Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 50

Tråd: Tidlig julgave, FH(X) 540

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Rart det ikke skal lønne seg med vanlige dumpere. Ser du skriver de går med en totalvekt lastet på 70 tonn, men tilsvarer ikke det omtrent en stor dumper med "leddstyring". Har aldri sett lastebil erstatte det på noe verk jeg har vært på. Har riktig nok aldri jobba med noe i gruve da.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Mener motorene i disse bilene heter D13. Altså 12,7 literen. Er ikke det en helt annen motor enn den eldre 12 literen?
    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Rart det ikke skal lønne seg med vanlige dumpere. Ser du skriver de går med en totalvekt lastet på 70 tonn, men tilsvarer ikke det omtrent en stor dumper med "leddstyring". Har aldri sett lastebil erstatte det på noe verk jeg har vært på. Har riktig nok aldri jobba med noe i gruve da.
    Det er en utenlandsk økonom som har regnet på dette og bestemt at det skulle bli disse bilene. Oprinnelig var det snakk om Cat 770 tipptruck.
    Det han neppe har regnet med er all nedetiden pga alle disse barnesykdommene, og at bilene i praksis ikke klarer å transportere kvantumet han har regnet med. Det siste vet jeg han har irritert seg over
    Oppetiden på en tipptruck skal være nær 100%. Den har mange færre deler som kan lage problemer. Den har bare 2 aksler, slik at man slipper skrubbingen fra tandem i svinger, og svingproblemer med boggiaksler. I tillegg har den gassfjæring, som bidrar ytterligere til å ikke ødelegge veier, samt gjøre den mer behagelig å kjøre.
    Vi har hatt en 770 på testing. Lastekapasiteten er bare litt lavere enn FHen, og transporttiden bare litt lengre. Drivstofforbruket er betraktelig høyere. Men medregnet høyere oppetid tipper jeg den kunne lønt seg likevel.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  3. #3
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Mener motorene i disse bilene heter D13. Altså 12,7 literen. Er ikke det en helt annen motor enn den eldre 12 literen?
    Stemmer, D13 kom i 2006/7. Her ble registeret flyttet bak.
    Så er en helt annen motor enn D12 ja
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

Lignende tråder

  1. ØK: 140/tidlig 240 bagasjelokk
    By Tinnsoldaten in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 27/03/12, 19:57
  2. ØK: 15'' stålfelg fra nyere 960, 850, tidlig V-70
    By Soulair in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 22/01/12, 21:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •