Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 252

Tråd: flyfaen's 740 A-t-B-Traktor Mid Life Update. Bremset!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Talking flyfaen's 740 A-t-B-Traktor Mid Life Update. Bremset!

    Tja... selv om jeg holder på med 24v'n så er jeg gått dritt lei av fjuskete hverdagstraktor, så derfor er herved; "flyfaen's 740 A-t-B-Traktor Mid Life Update" tråd åpnet! Hverdagsbrukisen skal bli BRUKBAR igjen.. samt tjene noen og 25 føll i samme slengen

    Dette blir kun et kort "Quickie" prosjekt da skrotet skal på veien igjen MED en akseptabel gange.

    I det store å hele dreier det seg om å lage/montere et nytt plenum i alu-plåt som får rake runnere og som er avstemt til 6500rpm og 1600rpm (siste er helmholz tuning). Alt dette er samstemt med motoroppsettet jeg hadde fra før med K-kam, 4-2-1 2,5" og 11:1. Jeg skal også montere inn og mappe en DTA S80Pro motorstyring og har i den sammenheng drylt "Lite Hendig 2.4" og "Ei Zærlig Krutt 116" der de hører hjemme... på fyllinga MAO... Gjennbruekr så mye av elharva som mulig, dog ble endel til overs gitt

    Kjører sekvensiell innsprøytning og wasted spark på tenning (kan da benytte en hendig Bosch Motorsport 2x2 coilpakke som passer akkuratt der fordeleren sitter) Under Coilen blir det en alu-boks som inneholder Hallgiver for kammen (som erstatter fordeler-rotor, og gjør at jeg kan kjøre sekvesielle dyser) og som også holder coilen

    Noen hurtige første bilder... skal ta fler













    Sist endret av Njål Nilssen; 21/06/13 kl 23:26
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Lignende tråder

  1. Rød kjølevæske ( Long life G30 )
    By Morgis in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 28/12/10, 13:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •