    AWD
    , men AW55-50 brukes som en slags fellesnavn trur eg.

    Gi en lyd hvis du ikke har god tilgang på å få resatt adapsjon selv. Det fikser jeg ganske kjapt, så er det bare å kjøre noen minutter etter anvisningene, og ferdig
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  16. #16
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Sånn i følge Vida ser det ikke ut som støttelageret er løst nei, det er bare holderen som er løs og lageret ser ut som det følger akslingen. Men sjekk med volvo, mulig de har en løsning jeg ikke ser.


    (om oljekjøler: )



    S80
    P2
    kom aldri med V8 såvidt jeg vet, men XC90 har et kit med ekstra oljekjøler som har partnr 30792717 for TF-80SC kassen levert med V8, og partnr 8685834 for AW55-50. Vet ikke hvor bra denne passer på andre modeller, men det kan man sikkert finne ut

    Er bare slanger og eventuelt koblinger mot kassen som er forskjellig mellom de to kitene, selve kjøleren er den samme: 30741490.

    Edit: Mange på bildelsbasen.se: http://www.bildelsbasen.se/?link=lis...query=30741490
    Hmm, kan det være T6 som hadde den da? Mente det fantes et kit til S80, men det er nok bare XC90 jeg tenker på. XC90 er vel
    P2
    ?
    Minnes å huske bl.a. Locked har montert en sånn kjøler på V70'en sin.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #17
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    men XC90 har et kit med ekstra oljekjøler som har partnr 30792717 for TF-80SC kassen levert med V8 Vet ikke hvor bra denne passer på andre modeller, men det kan man sikkert finne ut
    Passa heilt OK på min V70 D5
    AWD
    med TF-80SC kasse. Litt knot å feste kjølaren men den gjekk ok på plass og røra/slanga passa.

    Mi kasse begynte å ruse opp i mellom giringa fra 2-3gir og fra 4-5gir. Den gjekk liksom i fri sånn at motoren rusa kraftig opp før den mildt sagt gjekk i neste gir med et brak. Bilen nærmast hoppa når den gjekk i gir.

    Så fekk eg ny kasse, levert av Volvo til 55000kr og den har også sine svakhetar sjølv om at volvo ikkje vil innrømme det. Den girar dårleg fra 2. til 3. gir (ukomfortabelt) og fra 5. til 4. (ukomfortabelt) samt at veksling mellom N. og R. gir et kraftig rykk i bilen. Frå N. til D. er den heilt grei.

    Forbanna helvettes asiatjævlar som har produsert desse kassene...


    Edit: Det som gjorde det vanskeleg å feste kjølaren var at holbildet stemde ikkje heilt perfekt samt at det var noko plastleamikk rundt radiatoren som eg måtte sage hakk i for å få plass til slangane. Kunne sikkert kjøpt akkurat desse delane til XC90 og fått noko som passa utan at eg studerte nærmare på det
    Sist endret av locked; 11/01/13 kl 20:10
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard Re: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Så fekk eg ny kasse, levert av Volvo til 55000kr og den har også sine svakhetar sjølv om at volvo ikkje vil innrømme det. Den girar dårleg fra 2. til 3. gir (ukomfortabelt) og fra 5. til 4. (ukomfortabelt) samt at veksling mellom N. og R. gir et kraftig rykk i bilen. Frå N. til D. er den heilt grei.
    De tingene du nevner her høres jo ut som momentstagene. Har du byttet dem etter at du fikk ny kasse?
    De får jo litt juling av den deffekte kassen. Volvo i Sverige byttet ikke disse når de byttet min kasse. Etter at jeg skiftet dem selv ble min helt fin

    Det nederste mitt var ikke så lett å se at var gåent før jeg plukket det av

    Og husk å bruke originale, og ikke disse polyamidsakene som er mye hardere. Det øvre har vel Volvo en nyere utgave og som er firkantet i gummiforingen i stedet for det gammel som var rundt

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
    Sist endret av TommyG; 11/01/13 kl 20:29
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  19. #19
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Er det ikke slik at senter på felgen blir varm når hjullager er gåent?
    Hos meg var det kun lyden når bilen var i fart som røpet at bakhulslageret var dårlig.
    Jeg sjekket temperatur både med hånden og termokamera uten å finne forskjeller, og prøvde å rotere hjulene for hånd mens jeg lyttet på lagrene med stetoskop uten at jeg klarte å lokalisere det dårlige lageret.
    Til slutt lå jeg i bagasjerommet mens kona kjørte, da klarte jeg å lytte meg frem til hvilket hjullager som var problemet.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  20. #20
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TommyG Vis post
    De tingene du nevner her høres jo ut som momentstagene. Har du byttet dem etter at du fikk ny kasse?De får jo litt juling av den deffekte kassen. Volvo i Sverige byttet ikke disse når de byttet min kasse. Etter at jeg skiftet dem selv ble min helt fin Det nederste mitt var ikke så lett å se at var gåent før jeg plukket det avOg husk å bruke originale, og ikke disse polyamidsakene som er mye hardere. Det øvre har vel Volvo en nyere utgave og som er firkantet i gummiforingen i stedet for det gammel som var rundtSent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
    Eg har skifta ALLE gummioppheng til motor/gir etter girkassebytte. Volvo orginal til latterleg mangen tusen til sammen.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard Re: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Eg har skifta ALLE gummioppheng til motor/gir etter girkassebytte. Volvo orginal til latterleg mangen tusen til sammen.
    Sikter du da kanskje til at den girer litt "hardere" når den er kald? Det gjør i så fall min og.

    Rykk fra n til r har ikke min. Det er ikke tilfeldigvis når du kjører framover, stopper og er kjapp i revers? Det skulle gjerne klare å lage rykk.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  22. #22
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TommyG Vis post
    Sikter du da kanskje til at den girer litt "hardere" når den er kald? Det gjør i så fall min og.

    Rykk fra n til r har ikke min. Det er ikke tilfeldigvis når du kjører framover, stopper og er kjapp i revers? Det skulle gjerne klare å lage rykk.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
    Det er såklart verst når den er kald, men den er ikkje god når den er varm heller. Når eg har køyrt veldig langt med tilhengar så kjem den seg, dels pga. høgare oljetemperatur samt at det er større masse som skal rykkast i og så er det meir belastning slik at den girar på litt høgare turtall kanskje. Med 1800kg på kroken girar den som varm kniv i smør etter landevegsøyring.

    Den rykkar frå N til R uansett kor forsiktig eg er. Og uansett kor mangen ganga eg gjere det etterkvarandre.

    Det må bli ny girkasse eller ny bil for eg er jævla lei heile faenskapet..
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  23. #23
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    Setter over det brukte lageret fra venstre side på høyre side som et ledd i feilsøkingen i morgen. Skulle det vise seg å hjelpe så bestiller jeg nytt og skifter det på neste hobbykveld på jobb, ryggen liker ikke å skru uten slikt egentlig

    Har heller ikke hørt om andre som har hatt defekte lagre i diff eller utgående aksel på girkasse, så jeg utelukker nesten den egentlig...
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  24. #24
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Det må bli ny girkasse eller ny bil for eg er jævla lei heile faenskapet..
    Hvor langt har den nye kassen gått nå? Det høres jo helt absurd ut at en ny kasse skal oppføre seg sånn.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  25. #25
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard Re: Spørsmål til dere som har havarert automatkasse, i hovedsak geartronic

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Hvor langt har den nye kassen gått nå? Det høres jo helt absurd ut at en ny kasse skal oppføre seg sånn.
    Litt usikker, rundt 50 000,men den har vore like dårleg sidan 0km :-(
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Geartronic Flush
    By Ewout in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 23/04/12, 18:18
  2. Svar: 3
    Siste post: 05/03/12, 22:46
  3. Svar: 1
    Siste post: 17/03/11, 08:10
  4. spørsmål vedr automatkasse 960
    By 93_volvo960 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 29/08/10, 21:41
  5. Pris ettermontering oljekjøler geartronic?
    By RoJo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 24
    Siste post: 05/07/10, 09:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •